سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

مهدی بوترابی رئیس شرکت آریاگستر و سرویس وبلاگ پرشین بلاگ از سوی یک نهاد امنیتی بازداشت شد.

 به گزارش خبرنگار رجانیوز، ارتباط مشکوک مهدی بوترابی با برخی عناصر ایرانی شاغل موسسات نومحافظه کار آمریکایی از جمله اتهامات بوترابی است. گفته می شود، رییس پرشین بلاگ برخی به اطلاعات شخصی کاربران و وبلاگ نویسان تحت پرشین بلاگ را به این موسسات ارائه کرده است.

فخرالسادات محتشمی پور ، همسر مصطفی تاجزاده در یادداشتی در وبلاگش از بازداشت بوترابی ابراز نگرانی کرده است. بوترابی از نزدیکان مصطفی تاجزاده و محمد علی ابطحی است و خانم اعظم سقطی همسر وی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی می باشد.

 

علیرضا عسگری، معاون سابق وزیر دفاع که چندی است ناپدید شده و رسانه های غربی مدعی پناهنده شدن وی هستند، مدتی معاون مالی-اداری بوترابی در شرکت آریاگستر بود.

 چندی پیش ابوذر منتظرالقائم، عضو هیات موسس مجمع وبلاگ نویسان مسلمان در گزارشی در وبلاگ پاسداران به افشای پشت پرده فعالیت های مهدی بوترابی پرداخته بود: ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/2/23::: ساعت 11:32 عصر

سه شنبه شب، احمد توکلی نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش های مجلس در برنامه شب شیشه ای شبکه تهران حضور یافت و به بیان صریح نظریاتش پرداخت.

 به گزارش رجانیوز، توکلی در این برنامه انتخاب میان سهمیه بندی بنزین و ثابت کردن نرخ بنزین را انتخاب میان بد و بدتر دانست و آن را نتیجه ده ها سال سیاست نامناسب ارزیابی کرد.

 توکلی درباره طرح تثبیت قیمت ها هم گفت: این طرح در واقع اصلاح ماده ی 3برنامه چهارم بود. در برنامه چهارم پیش بینی شده بود که از اول سال 84بنزین گازوئیل نفت سفید کوره ای و 5،4تا از سوخت های فسیلی همه به قیمتهای عمده فروشی خلیج فارس بشود، یعنی به نرخ آن روز بنزین لیتری 500تومان بشود. ما مخالف بودیم چون این کار یک جهش تورمی فاجعه ایجاد میکرد همه چیز ممکن بود قفل کند. از مهم ترین طرفداران این طرح که بانک جهانی بود و توصیه به سیاستمداران ایران کرده بود و پذیرفتند.

 این عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس بازار سیاه ناشی از سهمیه بندی را به دلیل استفاده از کارت هوشمند سوخت، محدود و کوچک خواند.

ادامه مطلب   



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/2/22::: ساعت 11:9 عصر

اصل دوم قانون اساسی
    
 جمهوری اسلامی‏، نظامی‏ است‏ بر پایه‏ ایمان‏ به‏: 1 - خدای‏ یکتا ( لااله‏ الاالله‏ ) و اختصاص‏ حاکمیت‏ و تشریع به‏ او و لزوم‏ تسلیم‏ در برابر امر او. 2 - وحی‏ الهی‏ و نقش‏ بنیادی‏ آن‏ در بیان‏ قوانین‏. 3 - معاد و نقش‏ سازنده‏ آن‏ در سیر تکاملی‏ انسان‏ به‏ سوی‏ خدا. 4 - عدل‏ خدا در خلقت‏ و تشریع. 5 - امامت‏ و رهبری‏ مستمر و نقش‏ اساسی‏ آن‏ در تداوم‏ انقلاب‏ اسلام‏. 6 - کرامت‏ و ارزش‏ والای‏ انسان‏ و آزادی‏ توام‏ با مسیولیت‏ او در برابر خدا، که‏ از راه‏ : الف‏ - اجتهاد مستمر فقهای‏ جامع الشرایط بر اساس‏ کتاب‏ و سنت‏ معصومین‏ سلام‏ الله‏ علیهم‏ اجمعین‏، ب‏ - استفاده‏ از علوم‏ و فنون‏ و تجارب‏ پیشرفته‏ بشری‏ و تلاش‏ در پیشبرد آنها، ج‏ - نفی‏ هر گونه‏ ستمگری‏ و ستم‏ کشی‏ و سلطه‏ گری‏ و سلطه‏ پذیری‏، قسط و عدل‏ و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و اجتماعی‏ و فرهنگی‏ و همبستگی‏ ملی‏ را تامین‏ می‏ کند.



