سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

     نامه وارده: همه می دانیم که عرضه و تقاضا باید به نسبتی باشد تا تورم و گرانی بوجود نیاید. البته کشورهایی که مستقل نیستند و زیر سلطه  قدرتهای جهانی زندگی می کنند سعی می شود از نظر عرضه و تقاضا متعال بوده و مردم را در رفاه  نسبی نگه دارند تا سلطه گران بتوانند نفت و معادن و ذخائر آن کشورها را به یغما برده و حد اکثر استفاده را حاصل نمایند. و اما چه کسانی در رابطه با احتکار و گرانی مسئول هستند؟ البته کشورهایی که مبالغ زیادی را برای خرابکاری، احتکار و گرانی در ایران اختصاص می دهند و علناً در مجلسشان آن را تصویب می نمایند و جلوی توزیع ارزاق عمومی را گرفته و انبارهای بزرگ خواربار و لوازم ضروری را یکجا خریداری نموده و یا جلوی ورود آن را می گیرند و در این زمینه المرت نخست وزیر فلسطین اشغالی اعلام می دارد تنها راه باقیمانده برای به زانو در آوردن رژیم جمهوری اسلامی ایران احتکار و گرانی و شایعه پراکنی نسبت به سران نظام اسلامی است. بدیهی است دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در گرانی نداشته و این دشمنان هستند که شایعه پراکنی می نمایند.           م ج  



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/2/9::: ساعت 1:51 عصر

خبرگزاری فرانسه فاش کرد:

هزار نظامی یمنی در درگیری با شیعیان کشته شدند

  هم اندیشی: یک منبع دیپلماتیک فاش کرد: به طور قطع، در جریان جنگ سوم دولت یمن علیه شیعیان از چهار ماه پیش تا کنون، بیش از هزار نیروی نظامی در درگیری با مبارزان شیعه در شمال این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش هم اندیشی، این دیپلمات، شدت جنگ در استان صعده را در بالاترین حد خود ذکر کرد و گفت: به‌رغم اینکه دولت یمن هزاران نیروی نظامی را برای فرو نشاندن قیام شیعیان به کار گرفته اما درگیری‌ها همچنان به شدیدترین وجهی ادامه دارد.
این دیپلمات افزود: جنگ بین دولت یمن با شیعیان بسیار بالا گرفته و کشتارها در اوج شدت است.
این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود با اشاره به حمایت پنهانی افکار عمومی و زیدیان یمن از مبارزان شیعه گفت: نمی‌توان درصد دقیقی از میزان حمایت زیدی‌مذهب‌ها از مبارزان شیعی ارائه کرد.
وی افزود: دولت یمن به‌شدت در پی گنجاندن جنگ با شیعیان در قالب مبارزه با تروریسم است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها و ناظران خارجی در صنعا گزارش داد: بی‌شک درگیری‌های جاری از زمان آغاز نخستین درگیری بین نیروهای دولتی با شیعیان یمن در سال 2004 میلادی، شدیدترین درگیری به شمار می‌رود.
یک تحلیل‌گر خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: حجم خسارت‌های ارتش یمن سـرّی است و تا کنون اعلام نشده اما بسته‌شدن بیمارستان "صلح" که بزرگترین بیمارستان در شهر صعده به شمار می‌رود و نیز اختصاص‌دادن آن به پذیرش مجروحان جنگی به‌خودی خود، نشان‌دهنده شدت خسارت و شکست ارتش یمن از مبارزان شیعه است.
این گزارش با بیان اینکه بیشتر ساکنان مناطق مرزی یمن با عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند می‌افزاید: شیعیان عضو گروه "جوانان مؤمن" که پیروان حوثی به شمار می‌روند حکومت ژنرال "علی عبدالله صالح" را حکومتی غیر قانونی می‌دانند و آن را رد می‌کنند و معتقدند که باید به جای حکومت فعلی یک نظام امامی برپا شود.
این گزارش حاکی است فرماندهی مبارزان شیعه تا شهریور 2004 میلادی بر عهده "سید حسین طباطبایی حوثی" بود اما پس از کشته‌شدن وی در درگیری با نیروهای دولتی، "سید بدرالدین" پدر و "سید عبدالملک" برادر کوچک وی فرماندهی جنگ را برعهده گرفته‌اند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است: ارتش یمن از زمستان گذشته، با تشدید حملات علیه مناطق شیعه‌نشین، تجهیزات پیشرفته و سنگین نظامی از جمله هواپیماهای جنگنده‌بمب‌افکن میگ 29 را نیز وارد درگیری‌ها کرده است.
این گزارش با اشاره به طبیعت سرسخت شمال یمن، به مقاومت و تاکتیک‌های ویژه شیعیان اشاره کرده و می‌افزاید: طبیعت در شمال یمن به یاری شیعیان آمده و کمبود تسلیحات آنها را در مقابل نیروهای نظامی این کشور جبران کرده است.
یک دیپلمات در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: تعداد آوارگان بسیار زیاد است و می‌توان گفت یک فاجعه بزرگ رخ داده است.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/2/8::: ساعت 9:31 عصر


