سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به نعمت پروردگارتان ـ عزّوجلّ ـ اعتراف کنید و از همه گناهانتان به سویش توبه نمایید که خداوند، بندگان سپاسگزارش را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

27نماینده مجلس از محسنی ‌اژه‌ای وزیر اطلاعات خواستند تا در خصوص آزادی حسین موسویان توضیح دهد.

 پس از آنکه وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حضور یافت، کاظم جلالی مخبر این کمیسیون خبر داد که وزیر اطلاعات اتهامات موسویان را درز اطلاعات به برخی سفارتخانه های خارجی ذکر کرده است. اگرچه جلالی از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد اما برخی دیگر از نمایندگان در اظهار نظراتی جداگانه به این موضوع پرداختند. با این حال، آزادی این متهم امنیتی آن هم با قرار وثیقه ای نه چندان سنگین، موجب گردید که صبح امروز 27 تن از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات چرایی این ماجرا را جویا شوند.

 اگرچه وزارت اطلاعات در آزادی همراه با وثیقه موسویان نقشی نداشته و این امر در زمره اختیارات قوه قضائیه است اما سؤال نمایندگان که مجاز به سؤال از دولت و وزرا هستند، کنایه ای نیز به عملکرد دستگاه قضایی در این ماجرا دارد.

 عدد قلیل 27 نفره امضاکنندگان این نامه در کنار امضاهای پرشمار در حمایت از دانشگاه آزاد (222 نفر) نیز گویای بخشی از واقعیات مجلس در مبارزه جدی با مافیاهای سیاسی و اقتصادی است.

 در این نامه نمایندگان با طرح این سؤال که در صورت تائید اتهامات ضد امنیتی موسویان، آزادی ایشان با وثیقه غیرمتعارف و غیر متناسب با جرم، با چه توجیهی صورت گرفته است؟ تاکید کردند: آیا اتهامات ضدامنیتی و جاسوسی موسویان معاون پژوهش روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد بود؟ در صورت مثبت بودن پاسخ که موید انتقال اطلاعات طبقه‌بندی شده نظام در موضوع حیاتی انرژی هسته‌ای به سفارتخانه‌های بیگانه انگلیس و آلمان است، چه توجیهی برای آ‍زادی نامبرده با اخذ وثیقه 200 میلیون تومانی غیرمتناسب با جرم و غیرمتعارف وجود دارد؟

 این 27نماینده مجلس از وزیر اطلاعات پرسیدند که وزارت اطلاعات چه اقداماتی در راستای تحدید دسترسی نامبرده به اطلاعات طبقه‌بندی شده نظام بعمل آورده است؟ و تاکید کردند: با چه توجیهی اشتغال و رفت و آمد متهم به رفتار ضد امنیتی و جاسوسی در دستگاه حساسی همچون مرکز تحقیقات استراتژیک و آنهم در پست معاونت ادامه دارد و این وزارتخانه چه اقداماتی برای عدم تداوم دسترسی متهم به اطلاعات طبقه‌بندی شده نظام به عمل آورده است؟

 این نمایندگان در ادامه سؤال خود تصریح کردند: آیا مسئولین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعمال ایشان مطلع گردیدند؟ آیا وزارت اطلاعات پس از اطلاع از رفتار موسویان، مسئولین مافوق نامبرده در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را درجریان قرار داده بود؟عکس العمل ایشان در صورت مثبت بودن پاسخ چه بود؟ و وزارت چه برخوردی در این مورد داشته است؟

 نمایندگان همچنین در ادامه این سؤال تاکید کردند که آیا وابستگی به کانونهای قدرت و جریانهای سیاسی خاص می‌تواند موجب مصونیت از رفتار قانونی متناسب با جرم با متهم گردد؟

 عمادافروغ، الیاس نادران، فاطمه رهبر، مهدی کوچک زاده، پرویز سروری، حسین فدایی، نفسیه فیاض بخش، علیرضا زاکانی، عباس علی اختری و حمید رضا کاتوزیان نمایندگان تهران، رشید جلالی و فاطمه آجرلو نمایندگان کرج، عشرت شایق نماینده تبریز، غلامرضا میرزایی نماینده بروجن، احمد ناطق نوری نماینده نور، غلامرضا کرمی نماینده کرمان، محمد دهقان نماینده چناران، علی اکبر قبادی نماینده مرودشت، هاجر تحریری نیک صفت نماینده رشت، حمید سعادت نماینده نجف آباد، عباس رجایی نمایده اراک، مجید روزی طلب و محمد هادی ربانی نمایندگان شیراز و حسن کامران، اخوان بی‌طرف، حمید رضا فولادگر و محمدحسین استکی نمایندگان اصفهان از نمایندگان امضا کننده این سؤال می‌باشند.

 این سؤال برای طی مراحل قانونی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد و وزیر باید با حضور در جلسه کمیسیون مذکور به این سوالات پاسخ دهد.     منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/7::: ساعت 11:6 عصر

کاهش شدید قیمت آهن آلات

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:دیروز هر شاخه تیرآهن طول کوتاه 27، 24 و 30 در بورس فلزات و بازار غیررسمی با کاهش روبه‌رو بود.

دیروز ذوب‌آهن اصفهان تیرآهن طول کوتاه 24 و 30 را به بورس فلزات عرضه و به قیمت هر شاخه 810تومان فروخت.

