سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را دشمن بدارید، تا خدا دوستتان بدارد [حضرت مسیح علیه السلام ـ چون از ایشان درباره کاری که خدا دوستی به بار می آورد، پرسیدند ـ]
بازتاب بُرنا

سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر از لوث وجود دشمن بعثی که با مدد الهی صورت گرفت بر ایرانیان غیور مبارک باد. یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بویژه عملیات بیت المقدس گرامی باد.

 



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/3/3::: ساعت 7:53 صبح

  قطعه گمشده پازل دوم خرداد 76

 

از دوم خرداد 76 ، ده سال می گذرد. رویدادی که تا پیش از این بسیاری ازتحلیلگران و کاشناسان سیاسی، در تکاپو برای یافتن چرایی آن بوده اند. شاید برخی موضع گیری های سیاسی سالهای 74. 75 قطعه گمشده پازل دوم خرداد 76 باشد. قطعه ای که مغفول ماند و پاشنه آشیل دوم خردادیها درسوم تیرماه سال 84 شد.
 آنچه در ادامه می خوانید گزیده ای از اظهار نظرهای حامیان دولت سازندگی در دفاع از تمدید بلامدت دوره ریاست جمهوری اکبر رفسنجانی است.این اظهار نظرها در آن زمان که البته با سکوت رئیس جمهور وقت همراه بود، منجر به تنفر عمومی از نگاه هیات حاکمه وقت به مقوله «مسوولیت و قدرت» شد.
بروز این تنفر در انتخابات دوم خرداد دامنگیر جریانی شد که به علت دوری از مردم خیال می نمود با تکرار سخنان و قرائتهای حاکمان وقت قوه مجریه از توسعه و پیشرفت، می تواند نظر مساعد مردم را جلب کرده و جانشین دولت سازندگی شود.
 از سوی دیگر جریان رقیب که با حماسه مردم در دوم خرداد هفتاد وشش روی کار آمد،در تمام مدت هشت ساله حاکمیت خود البته نفهمید، نخواست و نتوانست به تحلیل دلایل رویگردانی مردم از سردمداران دولت سازندگی و تفکر حاکم بر آن دولت بپردازد.
این همان پاشنه آشیل جریان دوم خرداد به ریاست خاتمی بود که در طول هشت سال بعد از آن خشم مردم را برانگیخت و ملت ایران را این بار از جریانی که خاتمی  آن را نمایندگی می کرد و هاشمی نامزد آن بود، رویگردان نمود.
 شاید یکی از دلایل اصلی آنکه این رویگردانی مردمی، هشت سال بعد، گریبانگیر دولت موسوم به اصلاحات شد را بتوان بازگشت به همان ادبیات و نادیده گرفتن ملت در تصمیم گیریهای سیاسی،فرهنگی و اقتصادی دانست.
ادبیاتی که در پایان دوره دولت سازندگی،متکبرانه از سوی مریدان اکبر رفسنجانی بیان می شد و مهر تاییدی بود بر انتقادات مردمی از نگاه هشت ساله برخی دولتمردان به واقعیتی به نام «مردم».   ادامه


بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/3/3::: ساعت 12:52 صبح

وکالت در دعاوی کیفری و مدنی

ایلیا محمدی نیا
به دلایل گوناگون استفاده از وکیل در دادگاه ها و محاکم کشور چندان رواج ندارد . هر چند حضور وکیل در برخی جرائم چون قتل طبق قانون کشورمان اجباری است . در نوشته زیر به مبحث وکیل در دعاوی کیفری و مدنی به تفکیک پرداخته شده است .
برابر قانون اساسی در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند ، باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم شود . قانونگذار برای اشخاصی که توان پرداخت دستمزد وکیل را ندارند ، امکان استفاده از وکیل معاضدتی را پیش بینی کرده است . وکلای دادگستری مطابق قانون وکالت تکلیف دارند همه ساله در سه دعوی مدنی به عنوان کمک و معاضدت به این دسته از اشخاص قبول وکالت نمایند . کلیه دادگاه ها نیر مکلف به پذیرش وکیل هستند اگر دادگاهی حق گرفتن وکیل را از متهم سلب کند ، حکم صادره از آن دادگاه فاقد ارزش و اعتبار قانونی است .
در دعاوی مدنی ، یک شخص حداکثر از دو وکیل می تواند استفاده کند ، ولی در دعاوی کیفری سقفی برای تعداد وکلای انتخابی تعیین نشده است .
وکالت بر دو نوع است : وکالت در دعاوی و وکالت به صورت عام .
وکالت در دعاوی که موضوع بحث ما است تابع شرایط قواعد وکالت در دعاوی است . در این نوع وکالت وکیل باید دارای شرایط خاصی باشد تا بتواند در محاکم شرکت و از حق موکل خود دفاع نماید . از جمله تحصیلات حقوقی ، شرکت در آزمون وکالت و گذاراندن دوره کارآموزی و ...
اما وکالت به صورت عام تابع شرایط فوق نمی باشد و هر شخص می تواند انجام بعضی از اعمال خود را که ارتباطی به دادرسی و دادگاه ندارد به دیگری واگذار کند . مثلاً به شخص دیگر وکالت دهد که ملک وی را معامله یا در اداره ثبت تفکیک نماید . برای آشنایی با نقش وکیل در داگستری و حدود اختیارات و وظایف او ، وکالت در دعاوی را به دو دسته تقسیم می کنند:

