سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن نسبت به لغزش برادرش، مهربان و آسانگیر است و [حقّ ] دوستی دیرین را رعایت می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

احتمال ابقای رفیق شهرام جزایری بر ریاست کمیسیون اقتصادی

 خبرنگار رجانیوز گزارش داد، به احتمال فراوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس علی رغم نظر مخالف نمایندگان برجسته مجلس در سمتش ابقا می شود.

 بنابر این گزارش محمد شاهی عربلو، رئیس کمیسیون اقتصادی ،سال گذشته توانسته بود از بیست و یک رای کمیسیون اقتصادی، با ده رای در برابر  7 رای نادران و  3 رای خوش چهره  رئیس کمیسیون اقتصادی شود.

گفته می شود، اقدام خوش چهره در کاندیداتوری دقیقه نود و حمایت های نایب رئیس مجلس هفتم از شاهی عربلو دلایل اصلی ابقای رئیس کمیسیون اقتصادی بوده است.

 اکنون و در آستانه رای گیری دوباره برای تعیین رئیس کمیسیون اقتصادی یک نماینده مجلس خبر داد؛ شاهی عربلو هفته گذشته به منتقدینش پیغام داده است: «من 15 رای دارم و بیخود خودتان را به زحمت نیندازید!»   ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/3/16::: ساعت 11:0 عصر

رییس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه گفت: حضرت امام (ره) شخصیتی برای تمام نسل هاست که در عرصه‌های مختلف آموزه‌های زیادی برای بشریت دارد.

حجت‌الاسلام "رضا تقوی" روز دوشنبه در مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال امام راحل در جمع مردم یزد افزود:امام تجسم یک آرمان و فکر است که باید اندیشه های ایشان در قالب کتاب درسی به حوزه‌های آموزشی سرایت کند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) دارای یک مجموعه افکار منسجمی بود که با روشهای هنرمندانه و زیبا آن را در عمق دلها نفوذ داد و انسانها را متحول کرد.

تقوی ، اولین گام در نهضت امام (ره) را آگاهی ، بصیرت و بیداری مردم خواند و اظهار داشت: اگر جامعه بیدار نباشد، سخنرانی و انتشار اعلامیه بی ثمر است ، اگر دلها تاریک و گوشها گرفته باشند، هیچ سخنی کارساز نیست ، اما امام (ره) از همان ابتدا این آگاهی را در جمع روحانیون آغاز و سپس به جامعه تعمیم داد.

وی افزود: امام (ره) بیداری را نیز از شخص خود آغاز کرد و مبنا را بر خودسازی گذاشت ، در حوزه درس علمیه، با فقه و فقاهت اسلامی شخصیت خود را ساخت به گونه‌ای که تا آخر عمر حتی یک نماز نافله شب را ترک نکرد.

تقوی ، امام امت را از نظر علمی و عملی کامل ، جامع ، اصولی و شخصیتی ادیب ، حکیم و فرزانه همچنین سیاستمداری برجسته و به نام در تاریخ خواند و گفت: در زمانی که عده‌ای دین را افیون توده‌ها می‌دانستند و مسئله جدایی دین از سیاست مطرح بود ، امام (ره) از موضع دین سیاست را تدوین کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، شخصیت جامع ، نوآور و مبتکر امام (ره) را افتخار ملت ایران برشمرد.

تقوی گفت: در طول تاریخ انسانی به قدرتمندی امام (ره) را نمی‌توانید بیابید ، این توان از سرنیزه، اسلحه و حتی بخشنامه نبود بلکه از سنگر مرجعیت و فقاهت با مردم سخن گفت و آنان را به آگاهی و بصیرت دعوت کرد.

وی با اشاره به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی اظهار داشت: امام (ره) انسانهای بیدار شده را در یک جهت و صف متمرکز کرد و توانست مردم را حول محور اسلام ، آرمانهای اسلامی و شخصیت خودش که اسلام مجسم بود گرد آورد و انقلاب اسلامی را به این نقطه برساند.

وی تکلیف گرایی ، صراحت و قاطعیت را از آموزه‌های امام (ره) به پیروان خود عنوان کرد و افزود: امام (ره) فردی وظیفه شناس بود و قاطع، صریح و شفاف سخن می‌گفت و بدون تعارف در موضوع دستورات قاطعانه صادر می‌کرد.