قیمت پیشنهادی ذوب‌آهن اصفهان برای هر شاخه تیرآهن طول کوتاه 24 و 30 معادل 850تومان برای هر کیلو بود که براساس قیمت پیشنهادی فروشندگان با کاهش 40تومانی به قیمت 810تومان معامله شد.

دیروز سبد تیرآهن متوسط (14 و 16 و 18) نیز در بورس فلزات به قیمت روز چهارشنبه هفته گذشته و معادل 745تومان و یک ریال معامله شد.

در مدت یاد شده در مجموع پنج‌هزار و 280تن تیرآهن از سوی ذوب‌آهن اصفهان در بورس فلزات عرضه شد که در مقابل آن دو هزار و 860تن تقاضا وجود داشت.

  

همچنین کاهش قیمت تیرآهن در بورس فلزات باعث افت قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی شد.

به طوری که دیروز هر شاخه تیرآهن 24 با کاهش قیمت بی‌سابقه یک‌میلیون و 30هزار ریالی در بازار غیررسمی روبه‌رو بود.به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، دیروز قیمت آهن در بازار غیررسمی دوباره کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد به گونه‌ای که میلگرد 8 آجدار کلاف نوردی با کاهش قیمت 50ریالی در هر کیلو به قیمت 6هزار و 600ریال رسید.براساس این گزارش، روز گذشته میلگرد 12 آجدار نیز با کاهش قیمت 30ریالی در هر کیلو به قیمت 6هزار و 550ریال عرضه شد.در مدت یاد شده میلگرد 14، 16، 18، 20، 22 و 25 آجدار در هر کیلو نسبت به روز قبل از آن با کاهش قیمت 50 تا 60ریالی روبه‌رو بود به طوری که بین قیمت 6هزار و 540 ریال تا 6هزار و 550ریال در نوسان بودند. دیروز تیرآهن نیز در بازار غیر رسمی نسبت به روز قبل از آن کاهش قیمت داشت به گونه‌ای که قیمت هر شاخه تیرآهن 14 ذوب‌آهن اصفهان با کاهش قیمت 5هزار ریالی به قیمت یک‌میلیون و 170هزار ریال عرضه شد.در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن متوسط 16 و 18 نیز نسبت به روز قبل از آن کاهش قیمت داشت به گونه‌ای که قیمت هر شاخه تیرآهن 16 و 18 به ترتیب معادل یک‌میلیون و 460هزار ریال و یک‌میلیون و 960هزار ریال بود.

دیروز سبد تیرآهن درشت نیز با کاهش قیمت روبه‌رو بود به طوری که هر شاخه تیرآهن 20 و 22 با کاهش 40هزار ریالی به ترتیب به قیمت 2میلیون و 600هزار ریال و 2میلیون و 800هزار ریال رسید.

همچنین در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن 24 نیز  با کاهش قیمت یک‌میلیون و 30 و 10هزار ریالی معادل 2میلیون و 690هزار ریال وتیرآهن 27 شاخه‌ای 4میلیون و 790هزار ریالی بود.در این میان سبد تیرآهن درشت هر شاخه تیرآهن 24 بیشترین کاهش قیمت را در بازار غیر رسمی تجربه کرد به طوری که طی ماه‌های اخیر این کاهش قیمت بی سابقه بود.    منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/7::: ساعت 12:59 عصر

 

  هشدار احمدی نژاد معادلات صهیونیستی- آمریکایی را به هم ریخت

هشدار 5 خرداد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی با تکیه بر اطلاعات دقیق نظامی و استراتژیک بیان شد و نقشه شوم حمله احتمالی رژیم صهیونیستی در تابستان آینده را آشکار کرد. به همین جهت اکنون معادلات صهیونیستی- آمریکایی استکبار جهانی به هم ریخته است. 
 
 
محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور روز شنبه 5 خرداد ماه در سومین روز سفر به استان اصفهان در چندین شهر هشدارهای بسیار مهمی را درباره ماجراجویی های رژیم صهیونیستی و آمریکا در فلسطین و لبنان عنوان کرد که به فاصله چند ساعت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

 رئیس‌جمهور گفت: "فتنه‌ جدیدی در منطقه در حال شکل‌گیری است که باید دولت‌های منطقه نسبت به این موضوع هوشیار باشند. رژیم صهیونیستی و حامیان آن به تصور نجات از وضعیت ذلت‌بار کنونی نقشه‌ جدیدی را مطرح کردند و مجموعه اطلاعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد آنها علاوه بر سرکوب ملت فلسطین قصد دارند در لبنان آشوب و تفرقه ایجاد کنند."

احمدی‌نژاد تأکید کرد: "طبق اخبار ما، آنها می‌خواهند در تابستان یک بار دیگر لشگرکشی کرده و عقده شکست سال گذشته خود را جبران کنند و من به این رژیم هشدار می‌دهم هوشیار باشند و بدانند امسال مانند سال گذشته نیست."

در عین حال رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم هوشیاری و آگاهی مردم و احزاب لبنان در کنار مسئولان این کشور به رژیم صهیونیستی هشدار داد: "اگر دست از پا خطا کرده و به یک کشور اسلامی دیگر یا لبنان تجاوز کنید، دست قدرت ملت‌ها ریشه‌ شما را از منطقه برخواهد کند."