الف – وکالت در دعاوی مدنی
در دعاوی مدنی هر یک از طرفین دعوی اجازه دارند حداکثر تا دو نفر وکیل به دادگاه معرفی کنند . وکلای طرفین باید دارای شرایطی باشند که به موجب قانون راجع به وکالت در دادگاه برای آنان مقرر شده است .
از این رو ، اگر آقای ( الف ) برای مطالبه اجاره بهای پرداخت نشده از سوی مستأجرش به آقای ( ب ) وکالت دهد ، چنانچه آقای ( ب ) دارای پروانه وکالت باشد ، اجازه اقامه دعوی ، حضور در دادگاه و دفاع از او را دارد و اگر وی وکیل دادگستری نباشد ، تنها می تواند با این وکالت نامه با یک وکیل دادگستری قرارداد وکالت تنظیم کند تا وکیل دادگستری اخیر ( که دارای پروانه وکالت است ) نسبت به مطالبه حقوق آقای ( الف ) اقدام نماید ، البته این در صورتی است که در وکالت نامه ، وکالت در توکیل به صراحت قید شده باشد .
وکالت ممکن است با سند رسمی یا سند غیر رسمی باشد . اگر با سند عادی و غیر رسمی وکالت تنظیم شود ، در مورد وکالت نامه های تنظیمی در ایران ، وکیل می تواند زیر وکالت نامه تأیید کند که وکالت نامه را موکل شخصاً در حضور او امضا یا مهر کرده یا انگشت زده است و اگر وکالت خارج از ایران داده شده باشدد ، باید به گواهی یکی از مأمورین سیاسی یا کنسولی جمهوری اسلامی ایران برسد .
اگر وکالت در جلسه محاکمه داده شود ، مراتب در صورتجلسه قید و به امضای موکل می رسد چنانچه موکل در زندان باشد ، رئیس زندان یا معاون او باید امضا یا اثر انگشت او را تأیید کنند .
وکالت در دادگاه هایی که به پرونده های مدنی رسیدگی می کنند شامل تمام اختیارات راجع به محاکمه است جز آنچه را موکل استثنا کرده باشد . با این وجود برای دخالت وکیل در بعضی امور ، نیاز به تصریح در وکالت نامه دارد مانند :
- وکالت راجع به اعتراض به رأی ، تجدید نظر ، فرجام خواهی و اعاده دادرسی .
- وکالت در سازش و محاکمه .
- وکالت در تعیین کارشناس .
- وکالت برای درخواست صدور برگ اجرایی و تعقیب عملیات مربوط به اجرای حکم و گرفتن وجوه پرداخت شده به نام موکل و ...
اگر موکل وکیل خود را عزل کند ، باید این موضوع را به اطلاع دادگاه و وکیل معزول برساند . البته عزل وکیل مانع جریان دادرسی و محاکمه نمی شود .
اگر موکل به طور شفاهی در دادگاه اظهار کند که وکیل خود را عزل کرده ، این موضوع توسط دادگاه صورت جلسه شده و به امضای او می رسد . تا زمانی که عزل وکیل به اطلاع او نرسیده اقدامات او در حدود وکالت صحیح می باشد .
اگر وگیل استعفای خود را به دادگاه اطلاع دهد ، دادگاه به موکل اخطار می کند که خود او یا توسط وکیل جدید می بایست محاکمه را پیگیری نماید و محاکمه تا زمان مراجعه موکل یا معرفی وکیل جدید از جانب او حداکثر به مدت یک ماه متوقف می شود .
وکلا نباید بعد از استعفا یبا معزول شدن از طرف موکل ، وکالت طرف مقابل را بپذیرند . وکلا باید هنگام محاکمه در دادگاه حاضر باشند مگر آنکه دارای عذر موجه باشند. مطابق قانون ، موارد زیر عدم حضور عذر موجه برای وکیل محسوب می شود :
- فوت یکی از بستگان مانند پدر و مادربزرگ .
- بیماری که مانع حرکت او شود یا حرکت او برای درمان مضر تشخیص داده شود مانند سکته قلبی و آنفلونزا .
- حوادث قهری مانند سیل و زلزله .
- وقایع خارج از اختیار وکیل که مانع حضور او در دادگاه شود مانند آنکه پرواز هواپیما به تأخیر بیفتد و زمان کافی برای حضور او با وسایل نقلیه دیگر وجود نداشته باشد . در حالت های گفته شده ، وکیل معذور بایدعذر خود را به طور کتبی با ذکر دلایل آن برای جلسه محاکمه . به دادگاه بفرستد.
اگر وکیل همزمان در دو یا چند دادگاه دعوت شود و جمع بین آنان ممکن نباشد ، باید در دادگاهی که حضور او برابر قانون آیین دادرسی کیفری یا سایر قوانین الزامی است ، شرکت کند و به دادگاه های دیگر لایحه بفرستد یا اگر از سوی موکل اجازه داشته باشد ، یک وکیل دادگستری دیگر را به دادگاه معرفی کند برای مثال اگر وکیل ، پرونده ای در دادگاه کیفری استان برای دفاع از متهم به قتل دارد ، حضورش در این پرونده الزامی است و باید برای پرونده های دیگری که جلسه محاکمه آنها در همین زمان برگزار می شود لایحه بفرستد . اگر در یک دعوی مدنی یک طرف دعوا دو نفر وکیل معرفی کرده باشد و به هیچ کدام اجازه اقدام انفرادی ندهد ، هر دو وکیل می بایست لایحه خود را به دادگاه ارسال نمایند یا اینکه یکی از دو وکیل به همراه لایحه وکیل دیگر در دادگاه حضور یابد . در صورت عدم وصول لایحه از طرف وکیل غایب ، دادگاه بدون توجه به اظهارات حاضر به رسیدگی ادامه می دهد . در این حالت اگر هر دو وکیل یا یکی از آنان عذر موجهی برای عدم حضور اعلام کرده باشد ، در صورت ضرورت ، جلسه دادرسی تجدید جلسه و وقت رسیدگی به موکل اطلاع داده می شود . در این صورت جلسه بعدی دادگاه به علت عدم حضور وکیل تجدید نخواهد شد .      منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/3/2::: ساعت 9:54 صبح

