سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، مؤمنِ پیشه ور را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

     دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مشکینی را تسلیت گفت و روز چهارشنبه را در سراسر ایران و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه را در استان قم عزای عمومی اعلام کرد.  به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، در پیام تسلیت هیئت وزیران آمده است:  بسم الله الرحمن الرحیم  انالله و انا الیه راجعون  خبر جانگذار ارتحال عالم متقی و وارسته حضرت آیت‌الله مشکینی، که بعد از عمری خدمت به اسلام به بارگاه الهی بار یافت ،هاله‌ای از غم را بر دل نهاد؛ مجاهدی که عمر گرانمایه خود را در راه اعتلای دین به کار بست و در سنگرهای مختلف از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تا ریاست مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شهر مقدس قم، ‌در میادین گوناگون خدمتگزاری حاضر و مهیا بود.  او عالمی بزرگ بود که کرسی اخلاق و موعظه‌اش در حوزه‌ علمیه قم همواره سیراب کننده کام تشنه طالبان وصال گشت و مشی و سلوک عرفانیش همیشه فرا راه آنهایی است که نیازمند سلوکند و تقرب به حق تعالی . به مناسبت ارتحال آن یار دیرین امام و رهبری، هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم(عج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه بالاخص حوزه علمیه قم و بیت شریف آن مرحوم روز چهار شنبه ‌١٠/٥/٨٦ را در سراسر ایران اسلامی و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ‌١٠ و ‌١١ مرداد ماه را در استان قم عزای عمومی اعلام می‌نماید.  از خدای بزرگ همنشینی آن عالم مجاهد را با اولیاء الهی خواستاریم و علو درجاتش را طلب می‌نماییم.  



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/5/9::: ساعت 1:24 عصر

مخالفت روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید طرح قانون مجازات اسلامی موجب شده از امروز احکام صادره توسط قضات پشتوانه حقوقی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار رجانیوز، با اتمام دوره تمدید شده اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی،قضات سراسر کشور تنها بر اساس آراء و فتاوی مجتهدین می توانند رای صادر کنند.

 این در حالیست که قوه قضائیه از 2 سال پیش قرار است این لایحه را به مجلس ارائه کند و مجلس در این مدت هر بار با وساطت برخی نمایندگان، به شرط ارائه هر چه سریعتر این لایحه آن را تا تمدید کرده است.

 لازم به ذکر است این طرح درهشتم مرداد ماه سال 1370 بر اساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی و تنها برای اجرای مدت آزمایشی تعیین شده بود که به دلیل تعلل قوه قضائیه در خصوص ارائه طرحی جامع تاکنون اعتبار آن 4باردرصحن علنی مجلس تمدید شده است که آخرین دوره مدت تمدید شده تا هشتم مرداد ماه سال جاری اعتبار داشته است.

 بروز خلاء قانونی و بلاتکلیفی مراجع قضایی و مردم به دنبال عدم تدوین و بازنگری لایحه مزبور از عواقب این تععل دستگاه قضایی خواهد بود.

 این درحالیست که مدیردفتر بررسی‌های حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس از مطالعه و بررسی در مورد بازنگری در قانون مجازات اسلامی توسط این مرکزدر خرداد ماه سال 84 خبرداده وگفته بود: با توجه به انقضای مدت آزمایشی قانون مجازات اسلامی در سال آینده(1385)، دفتر بررسی های حقوقی مرکز پژوهش‌ها، ضرورت بازنگری در مورد این قانون را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 با اذعان به این نکته که قوه قضائیه نتوانسته به تعهدی که مدیر این مرکز در خصوص بازنگری قانون مجازات اسلامی در سال 84 داده است، جامه عمل بپوشاند، طرح تمدید قانون مجازات اسلامی قضات سراسر کشوردر سال جاری با مخالفت 60 نماینده مجلس شورای اسلامی روبه رو است که البته این مخالفت های دیر هنگام موجب شده است تا تمام احکام صادره از امروزجنبه قانونی نداشته باشد.