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس یادآور شکست همه دشمنان اسلام در طول تاریخ است. 

به گزارش یزدفردا به نقل از  ارشاد استان یزد،حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس دلیل شکست آمریکا در طبس را در این نکته دانست که قدرت خداوند بر همه قدرتهای ظاهری و پوشالی غالب است.
وی گفت: محرومین و مستضعفین با تمسک به نیروی لایزال الهی می توانند به پیروزی و موفقیت های بزرگی دست یابند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: واقعیتی که در 27 سال گذشته ایران اسلامی شاهد آن بود ایم تمسک امت اسلامی ایران به نیروی لایزال الهی بوده است.
حجت الاسلام عجمین با اشاره به واقعه صحرای طبس و شکست حمله نظامی آمریکا تصریح کرد: شکست آمریکا در طبس شکست مفتضحانه و تاریخی بود.

وی گفت: آنها فهمیدند که اگر خواسته باشند علیه این امت اقدامی انجام دهند علاوه بر اراده پولادی ملت،حتی شن های روان طبس با آنها به مقابله بر می خیزد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: حماسه شهادت و شهادت طلبی ملت ایران ستودنی است زیرا شهید منتظر قائم توانست در صحرای طبس حماسه عظیمی را خلق نماید.
حجت الاسلام عجمین تأکید کرد : شهید منتظر قائم ها کماکان با حضور شهادت طلبانه خود در صحنه انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد تا دشمن بتواند به ابزار فرهنگی یا شیوه های دیگر انقلاب اسلامی ضربه ای وارد نماید.

منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/2/7::: ساعت 3:39 عصر

نماینده مهربان! بندرعباس در مجلس هفتم، صبح امروز در تذکری آیین نامه ای ضمن قرائت یک بیت شعر از نامهربانی رجانیوز با وی گله کرد.

 چندی پیش در نشریه محلی منتسب به این نماینده، نوشته ای با عنوان "مقابله با ایدز را علنی کنیم"، منتشر گردید که اهانت های تعجب برانگیزی به انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) شده بود و جمع کثیری از مردم بندرعباس با تجمع مقابل دفتر این نشریه، خواستار استعفای وی شده بودند. این در حالیست که این نماینده پس از وقوع این اتفاق، با فرار به جلو کلیه اتهامات را متوجه نویسنده مطلب مذکور ساخت و با گرفتن قیافه حق به جانب، از زیر بار مسئولیتهای حقوقی شانه خالی کرد.

 نماینده مذکور به همراه 4 نماینده دیگر استان هرمزگان در واکنش به انتصاب استاندار جدید، استعفایی تبلیغاتی داده اما به گفته موسی قربانی عضو هیئت رئیسه مجلس، استعفانامه کتبی و رسمی خود را تقدیم هیئت رئیسه نکرده اند. این استعفای دسته جمعی با استقبال مردم منطقه هرمزگان مواجه شده و خواسته مردم استان با گذشت بیش از 15 ماه، تحقق یافته است.