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/2/21::: ساعت 9:24 عصر

رئیس جمهورى در جمع فرماندهان بسیج سراسر کشور افشا کرد
حمله به دولت با آمارهاى دروغین
• از اواخر مهر و آبان سال گذشته، موج سنگین تبلیغاتى علیه دولت آغاز شد. بر این مبنا که یک شاخص اقتصادى پائین آمده و برخى روزنامه ها تیترهاى منفى زدند و برخى نیز آمار جعلى منتشر کردند
• صادرات غیرنفتى درسال ۸۵ افزایش بسیارخوبى داشته است که اقتصاددانان مى دانندآماراین افزایش مانندیک معجزه است.این درحالى است که اگردرگذشته یک میلیارددلاربه صادرات غیرنفتى
اضافه مى شد،جشن مى گرفتند
• تورم قبل از دولت نهم ۱۵‎/۴ درصد بود که در سال ۸۴ این رقم به ۱۲‎/۱ درصد و در سال ۸۵ به ۱۳‎/۶درصد رسید که البته این افزایش دلیل داشت و آن هم کم شدن وابستگى بودجه به نفت و افزایش بودجه عمرانى بود
• سالى که دولت را تحویل گرفتیم  ۳۵‎/۶ میلیارد دلار واردات داشتیم و صادرات غیرنفتى به۷‎/۳میلیارد دلاررسیده بود. درسال ۸۴ این رقم واردات به  ۳۹ میلیارد دلار و صادرات غیرنفتى به ۱۰‎/۵میلیارد دلار رسید و درسال ۸۵ رقم واردات به۴۰‎/۱میلیارددلاروصادرات از۱۶‎/۳میلیارد دلارفراتر رفت
گروه سیاسى ـ رئیس جمهورى اسلامى ایران عصر دیروز در همایش «فرماندهان بسیج سراسر کشور» گفت: روزى که فرزندان امام(ره) راه سازش را در پیش گیرند و در مقابل اخم و تهدید مستکبرین تسلیم شوند، نخواهد آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانى ریاست جمهور، دکتر احمدى نژاد با بیان این که هویت و حرکت بسیج همان لطافت، هویت و کار پیامبر اسلام (ص) است، گفت: بسیج مأموریتى جهانى دارد و جنس پیامش بر هدایت و محبت استوار است و نیز با نیرویى که تنها وظیفه اش صیانت از حکومتى خاص است، متفاوت است.
289935.jpg
رئیس جمهور با بیان این که نقطه پایان ظلم در همه ادیان الهى وعده داده شده است، اظهار داشت: دنیاطلبان با ثروت و تبلیغات و وسوسه هاى شیطانى همیشه قصد کور کردن این نقطه نورانى را داشتند و سعى کردند ذهن ملت ها را از این حقیقت منحرف کنند.    منبع


بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/2/20::: ساعت 6:41 عصر

  پایکوبی برای فرار از پاسخگویی

 پس از گذشت 8 روز از دستگیری حسین موسویان سخنگوی تیم سابق مذاکرات هسته ای که به دلیل پاره ای از اتهامات امنیتی و ارتباط با عوامل بیگانه بازداشت شده بود، گویا برخی فشارهای پیدا و پنهان کارگر افتاده و وی در آستانه آزادی با قرار وثیقه است.

 به گزارش رجانیوز، به رغم عرف جاری درخصوص متهمان امنیتی و سیاسی -که رسیدگی به پرونده های آنان و صدور قرار حداقل چندین ماه به طول انجامیده و در قریب به اتفاق این موارد نیز یا قرار وثیقه صادر نمی شود و یا به دلیل سنگینی آن متهم، چاره ای جز تحمل حبس نمی یابد-، روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه از آزادی موسویان با قرار وثیقه خبر داد. این خبر، بلافاصله با ابراز شادی و پایکوبی سایت وابسته به مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام (موسویان معاونت پژوهشهای این مرکز را نیز برعهده دارد)، مواجه شده و این سایت در اقدامی فرافکنانه پس از پایکوبی برای خبر آزادی موسویان نوشت: «صدور دستور آزادی موسویان در حالی است که سایت‌های مدعی حمایت از دولت به ویژه سایت فاطمه رجبی در یک هفته گذشته با برگزاری یک «جشن رسانه‌ای» شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین حملات را علیه موسویان، سید محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی منتشر کردند. با آن که تمامی مقامات مسئول قضایی و امنیتی از جمله سعید مرتضوی و محسنی اژه‌ای در اقدامی قانونی هرگونه اظهارنظر درباره دلایل بازداشت موسویان را به «پایان تحقیقات و صدور حکم قطعی احتمالی» موکول کرده بودند، این سایت‌ها تا آن جا پیش رفتند که موسویان را یک «جاسوس حرفه‌ای» و عامل مستقیم انگلستان و آلمان در ایران!! دانسته و حملات تمام‌عیاری را علیه دولت‌های گذشته مخصوصاً شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و حتی وزارت اطلاعات سازماندهی کردند.»

