سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

رئیس جمهور پرتلاش در این هوای داغ به طبس آمد:

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران طی سخنانی در مراسم افتتاح نخستین معدن ذغال‌سنگ و کارخانه ذغالشویی تمام مکانیزه در طبس اظهار داشت: امروز دو توفیق نصیب ما شد؛ اول زیارت چهره‌های مومن، مصمم، پرتلاش و پرفایده در این معدن بزرگ و دوم مشاهده به بهره‌برداری رساندن یک خدمت بود.


وی ادامه داد: ویژگی ممتاز این مجموعه این است که به جای اینکه نیروی انسانی ما به اعماق زمین بروند و با خطرات گوناگون زغال سنگ استخراج کند اکنون دستگاه‌ها اصل کار را انجام می‌دهند و جان و سلامت نیروها بیشتر از گذشته حفظ خواهد شد.
رئیس‌جمهور از وزیر صنایع و مسئولان مربوطه خواست که با یک یاعلی مجموعه فوق را تکمیل و یک کارخانه کک‌سازی در طبس ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این سیستم مکانیزه را باید به سایر معادن برد تا آنها نیز از این تکنولوژی بهره ببرند از مسئولان معدن ذغال سنگ خواست که در توسعه این مجموعه اولویت را به جوانان منطقه اختصاص دهند.
احمدی‌نژاد با اشاره به افتتاح نخستین معدن ذغال سنگ و کارخانه ذغالشویی تمام مکانیزه گفت: این بهره‌برداری نشان داد که وقتی که ما تصمیم بگیریم و توکل به خدا کنیم، می‌توانیم خیلی از کارهای بزرگ را در کشور انجام دهیم. وی با اشاره به ظرفیت تولید بالای سنگ آهن در کشور تاکید کرد: با این ظرفیت ما می‌توانیم صادرکننده این محصول باشیم.
رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود مردم کویر را بهترین، بااراده‌ترین، مصمم‌ترین و باصفاترین مردم عنوان کرد و گفت: این طبیعت سرشار از نعمت‌های خدادادی است و باید الان به نحو احسن از آن استفاده کرد.
رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: دست تک تک کسانی که ایستاده‌اند و در سختی‌ها، گرما و‌ سرما موانع و مشکلات را تحمل می‌کنند و برای آباد کردن این سرزمین مجاهدت و تلاش می کنند را صمیمانه می‌بوسم.
رئیس‌جمهور پس از افتتاح نخستین معدن ذغال‌سنگ وکارخانه ذغالشویی تمام مکانیزه طبس ساعاتی دیگر طبس را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/3/28::: ساعت 11:49 عصر


گفتگوی رجانیوز با پروفسور مولانا/2
اولویتشان را تخریب احمدی‌نژاد قرار داده‌اند

*

اگر ما میلیونها دلار خرج می کردیم، تبلیغاتی که آنها علیه خودشان و به نفع ما انجام دادند، نمی توانستیم انجام دهیم. جهالت و احمقی این صهیونیستها موجب شد که اشتباه بزرگی را مرتکب شوند. دانشجویان و دانشگاه های امریکا بعد از سخنرانی آقای احمدی نژاد از من برای بیان نظراتم در مورد این جلسه دعوت کردند.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/3/27::: ساعت 11:32 عصر

مقام معظم رهبری: اگر تعداد کتاب زیاد شد، اگر عنوان کتاب زیاد شد، اگر کتاب در همه ی موضوعات مورد نیاز دنیا بود، اگر مردم توانستند سؤال ها و استفهام هایشان را در کتاب بیابند و به کتاب مراجعه کنند، یک عالم دیگری خواهد شد! هر جا که با کتاب سر و کاری هست، می بینید که از لحاظ کیفیت روحی و وضع فکری، نسبت به آن جایی که این وضعیت وجود ندارد، تفاوت محسوسی هست.