 این سخنان در حالی از سوی رئیس‌جمهور ایران مطرح شد که پس از موج جدید بیداری اسلامی به رهبری ایران به‌ عنوان ام‌القرای جهان اسلام در کشورهای مختلف منطقه، توطئه‌های جدیدی از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در کشورهای مختلف به مرحله اجرا درآمده و روند مقابله و خنثی‌سازی این توطئه‌ها پس از شکست سال گذشته رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و ارائه گزارش اعتراف‌آمیز کمیته صهیونیستی "وینوگراد" که در آن بیش از 100 بار به "شکست اسرائیل از حزب‌الله" اذعان شده بود، ابعاد مهم‌تری به خود گرفته است.

مجموعه تحولات در نوار غزه و فلسطین اشغالی نیز در هفته‌های گذشته نشان از تحرکات گسترده از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا برای نابودی کامل جنبش‌های اسلامی خصوصاً حماس در فلسطین دارد.

اما اخبار رسیده طی 24 ساعت گذشته از مردم و بازتاب اظهارات اخیر احمدی‌نژاد در رسانه‌های کشورهای مختلف اسلامی نشان می دهد که هشدار جدی رئیس‌جمهوری ایران اسلامی نسبت به توطئه جدید صهیونیست‌ها و آمریکا، موجب ایجاد روحیه در میان ملت‌های اسلامی خصوصاً در لبنان، سوریه و فلسطین اشغالی شده است به‌گونه‌ای که خبر این هشدار، بیشترین بازتاب را در رسانه‌های لبنانی داشته است. همچنین برخی رسانه‌ها نیز با بازتاب گسترده سخنان محمود احمدی‌نژاد، اذعان می کنند که رژیم صهیونیستی به دنبال گرفتن انتقام شکست سال گذشته خود از حزب‌الله است و در عین حال استکبار جهانی این توطئه را در راستای وارد کردن ضربه‌های کاری به اقتدار انقلابی ایران اسلامی در منطقه نیز موثر می‌داند و به همین جهت، به صورت علنی‌تر وارد عرصه شده؛ ارسال 9 محموله مهمات به فرودگاه بیروت از سوی آمریکا - که تصاویر آن به صورت مستقیم از شبکه المنار لبنان نیز پخش شد- از نمونه‌های بارز همین مسأله است.

هشدار 5 خرداد رئیس‌جمهوری به رژیم صهیونیستی از ابعاد دیگری نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که احمدی‌نژاد با تکیه بر اطلاعات دقیق نظامی و استراتژیک این سخنان را بیان کرده است و به همین جهت نیز آشکار شدن نقشه شوم حمله احتمالی رژیم صهیونیستی در تابستان آینده، اکنون معادلات صهیونیستی- آمریکایی به هم ریخته است.

پیش از این نیز ایران توانایی اطلاعاتی خود را در جریانات خاورمیانه به رخ سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی کشیده بود.

حدود 2 ماه پیش در 11 فروردین 86 سرلشکر فیروزآبادی برای اولین بار سخنان مهمی درباره اجرای یک طرح انتحاری از سوی رژیم صهیونیستی عنوان کرد که در آن مقطع چندان بارتاب نیافت اما با سخنان 5 خرداد رئیس‌جمهوری، این مسأله به‌وضوح عیان شد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان‌ اسلام، همه تحرکات دشمنان را به صورت دقیق تحت نظر دارند.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، یازدهم فروردین ماه سال جاری گفته بود: "صهیونیست‌ها و رژیم غاصب سرزمین‌های فلسطین می‌خواهند یک طرح انتحاری در تابستان آینده به اجرا بگذارند. این طرح انتحاری صهیونیست‌ها و نومحافظه‌کاران آمریکایی که از مرکزیت سرزمین‌های فلسطین اشغالی به اجرا در خواهد آمد به نفع هیچ کس در جهان نیست."

وی ادامه داد: "اول هشدار می‌دهم به رهبران عزیز و برادران اسلامی در کشورهای همسایه سرزمین‌های اشغالی، آنها در خطر تهدید جدی این حمله انتحاری صهیونیست‌ها هستند. اول کشورهای لبنان و سوریه و پس از آن مصر، اردن و عربستان‌سعودی هیچ‌کس در امان نمی‌ماند."

فیروزآبادی هشدار داده بود: "صهیونیست‌ها و نومحافظه‌کاران با طرح یک عملیات انتحاری در منطقه می‌خواهند دلایل باقی‌ماندن آمریکا در منطقه را موجه کنند. به گفته وی آمریکایی‌ها زیان می‌بینند غربی‌ها زیان می‌کنند و کشورهای اسلامی در خطرند. برادران عربی در منطقه، جبهه خود را در برابر اسرائیل و دفاع از ملت فلسطین منسجم کنند و تصمیمات خود را بگیرند وگرنه فردا دیر است."

با توجه به آنچه گفته شد، ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، باید بیش از همه کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه های جدید استکبار و صهیونیسم آمادگی کامل داشته باشد.