ادامه مطلب          



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/2/19::: ساعت 2:4 عصر

مرثیه ای برای ایران؛ مخزن اسرار در دست نااهلان

  «حسین موسویان دوشنبه شب به دادسرا احضار شد و پس از مراجعه و ادای توضیحات، دستگیر و در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد. وی به خاطر یکسری ارتباطات با عوامل خارجی و تبادل اطلاعات با آنها دستگیر و بازداشت شده است. پرونده موسویان هنور در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرای تهران تحت رسیدگی است. موسویان در حال حاضر در مرحله بازجویی قرار و تحقیقات درباره او ادامه دارد. اتهام موسویان جاسوسی است و آزادی وی فعلاً منتفی است»

 

این تمام خبری بود که بعدازظهر چهارشنبه گذشته، خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت حسین موسویان عضو پیشین مذاکرات هسته ای در طول دوران مسئولیت حسن روحانی، بر روی خروجی خود قرار داد و از این پس نیز تا لحظه نگارش این گزارش، به جز خبری که ساعتی پیش رجا منتشر نمود و دال بر تایید این اتهام بود، هیچ مرجع رسمی دیگری اطلاعات تکمیلی در اختیار رسانه ها قرار نداده است. از سوی دیگر دفتر وی نیز تاکنون این اخبار را تأیید یا تکذیب نکرده است. دفتری در بلندای تهران، نیاوران، ساختمان مجلل و عظیم مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که موسویان، معاونت پژوهشهای آن را بر عهده داشت.

 خبرگزاری فارس در حالی خبر اولیه را منتشر کرد که پیش از آن، دلایل اقتصادی را انگیزه بازداشت موسویان عنوان کرده بود و برخی سایتها نیز از آزادی وی در همان روز خبر داده بودند. با این حال عدم آزادی سریع موسویان، گمانه ها درباره صحت اتهام ارتباط با عوامل بیگانه را تقویت کرده است.

 موسویان کیست؟

 موسویان 50 ساله و اهل کاشان که فعالیت دولتی را با جهاد سازندگی همین شهر آغاز می کند. سازمان تبلیغات اسلامی، روزنامه تهران تایمز و معاونت ارزشیابی این سازمان به دوره پیش از انتقال وی به مجلس در بخش مالی-اداری باز می گردد و شاید از گذر همین ارتباطات بود که وی به وزارت امورخارجه نقل مکان کرده و به مسکو و برلین می رود. با تیره شدن روابط ایران و آلمان بر سر ماجرای میکونوس، دوران طولانی مدت سفارت موسویان نیز خاتمه می یابد و یک سال بعد، اخباری درباره یک سفر مشکوک به قبرس در رابطه با مذاکره با امریکا به نمایندگی از سوی یک شخصیت سیاسی، با همراهی شخصیت هایی همچون جواد ظریف انتشار می یابد. اخباری که بعضاً به دستگیری ظریف نیز اشاره داشتند.

 پس از تفویض اختیارات پرونده هسته ای به حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، وی از جمعی از دیپلماتهای نزدیک به خود از جمله موسویان، ناصری و زمانی برای همکاری دعوت بعمل می آورد و از این پس موسویان که امروز به اتهام جاسوسی در بازداشت به سر می برد، در تمامی مذاکرات محرمانه مرتبط با پرونده هسته ای حضور داشته و در جریان جزئیات تام زیر و بم این پرونده قرار می گیرد.

