سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا دانشمند که نادانى وى او را از پاى در آورد و دانش او با او بود او را سودى نکرد . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا
هتاکی بی‌شرمانه صانعی به رئیس‌جمهور/ مدعی‌العموم حق سکوت ندارد

در دنیای امروز که حتی خصوصی‌ترین رفتارها و اظهارات شخصیت‌ها نیز از تیررس رسانه‌های اینترنتی، صوتی و تصویری در امان نیست، هر روز اخبار تأمل‌برانگیز، شگفت‌آور، ترسناک و گاه خنده‌آوری از اظهارات و مواضع افراد شناخته شده، فضای رسانه‌ای موجود را در می‌نوردد و چشم‌ها و گوش‌های بسیاری را به خود متوجه می‌سازد.

این موضوع بویژه در ایام پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در ایران، مصادیق زیادی یافت و طی آن بارها مواضع و سخنان شخصیت‌های مختلف بر صدر رسانه‌ها قرار گرفت و موجی از واکنش‌ها را برانگیخت.

این بار اما نوبت به شیخ یوسف صانعی رسیده تا از نردبان مطالب سایت‌های خبری و دیگر رسانه‌ها بالا رود و بر قله آن‌ها بنشیند.

برای دانلود فایل تصویری اینجا کلیک کنید.

البته صانعی در جریان آشوب‌هایی پس از انتخابات نیز، چندین بار به مدد بیانیه‌هایی که در حمایت از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و آشوبگران معترض و مخالفت با احمدی‌نژاد منتشر کرد، به خبر اول رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های بیگانه تبدیل شده بود.

این روند اما، ادامه یافت و رسانه‌های خبری پرده دیگری از "کینه" شیخ یوسف را از رئیس جمهور دهم، افشا کردند.

بر این اساس، صانعی که در هفته‌های گذشته بارها در حمایت از آشوبگران، نظام را متهم کرده و تلویحاً شخصیت‌های انقلابی را مورد اهانت قرار داده بود، اخیرا نیز در اقدامی عجیب احمدی‌نژاد را "حرامزاده" خواند.

وی که خود را "مرجع تقلید" می‌خواند، در جمع تعدادی از روحانیون هم‌نظرش در گرگان، با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس گفت: "در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند می‌خورند، این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیره است. اون وقت چطور روز از نو روزی از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو می‌بینه".

اهانت بی‌سابقه و تعجب‌برانگیز صانعی به رئیس جمهور کشور که حدود دو ماه پیش با کسب بیش از24،5 میلیون رای، بار دیگر از مردم ایران رای اعتماد گرفته،در حالی منتشر می شود که فیلم این فحاشی اکنون در خروجی سایت های مخالف نظام در دسترس است با این وصف، برای یوسف صانعی ممکن نیست تا با تکذیب صوری شانه از بار مسئولیت بیان چنین سخنان مجرمانه ای خالی کند.

البته این فحاشی‌ علاوه بر اینکه مفهوم ادعاهای صانعی و کاندیدای محبوبش را درباره "اخلاق‌مداری" و "ادب" بر همگان روشن ساخت، جایگاه این شیخ را در میان علما و مراجع قم نیز بیش از پیش افشا کرد.

صانعی که نقش پررنگی در همراهی موسوی برای ادامه آشوب‌ها و گسترش دامنه آن‌ها ایفا کرده، حتی از سوی رسانه‌های ضد ایرانی بیگانه با عنوان "آیت‌الله العظمی" یاد می‌شود تا بدین وسیله به سخنان و ادعاهای وی جنبه واقعی بخشیده شود.   

ادعاهایی صانعی با درخواست موسوی و با تاکید بر "تقلب" کلید خورد اما پس از آنکه هیچ سند و دلیلی برای اثبات آن وجود نداشت، اکنون وارد فاز اتهام‌زنی و اهانت به نظام و منتخبان ملت ایران شده، به گونه‌ای که دست از ادب و نزاکت و منطق شسته و بدون دلیل روی به فحاشی به بالاترین مقام اجرایی آورده است.

اما نکته‌ی روشنی که بعید است صانعی با توجه به ادعایش مبنی بر مرجع تقلید بودن از آن بی‌خبر باشد، مجازات شرعی و قانونی اتهامی است که او به احمدی‌نژاد وارد ساخته است.

البته شاید او انتظار افشای این فحاشی‌‌ها را به منتخب مردم ایران نداشته اما به هر روی با انتشار فیل صوتی چنین سخنانی هرگونه شکایتی از او مستوجب حد خواهد بود.