 برخی نمایندگان مجلس، عمل به فتاوای حقوقی امام راحل (ره) در تحریرالوسیله را تا رفع این خلأ قانونی، به عنوان راه حل جایگزین مطرح کرده اند اما عده ای دیگر از نمایندگان خطر پر رنگ شدن برداشت های سلیقه ای از فتاوای مراجع تقلید را متذکر شده اند.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/5/8::: ساعت 2:39 عصر

      سفرمحمد خاتمی به دارالعباده یزد و دارالمؤمین کاشان در سیزدهم رجب، مایه شگفتی بسیار می‌شود، و این پرسش طبیعی را پیش می‌آورد که آیا شهرهای یزد و کاشان که در دوران طاغوت هم به دارالعباده و دارالمومنین مشهور بودند، امروز در بستر سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبانه نزول یافته‌اند؟!

     سخن روشن‌تر و رساتر آنکه، محمد خاتمی پس از 8 سال حاکمیت اصلاح‌طلبی با مبنا و انگیزه و هدف دین‌ستیزی و فرهنگ‌سوزی، در دوران جدید شگرد دیگری را پیش گرفته است. وی که متأسفانه هنوز لباس روحانی بر تن دارد، در حالی که با چماق 8 ساله ریاست‌جمهوری خود مدام بر فرق ملت کوبید که: "اندیشه‌ای که رأی نیاورده حق نظر ندارد، و باید به اراده مردم تمکین کرد." امروز نه تنها رأی دینمدارانه مردم را بر نمی‌تابد، بلکه شتابزده و نابردبارانه با دوره‌گردی‌های مشکوک خارجی و سفرهای پر مسأله داخلی در پی اغراض سیاسی است.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/5/6::: ساعت 8:6 عصر

     جشن سیاسی اصلاح طلبان یزدی در پوشش جشن میلاد امام جواد علیه السلام با شکست مواجه شد:
     به گزارش خبرنگار بازتاب برنا یک هفته است تبلیغات سنگین و بی سابقه ای از سوی گروههای اصلاح طلب برای حضور سید محمد خاتمی در شهر یزد و شرکت در مراسم جشن میلاد صورت گرفته است! ارسال پیام های دعوت به تلفن همراه غالب مشترکین استان یزد، نصب بیلبوردهای بزرگ تبلیغی و پارچه های بزرگ در حساس ترین نقاط شهر، پخش اطلاعیه در نمازجمعه یزد و دعوت گسترده مردم و اعلام میزبانی یار دیرین امام(ره) یعنی امام جمعه، با صحنه گردانی عملی سفید استاندار سابق و عضو ارشد مشارکت استان یزد و با تشکیل ستاد استقبال مردمی(!) انجام گردید. این حجم وسیع تبلیغات که با هزینه های میلیاردی و با مرکزیت محل مراسم یعنی مسجد حظیره و آن هم بعد از نماز مغرب و عشاء که غالب مردم فراغت دارند و از هوای گرم خبری نیست، نتوانست حتی یک درصد مردم شهر یزد را به سوی خود بکشاند(!؟) از سوی دیگر بسیاری از شرکت کنندگان نیز از نیروهای اصول گرا بوده که با انگیزه های متفاوت در این مراسم شرکت کرده بودند. پارک ماشینهای مدل بالا اطراف مراسم و حضور مشارکتی هایی که از استانهای دیگر سراسیمه آمده بودند و کنترل مراسم توسط میلیشیای مشارکت گویا نشان از مردمی بودن این جشن سیاسی داشت(!!) این مراسم مشترک بین امام جمعه و سفید نشانی دیگر از پیوند ناگسستنی حزب مشارکت با امام جمعه یزد می باشد. اگر چه آقای صدوقی به سفر عمره رفته بود(!) اما این جشن سیاسی با خیر مقدم مناقب امام جمعه موقت و سفید از سوی حزب مشارکت آغاز گردید. جشن با عنوان میلاد امام جواد علیه السلام تبلیغ گردید ولی ابتدا با سروده ای مضحک مدیحه سرایی از خاتمی شد و سپس خاتمی هم چیزی که نگفت از امام جواد علیه السلام بود.(!) این هم شیطنتی دیگر از سوی اصلاح طلبهاست که ایمان مذهبی مردم را وسیله ای برای رسیدن به امیال خود قرار می دهند(!؟)  

TinyPic image                                                                                                               

 

 

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/5/3::: ساعت 11:41 عصر

 حاشیه ای بر مصاحبه مطبوعاتی مهندس نبوی زاده

نه سیاست کلانتری و نه صداقت عاصی

نبوی زاده، سفیدی دیگر است؟!