 *خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 10:58 عصر

در ‍پی انتشار خبری در رجانیوز به نقل از یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس مبنی بر جزییات اتهامات حسین موسویان، معاون حسن روحانی و از نزدیکانه هاشمی رفسنجانی، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه با تایید گزارش رجانیوز، جزییات تاسف بار دیگری از اقدامات حسین موسویان را منتشر کرد.

 روزنامه کیهان در گفتگو با یکی از نمایندگان مجلس از از سوال 26 نماینده اصولگرا از وزیر اطلاعات خبر داد و نوشت: این نمایندگان با امضای سوالی از وزیر اطلاعات خواستار روشن شدن این موضوع شده اند آیا آزادی موسویان عضو سابق تیم هسته ای تحت فشار جریانات خاص سیاسی صورت گرفته است؟

یکی از نمایندگان مذکور در گفت وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: ما در این سوال از وزیر محترم اطلاعات پرسیده ایم که اگر اتهاماتی که متوجه موسویان شده صحیح نیست پس چرا وی دستگیر شد و اگر این اتهامات صحیح است چرا وی با قید وثیقه آزاد شده است؟! آیا می توان فردی را که اطلاعات سری کشور را به بیگانگان داده و مراودات فراوانی با آن ها داشته است را با قید وثیقه آزاد کرد؟ آیا در آزادی وی جریانات خاصی به وزارت اطلاعات فشار آورده اند؟

این نماینده افزود: سوال فوق احتمالا پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون امنیت ملی با حضور آقای محسنی اژه ای مطرح خواهد شد.

 اما مهمترین بخش خبر ویژه کیهان انتشار جزییات اتهامات موسویان به نقل از یک منبع آگاه است:  اتهامات وی جاسوسی است و مراجع ذیربط مدارک فراوانی دراین خصوص در اختیار دارند. موسویان طبق این مدارک مدت ها با عوامل اطلاعاتی سرویس های انگلیس و ژاپن در تماس بوده و حتی صدای او در برخی مذاکرات تلفنی نیز ضبط شده است. به طور مثال موسویان در یکی از همین مذاکرات تلفنی به طرف خارجی می گوید با پشتیبانی شما مجلس هشتم را فتح خواهیم کرد!

این منبع مطلع افزود: موسویان در بازجویی های انجام شده اغلب اتهامات خود را پذیرفته ولی در عین حال گفته قصدی سویی از انجام این مذاکرات پنهانی با بیگانگان نداشته است!

وی با بیان اینکه پرونده موسویان همچنان مفتوح خواهد بود پیش بینی کرد احتمالا افراد دیگری در رابطه با این پرونده بازداشت خواهند شد.

همچنین یک منبع آگاه دیگر در گفت وگو با کیهان با اشاره به برخی جزئیات پرونده موسویان اظهار داشت: از منزل موسویان 86 سندی به کلی سری و 51 سند سری و محرمانه نظام به دست آمده است.

وی با بیان اینکه برخی اسناد مربوط به دوره قبلی وزارت اطلاعات هم توسط موسویان به انگلیسی ها داده شده است گفت: موسویان در قبال این خدمات، ویزای 5 ساله انگلیس را گرفته است.

این منبع امنیتی اضافه کرد: موسویان در یک مذاکره پنهانی به طرف انگلیسی یادآور شده که دولت هزینه مرکز تحقیقات استراتژیک را کاهش داده و لذا لازم است انگلیسی ها در این باره کمک هایی به مرکز نمایند. که در ازای این درخواست طرف انگلیسی هزینه برگزاری چند کنفرانس در داخل و خارج کشور را پرداخت کرده است.

 گفتنی است، حسین موسویان پس از 10 روز بازداشت، با فشارهای سیاسی برخی محافل با وثیقه آزاد شد. محمود س. از اساتید علوم سیاسی دانشگاه و از نزدیکان حسن روحانی، ا. از کارشناسان معاونت بین الملل شورای عالی امنیت ملی و کابک خ. معاون سابق مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری از دیگر متهمان این پرونده هستند.

 همچنین رسانه های وابسته به محفل سیاسی- اقتصادی که با داشتن 4 روزنامه و یک خبرگزاری بزرگترین کارناوال رسانه ای کشور را داراست، تاکنون هیچ واکنشی در برابر اتهام جاسوسی موسویان اتخاذ نکرده اند. تنها سایت شخصی موسویان که با بودجه مرکز تحقیقات مجمع تشخیص اداره می شود در چند نوبت به رجانیوز به دلیل افشای اقدامات خائنانه این باند فحاشی کرده است. 

 اخبار مرتبط:

 افشای جزئیات تازه ای از اتهامات موسویان

الوطن: موسویان را رفسنجانی آزاد کرد

  از کاشان تا زندان

 اتهام امنیتی؛ نه سوء تفاهم و نه مایه مسرت

 انتشار جزئیات تازه اتهامات حسین موسویان

  جزییات تازه از پرونده موسویان

  اتهامات موسویان امنیتی است نه اقتصادی

  موسویان ابراز ندامت و پشیمانی کرد!

اسارت یک سایت مخالف در پارادوکس خود ساخته

یکی از اشتباهات موسویان!