کتابفروشی آسمان در یزد افتتاح شد

منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/3/26::: ساعت 2:47 عصر

طلاب تجمع کننده مقابل جامعه مدرسین خواستار شدند:
دادگاه ویژه روحانیت در مقابل هتاکی علیه آیت‌الله مصباح ساکت ننشیند

*

آیت الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه قم به نمایندگی از دیگر اعضای جامعه با حضور در جمع معترضین اطمینان داد جامعه مدرسین این مسأله را دنبال می کند. وی شخصیت فلسفی آیت الله مصباح را در حوزه علمیه بی بدیل دانست و افزود ما به وجود ایشان در حوزه علمیه افتخار می کنیم.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/3/25::: ساعت 4:18 عصر

متن ذیل امروز در بین نمازگزاران جمعه یزد توزیع گردید 

بسمه تعالی

چند کلمه حرف حساب در مورد تورم و گرانی

     این روزها گرانی و تورم موضوعی است که نقل محفل ها شده و اظهار نظرهای کارشناسی و غیر کارشناسی با گرایش سیاسی و بدون گرایش سیاسی مطرح می شود. اما آنچه مسلم است تورم واقعیتی است که هر از چند گاه دامن مردم و دولتها را می گیرد. و این چیزی نیست که مربوط به این زمان باشد و از گذشته های دور و نزدیک بعضی از کالاها به دلایلی رشد جهشی داشته. شاهد مثال افزایش بی سابقه قیمت قند و شکر حدود 104 سال پیش به واسطه جنگ روس و ژاپن- جنگ جهانی اول و دوم که موجب قحطی و افزایش شدید قیمتها در ایران شد. و تا پنجاه سال پیش افرادی به یاد دارند که عده ای برای رفع نیاز خود لانه مورچگان را نیز برای دستیابی به اندکی گندم خراب می کردند. .

      قبل از انقلاب اسلامی که به دوران ارزانی معروف هست یادمان نرفته که اکثراْ چوب قد به دست به قصابی می رفتند و کمتر کسی می توانست نیم کیلو گوشت به خانه ببرد و بر سر چربی بیشتر گرفتن هم دعوا می شد و در اواخر هم که اوضاع بهتر شده بود آن گوشتهای مردار متعفن کفنی که از زمان ذبح غیر شرعی آن 2 سال گذشته را باید می خریدیم و گوشت گوسفند گرم نایاب شده بود!!؟

     با پیروزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی و عوامل داخلی اش تلاش داشته و دارند که از طریق اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشانند و همان ابتدا دیدیم که گروهکهای مدافع خلق ایران!! خرمنهای گندم را  به آتش کشیده و یا ارزاق عمومی را با پولهای خارجی به صورت انبوه خریداری و معدوم می کردند!!؟ بنا به نقل، آن زمان شهید بهشتی آن مجاهد فرهیخته موضوع جلسه 7تیر1360 را مقابله با تورمی تعیین کرده بودند که جامعه هنوز هیچ احساسی از آن نداشت. منافقین در جهت خدمت به استکبار جهانی با انفجار مهیب در آن جلسه، بهترین نخبگان ملت را به خاک و خون کشیدند .

     البته کارشناسان اقتصادی تورم یک رقمی را برای اقتصاد لازم دانسته و اگر نباشد رکود اقتصادی به دنبال داشته که مشکلش کمتر از تورم نیست. ولی تورم دو رقمی ایجاد مشکل می نماید بخصوص که اگر از 30 درصد فراتر رود، کنترلش بسیار مشکل می شود. نمونه اش را در دولت سازندگی داشتیم که تورم از یک رقمی به مرز 50 درصد هم رسید!! ولی مجدداْ و بخصوص در دولت فعلی سیر نزولی داشت و اراده این دولت  بر این بود و هست تا تورم را یک رقمی نماید. اما در سال جاری  به واسطه عواملی که جای بسی حرف و حدیث دارد  تورم به مرز 20 درصد نزدیک شده است. در این وضعیت که بعضی از کالاها همچون غلات و آهن متاثر از قیمتهای جهانی جهش داشته، بطوریکه امروز کشور عربستان که سالیان دراز قیمتها را ثابت نگه داشته بود مجبور به افزایش قیمتها تا 3 برابر هم شده است!! در این اوضاع عده ای با سوء استفاده، اغراض سیاسی خود را دنبال نموده و با سیاه نمایی و جنگ روانی ، واقعیتهای جهانی همچون افزایش قیمت نفت - افزایش بی سابقه قیمت غلات و عوامل مافیای داخلی را نیز پوشانده و همه تقصیرها را به گردن دولتی می اندازند که توانسته با امکانات محدود از ورود موج گرانی جهانی به کشور جلوگیری نماید.

