سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تدبیر پیر را از دلیرى جوان دوست‏تر مى‏دارم . [ و در روایتى است ] از حاضر و آماده بودن جوان براى کارزار . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

  حمله شدید احمدی مقدم به مخالفان مبارزه با بدحجابی

  فرمانده نیروی انتظامی طی اظهارات انتقادی تأکید کرد: کسانی که ناجا را به دلیل اجرای طرح امنیت اخلاقی مذمت می‌کنند باید استیضاح شوند و در عین حال خطاب به این افراد، گفت: «شما چه کاره‌اید؟ تا به حال در خواب خرگوشی بودید و حالا بیدار شدید حرف نابجا هم می‌زنید».

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم که صبح روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه 86 در اولین همایش سالانه مدیران مبارزه با مفاسد اجتماعی استانهای سراسر کشور سخن می‌گفت، با بیان این که نسبت به موضوع بدحجابی نباید ساده‌اندیش بود، گفت: بدحجابی تبلور محسوس آن چیزی است که در پشت صحنه رخ می‌دهد و ما از آن غافلیم.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/1/29::: ساعت 8:58 عصر

معضل اختصاصی سازی دولت سازندگی در سفر امروز احمدی نژاد

  سفر امروز دکتر محمود احمدی نژاد به شهرستان خرم بید حواشی زیادی داشت.

 به گزارش خبرنگار رجانیوز، همزمان با ورود رییس جمهور با به محل گردهمایی مردم، یکصدا شعار «معدن معدن» به گوش می رسید.

 بسیاری از افراد حاضر در این گردهمایی عمومی کاورهایی که بر روی آن ها نوشته شده بود: «فقط معدن» و «معدن برای همه» پوشیده بودند.

 در مقابل جایگاه نیز پارچه نوشته بزرگی با عنوان « انرژی هسته ای حق مسلم ماست معدن منطقه خواسته اصلی ماست»

 در ابتدای برنامه زمانی که امام جمعه خرم بید به محرومیت منطقه در عین داشتن معادن غنی سنگ اشاره می کرد، شعارهای مردمی به اوج رسید.

 دراین هنگام رییس جمهور از استاندار خواست تا ماجرای معادن منطقه خرم بید را توضیح دهد. توضیحات خصوصی استاندار به رییس جمهور حدود 15 دقیقه به طول انجامید.

 گفته می شود در یک اقدام عجیب مسئولین استانداری حاضر به انعکاس مشکل مردم خرم بید به نهاد ریاست جمهوری نشده بودند!

 سخنان محمود محمدی نماینده آباده، خرم بید و بوانات هم با واکنش مردم مواجه شد و این نماینده مجلس به شدت هو شد!

 دکتر احمدی نژاد در این باره در جمع مردم خرم بید گفت: چون در این موضوع حق مردم، موضوع معادن و کسانی که کارخانه سنگ دارند، در میان است، دولت تصمیم عادلانه ای خواهد گرفت تا در جریان معادن خرم بید حق به حق دار برسد.

 منبع:



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/1/28::: ساعت 7:37 عصر

  استقبال به یادماندنی مردم شیراز از رییس جمهور

 مردم شیراز در طول مسیر عزیمت رئیس‌جمهور از فرودگاه تامحل سخنرانی با استقبال به یادماندنی و اشاره به شاهچراغ شعار می‌دادند یااحمد‌بن موسی، احمدی‌نژاد نگه دار. 
   
به گزارش خبرنگار فارس از شیراز به محض ورود رئیس‌جمهور از فرودگاه شیراز تعداد زیادی از مردم این شهرستان گرداگرد اتومبیل حامل رئیس‌جمهور و همراهان حلقه زدند و درحالی که شعار می‌دادند "صل‌علی‌محمد بوی رجایی‌ آمد"‌ از رئیس‌جمهور استقبال کردند.

