سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند متعال، بنده ای را دوست بدارد، نقطه ای سپید در قلبش پدید می آورد، گوش های قلبش را می گشاید و فرشته ای بر او می گمارد، تا بر راه راستْ استوارش دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا
     چندى پیش خبرى روشنگرانه از تصمیم دولت هلند براى اختصاص بودجه‌اى کلان جهت ترویج “پلورالیسم رسانه‌اى در ایران” پرده برداشت. پیش از این نیز رسانه ها از اقدام کاخ سفید مبنى بر اختصاص بودجه‌اى میلیاردى براى فتنه‌انگیزى در داخل کشورمان خبر داده بودند. در حاشیه این خبرها یادآورى چند نکته خالى از لطف نیست:

1- چند سال پیش حضرت آیت‌الله مصباح یزدى طى سخنانى در مراسم نماز جمعه تهران به چمدان‌هاى پر ازدلارى اشاره کرده بود که دشمنان در اختیار عناصرداخلى خود قرارداده‌اند تا آن را در مسیر تخریب اعتقادات مردم و سست کردن پایه‌هاى نظام جمهورى اسلامى به کار گیرند. این هشدار صریح موجب شد تا مدعیان اصلاح طلبى با “غیرواقعى خواندن” این ماجرا نسبت به سخنان ایشان موضع‌گیرى کرده و هیاهوى مطبوعاتى به راه اندازند! غافل از اینکه مقام معظم رهبرى فرموده بودند: “هیچ‌کس یک ملت و یک جماعت را براى اینکه توطئه دشمن را نفهمیده است، ستایش نخواهد کرد. خود دشمن دارد مى‌گوید که من براى ایجاد اختلال در ایران بودجه مى‌گذارم... ولى ما بگوییم نیست!؟ این ساده‌لوحى نیست؟!”(1) و هم ایشان تصریح کرده بودند: “این هجوم‌هاى تبلیغاتى که به شخصیت‌هاى برجسته وانسان‌هاى والا و بااخلاق برجسته وارد مى‌کنند، اینها همه‌اش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقاى مصباح- که حقیقتا این شخصیت عزیز جزء شخصیت‌هایى است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامى از اعماق دل بایستى قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند- مورد هجوم تبلیغاتى قرار مى‌گیرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوى و مستحکم هرجایى که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص مى‌دهد ... و به مقابله‌اش مى‌آید. با مرحوم شهید مطهرى هم همین جور برخورد کردند.”(2)

 2- در پى افشاگرى پیرامون ارتزاق مادى و سیاسى وب سایت‌ها و نهادهاى شبه مدنى مدعى اصلاح‌طلبى از بودجه پانزده میلیون یورویى دولت هلند که براساس پیشنهاد پارلمان این کشور با عنوان “پلورالیسم رسانه‌اى در ایران” تصویب شده است، موسسه هلندى “هیفوس” که مهمترین منبع پشتیبانى مالى موسساتى چون راهى (متعلق به شادى صدر)، کارورزى سازمان‌هاى جامعه مدنى (متعلق به محبوبه عباسقلى‌زاده)، کنشگران داوطلب (متعلق به سهراب رزاقی)، ایران گویا (به مدیرعاملى حسین باستانى عضو ارشد حزب مشارکت ایران)، مرکز فرهنگ زنان، کانون زنان ایران و روزنامه اینترنتى “روز آنلاین” و... محسوب مى‌شود، در اقدامى شگفت‌انگیز صفحه برخى از این موسسات تحت حمایت خود را از روى وب‌سایت‌اش حذف و به عبارتى سانسور کرد!

   شایان ذکر است بیشترین کمک موسسه “هیفوس” به موسسه ایران گویا (داراى وب‌سایت اینترنتى روز آنلاین) بوده که بالغ بر 730 هزار یورو مى‌باشد و موسسات فعال در حوزه زنان که “کمپین یک میلیون امضا” را راه‌اندازى کرده‌اند، بر حسب برآوردهاى رسمی، مجموعا تا یک میلیون یورو از بودجه براندازى نرم دولت هلند بهره‌مند شده‌اند.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/5/1::: ساعت 4:55 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 125

بازدید دیروز: 936 کل بازدید :2489342

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<