مهندس نبوی زاده، معاون عمرانی مهندس کلانتری در دوران اصلاحات، که بعد از استعفاء عاصی، با حکم وزیر کشور دولت نهم سرپرست استانداری یزد شد، و در کنار «فقیه» و «دوران» و «فاخرزاد» و «عجمین»، یکی از گزینه های مطرح استانداری یزد، و مورد تائید سفید و کلانتری، استانداران اسبق یزد می باشد، در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود نشان داد، که با همه «نجابت» و «خونسردی»، نه «سیاست کلانتری» را دارد و نه «صداقت عاصی» را، و بهمین دلیل ساده و کوچک، نتوانست که «نبض» جلسه را در دست گیرد، و به سوالهای اصلی پرسیده شده، پاسخی درست بدهد، و بیش از هر چیز در طول مصاحبه، از بنزین و سهمیه بندی بنزین گفت و بخاطر سهمیه بندی بنزین و سفرهای استانی، دولت نهم را ستایش کرد و ستود، ستایش و ستودنی که برای بعضی از خبرنگاران سوال برانگیز می نمود، چرا که وی در دوران ریاست جمهوری خاتمی و احمدی نژاد، معاون عمرانی استانداری یزد بوده است، و در ضعف و کاستی های گذشته سهیم است، و به اندازه خود نقش دارد. ادامه مطلب 

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/5/3::: ساعت 1:26 عصر

برای حفظ قداست لفظ جلاله الله صورت می گیرد ؛

خودداری دستگاه های اجرایی از نیمه افراشته کردن پرچم ایران در ایام عزاداری و سوگواری
چاپ  ایمیل

معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای، ازکلیه دستگاههای اجرایی خواست از نیمه افراشته کردن پرچم ایران در ایام عزاداری و سوگواری برای حفظ قداست لفظ جلاله الله خودداری کنند.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،در بخشنامه معاون اول رئیس جمهور آمده است: نظر به این که مطابق اصل هجدهم قانون اساسی، پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران متضمن عبارات "لااله الاالله" و "الله-اکبر" می باشد، مقتضی است کلیه دستگاه های یاد شده و واحدهای تابعه و وابسته برای حفظ حرمت و قداست لفظ جلاله "الله" در ایام عزاداری و سوگواری از نیم افراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی-ایران خودداری نموده و در صورت لزوم نسبت به افراشتن پرچم سیاه در کنار آن اقدام نمایند.

این ابلاغیه در تاریخ 27 تیرماه سال جاری از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/5/2::: ساعت 9:4 صبح

     چندى پیش خبرى روشنگرانه از تصمیم دولت هلند براى اختصاص بودجه‌اى کلان جهت ترویج “پلورالیسم رسانه‌اى در ایران” پرده برداشت. پیش از این نیز رسانه ها از اقدام کاخ سفید مبنى بر اختصاص بودجه‌اى میلیاردى براى فتنه‌انگیزى در داخل کشورمان خبر داده بودند. در حاشیه این خبرها یادآورى چند نکته خالى از لطف نیست:

1- چند سال پیش حضرت آیت‌الله مصباح یزدى طى سخنانى در مراسم نماز جمعه تهران به چمدان‌هاى پر ازدلارى اشاره کرده بود که دشمنان در اختیار عناصرداخلى خود قرارداده‌اند تا آن را در مسیر تخریب اعتقادات مردم و سست کردن پایه‌هاى نظام جمهورى اسلامى به کار گیرند. این هشدار صریح موجب شد تا مدعیان اصلاح طلبى با “غیرواقعى خواندن” این ماجرا نسبت به سخنان ایشان موضع‌گیرى کرده و هیاهوى مطبوعاتى به راه اندازند! غافل از اینکه مقام معظم رهبرى فرموده بودند: “هیچ‌کس یک ملت و یک جماعت را براى اینکه توطئه دشمن را نفهمیده است، ستایش نخواهد کرد. خود دشمن دارد مى‌گوید که من براى ایجاد اختلال در ایران بودجه مى‌گذارم... ولى ما بگوییم نیست!؟ این ساده‌لوحى نیست؟!”(1) و هم ایشان تصریح کرده بودند: “این هجوم‌هاى تبلیغاتى که به شخصیت‌هاى برجسته وانسان‌هاى والا و بااخلاق برجسته وارد مى‌کنند، اینها همه‌اش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقاى مصباح- که حقیقتا این شخصیت عزیز جزء شخصیت‌هایى است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامى از اعماق دل بایستى قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند- مورد هجوم تبلیغاتى قرار مى‌گیرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوى و مستحکم هرجایى که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص مى‌دهد ... و به مقابله‌اش مى‌آید. با مرحوم شهید مطهرى هم همین جور برخورد کردند.”(2)

