سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مرد با ایمان برادر خود را خشمگین ساخت ، میان خود و او جدائى انداخت . [ گویند : حشمه و أحشمه ، چون او را بخشم آورد . و گفته‏اند شرمگین شدن و خشم آوردن را براى او خواست . و آن گاه جدائى اوست ] . [ و اکنون هنگام آن است که گزیده‏هاى سخن امیر مؤمنان علیه السّلام را پایان دهیم ، حالى که خداى سبحان را بر این منّت که نهاد و توفیقى که به ما داد سپاس مى‏گوییم . که آنچه پراکنده بود فراهم کردیم و آنچه دور مى‏نمود نزدیک آوردیم . و چنانکه در آغاز بر عهده نهادیم بر آنیم که برگهاى سفید در پایان هر باب بنهیم تا آنچه از دست شده و به دست آریم در آن برگها بگذاریم . و بود که سخنى پوشیده آشکار شود و از آن پس که دور مینمود به دست آید . و توفیق ما جز با خدا نیست . بر او توکل کردیم و او ما را بسنده و نیکوکار گزار است . و این در رجب سال چهار صد از هجرت است و درود بر سید ما محمد خاتم پیمبران و هدایت کننده به بهترین راه و بر آل پاک و یاران او باد که ستارگان یقین‏اند . ] [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

مخالفت روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید طرح قانون مجازات اسلامی موجب شده از امروز احکام صادره توسط قضات پشتوانه حقوقی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار رجانیوز، با اتمام دوره تمدید شده اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی،قضات سراسر کشور تنها بر اساس آراء و فتاوی مجتهدین می توانند رای صادر کنند.

 این در حالیست که قوه قضائیه از 2 سال پیش قرار است این لایحه را به مجلس ارائه کند و مجلس در این مدت هر بار با وساطت برخی نمایندگان، به شرط ارائه هر چه سریعتر این لایحه آن را تا تمدید کرده است.

 لازم به ذکر است این طرح درهشتم مرداد ماه سال 1370 بر اساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی و تنها برای اجرای مدت آزمایشی تعیین شده بود که به دلیل تعلل قوه قضائیه در خصوص ارائه طرحی جامع تاکنون اعتبار آن 4باردرصحن علنی مجلس تمدید شده است که آخرین دوره مدت تمدید شده تا هشتم مرداد ماه سال جاری اعتبار داشته است.

 بروز خلاء قانونی و بلاتکلیفی مراجع قضایی و مردم به دنبال عدم تدوین و بازنگری لایحه مزبور از عواقب این تععل دستگاه قضایی خواهد بود.

 این درحالیست که مدیردفتر بررسی‌های حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس از مطالعه و بررسی در مورد بازنگری در قانون مجازات اسلامی توسط این مرکزدر خرداد ماه سال 84 خبرداده وگفته بود: با توجه به انقضای مدت آزمایشی قانون مجازات اسلامی در سال آینده(1385)، دفتر بررسی های حقوقی مرکز پژوهش‌ها، ضرورت بازنگری در مورد این قانون را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 با اذعان به این نکته که قوه قضائیه نتوانسته به تعهدی که مدیر این مرکز در خصوص بازنگری قانون مجازات اسلامی در سال 84 داده است، جامه عمل بپوشاند، طرح تمدید قانون مجازات اسلامی قضات سراسر کشوردر سال جاری با مخالفت 60 نماینده مجلس شورای اسلامی روبه رو است که البته این مخالفت های دیر هنگام موجب شده است تا تمام احکام صادره از امروزجنبه قانونی نداشته باشد.

 برخی نمایندگان مجلس، عمل به فتاوای حقوقی امام راحل (ره) در تحریرالوسیله را تا رفع این خلأ قانونی، به عنوان راه حل جایگزین مطرح کرده اند اما عده ای دیگر از نمایندگان خطر پر رنگ شدن برداشت های سلیقه ای از فتاوای مراجع تقلید را متذکر شده اند.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/5/8::: ساعت 2:39 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 277

بازدید دیروز: 323 کل بازدید :2491283

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<