اعتراف آمریکایی: ایران رهبر خاورمیانه و دنبال کننده وحدت شیعه و سنی

 ایران در تلاش های خود برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای و جهانی هم اکنون در تلاش است تا با کنار گذاشتن اختلافات بین شیعه و سنی آنها را تشویق کند تا اختلافات یکدیگر را تحمل کرده و تحت پرچم اسلام پیش بروند.

روزنامه آمریکایی بوستون گلوب در گزارش مفصلی که روز یکشنبه در سایت اینترنتی این روزنامه منتشر شد، نوشت: «حمید علم الهدی» معاون مرکز دوستی مکاتب فکری اسلامی، از عمامه سفید رنگ روحانیون شیعه استفاده می کند. بودجه این مرکز توسط تنها دولت شیعه جهان یعنی دولت ایران تامین می شود که بیشتر بخاطر لفاظی های انقلابی خود شناخته شده تا نزدیکی شفاف و علنی. ولی پیام برادری علم الهدی در مراسم صبحانه کلیسای جهانی بیجا نیست.

ماموریت او که به تایید بالاترین مقامات دولت ایران رسیده، متقاعد کردن جهان اسلام دراین باره است که اختلاف رو به افزایش و خشونت آمیز بین شیعه و سنی چیز بزرگی نیست و تنها مربوط به اختلافات جزئی علوم الهیات است.

به گفته او، بهتر است در موضوعات مشترک همکاری و در مورد اختلاف نظرها نیز ما می توانیم همدیگر را تحمل کنیم.