ادامه خبر



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/1/27::: ساعت 9:43 عصر

مدّعی العموم کجاست؟

  احسان صالحی

 نامه الهام کارگر نیفتاد؟

 حدود 8 ماه از ارسال نامه غلامحسین الهام سخنگوی دولت به سعید مرتضوی دادستان تهران می گذرد. نامه ای که الهام با اشاره به انتساب مطالب نادرست فراوان از سوی برخی رسانه های مقابل دولت، خواستار برخورد قانونی شده و نمونه هایی نیز ضمیمه این نامه کرده بود. برآشفتگی الهام و انگیزه اصلی وی از نگارش این نامه را می شد در لابلای جملاتی که خطاب به مرتضوی آمده بود، درک کرد. سخنگوی دولت بیش از هر چیز از انتساب اتهامات مالی بدون ارائه سند به دولت و رئیس جمهور ناراضی به نظر می رسید و از دادستان تهران که به عنوان مدعی العموم وظیفه دارد "در تمام زمینه‌ها که احساس شود حقی از شهروندان ضایع شده، اقامه دعوی کند"، عمل به این وظیفه قانونی را خواستار شده بود:

 جناب آقای مرتضوی دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
سلام علیکم
«آزاد سازی پر شتاب پول از بودجه دولتی و انتقال آن به برخی از نقاط ...»، «کمک های ابهام آمیز مازاد بر نیاز به موسسات غیر دولتی، عقد قرارداد های صوری»، «خارج نمودن بخش قابل توجهی از بودجه از سیستم نظارتی ذیحسابی ...» و نهایتاً «هزینه برای مصارف انتخاباتی» تعابیری که به اصطلاح در گزارش های پیوست ذکر شده است مفهومی جز اختلاس یا تصرف غیر قانونی در وجوه دولتی دارد؟ و آیا بزهی بالاتر از این دو متصور است؟
آیا حضرتعالی به عنوان دادستان می توانید نسبت به این امور بی تفاوت باشید؟
عاملین اعلام و نشر این اخبار باید مستندات و دلایل خود را به مراجع قضایی ارائه کنند و مراجع قضایی در خصوص این جرایم باید دقیق و قاطع موضوع را تعقیب نمایند. دولت هیچ حقی در اغماض از «یک ریال» حیف و میل و تصرف در اموال عمومی و دولتی ندارد و نسبت به آن پاسخگو است.
اما عاملین انتشار این اخبار مجعول، ظاهراً مصونیت دارند که هر نوع افترایی را به دولتی که شعار و رفتار آن تنزّه و پاکی است، وارد کنند. در روزنامه‌ای به راحتی سرمقاله نوشته می شود و رئیس جمهور کشور که در داخل و خارج کشور به پاکدامنی و سلامت مالی شهره است متهم می کند؟ و در سایتی با انتشار اخبار جعلی، تمام دولت را تبهکار مالی معرفی می کند؟ و دادستان معظم تهران لابد منتظر شکایت است!
اگر چنین است سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اعلام جرم می کند و تقاضای تعقیب عاملین افترا و نشر اکاذیب را طبق موازین شرعی و قانونی دارد.»

 پیش بینی اولیه از بازخوردهای عملی نامه الهام به مرتضوی این بود که از این پس اصحاب رسانه در برخورد با اخبار حوزه دولت، وسواس بیشتری به خرج داده و از انتشار مطالب بی پایه و اساس بپرهیزند اما نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه ناشران اکاذیب پس از چندی با آگاهی و اطمینان خاطر از بی هزینه بودن چنین رویکردی، با فراغ بال بیشتری، توپخانه دروغ سازی را فعال کردند.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/1/24::: ساعت 11:31 عصر

  ضرب سکه «اغراض سیاسی» به نام «پژوهش»

 

 مرکز پژوهشهای مجلس با انتشار خبری اعلام کرد که به دلیل رشد نقدینگی در سال جاری، اقتصاد ایران دچار رکود تورمی خواهدشد.

 این مرکز که تحت ریاست احمد توکلی اداره می شود این خبر را به گزارشی مستند کرده که البته هنوز منتشر نشده و بدون هیچ اشاره ای به مستندات گزارش مذکور در محاسبه تورم مدعی شده که تورم سال گذشته (سال 85) بیش از 22 درصد بوده است.