     اگر همین افزایش قیمت نفت را که امروز چماقی بر سر دولت شده را بررسی کنیم واقعیت مقداری روشن می شود. براستی آیا افزایش قیمت نفت برای دولت اثر مثبت دارد یا منفی؟ بدیهی است که با گران شدن نفت، بلافاصله قیمت های جهانی هم در اکثر کالاها افزایش یافته و دولت به عنوان بزرگترین خریدار اقلام خارجی و داخلی باید آنها را نیز گرانتر بخرد!! این در حالی است که با بالا رفتن قیمت نفت، بودجه تخصیصی از طرف مجلس شورای اسلامی به دولت هیچ افزایشی نمی یابد!! و در آمد های مازاد از قیمت نفت باید در صندوق ذخیره ارزی واریز گردد و دولت حق برداشت از این صندوق را به هیچوجه ندارد. مگر اینکه مجلس شورای اسلامی برای مواردی خاص میزان برداشت را در طول سال مشخص کند. در این زمینه مجلس هفتم به لایحه دولت در خصوص برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای افزایش ورود غلات (با توجه به خشکسالی و ...) و حتی جبران خسارتهای خشکسالی موافقت نکرد!!؟

     با این حساب آیا درست است دولت را که از ناحیه افزایش قیمت نفت خود نیز تحت فشار قیمتهای جهانی و به تبع آن داخلی است و بودجه تخصیصی به وی هم کافی نیست را مورد سرزنش قرار دهیم؟!! آقایانی که نفت 10دلار دولت گذشته و 100 دلار امروز را چماق کرده و بر سر این دولت می کوبند پاسخ دهند آیا قیمتهای جهانی هم ثابت مانده یا مانند نفت افزایش یافته است؟ اتفاقاْ به قول هواداران دولت گذشته،  نفت در مجلس آن زمان 16 دلار بسته شد و قیمتها بر اساس 16 دلار محاسبه گردید. اما نفت به 10 دلار تنزل کرد. در پی این رخداد قیمتهای جهانی هم کاهش یافت، ولی آن زمان سقف بودجه دولت هیچ کاهش نیافت. فلذا قدرت خرید دولت هم به واسطه کاهش قیمتها بالاتر رفت!! ولی مشکلی که ایجاد شد این بود که مازاد درآمدهای نفتی کمتر به صندوق ذخیره ارزی رفت و تعهدات مالی ایران به کشورهای خارجی به تعویق افتاد و یا به عهده دولت بعدی آمد. 

     اما در حال حاضر که نفت به قیمت فرض کنید 50 دلار در مجلس بسته شده و الآن که به 100 دلار یا بیشتر رسیده چه اتفاقی افتاده؟ اتفاق اول اینکه بلافاصله قیمتهای جهانی بالاتر رفته و دولت برای خریدهای خود محتاج دلار بیشتری است و اتفاق دوم هم این است که تا کنون مجلس اجازه نداده که دولت دلاری بیشتر از آنچه برایش مشخص شده برداشت نماید. لذا فرق بین این زمان و دولت گذشته این است که: آن موقع اکثر در آمد نفتی نصیب دولت می شد و آنچنان چیزی برای صندوق ذخیره ارزی باقی نمی ماند، ولی الآن اکثر درآمدهای نفتی به صندوق ذخیره ارزی می رود و به دست دولت همان سهم مشخص می رسد. فلذا با توجه به افزایش قیمتهای جهانی قدرت خرید دولت هم به مراتب کاهش یافته!! این وضع را اگر با پدیده  بی سابقه خشکسالی و جنگ روانی دشمنان و عوامل داخلی شان مبنی بر ایجاد گرانی های کاذب و ساختگی به جهت رسیدن به اهداف حزبی، و زود باوری عده ای که شایعات را قوت می بخشند، (شایعات سازمانی گذشته چون کمبود ساختگی نمک، با ادعای بمباران کوههای نمک یزد توسط صدام (1360) !!؟ که شهید صدوقی در برابر این گونه شایعات موضعگیری میکردند و امروز برای چای و قند و...) متوجه می شویم دولت در چه شرایطی کشور را اداره می نماید. و نفت100 دلار و بیشتر نه اینکه مشکلی را حل نکرده بلکه بر مشکلات افزوده است و این مجلسیان هستند که (بدور از حب و بغض های حزبی و گروهی،) باید فکر و ذکر خود را متوجه این کنند که این دلارهای مازاد نفتی را چگونه وارد چرخه اقتصاد کنند که نیازها رفع و کاهش تورم را نیز به دنبال داشته باشد. و این نسخه که فعلاْ این دلارها در بانکهای خارجی بخوابد تا تورم بیشتر نشود شایسته نمایندگان و نخبگان ملت نیست. و مردم هم اگر  به سیره بزرگان خود عمل نمایند و بیش از نیاز خود خرید نکنند، تیر دشمنانشان به سنگ خواهد خورد.    منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/3/24::: ساعت 7:42 عصر

  رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس هشتم
مجلس بر همکاری با دولت خستگی‌ناپذیر به عنوان یک اصل تکیه کند

 رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مجلس هشتم باید بر همکاری با دولت به عنوان یک اصل تکیه کند چرا که دولت انصافا پرکار و خستگی ناپذیر است و همان کارها و اهدافی را پیگیری می‌کند که مجلس در پی آن است.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز سه شنبه در دیدار نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، مردم سالاری دینی را متکی و مبتنی بر ولایت پروردگار خواندند و با تاکید بر اهمیت دو وظیفه اساسی مجلس یعنی قانونگذاری و نظارت، و نیز حفظ و تقویت همگرایی قوای سه گانه افزودند: نمایندگان مجلس باید حقیقتا مردمی باشند و مردمی بمانند.

 ایشان عبودیت و احساس مسئولیت در مقابل پروردگار را، مهم تر از همه عوامل و مسائل دانستند و خاطرنشان کردند: اگر مسئولان و مدیران نظام، از چنین احساس و تعهدی برخوردار باشند، همه اختلاف نظرها و سلایق و همه انگیزه‌های معقول در محیطی امن و آرام، همگرا می‌شود و کارها و مشکلات تدبیر خواهد شد.

 رهبر انقلاب اسلامی تکامل معنوی انسان را هدف نهایی جمهوری اسلامی ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: تشکیل جامعه اسلامی با نظامی عادلانه، هدف میانه‌ای است که زمینه را برای تحقق هدف غایی پیامبران، یعنی تکامل معنوی بشر، فراهم می‌کند.

 حضرت آیت الله خامنه ای، شناخت و درک تکالیف الهی و انجام دادن شجاعانه، قاطعانه و توأم با آرامش قلبی این تکالیف را زمینه ساز جلب رضایت پروردگار و رسیدن هر فرد به نقطه امن و امان الهی دانستند و افزودند: این تکالیف، هنگامی که شخص در موضع بسیار حساس قانونگذاری برای کشور قرار می گیرد، بسیار سنگین و پراهمیت می‌شود.

 ایشان، قانون را نرم افزار حرکت عظیم هر کشور خواندند و افزودند: قانونگذاری برای هر کشور و ملتی فی نفسه مهم است اما برای کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگی نظیر ملت ایران که راه نوینی را درمقابل بشر گشوده است، از اهمیتی بسیار فراوان تر برخوردار می‌شود.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای جمهوری اسلامی را فریادی رسا و بلند در مقابل حرکت کور نظام های سلطه برای پایمال کردن انسانیت و عدالت برشمردند و خاطرنشان کردند: تنها راه گسترش نفوذ معنوی این فریاد رسا و این پیام نو و نجات بخش، تبلیغ صحیح، یعنی تشکیل نظامی عادلانه و مبتنی بر تفکرات اسلامی و ارائه آن به ملتهاست چرا که حرف و پیام امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی، ذاتاً جذاب و اثربخش است.

 ایشان، مردمسالاری دینی و مظاهر آن از جمله نمایندگی ملت در نظام جمهوری اسلامی را دارای ریشه‌هایی بسیار عمیق دانستند و افزودند: ولایت الله، مبنا و پایه اساسی تفکر اسلامی است و خداوند به انسان ها حق داده است که این ولایت را به کس یا کسانی بسپارند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مجاری این اعمال ولایت و واگذاری حق، یعنی انتخابات، مشخص شده است و این، پایه اصیل، عمیق و حقیقتاً مورد اعتقاد مردمسالاری دینی است.

 ایشان با تبیین تفاوت نگاه های موجود در نظام ها و دموکراسی‌های رایج در جهان با بینش اسلامی افزودند: در نگاه اسلامی، ولایت مختص پروردگار است و این ولایت تنها از مجاری الهی که در اسلام تعیین و براساس کتاب و سنت در قانون اساسی بر آن تاکید شده، قابل اعمال و مورد قبول است که با این نگاه و بینش، نمایندگی ملت به ولایتی که برخاسته از ولایت الهی است، تبدیل می شود و به همین علت، قوانینی که تصویب می‌شود برای همه لازم الاجرا است.

 رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نکات مورد تأکید در پیام ایشان به مناسبت آغاز فعالیت مجلس هشتم افزودند: قانون باید جامع، کامل، ماندگار، صریح، تأویل ناپذیر، کارشناسی شده، گره گشا و ناظر بر مشکلات زندگی مردم باشد و جز مواردی که برای باز کردن گره‌ها در کوتاه مدت لازم است، بتواند در شرایط و موقعیت های مختلف اجرا شود و مردم را درباره به تصمیماتشان برای آینده، خاطرجمع کند.

 ایشان تدابیر میان قوه ای را برای حل تفاوت دیدگاه­ها و سلایق ضروری دانستند و افزودند: اگر درباره حدود اختیارات، تفاوت دیدگاهی وجود داشته باشد، می توان با تعامل مسئولان قوا و استناد به قانون اساسی، بهره مندی از دیدگاه کسانی که در قانون اساسی به عنوان مفسران این قانون تعیین شده اند و نیز استفاده از نظر نخبگان و صاحبنظران، آنها را حل کرد.

 حضرت آیت الله خامنه ای بر پرهیز کامل نمایندگان مردم از تأثیرپذیری از افراد متنفذ تأکید و خاطرنشان کردند: نمایندگان مجلس باید استقلال در تصمیم گیری را که قانون اساسی به آنها داده است، کاملاً حفظ کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، نظارت مجلس را به موازات قانونگذاری، بسیار مهم و لازم دانستند و افزودند: در اوج اعمال وظایف نظارتی مجلس، باید کاملاً مراقب و هوشیار بود که این امر، به وسیله ای برای معارضه قوا تبدیل نشود.

 ایشان خاطرنشان کردند: ایجاد اختلاف میان قوا و رخنه در بافت یکپارچه مجموعه قوای سه گانه که فرماندهی کل کشور را بر عهده دارند، از آرزوهای بزرگ و دیرینه دشمنان اسلام و ملت ایران است که گاه علناً و هم اکنون به طور غیرعلنی اما کاملاً جدی پیگیری می شود و باید مراقب آن بود.

 ایشان با تشکر صمیمانه و عمیق از تلاش­های آقای حدادعادل رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس هفتم برای جلوگیری از بروز اختلاف میان مجلس با قوای دیگر افزودند: مجلس هشتم نیز باید بر این مسئله و همکاری با دولت به عنوان یک اصل تکیه کند چرا که دولت انصافاً پرکار و خستگی ناپذیر است و همان کارها و اهدافی را پیگیری می کند که مجلس در پی آن است.

 حضرت آیت الله خامنه ای مردمی ماندن نمایندگان مجلس و استمرار ارتباط با مردم را مهم خواندند و افزودند: در جمهوری اسلامی هیچ کسی و هیچ مسئولی نباید به شکل گیری یک طبقه جدید اشرافی کمک کند، به همین علت همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس باید پاک وارد میدان شوند و پاک بمانند و در مقابل فتنه های پیچیده دل، کاملاً مقاومت و مراقبت کنند.

 رهبر انقلاب اسلامی خودسازی را، اساس همه موفقیت­های حقیقی دانستند و نمایندگان منتخب ملت را به یاری گرفتن از پروردگار، پناه آوردن به قرآن و ادعیه و قدرشناسی دوران کوتاه 4 سال نمایندگی، توصیه کردند.

 در آغاز این دیدار آقای لاریجانی رئیس مجلس هشتم با اشاره به توان علمی و تجربی نمایندگان این دوره گفت: ظرفیت تخصصی همراه با تجربیات مفید نمایندگان، زمینه لازم را برای حرکت نرم افزاری کشور فراهم می کند، ضمن آنکه قصد داریم با اتصال این ظرفیت به قلمرو وسیع نخبگان، جوهره عقلانیت نظام را توسعه دهیم.

