سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... می دانم برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استوار و فروتنی یاری خواهانه است و اینک، قلبم با اراده ای استوار و فروتنی متواضعانه با تو رازگویی می کند . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش هنگام رفتن نزد منصور، خلیفه عبّاسی ـ]
بازتاب بُرنا

آقای هاشمی در کاخ مرمر چه خبر است؟


کاخ مرمر با هاشمی چه کرد؟!!

کاخ مرمر به دستور رضا خان پهلوی ساخته شده است و احداث آن در سال 1313 آغاز شد و تا سال 1316 یعنی حدود 3 سال به طول انجامید. زیر بنای کاخ 2870 متر مربع و در زمینی به وسعت 35462 متر مربع احداث شده است، این کاخ در آبانماه سال 1355 به صورت موزه در آمد و درب آن برای بازدید به روی عموم گشوده شد. تا سال 1359 کاخ به صورت موزه استفاده می شد و پس از آن به دلیل مسایل امنیتی کاخ متروکه گردید و بعدهابه مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.
اکنون هاشمی رفسنجانی دفتر کاری خود را در این کاخ دایر کرده است و به غیر از روزهای شنبه که جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن جا تشکیل می شود در بقیه روزهای هفته این کاخ به محل رفت وآمد ملاقات کنندگان هاشمی رفسنجانی تبدیل شده است .
...

بهزاد نبوی و 40 نماینده افراطی مجلس ششم با هاشمی رفسنجانی در کاخ مرمر دیدار کردند.
هاشمی رفسنجانی
در پاسخ به خبرنگاران :
به زودی حقیقتی در مورد موسویان منتشر می شود!
هاشمی رفسنجانی :کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد!

اما براستی در این کاخ چه می گذرد که یک جاسوس در آن پناه می گیرد، شرایط کشور در آن ویژه می شود، بهزاد نبوی تندرو در آنجا به دیدار هاشمی می رود تا از وی برای عدم رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان قول بگیرد، و...

مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که مشخص نیست در چه وضعیتی به سر می برد ، موسویان که به گفته وزیر اطلاعات جاسوس محسوب می شود در آنجا دارای سمت می شود، سایت ضد دولت در آنجا راه اندازی می شود و...و در نهایت به مرکزی برای رفت وامد مخالفان دولت تبدیل شده است.

فرزندان هاشمی هم هرکدام به نوعی در این کاخ دارای سمتی هستند ، یکی رییس دفتر پدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیگری رییس دفتر وی در هیات موسس دانشگاه آزاد و...ودر این عرصه
دایی بچه ها ودیگر اقوام هم بی نصیب نمانده اند.
به راستی آقای هاشمی در کاخ مرمر چه می گذرد ؟ و به راستی این کاخ با شما کرد؟ آیا به راستی این کاخ به جایگاه استراحت مخالفان دولت وحتی نظام تبدیل شده است ؟ آیا شخصیت شما سزاوار است که از جاسوسی چون موسویان حمایت کند؟ و آیا براستی سزاوار شماست که مدیری ناتوان (که از عوامل زیر مجموعه او یکی جاسوس درآمده و دیگری به خارج کشور متواری شده است )در زیر سایه شما مخفی شود؟
آقای هاشمی به راستی فراموش کرده اید که بهزاد نبوی در انتخابات مجلس ششم با شما چه کرد؟ آیا فراموش کرده اید که همین نماینده های مجلس ششم که به دیدار شما آمده بودند قصد داشتند در صورت حضور شما در مجلس اعتبار نامه شما را تصویب نکنند؟ آیا فراموش کرده اید همین آقایان بودند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم می گفتند هاشمی اصلح نیست ولی ناچاریم...؟

آقای هاشمی آیا از اوضاع دانشگاه آزاد خبر دارید ؟ آیا خبردارید اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد از وضعیت تحصیلی خود ناراضی هستند؟آیا براستی در مورد نحوه خرج پول شهریه های دانشجویان این دانشگاه اطلاعاتی کسب کرده اید؟ آیا ...

آن هاشمی شجاع که در مورد بنی صدر با شجاعت گفت«ما با لیبرال کار نمی کنیم» چه شد ؟ آن هاشمی شجاع که در برابر خروج سفرای اروپایی از ایران آن را به گنجشکی تشبیه کرد که از روی درختی استوار پریده اند چه شد؟به راستی چه شده که هاشمی با کسانی کار می کند که زمانی او را تخریب می کردند وامروز خود را لیبرال مسلمان می نامند؟...   منبع

 «به راستی کاخ مرمر چه می کند؟» آیا کاخ مرمر کیمیایی وارونه است.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/9/18::: ساعت 9:32 عصر