 این در حالیست که بنا بر گزارش مستند بانک مرکزی که هرساله منتشر می شود و طی آن تغییرات قیمتهای ماهیانه وسالیانه بیش از 310 قلم کالای ثابت در سبد هزینه خانوار محاسبه شده است، تورم سال 85 با کاهش نسبت به میزان آن در سال84 به 5/12 درصد رسیده است.

ادامه خبر

بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/1/23::: ساعت 11:20 عصر

 

  قرارداد گازی ایران با شرکت امریکایی هالیبرتون که مطابق برنامه تا پایان سال 85 بود، پایان یافت. با این حال ناگفته های فراوانی درباره چگونگی برنده شدن این شرکت در مناقصات گازی، سفر دیک چنی به ایران در سال 79، میزان تأثیر این قراردادها بر دو سال اول مسئله هسته ای، عدم تمدید مجدد قرارداد و... وجود دارد.

ادامه خبر

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/1/22::: ساعت 10:29 عصر

پشت پرده مذاکرات ایران و انگلیس

 

 >> یک فروند لنج چوبی ایرانی عصرشنبه مورد حمله مسلحانه صیادان عراقی دراروندرود قرار گرفت. 
صیادان مسلح عراقی به علت حرکت این لنج ایرانی واحتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری  آنان به سمت این شناور تیراندازی کردند که تلفاتی دربرنداشت. یک یدک کش ایرانی با نام «ناصر سه» نیز شنبه شب از ناحیه غرب اروندرود و حاشیه نخلستانهای عراق هدف تیراندازی قرار گرفت. دراین حادثه شش گلوله به بدنه فولادی شناور که متعلق به اداره  کل بندر و کشتیرانی خرمشهراست اصابت کرد،اما به هیچ یک از خدمه این شناور  آسیب نرسید.

 >> حسین آبادی وکیل محمدرضا خاتمی در جلسه دادگاه روزنامه مشارکت درباره شکایت اعضای هیات آل یاسین گفته است: روزنامه مشارکت به محل تجمع یک عده تروریست در یکی از هیات های تهران اشاره کرده است و هیچ توهینی به هیات و اعضای آن نکرده است!

 >> عملکرد شهرداری کنونی اهواز که در اختیار حزب غیرقانونی لجنه الوفاق است، اعتراضات فراوانی در ‍ی داشته است. روز گذشته درپی پرداخت نشدن حقوق و مزایایشان طی3 ماه گذشته بیش از200 نفر از کارگران شهرداری اهواز به همراه خانواده  هایشان در محل شهرداری منطقه4 این شهر تجمع کردند.

 >> الجزیره گزارش داد، افکارعمومی جهان دلایل زیادی برای باور اظهارات جلال شرفی دیپلمات آزاد شده ایرانی می بینند. اظهارات شرفی زمانی عنوان می شود که آمریکا به علت رفتارهایش در مواردی مانند رسوایی زندان ابوغریب و  گوانتانامو تحت فشار بین المللی است. از این رو زمینه برای مورد قبول واقع شدن اظهارات یا اتهامات مطرح شده از سوی شرفی وجود دارد.

 >> سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان درباره ولایت فقیه و ارتباط با ایران و این سوال که آیا  تناقضی میان وفاداری با اصل ولایت فقیه و اعلام اینکه حزب الله حزبی لبنانی است وجود دارد، گفت: آن چه که ما همواره انجام داده ایم در خدمت لبنان بوده است و حتی می توان گفت که ما از ایران به نفع لبنان استفاده کرده ایم و هیچگاه مغایرتی وجود نداشته است. از سوی دیگر ولایت  فقیه به معنی وفاداری به یک شخص است نه به یک کشور. امروزه ولایت فقیه ایرانی است دیروز عراقی بود و فردا شاید لبنانی شد. ایران راهبردی دولتی و الزاماتی دولتی دارد که لزوما مربوط به ما نیستند. مثلا ایران روابطی با  لیبی برقرار کرده است ما تا زمانی که مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر روشن نشود با این امر مخالفیم. در زمینه اعدام صدام ما ملاحظات خود را درباره زمان و شرایط این اعدام بیان کردیم .