فوری: اتهام جاسوسی موسویان تایید شد

مرثیه ای برای ایران؛ مخزن اسرار در دست نااهلان

دلیل بازداشت عضو سابق مذاکره کننده هسته ای 

  ادعای عجیب: حسین موسویان بازداشت شد!
منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 8:0 عصر

  هشدار جدی احمدی نژاد به رژیم صهیونیستی

 رئیس جمهور به رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر بخواهند با یک لشگر کشی دیگر عقده‌های شکست سال گذشته خود را جبران کنند،دست قدرت ملت‌ها ریشه‌ آنان را از منطقه بر خواهد کند. 
  محمود احمدی نژاد در ادامه سفر استانی خود، بعد از ظهر امروز شنبه به کاشان رفت و در جمع مردم این شهر که پنجمین شهرستان در روز سوم سفر به استان اصفهان محسوب می‌شد، این شهر را از مراکز اصلی تمدن ایران زمین خواند که علمای بزرگی را پذیرفته و یا در دامن خود ترتیب کرده که این موضوع موجب افتخار همه ملت ایران است.

وی با اشاره به مسئولیت دولت و ملت برای ساخت الگویی بر اساس تعالیم اسلامی گفت: مسئولین کشور و نیز مسئولین اداره جوامع اسلامی نمی‌توانند پیرو هوا و هوس دیگران و یا قدرتهای فاسد باشند.

رئیس جمهور با اشاره به این که اساس استیلای استکبار بر دروغ، اختلاس و جنایت است، افزود: عده‌ای در داخل و خارج از کشور اصرار دارند ملت رشید و شجاع ایران نسخه‌های پیچیده شده توسط قدرت‌های فاسد را در زندگی اجتماعی خود مورد عمل قرار دهند، در حالی که آن قدرتها می‌خواهند با دستور العمل های خود ملت ایران را به گمراهی و ذلت بکشانند.

وی به این زورگویان هشدار داد؛ اگر به خواسته‌های غیر قانونی و غیر منطقی خود پا فشاری کنند، در برابر عظمت ملت ایران هلاکت و ذلت ابدی را خواهند چشید.

احمدی نژاد با اشاره به این که اگر ملت ایران می‌خواست از نظریات این عده تبعیت کند، تا امروز گرفتار حکومت طاغوت بود، اظهار داشت: اگر می‌خواست از زیاده خواهی‌های استکبار پیروی کنند، تا امروز هم دشمنان در خاک ایران خیمه زده بودند و رژیم صهیونیستی نیز همه منطقه را تحت سیطره خود در آورده بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: تبعیت از خواسته‌های آنها مساوی با آن بود که مردم مظلوم منطقه به طور کامل زیر گامهای شیطانی قدرتهای فاسد لگد مال شده و نمی‌توانستند از ناموس و شرف خود دفاع کنند.

رئیس جمهور با یادآوری جمله معروف شهید بهشتی گفت: من نیز آن جمله را تکرار می‌کنم که قدرتهای استکباری از دست ملت ایران عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که همین قدرت‌ها در برخی از جلسات خصوصی می‌گویند حاضریم شما از فن آوری کامل هسته‌ای استفاده کنید به شرطی که در مسائل جهانی از دیدگاه آنها تبعیت شود، در خصوص نتایج این تبعیت گفت: این به این معنا است که هر چقدر در فلسطین جنایت می‌شود، ما ساکت باشیم و در مقابل چپاول و غارت عراق فریاد نزنیم، اما پاسخ ما (هیهات من ذله است).

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم قدرتهای شیطانی قادر نیستند کوچکترین آسیبی به ملت ایران وارد کند و اگر فکر می‌کنند با ندادن تجهیزات یا سوخت هسته‌ای می‌توانند ملت ایران را به تسلیم وا دارند اشتباه می‌کنند چون ما امروز به فن آوری تولید صنعتی سوخت هسته‌ای دست یافته‌ایم.

 * هشدار به رژیم صهیونیستی

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه فتنه‌ جدید در منطقه در حال شکل گیری است از دولت‌های منطقه خواست نسبت به این موضوع هوشیار بوده و مراقب باشند چون رژیم صهیونیستی و حامیان آن به تصور نجات از وضعیت ذلت بار کنونی نقشه‌ جدید را مطرح کردند و مجموعه اطلاعات و بررسی‌ها نشان می دهد آنها علاوه بر سرکوب ملت فلسطین قصد دارند در لبنان آشوب و تفرقه ایجاد کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بر طبق اخبار ما آنها می‌خواهند در تابستان یک بار دیگر لشگر کشی کرده و عقده شکست سال گذشته خود را جبران کنند و من به ملت‌ها و به این رژیم هشدار می‌دهم هوشیار باشند و بدانند امسال مانند سال گذشته نیست.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری و آگاهی مردم و احزاب لبنان در کنار مسئولین این کشور به رژیم صهیونیستی نصیحت کرد اگر دست از پا خطا کرده و به یک کشور اسلامی دیگر یا لبنان تجاوز کند دست قدرت ملتها ریشه‌ آنها را از منطقه بر خواهند کند.