مراسم هجدهمین سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان استان یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد که مداحان نیز در سوگ امام (ره) به نوحه‌سرایی و عزاداری پرداختند. ک/‪۲‬

منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 11:41 عصر

بار دیگر از افاضات خاتمی

اگر "سرمقاله‌نویسان کیهان" و "سخنگوی جامعه‌ی مدرسین" یا "عضو ارشد جامعه‌ی روحانیت مبارز" از کوره در نروند، بر آنم تا بر "افاضات خاتمی" در "بنیاد باران" به مناسبت "دوم خرداد" نقدی بزنم.

 

نکته اول

خدای را سپاس می‌گویم که با ظهور احمدی‌نژاد، و اظهارات خالصانه‌ی او درباره‌ی "خادمی بیشتر برای مردم"، خاتمی هم امروز بدون هیچ جایگاهی، ناچار شده خود را از فضیلت‌هایش جدا کند! و به خضوع و خدمتگزاری اشاره نماید. این دستاورد مهم احمدی‌نژاد در شکستن نخوت و تکبر یکی از دو ریس‌جمهور گذشته را به فال نیک باید گرفت، اگر چه پس از 10 سال باشد.

 

نکته دوم

باز هم خداوند را سپاس، که پس از 10 سال ستیزه‌گری "دوم خرداد" با دین و مذهب و انقلاب و امام و جنگ و ...، امروز "محمد خاتمی" به یاد سوم خرداد و 15خرداد افتاده است. این پیروزی بزرگ گفتمان اسلام ناب را، به آزادگان و آزاداندیشان و مؤمنان به حقانیت انقلاب اسلامی باید تبریک گفت.

 

نکته سوم

محمد خاتمی در یک شگرد انحرافی و تحقیر ملی و مصاف با جمهوریت واقعی نظام اسلامی، گفته است: «انصاف این است که اگر نگوییم انتخابات دوم خرداد تنها انتخابات بود، می‌توانیم بگوییم تقریباً تنها انتخابات رقابتی جدی بود. رقابتی سخت و نفس‌گیر، و آن چه حاصل شد بر خلاف انتظار یا تحلیل بود که خیلی‌ها انتظار داشتند." بی‌مقدمه باید گفت؛ محمد خاتمی می‌پندارد ملت شعورشان را به دوم خرداد گره زده‌اند که با مرگ آن شعور ملی هم مرده باشد و یادشان رفته "پشتوانه و عقبه‌ی پنهان دوم خرداد"، شخص "هاشمی رفسنجانی" بود که آخرین خطبه‌ی نمازجمعه‌اش را با راهکار سیاسی‌کارانه، قربانی آرای خاتمی کرد، و نیز خاتمی ذهن ملت را مانند سرنوشت 8 ساله‌ی کشور و ملت به بازی می‌گیرد و تصور دارد، ملت فراموش کرده "وزارت کشور هاشمی" مسؤول و مأمور انتخاباتی بود که "نامزد مورد نظر هاشمی یعنی خاتمی" از آن برآمد و ...    ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 1:9 عصر

  آغاز شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی

 رئیس جمهور تاکید کرد: قدرت‌های فاسد با دست قدرت‌ ملت‌ها به زودی مضمحل خواهند شد و ما آثار آن را می‌بینیم.

 دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد رحلت امام که در نهاد ریاست جمهوری گردهم آمده بودند، اظهار داشت: به خانه خودتان خوش آمدید.

 وی ایران را پایگاه بیداری بشریت عنوان کرد و با بیان این که امام زنده کننده راه انبیا الهی در دوران ما بود، گفت: شجاعت، ایمان، مقاومت، تواضع، فداکاری، امانتداری و همه ویژگی‌های نیکو در امام برجسته است.

 رئیس جمهور اولین و برجسته‌ترین ویژگی امام خمینی را توحید دانست و ادامه داد: امام جز خدا هیچ عاملی را در عالم صاحب قدرت نمی‌شناخت، امام یک موحد حقیقی بود و شبیه حضرت ابراهیم، بت شکن.