 2- در پى افشاگرى پیرامون ارتزاق مادى و سیاسى وب سایت‌ها و نهادهاى شبه مدنى مدعى اصلاح‌طلبى از بودجه پانزده میلیون یورویى دولت هلند که براساس پیشنهاد پارلمان این کشور با عنوان “پلورالیسم رسانه‌اى در ایران” تصویب شده است، موسسه هلندى “هیفوس” که مهمترین منبع پشتیبانى مالى موسساتى چون راهى (متعلق به شادى صدر)، کارورزى سازمان‌هاى جامعه مدنى (متعلق به محبوبه عباسقلى‌زاده)، کنشگران داوطلب (متعلق به سهراب رزاقی)، ایران گویا (به مدیرعاملى حسین باستانى عضو ارشد حزب مشارکت ایران)، مرکز فرهنگ زنان، کانون زنان ایران و روزنامه اینترنتى “روز آنلاین” و... محسوب مى‌شود، در اقدامى شگفت‌انگیز صفحه برخى از این موسسات تحت حمایت خود را از روى وب‌سایت‌اش حذف و به عبارتى سانسور کرد!

   شایان ذکر است بیشترین کمک موسسه “هیفوس” به موسسه ایران گویا (داراى وب‌سایت اینترنتى روز آنلاین) بوده که بالغ بر 730 هزار یورو مى‌باشد و موسسات فعال در حوزه زنان که “کمپین یک میلیون امضا” را راه‌اندازى کرده‌اند، بر حسب برآوردهاى رسمی، مجموعا تا یک میلیون یورو از بودجه براندازى نرم دولت هلند بهره‌مند شده‌اند.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/5/1::: ساعت 4:55 عصر

تو حق داری مسعود جان!!

مسعود جان این حق توست.

تو دیگر به جرگه کارگردان ها پیوسته ای. تو دیگر زبان دوربین را بهتر از زبان اسلحه می شناسی. تو دیگر در دنیای متفاوتی سیر می کنی.

مسعود جان این حق توست که در مجامع سینمایی حالا به هر شکلی که برگزار شود شرکت کنی. اصلا چه اهمیتی دارد که آدم هایی که آنجا هستند چه پیشینه و سابقه و کارنامه ای دارند. حتی مهم نیست که امروزه چگونه فکرمی کنند و به چه چیزهایی اعتقاد دارند یا حتی ندارند.

مسعود جان حق توست که با از ما بهتران بپلکی.

 

 

تو نباید هم دیگر اعتراض کنی. نباید فریاد بکشی. نباید بدت بیاید و جلسه را ترک کنی. خوب معلوم است، همه عوامل فیلمت در این جشن حضور دارند و زشت است کارگردانشان بی کلاس بازی درآورد و امل شود و دوباره هوای قدیم ها به سرش بزند.

تازه هنرپیشه هایت با زنانشان به مراسم آمده اند. جلوی آنها که حسابی آبروریزی است.

 

می دانی مسعودجان! بالاخره خون شهدا تا جاهای خاصی اهمیت دارد. آنها هم بلدند کمی چشمانشان را بر روی هم بگذارند. آنها هم می توانند کمی خون دل بیشتنری بخورند.

مسعود جان تو حق داری. حالا تو آقای کارگردان هستی و باید پیام انقلاب را با هنرت به جهانیان برسانی. بالاخره نفس هنر، مشکلات کوچکی هم ایجاد می کند که باید َآن را تحمل کرد.

می دانم برایت سخت است اما تو داری فقط تحمل می کنی.