بوستون گلوب در ادامه گزارش خود درباره تلاشهای ایران برای برقراری وحدت در دنیای اسلام نوشته است:در اقداماتی که غرب توجه زیادی به آن نکرده است، ایران در تلاش است تا مسلمانان سنی را متقاعد سازد که تشیع فرقه ای نیست که بسیاری از تندروهای سنی آن را مرتد خوانده اند. تشیع حتی تحریف خطرناکی از دین آنها نیست و تنها یک مکتب مشروع اندیشه در چارچوب اسلام متحد است.  ادامه 



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 10:50 عصر

با بهره‌برداری از ذخایر دریاچه ارومیه، کشور از منیزیوم بی‌نیاز می‌شود

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۲/۲۹‬

رییس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان غربی گفت: با بهره‌برداری از ذخایر منیزیم موجود در دریاچه ارومیه کشور از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مهندس محمد حاج زمانی افزود: با تکمیل مطالعات در خصوص شورآبه‌های نهفته در دریاچه ارومیه می‌توان به ذخایر بسیار غنی منیزیم در این دریاچه دست یافت که دراین صورت نیاز کشور به تامین این ماده ارزشمند معدنی از خارج منتفی می‌شود.

وی اظهار داشت: مشابه این دریاچه در دو نقطه دیگر دنیا وجود دارد که با هماهنگی‌های صورت گرفته بین‌سازمانهای متولی امر اکتشاف و حفاظت محیط زیست ، علاوه بر حفظ محیط زیست طبیعی دریاچه، از امکانات معدنی برای توسعه بخش معادن بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست اجازه فعالیت در دریاچه ارومیه را نمی‌دهد گفت: شورابه‌های نهفته موجود در دریاچه مذکور بالغ بریک میلیارد تن پیش‌بینی شده که امید است اجازه انجام عملیات مطالعاتی در آن به کارشناسان مربوطه و با نظارت سازمان صنایع و معادن استان داده شود.

رییس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان غربی با اشاره به لزوم همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با صنایع و معادن استان افزود: با معرفی دریاچه ارومیه به عنوان تالاب بین‌المللی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ، در حال حاضر اجازه انجام عملیات مطالعاتی در خصوص ذخایر غنی منیزیم به کارشناسان سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی داده نشده که امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

حاج زمانی با بیان اینکه اکسید منیزیم یکی از مواد افزودنی و بسیار پراهمیت در صنایع ذوب آهن و فولاد است خاطرنشان کرد: درحال حاضر این ماده معدنی با قیمت گران از خارج تامین می‌شود که امیدواریم با تکمیل مطالعات در خصوص شورآبه‌های نهفته دراین دریاچه بتوانیم بخشی از این ثروت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 1:4 عصر


  غرب از ما می خواهد تظاهر به تعلیق کنیم

 رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: انشاءالله به خواست خدا، بزودی حق هسته‌ای ملت ایران بطور کامل تثبیت می‌شود.

به گزارش ایرنا ، محمود احمدی نژاد روز دوشنبه در جمع ایرانیان مقیم بلاروس تاکید کرد : قدرتهای زورگو همه قوایشان را جمع کرده‌اند تا یک فشار دیگر به جمهوری اسلامی ایران برای عقب نشینی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای وارد کنند اما به نظر و برداشت ما از صحنه موجود، این آخرین زور آنهاست.

 وی افزود: ملت ایران تا آخر این راه را ادامه خواهد داد و دست قدرت‌های زورگو را خوانده است و جا نخواهد زد و آنقدر ایستادگی می‌کند تا همه آنها جا بزنند.

 رییس جمهوری با اشاره به سیر تهدیدات قدرت‌های زورگو برای وادار کردن ایران به عقب نشینی تصریح کرد : ملت ایران در مقابل زور هر چقدر هم که پر زور باشد، خواهد ایستاد.

 وی اظهار داشت : منطق ملت ایران در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای بسیار روشن است . ما می‌گوییم قانون برای همه‌ و حق برای همه. منطق ملت ایران این است ، اگر چرخه سوخت و انرژی هسته‌ای خوب است ، باید برای همه باشد و اگر بد است، هیچ کس نباید آن را داشته باشد.