 >>با تاکید معاون اول قوه قضائیه پرونده مدعی انرژی درمانی به قاضی ویژه ای که بر این موضوعات مسلط است ارجاع شده است.  گفتنی است در پی شکایتهای پی در پی مردمی از فردی به نام علی اکبری که با جعل عنوان دکتری انرژی درمانی اقدام به برپایی مراسم انرژی درمانی می کرد و با شکایت وزارت درمان و آموزش پزشکی دادستان کل کشور گروهی را مامور رسیدگی به این پرونده کرد.

 >> یک سایت اینترنتی کرد زبان مخالف جمهوری اسلامی فعالیتهای خود را از  روز یکشنبه متوقف کرد. این سایت دو میلیون تومان بدهکاری به یکی از بانکهای جمهوری اسلامی، ماهانه110 هزار تومان اقساط بانکی، هزینه ماهیانه50 هزار  تومانی اتصال شبانه روزی به اینترنت و ماهانه60 هزار تومان هزینه های جاری را دلیل تعطیلی برشمرده است.

 >> برخی لابی های حامی شهردار تهران قصد دارند، سردار مرتضی طلایی را به ریاست شورای سوم شهر تهران انتخاب کنند. هم اکنون مهندس چمران رییس شورای شهر تهران است.

 >> سعید جلیلی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفته است، بلر هیچ اولیتیماتومی به ما نداد. در زمان مذاکرات، ما به انگلیسی ها اعتراض کردیم که و گفتیم بلر ما را تهدید کرده است و تهدید به قطع مذاکرات کردیم. اما آنها با آوردن فیلم و مدارک رسمی اظهار داشتند، بلر فقط گفته است: 48 ساعت آینده برای مذاکرات حساس و خطیر است .

 منبع خبر



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/1/21::: ساعت 8:1 عصر

عبور افتخارآمیز قطار هسته ای ایران از گردنه
غنی سازی صنعتی

 رییس جمهور: امروز 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای در ایران است و سال گذشته در این روز پس از فعالیت دانشمندان و جوانان خلاق و با استعداد این کشور، ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت و در این مدت به مرحله تولید صنعتی برسد.
امروز در سالگرد این رویداد مبارک اعلام می‌کنم که از امروز کشور عزیز ایران در زمره کشورهای تولید کننده سوخت هسته‌ای قرار می‌گیرد.

ادامه خبر

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/1/20::: ساعت 8:50 عصر

امروز در خبر ساعت 14 ( بخش پیامهای خبرساز رادیو سراسری) به نقل از سایت بازتاب خبری در مورد نابودی صنعت چای کشوربه واسطه ورود چای خارجی پخش گردید(!) این در حالی است که چند روزی است مجدداً سایت بازتاب مسدود بوده و دسترسی به آن امکان پذیر نمی باشد. جالب است که روز گذشته در اخبار سراسری خرید تضمینی برگ سبز چای به قیمت سیصد وشصت تومان اعلام شد که رقم خوبی برای حمایت از چای داخلی است و با توجه به سیاست دولت مبنی بر نقدی خریدن محصولات کشاورزی برای چای کاران نوید بخش است. معلوم نیست سایت بازتاب با چه هدفی این خبر را منتشر کرده و آقایان صدا و سیما هم با چه هدفی آن را برگزیدند!؟



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/1/20::: ساعت 8:46 عصر

سیّد حسن نصرالله:

اکثریت حاکم در دولت لبنان از خارج دستور می‌گیرند

   دبیرکل حزب الله لبنان ضمن مخالفت با هرگونه درخواستی برای برکناری امیل لحود رئیس جمهور لبنان گفت اکثریت حاکم در دولت لبنان از خارج دستور می‌گیرند.

ادامه خبر



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/1/19::: ساعت 8:15 عصر

<   <<   16   17   18      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 33

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493109

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<