 

مسعود جان! تو باید فریادت را طور دیگری به مخاصبان برسانی. دیگر آن ایام گذشت. تو از دست هر کسی می توانی جایزه بگیری و به هر کسی هم می توانی جایزه بدهی. اصلا اهمیتی ندارد. بالاخره هم رشته ای هستید و همکار. فردا چشم توی چشم هم دارید.

البته شما سرت را پایین می اندازی و نگاه نمی کنی. شما از این جماعت فاصله می گیری. شما دوست نداری، اما این جبر زمانه است.

 

 

مسعود جان! تو حق داری دیگر به سیاست های تسامح و تساهل و بی بند و باری و اباحه گری و روشنفکر بازی و غیره اعتراضی نکنی. اصلا مگر اینها چه بدی دارند که اعتراض کنی؟

گذشته را رها کن مسعود. امروز را هم بی خیال شو. فردا در پیش است. این تو هستی که فردایت را در این محافل می سازی.

 

تو حق داری مسعود جان، حق داری!!    نوشته زهر مار



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/4/31::: ساعت 6:14 عصر

     اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همة طبقات پیش‌آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است. هرکس به مقدار توانش و حیطة نفوذش لازم است درخدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر وغرب یا شرقزدگان ومنحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند، و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند، با تدریج و ظرافت درکشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملتها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. خدایتان یار ونگهدار باشد.         وصیت نامه بند ز

بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/4/30::: ساعت 8:0 عصر

دستور تازه بوش به سیا برای جنگ روانی علیه ایران

خبرگزاری فارس: برغم شکست دو طرح عملیات روانی آمریکا علیه ایران، "جرج بوش" رئیس‌جمهور این کشور، بار دیگر سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را مأمور کرد تا عملیات سرّی جدیدی علیه ایران را در قالب جنگ روانی به اجرا درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی آمریکایی "ای.بی.سی" با اعلام این خبر، گزارش داد: بر اساس دستور بوش در این جنگ روانی، باید با انتشار شایعاتی حاکی از افزایش احتمال حمله نظامی به ایران، حزب‌الله و سوریه، این محور تضعیف شده و در مقابل، گروه‌های مخالف آنها تقویت شوند.
این شبکه می‌افزاید: این دستور در حالی صادر شده است که دو طرح قبلی آمریکا در مورد جنگ روانی علیه ایران که با همکاری فرانسه انجام می‌شد به اهداف مد نظر خود نرسید.
یک مقام مسؤول درباره شکست دو طرح قبلی گفت: هجمه روانی فرانسه و آمریکا سوریه و حزب‌الله را هدف گرفته بود اما برای ایران، برنامه ویژه‌ای و مستقلی در دستور کار بود.
این گزارش با اشاره به همکاری واشنگتن با گروه‌های ضد انقلاب بویژه گروه مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] با هدف تزلزل در ثبات ایران اشاره کرده و به نقل از یک منبع اطلاعاتی می‌افزاید: بهترین شیوه برای داوری در مورد این برنامه، بررسی نتایج آن است.
وی اذعان کرد: چه‌بسا قدرت ایران، سوریه و حزب‌الله از وضعیتی که پیش از انجام این عملیات روانی داشته‌اند بیشتر شده باشد.
"پل گی‌یرمو" سخنگوی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات این جنگ روانی، تصریح کرد: سیا هیچ‌گاه اطلاعات مربوط به عملیات‌های سری خود را چه راست باشد چه دروغ و چه بینابین، در ملأ عام بررسی نمی‌کند برای همین معمولاً اصطلاح "عملیات سری به‌کار می‌رود.
این در حالی است که مسؤولانی که به نام آنها اشاره‌ای نشده است معتقدند که این طرح، شامل انتشار گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های عربی و خاورمیانه‌ای ضد ایرانی است.
این اشخاص خاطرنشان کردند که بر اساس این طرح، قرار است موضوع حقوق‌بشر و فعالان این حوزه علیه محور مزبور بویژه علیه ایران فعال و بر حوزه حقوق‌بشر تمرکز ویژه شود.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/4/30::: ساعت 6:28 عصر

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 108

بازدید دیروز: 336 کل بازدید :2487257

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<