 احمدی نژاد با اشاره به طرح‌های مختلف قدرت‌های زورگو نظیر تعلیق ، خاموش کردن تاسیسات، تایم اوت و مکث افزود: در آخرین مرحله به ما می‌گویند لازم نیست تعطیل کنید، بیایید تظاهر به تعطیلی کنید و جلوی پیشرفت آن را بگیرید و در هر مرحله‌ای که هست جلوی آن را بگیرید.

 رییس جمهوری گفت : هدف آنها از این اصرارها این است که ایران یک قدم عقب برود و نرمش نشان دهد تا با شبکه‌های تبلیغی در اختیار خود ، فضایی ایجاد کنند که بازگشت ملت ما به اقتدار کنونی از بین برود.  ملت ما اهل گفت و گو، منطق و قانون است.

 وی علت نگرانی قدرت‌های زورگو را از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای، شکسته شدن انحصار هشت کشور جهان در این زمینه خواند و گفت : نمی‌خواهند بگذارند تا کشوری این انحصار را شکسته و شریک شود.

 رییس جمهوری تصریح کرد: نگرانی آنها از ملت ایران این است که ایرانی‌ها ظرفیت تمدن‌سازی داشته و اگر بطور کامل به فناوری هسته‌ای دست یابند، بسرعت به الگوی همه ملت‌ها تبدیل خواهند شد و در آن صورت بساط استعمار ، استکبار ، چپاول و زورگویی باید بسرعت در جهان برچیده شود.    منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/2/31::: ساعت 11:46 عصر

  گزارش اقتصادی رییس جمهور به مردم
با آمارهای غلط مردم را دلسرد نکنید

 رییس‌جمهورعصر پنجشنبه با حضور رسانه ملى نخستین گزارش خود از فعالیت‌هاى اقتصادى دولت نهم در سال جارى را ارائه داد و به ابهام‌هاى مطرح شده در این زمینه پاسخ داد.

 دکتر محمود احمدى‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چقدر از درآمد دولت در اختیار مردم قرار مى‌گیرد و چرا با افزایش قیمت نفت تغییرات شدیدى در زندگى مردم اتفاق نمى‌افتد؟

 گفت: پاسخ به بخش اول روشن است؛ دولت آن بخش از درآمد نفت را مى‌تواند استفاده کند که مجلس تصویب کند و در قانون بودجه یا سایر قوانین اختیار آن به دولت داده مى‌شود و مازاد بر آن را دولت اجازه تصرف یا دخالت ندارد. براى مثال در سال ‌‌٨٦ از مجموع درآمدهاى نفتى کشور، ‌‌٢٩ میلیارد دلار در اختیار دولت قرار مى‌گیرد تا در بخش‌هاى گوناگون هزینه کند. مابقى درآمدهاى نفتى به حساب ذخیره ارزى واریز مى‌شود که برنامه‌هاى خاص خود را دارد و باید این صندوق پشتوانه محسوب شده و به صورت وام در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

 وی توضیح داد: اگر همه ‌‌٥٠ میلیارد دلار درآمد نفتى در اختیار دولت قرار مى‌گرفت، ‌‌٣١٥٠٠هزار تومان به ازاى هر ایرانى در ماه به دولت اختصاص مى‌یافت که البته تنها ‌‌٢٩ میلیارد دلار از این رقم در قانون بودجه مصوب مجلس به دولت اختصاص یافته است و به عبارت دیگر سهم هر ایرانى ماهیانه ‌‌٣١هزار و ‌‌٥٠٠ تومان مى‌شود که ‌‌٤ هزار تومان از این رقم براى واردات بنزین و گازوئیل صرف مى‌شود و در نهایت ‌‌٢٧ هزار تومان به ازاى هر ایرانى در اختیار دولت قرار مى‌گیرد.البته این مبلغ، همه هزینه‌هاى دولت را پوشش نمى‌دهد و مابقى آن از مالیات و سایر درآمدها تامین مى‌شود.