طبق قانون مجازات اسلامی هر کسی اتهامی را به شخص دیگری نسبت دهد و نتواند صحت این انتساب را ثابت کند، اگر مستوجب حد نباشد، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ?? ضربه شلاق یا یکى از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.

اما ماجرای اظهارنظرهایی که شامل حدود و تعزیرات می‌شود، به شیخ یوسف خلاصه نمی‌شود.

مهدی کروبی نیز اخیرا در نامه‌ای به هاشمی رفسنجانی بدون ذکر نام قربانیان و متجاوزان ادعایی و حتی یک سند، به صراحت مدعی تجاوز جنسی به زندانیان پسر و دختر شده بود که پس از تحقیق مسئولان کذب بودن آن آشکار شد.

به نظر می رسد اظهارات کروبی نیز همچون صانعی شامل این حکم اسلامی می‌شود چرا که "اگر کسی به یک مؤمن یا مؤمنه نسبت فحشا بدهد و نتواند آن را با 4 شاهد اثبات کند، اولاً این شخص گناهگار و فاسق است مگر اینکه توبه کند، ثانیاً باید 80 ضربه شلاق بخورد."

ادعایی مشابه آنچه کروبی عنوان کرد، پیش از انتخابات از سوی محمدباقر قالیباف نیز مطرح شد، تا حکم اسلامی مذکور او را هم در بر بگیرد.

شهردار تهران و کاندیدای بالقوه تمام انتخابات‌ها، در جمع ستادهای انتخاباتی‌اش به صراحت یکی از وزرای دولت نهم را بدون ذکر نام مشروب‌خوار، وزیر دیگر را دارای مفاسد و در نهایت مشایی، معاون وقت رئیس جمهور و همسرش را منافق خوانده بود.

این اظهارات قالیباف اگر چه از سوی شهرداری تهران مخدوش اعلام شد اما انتشار فایل صوتی آن در اینترنت شبهات را درباره انتساب این سخنان مجرمانه از بین برد.

در این میان احمدی‌نژاد که در دوره چهارساله مسوولیتش در دولت نهم آماج حملات به ظاهر انتقادی قرار می گرفت،‌ طی هفته‌های پیش و پس از انتخابات هدف فحاشی‌ و تهمت‌ها شگفت‌آوری قرار گرفته است.

با این حال احمدی نژاد تاکنون موضع خاصی علیه سخنان مجرمانه صانعی اتخاذ نکرده و تاکنون حتی از حق خود برای انجام یک شکایت معمولی نیز گذشته است.   منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 88/5/28::: ساعت 9:13 صبح

مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دفتر رهبری، سپاه ولى‌‌‌امر و خانواده ایشان:
متأسفانه بعضى از نخبگان دچار بى‏بصیرتى هستند

مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دفتر رهبری، سپاه ولى‌‌‌امر و خانواده ایشان که همه ساله برگزار می گردد، فرمودند: متأسفانه بعضى از نخبگان خودشان هم دچار بى‏بصیرتى‏اند؛ نمی‌فهمند؛ اصلاً ملتفت نیستند. یک حرفى یکهو به نفع جبهه‏اى که همتش نابودى بناى جمهورى اسلامى است می پرانند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری با اعضای دفتر رهبری و سپاه ولى امر دیدار کردند.
متن کامل سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به شرح زیر است:



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 88/5/21::: ساعت 6:0 عصر

شهرزاد در نطق میان دستور:
میر حسین موسوی باید احضار و در دادگاه پاسخگوی رفتارهای غیرقانونی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: موسوی باید هرچه زودتر احضار و در مورد رفتارهای غیرمسئولانه و غیرقانونی خود و به ویژه ارتباط بعضی از ستادهایش با سفارتخانه‌های خارجی در یک دادگاه علنی به ملت توضیح دهد.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 88/5/20::: ساعت 1:12 عصر

ابراهیم اسرافیلیان:
"آیت " می‌گفت روزی میرحسین در برابر انقلاب می‌ایستد

خبرگزاری فارس: شهید آیت اعتقاد داشت که میرحسین موسوى وابستگى‌هایى به ملى گراها دارد و هیچ اعتقادى به جریان انقلاب ندارد و معتقد بود حتى روزى ایشان به عنوان مخالف در برابر انقلاب خواهد ایستاد. ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/5/18::: ساعت 6:17 عصر

رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد:
برخی خواص در این انتخابات مردود شدند

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: این انتخابات برخی خواص را مردود کرد و برخی جوانان هم که با صداقت و سلامت وارد میدان شده بودند در مواردی اشتباه کردند.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه عید عظیم و پربرکت میلاد منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر، مهدی موعود ارواحنا لمقدمه فداه، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، صبح امروز در فضایی سرشار از شکوه و معنویت برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تجلیل از حضور چهل میلیونی ملت بزرگوار ایران در حماسه ماندگار 22 خرداد، با تنفیذ رأی ملت، آقای احمدی نژاد را به ریاست جمهوری منصوب کردند.