 موسویان بیش و پیش از آنکه یک دیپلمات باشد یک تاجر تمام عیار بود. سفیر ایران در آلمان که با مدرک فوق دیپلم راهی دیار فرنگ شده بود، با مقتضیات تجارت در بزرگترین کشور صنعتی اروپا به سرعت آشنا شد. با حسین تابت بکتاش، که در ایران معمولاً با هتل بزرگ داریوش شناخته  و یک قلم از سرمایه نجومی وی در جزایر قناری خلاصه می شود، ارتباط برقرار کرد و زمینه فعالیت و سرمایه گذاری وی در ایران را نیز فراهم ساخت. شاید به سبب همین همنشینیها یا به تعبیر دیگر زدوبندهایی اینچنینی بود که در زمان حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به کنایه می گفت حقوق دریافتی خود از این مرکز را (که البته مبلغ کمی هم نبود) به آبدارچی ها و سرایداران می دهم!

 کلید مخزن اسرار در دست چه کسانی بود؟

 اگر 2 سال پیش همین موقع آگاهی چندانی نسبت به نوبرهای درخت مذاکره کننده هسته ای که توسط حسن روحانی گلچین شده بودند، وجود نداشت، اکنون و با گذر زمان، البته این میوه های رسیده نه تنها هیچ شیرینی ندارند بلکه هر دم از این باغ آنچنان بری می رسد که تلخی و گندیدگی آن با هیچ عسلی قابل جبران نیست.

 پرونده هسته ای کشور به مثابه خط مقدم سیاست خارجی جمهوری اسلامی، 2 سال در دست تجار دیپلمات نمایانی بوده که یکی اهل رشوه و دزدی، دیگری سردرآخور بیگانه مشغول جاسوسی و دیگری...؟  این ماجرا هنوز روشن نیست که خاتمه یافته یا دنباله داری دلخراش است؟

ادامه مطلب

بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/2/15::: ساعت 10:45 عصر

  هم اندیشی: سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان با اشاره به گزارش کمیته تحقیق وینوگراد درباره جنگ اسرائیل با لبنان گفت: اسرائیل شکست خود را برای درس گرفتن از آن بررسی می‌کند.

به گزارش هم اندیشی به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در یک نمایشگاه کتاب در حومه جنوبی بیروت در عین حال گفت: «این گزارش شایسته احترام است زیرا کمیته تحقیق از سوی اولمرت منصوب شده و در عین حال اولمرت را محکوم می‌کند.»
نصرالله تاکید کرد: «من از بداقبالی‌های اولمرت، پرتز (وزیر دفاع) و حالوتس (رئیس ستاد مشترک ارتش سابق اسرائیل) خوشحال نمی‌شوم.» کمیته تحقیق وینوگراد روز دوشنبه اولمرت، پرتز، حالوتس و مقامات اسرائیلی را به «قصور جدی» در جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان متهم کرد.
نصرالله گفت: «آنها شکست خود را به منظور درس گرفتن از آن بررسی می‌کنند.»



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/2/13::: ساعت 10:24 عصر

شورای همگرایی اصولگرایان جایگزین شورای هماهنگی

 با وجود تلاش فراوان جریان ضداصولگرایی برای القاء اختلاف در میان اصولگرایان، "شورای همگرایی اصولگرایان" مرکب از اعضاء شاخص این طیف، جلسات و برنامه هایی برای حرکت در مسیر این راهبرد تدارک دیده اند.

 به گزارش رجانیوز، مهدی چمران، حبیب الله عسگراولادی، حسین فدایی، محمدرضا باهنر، علیرضا زاکانی، صادق محصولی، حجه الاسلام مصلحی و محسن کوهکن از اعضاء شورای همگرایی اصولگرایان بوده و قرار است این شورا که دربرگیرنده نمایندگان تمامی طیف های اصولگرا می باشد، راهکارهای ائتلاف و همگرایی در حوزه های پیش رو را بررسی کنند.

 شورای همگرایی اصولگرایان در حالی تشکیل می شود که پیش از این، تجربه ی و سیع تری نظیر شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی وجود داشت که پس از انتخابات ریاست جمهوری نهم رو به تعطیلی گرایید. همچنین پیش از انتخابات شوراها نیز شورایی به نام شورای معتمدین اصولگرا تشکیل شد که با استقبال اغلب اصولگرایان مواجه نشد.