 آقای لاریجانی به همزمانی آغاز به کار مجلس هشتم با موقعیت ممتاز بین المللی نظام جمهوری اسلامی و نیز شرایط داخلی کشور اشاره کرد و افزود: با وجود این موفقیتها، پیچیدگی شرایط بیرونی، دقت در تصمیم گیری و اجرا را می طلبد و مجلس آماده است با کمک به سایر قوا، حرکت توسعه عدالت خواهانه و روند تحقق اهداف سند چشم انداز را شتاب بخشد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تدوین مدل توسعه بومی کشور را ضروری دانست و افزود: این مدل توسعه باید برپایه تأملات اصیل اسلامی و فقهی، دستاوردهای مدیریت 30 ساله کشور و تجربیات دنیای امروز تدوین شود.

 آقای لاریجانی از تدوین روش های نوین نظارت فعالانه مجلس خبر داد و با اشاره به تشکیل کمیته های هماهنگی با سایر قوا گفت در رایزنی با رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه به ترکیب مناسبی برای این کمیته های کارشناسی رسیده ایم و روند اجرای وظایف سنگین مجلس را به یاری خداوند و با تدبیر، دوراندیشی شجاعت و صراحت ادامه می دهیم.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:32 عصر

  اعتراض دانشجویی به هتاکی علیه آیت الله مصباح

 جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه ای به اظهارات هتاکانه علی اکبر محتشمی پور علیه آیت الله مصباح یزدی شدیداً اعتراض کرد.

 به گزارش رجانیوز، در این بیانیه آمده است:

 اظهارات اخیر یک روحانی نما علیه عالم مجاهد و حکیم فرزانه، حضرت آیت الله مصباح یزدی تداعی گر مقاله موهن رشیدی مطلق علیه امام خمینی(ره) است.

 شاید برای نسل جوان دلیل دشمنی برخی از جریانات سیاسی با آیت الله مصباح روشن نباشد، لذا برای روشن شدن این موضوع دو مقطع مهم از تاریخ معاصر کشورمان بازخوانی می گردد.

 مقطع اول، مقطعی است که بسیاری از نیروهای مبارز دررژیم پهلوی، از جمله برخی روحانیون به تأیید سازمان منافقین که هنوز نفاق آن برای همگان روشن نشده بود، اقدام نمودند. در میان شخصیت های مبارز، سه روحانی با صراحت از تأیید این گروه خودداری نمودند: امام خمینی(ره)، شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی. لذا یکی از دلایل دشمنی با آیت الله مصباح یزدی، تیزبینی و بصیرت ایشان در عدم تأیید منافقین است که بازماندگان و سمپات های آنها به زیست سیاسی خود در جریانات سیاسی کشور ادامه می دهند.
دومین دلیل دشمنی با آیت الله مصباح، خروش بیدارگرانه ایشان در سال های اخیر در دفاع از اسلام و ارزش های انقلابی است. جریان اسلام آمریکایی در کشور، حادثه دوم خرداد را رفراندومی مانند رفراندوم شاه پیرامون اصلاحات آمریکایی خود می دانست و بر آن بود تا با بهره گیری از موج ایجاد شده و فرصت بدست آمده، اهداف خود را به سرعت محقق نماید.
جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: مردم که در سال های آستانه دوم خرداد، جسارت به ارزش های اسلامی و تورم 40، 50 درصدی را با روح و جسم خود لمس می کردند، با هدف تغییر وضع موجود به پای صندوق های رأی آمدند، اما نه تنها تیم اقتصادی دولت دوم خرداد، همان تیم اقتصادی دولت موسوم به سازندگی بود، بلکه آقای عطاءالله مهاجرانی- از پایه گذاران حزب کارگزاران که صراحتاً خود را لیبرال دموکرات دانسته اند- نیز سکاندار عرصه فرهنگ کشور شد تا لیبرالیزه و لائیک کردن کشور در دو بعد فرهنگ و اقتصاد با قدرت هرچه تمام انجام پذیرفته و خائنان به خط امام، حق نوکری شان به آمریکا را به نحو احسن ادا نمایند.

 در چنین شرایطی بود که حضرت آیت الله مصباح یزدی با تمسک به سیره انبیاء و اولیای الهی و مراد خود- امام خمینی(ره)- که آنگونه بر اصلاحات آمریکایی شاه خروشید، بپاخاست و از هیچ کوششی برای روشنگری در میان مردم و جوانان فروگذار نکرد. سیره مردان الهی نیز چیزی جز این نیست.