 این نماینده طی یک تذکر آیین نامه ای در جلسه علنی صبح امروز مجلس با مهربانی رجانیوز را به نامهربانی و دروغ گویی متهم کرد: مطالبی در مورد نمایندگان در سایت آمده است که نشان می‌دهد آن‌ها نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند و مصداق این بیت هستند که: هر که بد ما به خلق گوید/ ما سینه‌ی او نمی‌خراشیم، ما خوبی از او به خلق گوییم/ تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 شنیده های خبرنگار رجانیوز حاکیست طومارهایی در سطح شهر بندرعباس با محتوای استقبال مردم از استعفای نمایندگان استان هرمزگان از سمت نمایندگی مجلس امضا شده است. در این طومارها با اشاره به مواردی از ناکارآمدیهای این افراد، خواستار تسریع هیئت مجلس در رسیدگی و پذیرش استعفای آنان شده است.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/2/5::: ساعت 11:28 عصر

میر فیصل باقرزاده:

مردم آمریکا حادثه طبس را "روز حماقت دولتمردان آمریکایی" نامگذاری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس پیشنهاد کرد که مردم آمریکا سالگرد حادثه طبس را "روز حماقت دولتمردان آمریکایی" نامگذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه حادثه طبس یکی از حوادث مهم، قابل تأمل و متمایز از حوادث پیرامونی خود است، گفت: در این حادثه دست امداد الهی براحتی قابل لمس بود و برای ملت ایران که دارای بینش مؤمنانه هستند نعمتی از جانب خدا قلمداد شد که در پی تلاش و مجاهدت در راه خداوند نصیبشان گشته بود.
وی اضافه کرد: البته شکست خوردگان این حادثه یعنی سردمداران آمریکا بجای آنکه از این حادثه درس عبرت بگیرند، بازهم به قدرت مادی خود تکیه نموده و سعی کردند اهداف مغرضانه خود را علیه ملت ایران در پیش بگیرند. از این رو بعد از حادثه طبس، آمریکایی‌ها حداقل 70 توطئه بزرگ را علیه ایران اسلامی سامان‌دهی و تدارک کردند که با مدد الهی و هوشیاری مردم ایران، همه این توطئه‌ها خنثی شد.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/2/4::: ساعت 10:31 عصر

مصوبه غیرکارشناسی مجلس مبنی بر سه برابر شدن قیمت گازوییل زمینه را برای نابودی خودکفایی کشور در تولید گندم فراهم کرده است.

 به گزارش خبرنگار رجانیوز، این افزایش 300 درصدی ناگهانی و تبعات احتمالی آن مبنی بر گران شدن هزینه حمل و نقل فشار فراوانی را به کشاورزان به خصوص گندم کاران وارد خواهد کرد.

 در این باره مسئول جهادکشاورزی شهرستان زرین دشت ( از مهمترین شهرستانهای تولید کننده گندم در کشور) اظهار داشت: با افزایش 300 درصدی گازوییل و افزایش احتمالی 100 درصدی نرخ حمل و نقل تقریبا تمام کشت آبی شهرستان تعطیل خواهند شد و صدها کشاورز به جمع بیکاران خواهند پیوست.

 وی افزود: حتی اگر دولت تصمیم بگیرد که گندم را به 4 برابر نرخ کنونی بخرد، کشاورزان آنقدر سرمایه ندارند که از پس 4 برابر شدن قیمت سوخت برآیند. تقریبا تمام مناطق کشاورزی استان فارس که مهمترین تولیدکننده گندم در سطح کشور است، همین مشکل را دارند.

 این مقام محلی همچنین گفت: برخلاف بنزین، مشکل گازوییل فقط قاچاق است و ای کاش نمایندگان مجلس بجای گران کردن گازوییل که تنها کمی از سود قاچاقچیان می کاهد، مصوبه ای را برای مبارزه واقعی با قاچاق سوخت تصویب می کردند.

 گفتنی است روز گذشته سخنگوی دولت اعلام کرده بود،  سیاست دولت برگرداندن نرخ گازوییل به نرخ سابق یعنی 16 تومان است. 