ادامه مطلب

 



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/5/12::: ساعت 7:38 عصر

توقیف سرمایه 18 میلیارد دلاری تاجر ایرانی
خبری که از اساس کذب بود

خبرگزاری فارس:در حالی طی دو روزگذشته ادعای توقیف 18 میلیارد دلار سرمایه یک تاجر ایرانی در ترکیه مطرح شد اکثر مسولین این کشور خبر ورود و گم شدن این سرمایه را کذب محض عنوان کردند.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/5/11::: ساعت 11:20 عصر

گزارش خبرنگاران فارس- قسمت دهم
ابطحی: هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی قسم خورده بودند یکدیگر را تنها نگذارند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: پس از انتخابات در جلسه مشترکی هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با یکدیگر هم قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند و بنده نمی‌دانم که این تنها نگذاشتن و یاری کردن یکدیگر پس از 11 میلیون فاصله رای برای چه بود.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه سخنان خود در جلسه علنی دادگاه رسیدگی به جرایم پس از انتخابات گفت: زمانی که قرار بود موسوی مدارک مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح کند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانیون مبارز وقتی بحث ارائه مدارک تقلب در انتخابات مطرح شد یکی از دوستان که قبلا وزیر کشور هم بود گفت‌ همه این مدارک اگر جمع شود و درست باشد 700 هزار رای بیشتر نمی‌شود. بنده وقتی از موسوی به عنوان هندوانه سربسته یاد کردم به خاطر همین توهمات بود که در موسوی وجود داشت که وی امکان تقلب 11 میلیونی را امکان پذیر می‌دانست.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 88/5/10::: ساعت 11:53 عصر

گیتس: حمله اسرائیل به ایران "بی‌ثباتی خاورمیانه " را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا در واکنش به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران تصریح کرد که حمله اسرائیل به ایران منجر به بروز بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌شود.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 88/5/6::: ساعت 7:51 عصر

وزیر اطلاعات در جمع مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام خبر داد
تماس‌های مکرر برخی اعضاء ستاد موسوی و کروبی با سفارت انگلیس

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات، هفته‌ی گذشته سخنرانی مهمی پیرامون رخدادها و حواشی انتخابات در جمع مدیران و مسئولان هیأت های رزمندگان اسلام ایراد کرد.

 

اژه‌ای در سخنان خود ضمن اشاره به جریان‌های سیاسی متعدد داخلی و خارجی که هدف حذف احمدی‌نژاد را دنبال می‌کردند، خبر داد: برخی افراد در ستاد موسوی و کروبی بیش از 100 بار با سفارتخانه‌ها به ویژه انگلیس تماس داشتند.

متن این سخنرانی مهم در ادامه آمده است:

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 88/4/27::: ساعت 10:22 عصر

خطاب به حضرت ولی‌عصر (عج) منتشر شد
رنج‌نامه سرلشکر فیروزآبادی درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در قالب انتشار رنج‌نامه‌ای، به بیان برخی از نکات مهم سی ساله انقلاب اسلامی و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.


به گزارش خبرگزاری فارس، متن کامل رنج‌نامه سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح و عضو شورای عالی امنیت ملی بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اللهم نرغب الیک فی‌ دوله کریمه
تعز به الاسلام و اهله
و تذل به النقاق و اهله
"حمد باد خداوندی را که آفریدگار بندگان است و گستراننده زمین است و روان کننده آبهاست به پستی‌ها و رویاننده گیاهان است بر بلندیها اولیتش را آغازی نیست و ازلیتش را پایانی نیست. اول است بی‌هیچ زوالی، باقی است بی‌هیچ مدتی. پیشانی‌ها در برابر او بر خاکند و لبها به ذکر وحدانیت او در جنبش. "
با این مقدمه اجازه می‌خواهم عرض کنم: یا صاحب الزمان سلام علیکم

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/4/21::: ساعت 7:59 عصر

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 117

بازدید دیروز: 98 کل بازدید :2485298

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<