 * مبارزه با فساد اقتصادی

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به وظیفه و قصد دولت برای مبارزه و مقابله با فساد پرداخت و گفت: متاسفانه برخی فقط شعار این موضوع را می دهند و در موقع عمل معکوس عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: وقتی کسی تخلف و سوء استفاده کلانی در حوزه مدیریتش انجام می‌شود و پس از بارها تذکر و بیش از یک سال و نیم پیگیری اقدامی نمی‌کنند و در نتیجه تصمیم به برخورد با وی گرفته می‌شود، آنها که ادعای مبارزه با فساد می‌کردند، افرادی که با متخلفین برخورد کرده‌اند را تحت فشار قرار می‌دهند و می‌گویند به چه حقی به رئیس جمهور گزارش دادید تا با متخلفین برخورد کند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: همین افراد روزی شعار می‌دانند باید با فساد مبارزه شود، اما اکنون که زمان عمل فرا می‌رسد 180 درجه عکس آن عمل می‌کنند و به آن مامور پاک و امین که در مقابل تخلفات سازش نکرده فشار می‌آورند که باعث تاسف است.

 * سفرهای استانی

 احمدی نژاد با اشاره به اقدامات دولت در سفرهای استانی گفت: پس از پایان دوره اول این سفرها، از اول تیر ماه به مدت حدود 3 ماه فاصله تا دور دوم وجود دارد که یکی از کارهای من آن خواهد بود که تک تک مدیران استانی و وزراء در خصوص انجام تصمیمات گرفته شده گزارش کار خواهند داد و اگر قصور و سوء عملی صورت گرفته باشد خودشان با خشم مردم شهرستان و نیز خادمانشان مواجه می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست مکرر مردم و مسئولین استان مبنی بر قرار دادن کاشان به عنوان مرکز استان گفت: اگر بنا به تصمیم گیری شخص احمدی نژاد بود با افتخار اعلام می‌کنم که مردم این دیار شایسته ترین ملت ایران هستند؛ اما دولت در جلسات استانی مطلقاً وارد دستور تقسیمات کشوری نمی‌شود. اما در جلسه مرکزی هیئت دولت ارتقاء سطح تقسیمات کشوری برای کاشان را در دستور کار قرار می دهیم و تا آنجا که قانون اجازه دهد تقدیم مردم می‌شود.

منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/3/5::: ساعت 9:52 عصر

     در سالیان دراز سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم برای خودش حکومتی داشت و استانداران باید خود را با آن هماهنگ می کردند! در یک اقدام شجاعانه و انقلابی دکتر محمود احمدی نژاد این سازمان را به زیر مجموعه استانداریها ملحق نمود تا هماهنگی و تسریع در برنامه و بودجه کشور ایجاد گردیده و زمینه برای پیشرفتی که دیگران شعارش می دادند، عملاً محقق گردد.

خداحافظ مدیریت                       عکس از همکار افتخاری سایت یزدفردا :عباس دهقان  www.yazdfarda.com



 

خداحافظ مدیریت                                      www.yazdfarda.com                          عکس از همکار افتخاری سایت یزدفردا :عباس دهقان



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/3/5::: ساعت 10:12 صبح

طبق آخرین اخبار رسیده به یزدفردا :مراسم تجلیل از رضا حقیقت نژاد سردبیر روزنامه خاتم یزد با حضور حدود هفتاد نفر در هتل سنتی یزد تا ساعاتی (5/7عصر امروز جمعه )دیگر برگزار خواهد شد

 اقای مهندس سفید استاندار اسبق یزد ،برادران اولیاء(مدیرکل سابق مسکن و شهر سازی ،و رئیس برنامه و بودجه استان ،)مهندس فلاح فرماندار سابق یزد ،افخمی و خانم عباسقلی زاده  ،محمدی ،سید حسینی ،و.....از جمله افراد دعوت شده به این جلسه هستند و از قرار معلوم کلیه مدعوین کادو هائی جهت تشکر از این عضو فرهنگی مطبوعات یزد تهیه نموده اند که به لپ تاپ اقای مهندس سفید می توان اشاره نمود.

نکته: رضا حقیقت نژاد دانشجوی غیر یزدی و فعال در عرصه مطبوعات محلی و دارای افکار غربی، که در این چند سال نه به دنبال حقیقت، بلکه در خدمت مدعیان اصلاحات و مافیای ثروت و قدرت و اخیراً بر علیه دولت نهم با عبارتهای وهن آمیز تلاش می نماید. اما بعید است که مدعیان اصلاحات این نیروی خدوم خود را براحتی از دست بدهند، زیرا برای پایمال کردن وصیت امام خمینی (ره) به چنین افرادی شدیداً نیازمندند.    

فرازهایی از وصیت نامه امام خمینی (ره): اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور ما‌بعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همة ما و همة مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند . خداوند تعالی مددکار همه باشد.

 



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/3/4::: ساعت 10:25 عصر

هفته آخر دی ماه سال گذشته، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که بنا بر روال یک هفته در میان آن زمان، در برنامه ی گفتگوی ویژه خبری حضور یافته بود، مدعی حمله نظامی امریکا به ایران ظرف یک ماه آینده گردید. این ادعا آنقدر عجیب بود که مجری برنامه بلافاصله با لحنی متعجبانه بگوید: "آقای دکتر، مطمئنید؟ ما یک ماه دیگر همینجا می نشینیم و با هم گفتگو می کنیم!"