روز گذشته نظامیان دولت یمن با استفاده از ادوات سنگین به ناحیه الثلوث واقع در منطقه حیدان یورش برده و به بمباران وسیع منطقه پرداختند
به گزارش سرویس بین الملل نوسازی به نقل از خبرنگار نوسازی در یمن ، نظامیان سلفی یمن ضمن تخریب مسجد منطقه الثلوث با یورش به مناطق مسکونی شیعیان ،عبدا...صالح العوسجی ، راشد حسین صالح السحاری و عبدا...یحیی العوسجی را به شهادت رساندند.
همچنین آنان دست به تخریب گسترده منازل شیعیان در ناحیه الثلوث منطقه حیران نموده و خانه های طرفداران شیخ بدرالدین الحوثی را ویران نمودند
گفتنی است در این درگیریها که از 4 روز گذشته آغاز شده است غالب عبدالله الطیری ، حسین شرمه و زید الهادی به شدت مجروح گردیده اند.
بنابراین گزارش معاذ المتوکل از اعضای جنبش الحوثی که توسط نظامیان دولتی دستگیر و در زندان سعده به سر میبرد تحت شدیدترین شکنجه های وحشیانه به سر میبرد و شاهدان عینی از وخامت حال وی خبر میدهند



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/9/17::: ساعت 5:42 عصر

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد سیاست کلی این اداره کل را پژوهش مداری عنوان کرد و گفت : طرح آسیب شناسی فرهنگی استان یزد که از ابتدای امسال شروع شده است نتایج آن تا پایان سال ارائه خواهد شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین طی نشستی طرح آسیب شناسی فرهنگی استان را یکی از طرح های کوتاه مدت این اداره کل ذکر نمود ...  ادامه مطلب


بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/9/16::: ساعت 9:46 عصر

در میدان امام حسین (ع) یزد که زیر گذر آن در حال ساخت می باشد، اوایل امشب حوالی ساعت 30/5 بونکر حامل بتن در حال تخلیه بر قسمت ورودی زیر گذر از سمت بلوار دانشجو بود. به نظر آمد که از ویبره خبری نیست!!؟ ماشین را کناری زده و به محل رفتم که همینطور بود و حجم زیاد بتن بدون آرماتور و ویبره در حال تخلیه مشاهده شد. از آقایی که آنجا بود پرسیدم ویبره نمی خواهد؟ گفت: چون برای کف است به ویبره نیاز ندارد!!؟ به هر حال این هم برایمان تازگی داشت که حجم بسیار زیاد بتن در یک جا آن هم بدون ویبره و آرماتور!!؟  (عکس مربوط به میدان نیست)  

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/9/14::: ساعت 11:0 عصر

اجلاس دوحه آغازی بر بلوکی نو در منطقه


حضور محمود احمدى‌نژاد رئیس‌جمهورى ایران در نشست سران شوراى همکارى خلیج فارس که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد با شگفتى بسیارى از روزنامه‌نگاران و رسانه‌هاى بین‌المللى مواجه شده است. به گونه‌اى که بسیارى از روزنامه‌هاى عرب همچون روزنامه المستقبل چاپ بیروت، احمدى‌نژاد را ستاره نشست سران شوراى همکارى خلیج فارس دانسته‌اند.
در حالى که غرب تلاش مى‌کند، ایران را به دلیل فعالیت‌هاى هسته‌ایش به انزوا بکشاند و از آنجا که کشورهاى عضو شوراى همکارى خلیج فارس همگى متحد غرب بویژه آمریکا هستند، حضور رئیس‌جمهورى ایران در این نشست باعث شگفتى شده است اما
شوراى همکارى خلیج فارس (GCC) در سال 1981 با حضور کشورهاى جنوبى عرب حاشیه خلیج فارس (عربستان سعودی، عمان، بحرین، کویت، امارات متحده عربی، قطر) تاسیس شد. گرچه اعضای شورا هدف از این اقدام را گسترش همکاری های اقتصادی و سیاسی عنوان کردند، اما ناظران سیاسی آنرا جهت مقابله با نظام جمهورى اسلامى  در جنگ عراق علیه ایران دانستند که تنها دو سال ازعمر آن مى‌گذشت. اگرچه کشورهای عضو شورا در سال 1984 به تشکیل یک نیروی دفاع مشترک مبادرت کردند و به یاری عراق شتافتند اما در جریان جنگ اول خلیج فارس در سال 1991، از عملیات نیروهای بین المللی برای خاتمه دادن به اشغال کویت توسط نیروهای عراقی حمایت نمودند.
پس از جنگ عراق و یکسان شدن موضع دولتهای عربی و ایران در مقابل عراق سبب شد تا زمینه برای مذاکرات بیشتر و روابط گرمتر بین کشورها فراهم شود.   
اینک رسانه های عرب معتقدند استراتژى کشورهاى حاشیه خلیج فارس مى‌تواند استراتژى‌اى رو در روى سیاست‌هاى غرب که تلاش مى‌کند  با اعمال تحریم علیه ایران آن را تحت فشار بگذارد، به حساب آید. بیشتر روزنامه‌هاى مطرح عرب تاکید داشته‌اند، از آنجا که گزارش‌ها نشان داده ایران به هیچ عنوان بدنبال دست‌یابى به سلاح هسته‌اى نیست و این تعهد را احمد‌ى‌نژاد طبیعتا دوباره در دوحه خواهد داد، باعث مى‌شود تهران به همراه نتایجى که احتمالا از این نشست بدست خواهد آورد، احساس آسودگى بیشترى کند و این موضوع شاید بتواند ایران را به تفاهم بیشتر با غرب نیز منتهی گردد. کشورهاى حاشیه خلیج فارس تلاش مى‌کنند، بیش از این بحران موجود میان ایران و غرب عمیق نشود، زیرا بخوبى مى‌دانند هر اتفاق خطرناکى علیه ایران حتما آنها را نیز با خطر مواجه خواهد کرد.