 در ادامه بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: انتخابات بیست و هفت خرداد- و به تبع آن- سوم تیر نیز مانند حماسه پانزده خرداد، خیزشی مردمی بود که با هدف دفاع از اسلام و برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت و محاسبات دشمن و دنباله های داخلی او را برای اصلاحات آمریکایی و استحاله و براندازی نظام به هم ریخت.

 لذا دومین دلیل دشمنی با آیت الله مصباح، روشنگری های ایشان علیه خط نفاقی است که برآن بود به نام خط امام و یار امام، انقلاب اسلامی را از مسیری که امام در وصیت نامه سیاسی- الهی خود تعیین فرموده بودند، منحرف کند.

 از احزاب و افرادی که یادآور آخوندهای درباری شاه هستند، انتظاری نیست، اما از علمای راستین حوزه های علمیه انتظار می رود در مقابل اهانت به این فقیه مجاهد سکوت ننمایند. اهانت به شیخ فضل الله نوری به آنجا رسید که وی را با حکم یک روحانی نما در ملأ عام به دار آویختند. آیا نباید از آن حادثه عبرت گرفت؟!

 آیا اعضای محترم جامعه مدرسین فراموش کرده اند آیت الله مصباح پس از آنکه اساسنامه جامعه مدرسین (که به دست خط ایشان بود) به دست ساواک افتاد، دست خط خود را عوض کرد؟! اگر آخوند خراسانی و میرزای نایینی هم به مانند شیخ محمد کاظم یزدی از شیخ فضل الله حمایت کرده بودند، سرنوشت مشروطه به آن هرج و مرج و استبداد نینجامیده بود. آیت الله مصباح سرباز فداکار اسلام و انقلاب است. آقایان مرتکب اشتباه برادران یوسف نشوند.

 جامعه اسلامی دانشجویان افزود: رئیس مجلس خبرگان چندی پیش در یکی از خطبه های نماز جمعه به جریانی اشاره نمودند که «روحانیت» را نشانه رفته است. آیا معرفی این جریان نمی تواند گامی در دفاع از روحانیت و مقابله با تندروی ها باشد؟ آیا رئیس مجلس خبرگان در مقابل جسارت به یکی از اعضای این مجلس سکوت خواهد کرد؟! آیا ایشان همکاری با آیت الله مصباح در نشریه «بعثت» و تهیه آن گزارش برای امام(ره) را فراموش کرده اند؟! اختلاف نظرها نباید باعث کتمان حقایق شود.

 به محضر مراجع معظم نیز عرض می شود اگر در مقابل اهانت به شخصیت هایی مانند آیت الله مصباح سکوت اختیار شود، اهانت ها دامان مرجعیت را هم خواهد گرفت.

 جامعه اسلامی دانشجویان ضمن محکومیت اهانت یک روحانی نما که حرکت او تداعی گر مقاله رشیدی مطلق و حکم اعدام شیخ فضل الله نوری توسط شیخ ابراهیم زنجانی است؛ از علما و متدینین می خواهد در مقابل این حادثه سکوت نکنند، چرا که هتاکان، اسلام و علمای راستین را نشانه رفته اند نه مصباح یزدی را. به قول شیخ شهید شیخ فضل الله نوری: «از سر من این عمامه را برداشتند، از سر همه برخواهند داشت.

مطالب مرتبط:

واکنش سخنگوی جامعه روحانیت به هتاکی محتشمی/ حمله به آیت‌الله مصباح بخاطر افشای لیبرال‌ها مسبوق به سابقه است  

 نه امام(ره) را شناختند نه مصباح را /عبدالله چینی‌چیان 

مصباح؛ فریاد همه شهیدان خمینى /نوشته حسن ابراهیمی 

 اعتراض جامعه اسلامی دانشجویان به هتاکی علیه آیت الله مصباح  

آقای محتشمی پور، جهت یادآوری   

 در پاسخ به هتاکی محتشمی پوررحیمیان: امام به آیت الله مصباح اطمینان کامل داشت 

خجالت نکشید ! توبه کنید ! (یادداشت روز کیهان) 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: آیت‌الله مصباح از نزدیک‌ترین مجاهدان به اندیشه امام هستند (مربوط به بلوای مرگ توسلی) 

نقد اظهارات حجت‏السلام والمسلمین محتشمی‏پور  

بیانیه دانشجویی 5 دانشگاه در حمایت از علامه مصباح  

 حجه الاسلام حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله مصباح هستی خود را وقف دین و انقلاب کرده است  

انتقاد دبیرکل موتلفه از سخنان محتشمی علیه علامه مصباح  

 آقای محتشمی شما چرا؟  

  اگر می توانید ضلالت مصباح را روشن کنید



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 2:11 عصر

متاسفانه گاهی در گفتار و نوشتار عده ای که دارای وجاهت اجتماعی نیز هستند جملاتی بچشم می خورد که اصلا با هیچ منطقی سازگاری نداشته و صرفا برای ابراز دشمنی و بغض و کینه مناسبت دارد.