دکتر غلامحسین الهام افزوده بود: دولت لایحه لازم را در این زمینه تهیه کرده و به مجلس ارسال می‌شود و انتظار این است که نمایندگان هم در تصویب آن همراهی کنند تا قیمت گازوییل موجب افزایش قیمت محصولات کشاورزی،‌ حمل و نقل و موارد دیگر نشود.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/2/3::: ساعت 10:33 عصر

                                      
  انتخاباتی کردن فضای            نقض آشکار قانون اساسی 
فضای سیاسی کشور،
ترفند جریان ضد اصولگرایی
                                     


ضیافت دانشگاه آزاد در
آستانه انتشار دومین
گزارش مجلس

 





جدیدترین راه حل شاه
خوشگذران برای حل
مسئله فلسطین

 

 

 

 

 

 



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/2/2::: ساعت 12:55 عصر

 

 مسئله حجاب و ضرورت پوشش براى زن از دیرباز در میان بسیارى از اقوام، ملل و مذاهب مختلف وجود و اهمیت داشته است. برخلاف آنچه که در چند قرن اخیر و به واسطه نفوذ تفکر اومانیستی و فرهنگ لیبرال به حوزه تعاملات اجتماعى و مبانى رفتار بشر روی داده است، پیشینه تاریخى اقوام و مذاهب حاکى است حتی در قدیم الایام،بشر براى خانواده و عنصر موثر زن در این مجموعه ، قداستى ویژه قائل بوده است.

 به عنوان مثال ویل دورانت در کتاب “تاریخ تمدن” به بیان گوشه‌هایى از نوع پوشش متعارف و متفاوت زن در میان قوم یهود، ایران باستان و هندوستان پرداخته است. گو اینکه با این همه، بنابر مستندات تاریخى در میان اعراب عصر جاهلیت، براى زن به دلیل هم شان دانستن جنس دوم با بردگان و حاکمیت نگاه مصرفى بر این مقوله، مساله ای تحت عنوان حجاب متصور نبوده و اساسا نیازى به این موضوع (حجاب و پوشش) احساس نمى‌شده است .

ادامه مطلب

بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/2/1::: ساعت 8:15 عصر

الهام:سیاست دولت برگرداندن گازوییل به نرخ 16 تومان است

خبرگزاری فارس:سخنگوی دولت تاکید کرد:سیاست دولت برگرداندن قیمت گازوییل به نرخ سابق یعنی 16 تومان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به شیراز، غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری در تماس خبرنگار ما با وی گزارشی از جلسه امروز شورای اداری زرین‌دشت که در آن شرکت کرده بود، ارائه داد.
در این جلسه کشاورزان انتقاداتی را در باره افزایش قیمت گازوییل، مطرح کردند و معتقد بودند این افزایش قیمت هزینه‌های تولیدات کشاورزی رابالا می‌برد.
الهام در این جلسه گفت: سیاست دولت برگرداندن نرخ گازوییل به نرخ سابق یعنی 16 تومان است.
وی ادامه داد: دولت لایحه لازم را در این زمینه تهیه کرده و به مجلس ارسال می‌شود و انتظار این است که نمایندگان هم در تصویب آن همراهی کنند تا قیمت گازوییل موجب افزایش قیمت محصولات کشاورزی،‌ حمل و نقل و موارد دیگر نشود.



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/1/31::: ساعت 11:9 عصر

  بودجه پژوهش خرج خرید سکه، گل و پرداخت اجاره موبایل شده است!

 روز گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجلس برای رای گیری، قراپت بخش هایی از گزارش تفریغ بودجه سال 83 در دستور کار قوه مقننه قرار گرفت.

     در بخشی از این گزارش اعلام شد، در سال 83 بخشی از پول تحقیقات صرف اموری چون خرید سکه، گل و پرداخت اجاره خط تلفن همراه شده است.

ادامه خبر



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/1/30::: ساعت 8:26 عصر

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 44

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493120

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<