 احمدی‌نژاد با بیان این که امام با همه وجود در همه تصمیمات و صحنه‌های سخت هیچ نقطه اتکایی جز خداوند نداشت، افزود: امام با همه وجود به نصرت الهی ایمان داشت و در همه موقعیت‌های سخت، ایمان به نصرت خدا او را یاری می‌کرد و همه سخنان، اعمال و فریادهای او فقط برای خدا بود.

 رئیس جمهور اخلاص امام را زبانزد دانست و تصریح کرد: امام خمینی حتی برای نزدیکترین منسوبین خود هیچ امتیاز ویژه‌ای قائل نبود، امام کسی نبود که مردم را به شجاعت، صبر، ایثار، شهادت و ساده‌زیستی دعوت کند اما خودش اهل اینها نباشد، امام اول خودش عمل می‌کرد.

 احمدی‌نژاد پیام امام خمینی را یک پیام جهانی دانست و خاطرنشان کرد: امام نیامد که فقط مسلمانان و اهالی کشور خود را نجات دهد، بلکه او آمد تا همانند پیامبران همه بشریت را نجات بخشد.    ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 12:57 عصر

  با تصویب هیت وزیران ،300 میلیارد ریال به منظور رفع نیاز‌های ضروری بازنشستگان و موظفان کشوری و لشگری به صندوق های بازنشستگی اختصاص یافت .

به گزارش دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت ، هیت وزیران به موجب این تصویب نامه مبلغ یکصد و هشتاد میلیارد ریال به سازمان بازنشستگی کشوری و مبلغ یکصد و بیست میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح به منظور رفع نیاز‌های ضروری بازنشستگان و موظفان کشوری و لشگری اختصاص داد . پنجاه در صد از مبالغ فوق از محل منابع سازمان‌های مذکور و پنجاه در صد دیگر با استفاده از تسهیلات بانکی توسط بانک های عامل ( بانک صادرات ایران و بانک سپه ) تامین می گردد . ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/3/11::: ساعت 11:3 صبح

بزرگترین قاچاقچی ایران را بشناسیم  

 برابر اطلاع واصله نام گروه شرکت های حمید باقری درمنی جزء فهرست اعلامی رئیس دیوان محاسبات کشور است "که بانکها از دادن تسهیلات به او منع شده‌اند" و اخبار رسیده حاکی از فشار چند تن از قانوندانان قانون شکن به رئیس دیوان محاسبات برای بازپس گیری نامه یاد شده است.
باقری درمنی باادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس به اندازه "بنز و بی‌ام و" در گرمسار و نصب سوله واشتغالزایی برای 1500 نفر اقدام به اخذ 60 میلیارد تومان وام و سپس مکان یاد شده را تبدیل به انبار اجناس قاچاق کرد.  ادامه مطلب

 

بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 11:33 عصر

  بررسی مقایسه ای ادعای خاتمی با واقعیتها

به آمار زیر دقت کنید:

- سهم نفت در بودجه در سال 83، 62.9 درصد؛ در سال 85، 52 درصد.
- نرخ بیکاری در سال 83، 12.3 درصد؛ در سال 85، 11.3 درصد (ظرف یک و نیم سال اخیر ایجاد نزدیک به 2 میلیون شغل).
- نرخ تورم در سال 83، 15.2 درصد؛ در سال 85، 13.6 درصد (میانگین 8 ساله دولتهای موسوم به اصلاحات 15.76 درصد و دولتهای موسوم به سازندگی 25.26 درصد).
- واردات در سال 83، 35.4 میلیارد دلار (33 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن)؛ در سال 85، 41.4 میلیارد دلار (4.1 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن).
- فاصله واردات و صادرات در سال 83، 27.5 میلیارد دلار؛ در سال 85، 25 میلیارد دلار.
- صادرات در سال 83، 7.6 میلیارد دلار؛ در سال 85، 16.3 میلیارد دلار.
- سرمایه گذاری خارجی در سال 83، 2.7 میلیارد دلار؛ در سال 85، 10.3 میلیارد دلار.
- تعداد مسکن روستایی ساخته شده در ده سال قبل از دولت نهم، 200 هزار مسکن؛ تعداد مسکن روستایی ساخته شده درسال 85، 200 هزار مسکن.
- حداکثر ساخت مسکن در سالهای قبل از دولت نهم، 690 هزار واحد درسال؛ حداکثر ساخت مسکن در سالهای 84 و 85، مجموعاً 2 میلیون واحد مسکونی (سالی یک میلیون مسکن).
- کل خودروهای فرسوده از رده خارج شده قبل از دولت نهم، حدود 40 هزار خودرو؛ در سال 85، 200 هزار خودرو.
- کل خودروهای گاز سوزشده قبل از دولت نهم، 110 هزار خودرو؛ در سال 85، بیش از 400 هزار خودرو (بعلاوه طراحی و تولید موتور ملی پایه گاز سوز).
- برنامه توسعه پالایشگاهی بطوری که با همین میزان مصرف کنونی، از سال 90 ایران صادر کننده بنزین خواهد بود.
- واگذاری سهام شرکت های دولتی به مردم، طی 15 سال قبل از دولت نهم، 3500 میلیارد تومان؛ در یک سال از دولت نهم، 2650 میلیارد تومان.
- رشد اقتصادی در سال 83، 5.1 درصد؛ در سال 85، 7 درصد.
- کل کارهای عمرانی در سال 83، 5 هزار و 750 میلیارد تومان؛ در سال 85، 13 هزار و 800 میلیارد تومان (2.4 برابر سال 83).
- پایان ساخت 20 سد و افزودن بیش از 5 هزار مگاوات برق در طول یک سال از عمر دولت نهم.
- آسفالت 10 هزار کیلومتر راه روستایی در یک سال از عمر دولت نهم.
- ساخت مدرسه در سال 85 بیش از دو برابر سال 83، بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال 86، 3 برابر سال 83.
- افزایش 4 برابری اعتبارات ورزش در دولت نهم.
- جلوگیری از اعطای وامهای کلان بی حساب و کتاب به افراد خاص.
و ...


اگر چشمهای رئیس دولت قبلی به خاطر تماشای بازی فوتبال هلند و سوئد در جام ملتهای اروپا تا نیمه های شب، در جلسه روز بعد هیئت دولت خسته و پف کرده می شد، امروز سرخی چشمان احمدی نژاد به خاطر جلسات طولانی وی تا پاسی از شب است که برای آبادانی هر یک از استانها برگزار می گردد. هر چند که دیگران شعار دادند اما امروز دولت نهم، آزادی و مردمسالاری واقعی را در معرض دید همگان قرار داده و به آن عمل کرده است.


این سخن آقای خاتمی که دولتهای ایشان با برنامه ترین دولتهای جمهوری اسلامی بوده اند را می توان در راستای تکمیل پازلی دانست که همفکران ایشان پس از 3 تیر 84 برای اجرای هجمه تبلیغاتی علیه دولت نهم طراحی کرده اند. این پازل جنگ روانی پس از چیده شدن قطعات مربوط به انواع تبلیغات سوء و سیاه نمائی های ناجوانمردانه در آن، اکنون وارد مرحله جدیدی شده است تا شاید زمینه ساز پیروزی در انتخابات بعدی باشد. استراتژی «دروغ بزرگ» قطعه بعدی این پازل است.


اما باید گفت مشک دولت اصلاحات پیش از آنکه عطار بگوید، خود آنچنان بوییده است که از اشمئزاز عالم گیر آن، گریزی نیست.

 

ادامه مطلب را در ستون سرمقاله بخوانید.     



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/3/9::: ساعت 8:34 عصر


شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد

TinyPic image



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/3/8::: ساعت 9:58 عصر

  :: مژده به غارتگران "هم‌میهن" و منافقان اصلاح‌طلب "شرق"

1. مدیریت "توسعه‌مدارانه"‌ی کرباسچی در شهرداری تهران، نه فراموش‌شدنی است، و نه با هیچ پرده‌پوشی قابل تطهیر است. البته این "مدیریت لایق" یا "لیاقت مدیران"، "نشان" از هاشمی رفسنجانی گرفت و یکی از معاونان بسیار لایق کرباسچی در طول محاکمات وی، از کشور فراری شد. او که "نشان ویژه‌ای" از رفسنجانی دریافت کرده بود!!

محاکمات کرباسچی، اتهامات و دفاعیات وی و وکلایش، ملت را پیش از دادگاه به "صدور حکم ملی" رسانید، و این شهردار مدیر و لایق هاشمی توسط ملت به "غارتگری بیت‌المال" محکوم شد. البته مجازات بسیار خفیف و آزادی وی تحت فشار مافیایی دو حامی سرسخت او – هاشمی و خاتمی – مفرّی برای "تبرئه‌ی کرباسچی در پیشگاه ملت" ایجاد نکرد.