شخصیت حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی که به تعبیر عمیق رهبر فرزانه انقلاب اسلامی جانشین علامه طباطبایی و استادشهید مطهری دراین عصر و زمان می باشد شخصیتی جهانی است که مراکز مهم علمی خارج از کشور با نام و آثار علمی و نظریات فلسفی ایشان آشنا می باشند.

علامه مصباح یزدی موسس حوزه علمیه ای است که شاگردانش علاوه بر تسلط بر مبانی فقهی دارای تخصص در رشته های علوم انسانی زیر نظر بهترین اساتید حوزه و دانشگاه هستند.

علاقه امام راحل رضوان الله علیه به علامه مصباح یزدی بر کسی پوشیده نیست و شاهد آن توصیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به استاد مصباح برای توسعه فعالیت آموزشی ایشان با این تعبیر که تا زنده هستم هزینه آن را تامین می نمایم .

حضور شاگردان استاد مصباح در دفاع مقدس نیز امری روشن بوده و شاهد آن شهدایی است که افتخار شاگردی علامه مصباح یزدی را داشته اند و البته مطرح ساختن چنین مسائلی که با واقعیت ، فرسنگها فاصله دارد به چه منظوری انجام می شود باید به خدا پناه برد .

آیا به شخصیت علامه مصباح یزدی که بیش از نیم قرن به دفاع از اسلام و احکام نورانی آن پرداخته می توان چنین جسارت نمود و اورا با گروهگ منحرف طالبان مقایسه کرد ، آیا چنین مقایسه کردن یکی از بهترین شاگردان امام که اکنون نقش استاد شهید مطهری را ایفا می نماید اهانت به امام نیست؟

به خود آییم اگر به دلیل عدم کفایت سیاسی توسط مردم به کنار زده شدیم راه جبران آن تهمت و افترا نیست بلکه چاره کار توبه و بازگشت به ارزشها و باورهایی است که همین مردم کوچه و بازار که بواسطه دیانتشان رایشان نیز معتبر است به آن پایبند بوده و همین مردم به خاطر خدا عاشق امام و رهبری بوده و هستند و هرگز اجازه نخواهند داد انقلاب به دست نااهلان بیفتد چه آنها که از اول اتقلاب رو به کاخ سفید نماز سیاسی می خواندند و چه آنها که به تعبیر لطیف مقام معظم رهبری تا نزدیک اذان مغرب روزه داشتند اما میل به غذا و گرسنگی ، آنها را بی طاقت کرد و روزه خود را قبل از وقت باز کردند ، باز هم به خدا پناه می بریم وتنها از او کمک می طلبیم وتنها امید به او داریم.  منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 5:6 عصر

برخی درصدد حذف ابعاد عدالتخواهانه انقلابند/ ملت اجازه نخواهد داد
*

این وصیت نامه را بازخوانی و در نکات فراوان آن تأمل کنند چراکه در واقع دستورالعملی ملی برای پیشرفت و سرافرازی ایران است. هیچ فرد و جریان و طبقه ای جز ملت، مالک و صاحب انقلاب نیست و مردم نیز این دارایی عظیم و این امانت الهی را با حفظ هویت و جهت گیری های انقلاب حفظ خواهد کرد.

 

گفتاری منتشرنشده از حسن رحیم پور ازغدی:
ابعاد نگاه امام خمینی(ره) به مهدویت

*

برخی فکر کرده اند که حضرت که می آید کار او تقسیم نان و روغن و مسکن بین مردم است. امام می گوید بعضی به ظاهر متدین با توجیهات مذهبی در برابر ایشان می ایستند و به خاطر منافع و خودخواهی حتی ایشان را طبق برخی از احادیث تکفیر می کنند.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/3/15::: ساعت 10:47 عصر

   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 150

بازدید دیروز: 249 کل بازدید :2486962

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<