 رییس‌جمهور همچنین توضیح داد: از مبلغى که در اختیار دولت است، ‌‌٢٢ هزار میلیارد تومان صرف کارهاى عمرانى نظیر راه، بندر، فرودگاه، بیمارستان، سد، شبکه‌هاى آبیارى، آب، برق، نیروگاه و مواردى مى‌شود که باید داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

 رییس‌جمهور تصریح کرد: دولت به ازاى هر ایرانى هر ماه ‌‌٧٨٢٠ تومان به آموزش و پرورش، حدود ‌‌٤ هزار تومان به بهداشت، ‌‌٦٧٧٠ تومان به دفاع و نیروهاى مسلح، ‌‌٣٢٠٠ تومان به رفاه نظیر کمیته امداد و پشتیبانى‌هایى از این قبیل و ‌‌٦٩٠٠تومان به یارانه کالاهاى اساسى مثل نان و ... اختصاص مى‌دهد و به نیروى انتظامى و وزارت علوم نیز بودجه لازم داده مى‌شود. به عبارت دیگر مجموعه هزینه‌هاى عمرانى، آموزش و پرورش و وزارت علوم به ازاى هر ایرانى ماهیانه ‌‌٣١ هزار تومان مى‌شود که اگر هزینه‌هاى دفاع و نیروهاى مسلح و انسانى را نیز اضافه کنیم باید ‌‌٤٠ هزار تومان اختصاص بدهیم که از ‌‌٣١ هزار تومان خیلى بیشتر است و مابقى آن از مالیات و سایر درآمدها تامین مى‌شود.   ادامه



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/2/29::: ساعت 2:52 عصر

در گفتگوی رودررو با آمریکا اتمام حجت می کنیم...
دشمنی ها با رییس جمهور به دلیل اظهار علاقه وی به ارزشهاست

 خبرنگار رجانیوز گزارش داد، صبح امروز رهبر حکیم انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون مشهد با ایشان در صحن امام خمینی حرم امام رضا(ع) به تبیین سیاست های انقلاب جمهوری اسلامی درباره ارتباط و مذاکره با آمریکا پرداختند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخشی از فرمایشاتشان با اشاره به اینکه ارزش‌هایی که امام منادی آن بود اما چه بزرگترین دشمنی‌ها از سوی جناح‌های مختلف داخلی و خارجی بویژه استکبارگران قرار گرفت افزودند: امروز در دولت جدید به رغم همه کارشنکی‌ها این ارزش‌ها سخن اول و حرف رایج شده و دولت صریحاً آنرا بیان می‌کند و علت دشمنی‌ها چه کسانی که در داخل و چه در خارج هستند همین است که رئیس جمهور به طور صریح به این ارزش‌ها اظهار عشق و علاقه می‌کند. در داخل نیز، برخی نگاه می‌کنند آنجایی که این ارزش‌ها پاس داشته می‌شود کجاست تا به آن حمله کنند و هر خط و حرکتی که علیه ارزش‌ها باشد این افراد آنرا دوست دارند.

 ایشان سپس به مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرده و فرمودند: ملاحظه کنید این روزها که بحث مذاکره با آمریکا مطرح شده این افراد چه خوشحالی‌ای می‌کنند و در روز نامه‌هایشان چه می‌نویسند؛ دوستان خارج‌نشین آن‌ها نیز همین طور.

 رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: آنهایی که خیال می‌کنند جمهوری اسلامی سیاست مستحکم، منطقی و صد در صد قابل دفاع خود در نفی مذاکره با آمریکا را عوض کرده است اشتباه می‌کنند؛ چه مذاکره‌ای!؟ مذاکره با دولت مستکبر زورگویِ توسعه طلبِ استعمارگرِ آمریکا. آنهم در دوره دولت‌مردان و دولت‌زنان کنونی آن که در بی‌پروایی و گستاخی روی همه اسلاف خود را سفید کرده‌اند. ایشان با بیان اینکه چه فرقی میان هیتلر و بوش با جنایاتی که در گوانتانامو و ابوغریب مرتکب شدند وجود دارد، افزودند: آنوقت با همه این جنایت‌ها، طلبکار و مدعی هم هستند و از اینکه یک کشوی مستقل باشد عصبانی می‌شوند.

 مذاکره با این دولت با منطق قوی مردود است و آنچه که مسئولین ما درباره مذاکره گفتند این است که آمریکا به وظایف خود به عنوان اشغالگر عمل نمی‌کند و راه استقرار امنیت در عراق را نه تنها سد کرده است بلکه علیه دولت منتخب عراق نیز توطئه می‌کند تا آنرا سرنگون کند. ما نسبت به مسائل عراق بی تفاوت نیستیم و مسئولین ما می‌خواهند با مسئولین آمریکایی بنشینند و این مسئولیت را به آنها یادآوری کنند.

 ایشان سپس تأکید کردند که مسائل عراق ربطی به آمریکا ندارد، ربطی به ما نیز ندارد ما فقط درباره امنیت عراق مذاکره می‌کنیم.

 رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به اینکه قبلاً نیز بحث مذاکره مطرح شده بود که آمریکایی‌ها بد ادایی کردند افزودند: دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد برای مذاکره باید درخواست کتبی بدهید و اکنون نیز انگیزه مسئولین وزارت خارجه اینست که مسئولیت آمریکایی‌ها در قبال امنیت عراق را به آن‌ها یادآوری کنند.

 ایشان تأکید کردند: سیاست جمهوری اسلامی در عدم مذاکره با آمریکا تا وقتی که شرایط این دولت استکبارگر، شرایط کنونی است همچنان به قوت خود باقی است.     منبع خبر



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/2/27::: ساعت 12:19 صبح

کشف تصاویر صدام در خانه تیمی ریگی!

  >> گفته می شود چند روز پیش اعضای گروهک ریگی با ربودن راننده یک خودرو مسافر کش و انتقال آن به داخل یک خانه تیمی قصد داشتند تا وی را به قتل برسانند اما وی توانست از دستان آنان فرار کرده و مقرشان را لو دهد. در خانه تیمی این گروه مقادیری اسلحه ،مواد منفجره، تصاویری از جانیان گروهک تروریستی القاعده و عکسهایی از صدام کشف و ضبط شده است.

 >> یکی از بلندپایه ترین نمایندگان مجلس درباره علت دستگیری موسویان گفته است:علت دستگیری موسویان به خاطر شک وزارت اطلاعات به وی در ارتباط با درز اخبار فناوری هسته ای به تعدادی از سفارتخانه های خارجی بود .

 >> برخی منابع خبری اعلام کرده اند نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ده جاسوس را که با خود پانصد هزار دلار پول نقد به همراه داشتند دستگیر کردند.  از این افراد نقشه مراکز مهم و دوربین های پیشرفته جاسوسی به دست آمده است.

 >>مرزنشینان ایرانی و کردزبان از فعالیتهای شدید جریانهای سلفی گری در کردستان عراق خبر داده و می گویند تلاش زیادی برای سرایت این تفکر به مناطق مرزی استان کردستان صورت گرفته است.

 >> شبکه تلویزیونی معاند«گوناذ» در آستانه وقایع خرداد سال گذشته در استانهای آذری نشین، برای برپایی آشوب در این منطقه این بار به مطلب منتشر شده در روزنامه آفتاب یزد متوسل شده است.

 >> یک مقام مسوول محلی از دستکاری میله های مرزی منطقه عمومی شلمچه با عراق خبرداد. گفته می شود، در برخی از این مناطق میله های مرزی تا 15 متر در خاک ایران جلو آمده اند!

 >> نمایندگان رئیس جمهور برای بررسی مسائل منطقه آزاد اروند به خرمشهر می روند .نشست با امام جمعه خرمشهر در دستور کار این هیئت قرار دارد. گفته می شود این هیئت در صورتی که جایگزین عباسی را عزل نکند، شروطی برای تداوم مدیریت وی در نظر خواهد گرفت.

 >>گروهی در آمریکا با نوشتن عنوان « خرید نفت غیر از نفتی که از کشورهای تروریستی خاورمیانه خریداری شده است» رانندگان آمریکایی را به خرید بنزین دیگر کشورها تشویق می کند. این گروه با شعار «حمایت از اسرائیل»، «حمایت از دانمارک» و «خدا آمریکا را حفظ کند»  چند جایگاه پمپ بنزین را خریداری و به این امر اختصاص داده اند.

 >>یک سایت خبری در عربستان اعلام کرد دولت این کشور در استان القطیف یک مسجد شیعیان در محله شیعه نشین کربلا را تخریب کرده است. در این اقدام چهار دستگاه بلدوزر و شش دستگاه کامیون با پشتیبانی250 تن از نیروهای نظامی پلیس و امنیتی و اطلاعاتی عربستان مجهز به انواع اسلحه با وجود اعتراض و ناخرسندی ساکنان این محله، اقدام به تخریب این مسجد کرده اند .

 >> روزنامه لیبراسیون در ادعایی عجیب از ارتباط تنگاتنگ هاله اسفندیاری با فائزه هاشمی خبر داده و بدون ذکر هیچ سندی مدعی شده است که اسفندیاری از نزدیکان «فائزه هاشمی رفسنجانی» است.    منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/2/25::: ساعت 7:39 صبح

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 14

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493090

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<