      محسن رضایی در گفتگو با روزنامه اعتماد ملی، در کمتر از 4 ماه ،حرف قبلی خود را پس گرفته و می گوید: "آنچه من گفتم این بود که برخورد بین آمریکا و ایران جدی است نه گفتم جنگ و نه گفتم که قطعی است. منظور من از جدی بودن هم بالا‌ی 50 درصد برخورد بود."

 وی در این گفتگوی تفصیلی از پروژه سایت نزدیک به خود در مورد القاء اختلاف میان احمدی نژاد- لاریجانی نیز رمز گشایی کرده و در تشریح اندیشه دیپلماتیک مورد نظر خود افزوده است: "این اندیشه در سیاست خارجی یک ایستادگی منطقی را توصیه می‌کند؛ نه انفعال و نه ماجراجویی. به طور مثال می‌توانم به مذاکرات آقای لا‌ریجانی با آقای سولا‌نا اشاره کنم که می‌توانست با ابتکاراتی از سوی دولت به نتیجه برسد و چون این ابتکارات انجام نشد ایران از صعود به قله باز ماند. لذا من تا آذرماه 1385 رفتار دولت در پرونده هسته‌ای را تایید می‌کنم."

 اصطلاح "ماجراجویی"، نخستین بار توسط سایت منتسب به دبیر مجمع برای انتقاد تخریب گونه دولت به کار گرفته شد. این سایت در آن زمان همچنین به توافقنامه اولیه لاریجانی- سولانا، اشاره کرد که یکی از بندهای آن حاوی تعلیق دوماهه غنی سازی اورانیوم بود و به دلیل آنچه که این پایگاه خبری از آن به "سخنان آتشین احمدی نژاد" یاد می کرد، این توافق به سرانجام نرسیده بود.

 رضایی پس از آنکه ابتکارات مورد ادعای خود را مبهم باقی می گذارد، در پاسخ به این سوال که "به پرونده هسته‌ای اشاره کردید و ابتکاری که به خرج داده نشد،آیا شما پیشنهاد متفاوتی برای پرونده هسته‌ای دارید؟" 3 محور پیشنهادی خود را چنین بیان می کند:

 1- راه‌اندازی کنسرسیوم در ایران می‌تواند محور خوبی باشد.
2- باید مذاکره با آمریکایی‌ها در موضوع امنیت عراق جدی گرفته شود.
3- قریب دو سال ایران تعلیق را انجام داد، اگر آنها بپذیرند که کنسرسیوم در ایران راه بیفتد و حق غنی‌سازی برای ایران را به رسمیت بشناسند آنگاه تعلیق کوتاه‌مدت قابل مذاکره است.

 پیشنهاد اول رضایی در حقیقت همان پیشنهادیست که دو سال قبل، رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد و پیشنهاد تعلیق کوتاه مدت نیز در ردیف همان عجیب گویی های وی است.

  درحالیکه مسئولین ارشد نظام بر حذف تعلیق از ادبیات سیاسی کشور تصریح دارند، البرادعی موضوع تعلیق را تمام شده دانسته و مهار غنی سازی صنعتی را پیشنهاد می کند و کارشناسان غربی خطاب به سیاستمداران  اعلام کرده اند:«غیرممکن است ایران غنی سازی را تعلیق کند، باید دنبال خط قرمز دیگری بگردید» ، این دبیر مجمع تشخیص مصلحت است که همچنان از تعلیق به عنوان یکی از پیشنهادات راهگشای خود یاد می کند.     منبع

 



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/3/4::: ساعت 8:41 عصر

  فرمان و هدایت قطار هسته‌ای در دست انسان‌های صالح

 رئیس جمهور با اعلام اینکه «ایران به سرعت در حال اضافه کردن به چرخه‌های سوخت اتمی است تا بتواند به کشور صادر کننده سوخت هسته‌ای تبدیل شود» تصریح کرد: پیشرفت در مسیر هسته‌ای به منزله حرکت قطاری است که فاقد دنده عقب و ترمز است اما فرمان و هدایت آن در دستان انسان‌های صالح است.

 به گزارش فارس، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع خانواده شهدا و ایثارگران اصفهان خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ معتقدند اگر ایران هسته‌ای شود، به منزله زوال آنها خواهد بود، گفت: این به معنی آن نیست که ایران می‌خواهد بمب بسازد، بلکه نفس پیروزی ملت ایران در عرصه سیاسی تحولات بزرگی را در پی دارد و آنها همین را موجب نابودی خود می‌دانند.

 رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تعلیق دو ساله فعالیت‌های هسته ای ایران برای اعتمادسازی در عرصه بین المللی تصریح کرد: آنها به دنبال این بودند که علاوه بر تعطیلی مراکز هسته‌ای کشور، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی مربوط به تحقیقات صلح‌آمیز هسته‌ای، از جمله دروس ریاضی و فیزیک را تعطیل کنند و این را به صورت رسمی به ما اعلام کرده بودند.

 احمدی‌نژاد گفت: آنها بعد از آغاز مجدد فعالیت‌های هسته‌ای بار دیگر بحث تعلیق را مطرح کردند و به ما پیشنهاد دادند که ما تولید سوخت را متوقف کنیم تا آنها خودشان سوخت به ما بدهند.