اما او پس از این محکومیت و آزادی پی افتخار به "ایتالیا" رفت، ساکن شد، تغییر چهره داد؟! و اینک باز گشته است. بازگشته تا حزب "لیبرال کارگزاران" را رهبری کند، و با روزنامه‌اش بلندگوی آن باشد. روزنامه‌ای که صفحه‌ی نخست آن با رنگ سیاه نقاشی می‌شود. یعنی کرباسچی و دیگر غارتگران هم‌میهن، ایران را سیاه می‌خواهند.

ناگفته نماند که در شورای دوم شهر، کرباسچی تمام قد وارد صحنه شد. تابلوهای نامزدهای کارگزاران منفور، با عکس‌های بزرگ او، گستاخانه ملت را به مصاف گرفتند، همانگونه که "تمام قدی خاتمی"  در شورای شهر سوم، "دهن‌کجی به ملت" بود، با این وجود "طرد ملی" در هر دو دوره‌ی کرباسچی و خاتمی شامل حالشان گردید.

اینک بخشی از قوه‌ی قضائیه، کرباسچی را در پرتوی عنایت خود قرار داده، تا همه‌ی "غارتگران هم‌میهن" به آینده‌ی سیاسی خود، امیدوار باشند، علاوه بر این که در "مدیریت‌های دولتی" خیالشان از هر نوع "آزادی عمل در بیت‌المال مسلمین" آسوده باشد.

 

2. عزت‌شاهی - مبارز مسلمان دوران ستم‌شاهی – در کتاب خاطرات خود از فردی به نام "قدیری" نام می‌برد که در بمب‌گذاری 8 شهریور و شهیدان رجایی و باهنر دخیل بوده است. وی، این فرد را همسر خواهر "عطریان‌فر" معرفی می‌کند، و عطریان‌فر را عامل فرار خواهرش "زهره عطریان‌فر" از کشور به منظور پیوستن به همسر تروریست و منافقش می‌خواند.

حال "عطریان‌فر" همانند "کرباسچی" از اعضای برجسته‌ی حزب "لیبرال کارگزاران" است. همین‌جا باید تاکید و تصریح کرد که "تغییر ایدئولوژیک حزب کارگزاران" به "لیبرال بودن" را با وجود افرادی چون "عطریان‌فر"، تنها می‌توان یک "تکرار از تغییر ایدئولوژی سازمان منافقین" دانست و بس.

روزنامه‌ی شرق، به مدیریت عطریان‌فر نیز با امدادهای ویژه‌ی بخشی از قوه‌ی قضائیه به میدان آمده است. از این رو ضروری دیده شد به "منافقان اصلاح‌طلب شرق" نیز مژده داده شود که آن‌ها به همراه "غارتگران هم‌میهن"، برای میدان سیاست و رسیدن به کرسی‌های حاکمیت جمهوری اسلامی نیز آماده باشند.

 

3. آیا حرف عنصری چون "شمس‌الواعظین" را باید حقیقی دانست که قوه قضائیه را پناهگاه مطبوعات مستقل !!!‌ در مقابل دولت خوانده بود؟! اگر چنین نیست، چگونه محکومان، مطرودان، غارتگران و منافقان دیروز و اصلاح‌طلبان امروز حتی تا مرز همکاری، همراهی و خویشاوندی با تروریست‌ها، برای مقابله با دکتر احمدی‌نژاد تحت "حمایت قانونی" قرار می‌گیرند، و روزنامه‌های آنان بلندگوی تبلیغاتی هاشمی، خاتمی و قالیباف و ... می‌گردد ؟!

با این همه، وجود حضرت آیت‌الله شاهرودی به عنوان مجتهدی دین‌مدار در رأس این قوه، سبب می‌گردد تا امیدهای "معاندان" به یأس تبدیل گردد، و ملت دین‌خواه به کاربرد عدالت‌خواهانه‌ی "قوه عدلیه" همچنان دلبسته باشند.    منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/7::: ساعت 11:44 عصر

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 200

بازدید دیروز: 323 کل بازدید :2491206

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<