سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نخواهد آبرویش بریزد ، از جدال بپرهیزد . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا
رییس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه گفت: حضرت امام (ره) شخصیتی برای تمام نسل هاست که در عرصه‌های مختلف آموزه‌های زیادی برای بشریت دارد.

حجت‌الاسلام "رضا تقوی" روز دوشنبه در مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال امام راحل در جمع مردم یزد افزود:امام تجسم یک آرمان و فکر است که باید اندیشه های ایشان در قالب کتاب درسی به حوزه‌های آموزشی سرایت کند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) دارای یک مجموعه افکار منسجمی بود که با روشهای هنرمندانه و زیبا آن را در عمق دلها نفوذ داد و انسانها را متحول کرد.

تقوی ، اولین گام در نهضت امام (ره) را آگاهی ، بصیرت و بیداری مردم خواند و اظهار داشت: اگر جامعه بیدار نباشد، سخنرانی و انتشار اعلامیه بی ثمر است ، اگر دلها تاریک و گوشها گرفته باشند، هیچ سخنی کارساز نیست ، اما امام (ره) از همان ابتدا این آگاهی را در جمع روحانیون آغاز و سپس به جامعه تعمیم داد.

وی افزود: امام (ره) بیداری را نیز از شخص خود آغاز کرد و مبنا را بر خودسازی گذاشت ، در حوزه درس علمیه، با فقه و فقاهت اسلامی شخصیت خود را ساخت به گونه‌ای که تا آخر عمر حتی یک نماز نافله شب را ترک نکرد.

تقوی ، امام امت را از نظر علمی و عملی کامل ، جامع ، اصولی و شخصیتی ادیب ، حکیم و فرزانه همچنین سیاستمداری برجسته و به نام در تاریخ خواند و گفت: در زمانی که عده‌ای دین را افیون توده‌ها می‌دانستند و مسئله جدایی دین از سیاست مطرح بود ، امام (ره) از موضع دین سیاست را تدوین کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، شخصیت جامع ، نوآور و مبتکر امام (ره) را افتخار ملت ایران برشمرد.

تقوی گفت: در طول تاریخ انسانی به قدرتمندی امام (ره) را نمی‌توانید بیابید ، این توان از سرنیزه، اسلحه و حتی بخشنامه نبود بلکه از سنگر مرجعیت و فقاهت با مردم سخن گفت و آنان را به آگاهی و بصیرت دعوت کرد.

وی با اشاره به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی اظهار داشت: امام (ره) انسانهای بیدار شده را در یک جهت و صف متمرکز کرد و توانست مردم را حول محور اسلام ، آرمانهای اسلامی و شخصیت خودش که اسلام مجسم بود گرد آورد و انقلاب اسلامی را به این نقطه برساند.

وی تکلیف گرایی ، صراحت و قاطعیت را از آموزه‌های امام (ره) به پیروان خود عنوان کرد و افزود: امام (ره) فردی وظیفه شناس بود و قاطع، صریح و شفاف سخن می‌گفت و بدون تعارف در موضوع دستورات قاطعانه صادر می‌کرد.

مراسم هجدهمین سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان استان یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد که مداحان نیز در سوگ امام (ره) به نوحه‌سرایی و عزاداری پرداختند. ک/‪۲‬

منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 11:41 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 40

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493116

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<