 رئیس جمهور به مخالفت جمهوری اسلامی ایران با این گونه پیشنهادها اشاره و تصریح کرد: ما در مقابل به آنها اعلام کردیم که حاضریم به شما سوخت هسته‌ای را با قیمت پایین‌تر بدهیم و شما چرخه سوخت خود را تعطیل کنید.

 رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ بدنبال آن هستند که با استفاده از جنگ روانی ما را مجبور کنند تا فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را حتی اگر شده یک لحظه متوقف کنیم، گفت: اگر این اتفاق بیفتد با ابزارها و شبکه تبلیغاتی خود به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که ما دیگر نمی‌توانیم به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران از حقوق مسلم خود در عرصه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حتی یک قدم عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: ما نه تنها فعالیت سانتریفیوژها را متوقف نمی‌کنیم بلکه به سرعت در حال اضافه کردن به چرخه‌های سوخت خود هستیم تا بتوانیم به کشور صادر کننده سوخت هسته‌ای تبدیل شویم.

 احمدی‌نژاد در ادامه پیشرفت در مسیر هسته‌ای را به منزله حرکت قطاری توصیف کرد که فاقد دنده عقب و ترمز است اما فرمان و هدایت آن در دستان انسان‌های صالح است.

 رئیس جمهور قطعنامه‌های صادر شده از سوی شورای امنیت تحت فشار قدرت‌های زورگو را برای تحریم جمهوری اسلامی ایران بی‌اثر دانست و تصریح کرد: مطمئناً این تحریم‌ها بیش از ما به ضرر خود آنها خواهد بود و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مخالفان پیشرفت ملت ایران در راه دست‌یابی به انرژی صلح‌امیز هسته‌ای باید بدانند که دست و پا زدن‌هایشان برای ایجاد مانع در حرکت ملت ایران بی‌فایده است و ایران هیچ گاه فعالیت های خود را متوقف نمی ‌کند.

 احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: رزمندگان، جانبازان و شهدای اصفهان در زمره نخستین گروه‌هایی بودند که وارد خرمشهر شدند و حادثه‌ای که اتفاق افتاد ابعاد مرزهای جغرافیایی و زمانی را در هم نوردید و ما امروز شاهد تحولات ناشی از آن در جهان هستیم.

 وی با اشاره به اینکه تنها برخی از حوادث در تاریخ ماندگار می‌شود، تصریح کرد: نام شهدای ما در زمره نامهای ماندگار است که هر دانش ‌آموزی هم شمار زیادی از این نام‌ها را به خاطر دارد.

 رئیس جمهور افزود: فتح خرمشهر چون برای خدا بود امروز ما شاهد آثار آن از جمله تثبیت انقلاب هستیم و تمام معادلات سیاسی جهان با این فتح بهم ریخت و دشمن از آن زمان تاکنون همواره در حال عقب نشینی است.

 رئیس جمهور با بیان اینکه ایران امروز نقطه امید و اتکای همه مسلمانان است، تصریح کرد: چشم امید همه ملت‌های ستمدیده و مستضعف به ملت ایران است؛ چرا که هیچ نقطه امیدی جز ایران نمانده است.

 احمدی نژاد خطاب به خانواده ایثارگران و شهدا گفت: به فضل الهی امروز جمهوری اسلامی ایران در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد و این همان چیزی است که شما برای آن فداکاری کردید.

 احمدی نژاد همچنین با اشاره به اینکه اصلاح و اجرای عدالت سخت‌ترین مرحله حکومت اسلامی است، تصریح کرد: امیر المومنین علی(ع) به خاطر برپایی عدالت به شهادت رسید و متاسفانه امروز نیز در جامعه ما افرادی وجود دارند که زمان اعمال عدالت 180 درجه تغییر موضع می‌دهند و حتی در این راه مانع تراشی می‌کنند.

 رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: ما بر اساس عهدی که با خدا و مردم بسته‌ایم، هیچ وقت ساکت نخواهیم نشست و از همه قدرت خود برای مهار جریان انحرافی در جامعه استفاده خواهیم کرد.     منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/3/4::: ساعت 8:30 عصر

جزئیات لایحه دولت برای ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اعلام شد
چاپ  ایمیل

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت جزئیات لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را که برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است اعلام نمود.

لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بنا به پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی در هیئت وزیران با قید یک فوریت به تصویب رسیده و از سوی رئیس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شده است.

این لایحه در راستای اجرای اصول 31 و 43 قانون اساسی ومفاد بند‌های 39 و 41 سیاست‌های کلی نظام و ماده 30 قانون برنامه چهارم توسعه مبنی بر ایجاد زمینه و بسیتر سازی مناسب حهت تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت به خصوص اقشار کم در آمد ،‌نقش حاکمیتی دولت در امر تامین مسکن و در راستای حصول به عدالت اجتماعی و توانمند سازی گروه های کم در آمد با رویکرد تقویت تعاون های مسکن و خیرین مسکن ساز ،‌حصول مدیریت یکپارچه و مسنجم ، زمینه کاهش سهم زمین در قیمت تمام شده واحد مسکونی ،‌حمایت و هدایت انبوه سازی ،‌نظارت و آموزش ،‌صنعتی سازی استاندارد سازی و استفاده از فناوری ساخت و ساز برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شده است .   ادامه



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/3/3::: ساعت 11:19 عصر

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 27

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493103

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<