 گفتنی است حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران هفته گذشته مدعی شده بود اصولگرایان در انتخابات آینده به وحدت نخواهند رسید. از سوی دیگر برخی محافل تفرقه افکن مدعی اصولگرایی نیز درپی عدم دعوت از سوی شورای همگرایی، دامن زدن به برخی از اختلافات را با ترفندهای کهنه ای نظیر رودرو قرار دادن اصولگرایان و دولت، آغاز کرده اند.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/2/12::: ساعت 10:27 عصر

رجانیوز: بیش از 7 ماه از افشاگری رئیس جمهور درخصوص تخلفات بانک پارسیان در جمع مردم نظرآباد از توابع استان تهران می گذرد. پس از این افشاگری بود که از سویی برخی جریان ها که منافع پیدا و پنهانی در چنین حوزه هایی دارند با حمله به دولت و شخص رئیس جمهور از این اقدام، به برخورد با بخش خصوصی و ممانعت از پیشرفت آن یاد کردند. علیرغم عدم موضع گیری صریح وزارت اموراقتصادی و دارایی اما رئیس بانک مرکزی، موج ایجاد شده از سوی رئیس جمهور را تقویت و طالبی، مدیرعامل متخلف این بانک را برکنار کرد.

 جلسه پرتنش تعیین 7 عضو جدید هیئت مدیره نیز که گویا کاظمی وزیر سابق رفاه که در آن مقطع به ایران خودرو انتقال یافته بود، عهده دار انجام آن گردید، با سرعت قابل قبولی انجام گرفت و به رغم حکم تعجب برانگیز دیوان عدالت اداری در حمایت از مدیرعامل متخلف پارسیان، این جلسه به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافت.

 شاید پس از آنکه شمه ای از پشت پرده خرید سهام پارسیان توسط دو مفسد اقتصادی اعلام گردید و مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز جزء شعارهای اساسی دولت نهم بود، توقع اعلام سایر تخلفات، انتظار نابجایی نبود. این انتظار چندان به درازا نینجامید و پس از گرانی غیرمعمول مسکن در سال گذشته، دولت ضمن برشمردن عوامل مؤثر در این بحران، از ورود یک جریان سازمان یافته برای برهم زدن موازنه بازار خبر داد. رئیس جمهور در این خصوص با مأمور کردن وزارت اطلاعات به بررسی همه جانبه موضوع دستور داد نتایج حاصله با مردم در میان گذاشته شود.

 رجانیوز اما پیش از اعلام دستگاههای اطلاعاتی از تزریق سرمایه 1100 میلیارد تومانی بانک خصوصی پ. به بازار مسکن و خرید فله ای زمین در مناطق مرغوب شمال تهران خبر داد. خبری که به فاصله کمتر از یک ساعت از سوی روابط عمومی بانک پاسارگاد تکذیب شد و تعدادی از روزنامه ها، به ویژه روزنامه اعتماد در اقدامی غیر حرفه ای تنها در عرض چند روز، 3 بار تیتر یک خود را به تکذیبیه مذکور و فضاسازی مثبت برای این بانک اختصاص دادند.

 سرمایه گذاری برخی از اعضاء حزب کارگزاران سازندگی در هیئت مدیره این بانک از جمله غلامحسین کرباسچی شهردار متخلف سابق تهران و دبیرکل فعلی این حزب سیاسی، از دیگر نکات حساسیت برانگیز در پرونده این بانک خصوصی بود که شائبه اقدامات سیاسی با استفاده از اهرم های اقتصادی را نیز تقویت می کرد.

 اگرچه رپرتاژهای رسانه ای برای این بانک خصوصی مانع از اظهارنظر رئیس سازمان مدیریت، وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی دولت درخصوص تأیید تلویحی خبر رجانیوز نگردید اما تاکنون وزارت اقتصاد در این زمینه اعلام نظر نکرده و این سکوت سؤال برانگیز از سوی بانک مرکزی نیز که تمامی بانک های خصوصی به شرط نظارت از سوی این نهاد، اجازه فعالیت می یابند، دنبال شده است. سکوت مقامات قضایی و اقتصادی در قبال این جرم آشکار که سرنوشت میلیونها انسان را دگرگون کرده است اگر به دلیل احتیاج به زمان بیشتر برای تکمیل تحقیقات باشد، پذیرفتنی است اما اگر ملاحظات دیگری در کار بوده و یا واهمه از جنجال رسانه ای مراکز متصل به این باند، بهانه عدم برخورد مقتضی است، پس از گذشت زمان معمول و آشکار شدن ابعاد مختلف ماجرا، تنها به اعتبار دستگاههای ذیربط لطمه وارد می سازد.

 اخبار مرتبط:

 رابطه مافیای مسکن و یک بانک خصوصی



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/2/11::: ساعت 11:43 عصر

جهان پس از حوادث 11 سپتامبر آبستن حوادث تلخ فراوانی گردیده است. اشغال کشورها، راه اندازی زندانهای مخوف، عملیات جاسوسی گسترده در سطح جهان، اعمال سلیقه گسترده در سازمانهای بین المللی و مراجع حقوقی جهان، تهدید و ارعاب دولتها و تلاش برای عقب نگه داشتن ملت ها، پاره های جداگانه ای از طرح پازلی حلقه های سرمایه داری است.

