سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ متکبّری، دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

دستور تازه بوش به سیا برای جنگ روانی علیه ایران

خبرگزاری فارس: برغم شکست دو طرح عملیات روانی آمریکا علیه ایران، "جرج بوش" رئیس‌جمهور این کشور، بار دیگر سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را مأمور کرد تا عملیات سرّی جدیدی علیه ایران را در قالب جنگ روانی به اجرا درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی آمریکایی "ای.بی.سی" با اعلام این خبر، گزارش داد: بر اساس دستور بوش در این جنگ روانی، باید با انتشار شایعاتی حاکی از افزایش احتمال حمله نظامی به ایران، حزب‌الله و سوریه، این محور تضعیف شده و در مقابل، گروه‌های مخالف آنها تقویت شوند.
این شبکه می‌افزاید: این دستور در حالی صادر شده است که دو طرح قبلی آمریکا در مورد جنگ روانی علیه ایران که با همکاری فرانسه انجام می‌شد به اهداف مد نظر خود نرسید.
یک مقام مسؤول درباره شکست دو طرح قبلی گفت: هجمه روانی فرانسه و آمریکا سوریه و حزب‌الله را هدف گرفته بود اما برای ایران، برنامه ویژه‌ای و مستقلی در دستور کار بود.
این گزارش با اشاره به همکاری واشنگتن با گروه‌های ضد انقلاب بویژه گروه مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] با هدف تزلزل در ثبات ایران اشاره کرده و به نقل از یک منبع اطلاعاتی می‌افزاید: بهترین شیوه برای داوری در مورد این برنامه، بررسی نتایج آن است.
وی اذعان کرد: چه‌بسا قدرت ایران، سوریه و حزب‌الله از وضعیتی که پیش از انجام این عملیات روانی داشته‌اند بیشتر شده باشد.
"پل گی‌یرمو" سخنگوی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات این جنگ روانی، تصریح کرد: سیا هیچ‌گاه اطلاعات مربوط به عملیات‌های سری خود را چه راست باشد چه دروغ و چه بینابین، در ملأ عام بررسی نمی‌کند برای همین معمولاً اصطلاح "عملیات سری به‌کار می‌رود.
این در حالی است که مسؤولانی که به نام آنها اشاره‌ای نشده است معتقدند که این طرح، شامل انتشار گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های عربی و خاورمیانه‌ای ضد ایرانی است.
این اشخاص خاطرنشان کردند که بر اساس این طرح، قرار است موضوع حقوق‌بشر و فعالان این حوزه علیه محور مزبور بویژه علیه ایران فعال و بر حوزه حقوق‌بشر تمرکز ویژه شود.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/4/30::: ساعت 6:28 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 158

بازدید دیروز: 323 کل بازدید :2491164

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<