 در این میان آنچه نتیجه بخشی وتأمین اهداف طرح مذکور را خدشه دار نموده است، نضج و رشد روحیه مقاومت جهانی است که گرچه در سراسر جهان از آمریکای لاتین تا اروپا و شرق آسیا پراکنده شده، اما تکیه گاه راهبردی و ایدئولوژیک آن در خاورمیانه و در فرهنگ شیعه رقم خورده است. مقاومتی که سالها شکست سلسله وار، مستمر و مداوم جهان عرب در برابر اسرائیل را پاره کرد و الهام بخش دور جدید مقاومت در آمریکای لاتین گردید.

 در چنین شرایطی حلقه صهیونیستی مستقر در آمریکا که می کوشد با طرح پازلی مذکور بر جهان استیلا یابد، خود را با یک چالش جدی و اساسی مواجه دیده است. موجودیت رژیم صهیونیستی به عنوان قطر این حلقه در جبهه نظامی و عرصه دیپلماسی ضربه پذیر، رو به نقصان و در حال تزایل است. در داخل سرزمینهای اشغالی مقاومت ملی فلسطین به رهبری حماس در فکر حذف اسرائیل است، حزب الله لبنان علیرغم جایگاه غیرکلاسیک و ضعیف نظامی، در برابر رژیم میلیتاریستی تل آویو مقاومت نموده و پیروزی بدست آورده است، با طرح موضوع تاوان هولوکاست و طرح مجدد ایده امام خمینی(ره)، نظام فکری حمایت از اسرائیل در اروپا مورد تردید قرارگرفته است، ایده حضور در بین النهرین و پرچم آبی (پس از اشغال نظامی آمریکا) با مقاومت نیروهای مسلمان شیعی و سنی عراق در حال فرامواشی است، تلاش های چندین ده ساله حکام عرب و هم پیمانان کودتاچی آمریکا در به رسمیت شناختن اسرائیل با مقاومت و اعتراض ملتهای مسلمان همراه شده است، وسایر حوادثی که نظیر این موارد در جهان بروز نموده، باعث گردیده تا حلقه صهیونیستی برای راه چاره اندیشه کند.

 امروز آنچه از حوادث ومسائل داخلی ملت ها مخصوصاً مسائل امنیتی کشورهای خاورمیانه به کرات و بدون سابقه مورد اشاره و تذکر قرار می گیرد، مجادلات عمدتاً خونین با تشیع است. خاورمیانه که سالها شاهد زندگی اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر بوده است، از آنجا که امروز باید به عنوان مرجع مقاومت جهانی مورد حمله و انهدام قرار گیرد، در دام جنگ فرقه ای و مذهبی است که شیعیان قربانیان آن و فرقه های وابسته به حلقه یهود، عامل کشتار آن هستند. اگر نگاهی به مثلث خونین شیعه کشی در خاورمیانه (در عراق، یمن و پاکستان) بیاندازیم، به خوبی مشاهده می شود که به منظور افساد در مقاومت اسلامی و ایجاد مسائل غیرواقعی حداکثر استفاده از اختلافات مذهبی بعمل می آید. البته تلاشهای فراوانی هم در سالهای اخیر صورت گرفت تا این خونریزی به داخل مرزهای ایران به عنوان مرکز ثقل مثلثی که گرانیگاه مقاومت جهانی علیه استکبار و سرمایه داری صهیونیستی است، کشانده شود.

 حوادث تلخ تروریستی در سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان غربی که به عاملیت همان حلقه وابسته به یهود انجام شد، تلاشهایی بود که با هوشیاری و حفظ انسجام اسلامی نقش بر آب شد.

 نکات بالا موجب خواهد شد حلقه های مقاومت اسلامی و علی الخصوص شیعه که هدف اصلی این کشتار بوده اند، راههای مبارزه و تقابل را از روشهای صحیح و در عین حال حافظ انسجام اسلامی پیگیری نمایند که یکپارچگی علماء و احزاب شیعی در کشورهای مختلف و اولویت بخشیدن به رهبری واحد جهانی کلیدی ترین نقطه آغاز و انجام می باشد.   منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/2/10::: ساعت 10:19 عصر

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 44

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493120

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<