هم اکنون حجم تجاری بین ایران  و کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار بالا است. به عنوان نمونه درسالهای گذشته   امارات  یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران بوده و سرمایه های ایرانیان نقش مهمی در اقتصاد این کشور عربی داشته است. به گزارش دولت امارات در سال گذشته بیشتر از 120 میلیارد دلار سرمایه توسط ایرانیان به چرخه های اقتصادی این کشور وارد شده بود که این مبلغ معادل نیمی از بودجه دوبی در سال 2007 میلادی است.
این شورا شامل همه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست، عراق ، ایران و یمن عضو این شورا نیستند و اگرچه یمن برای عضویت درخواست داده است اما انتظار نمی رود تا سال 2016 میلادی عضویت یمن در شورای همکاری خلیج فارس مورد تایید قرار گیرد.
با توجه به وضعیت فعلی ژئوپلیتک جهان که حاصل عملکرد نومحافظه کاران آمریکا و یاری اسرائیلی هاست، این سفر برای ایجاد زمینه روابط نزدیکتر با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس انجام می شود و بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران به شکل دهی همکاری های جدید با همسایگان عرب خود در شرایط دشوار کنونی نیاز دارد.
حقیقت آن است که حضور دکتر احمدی نژاد در نشست امسال شورای همکاری خلیج فارس فرصت تصمیم گیری یکجانبه و یکسویه را از برخی اعضای خودسر این شورا گرفته و در واقع مقدمه خروج این مجموعه از کشورها را از تصمیمات بی اساس فراهم کرده است ضمن آنکه با توجه به روابط حسنه تهران با اغلب این کشورها، دلیلی ندارد که طرح مباحث ضد ایرانی بر این نشست سایه اندازد.
با وجود اینکه شورای همکاری در طول 26 سال که از تاسیس خود می گذرد، همواره مواضع خصمانه ای نسبت به جمهوری اسلامی داشته است، به ویژه در طول دوران جنگ تحمیلی که در کنار رژیم صدام قرار گرفت و بیش از 180 میلیارد دلار کمک در اختیار صدام قرار داد، اینکه جمهوری اسلامی علیرغم این سوابق، این گذشته ها را نادیده می گیرد و  به نوعی برادرانه با این کشورها برخورد می کند، بی شک مورد توجه این کشورها است. مواردی که در پیشنهادات رییس جمهور ایران نیز منعکس است.

تاسیس سازمان همکاریهای اقتصادی ،  لغو روادید با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان بین 7 کشور ، اجازه تملک اموال غیر منقول، سرمایه گذاری مشترک در منابع نفت و گاز به صورت دو و چند جانبه، برنامه ریزی در برقراری تجارت آزاد بین کشورها، تامین آب و گاز مورد نیاز ،  فعال نمودن کریدور شمال به جنوب ، توسعه گردشگری ، تعاون در کمک به کشورهای اسلامی و کشورهای ضعیف ، تاسیس سازمان همکاریهای امنیتی ،  مبادلات آموزشی - علمی - فنآوری و پژوهشی و  همکاری در صیانت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان دوازده پیشنهاد ویژه احمدی نژاد به بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تعمیق روابط کشورهای منطقه در راستای حفظ و تقویت صلح، امنیت و دوستی و برادری بود.
این پیشنهادها که مورد استقبال گسترده قرار گرفت تا جایی که دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت که اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه همان خواسته های اعضای این شورا است. از این رو می توان نتیجه گرفت با توجه به حضور ترکیه در این اجلاس و حضور عراق به صورت غیر رسمی در سالهای اخیر می توان حضور احمدی نژاد در اجلاس دوحه را شروع بلوک بندی جدید برای تامین امنیت خلیج فارس دانست. امری که بی شک مورد رضایت آمریکا و اسرائیل نیست و به یقین در صدد صدمه زدن بر این روابط تازه بر خواهند آمد.
این امر زمانی مفهوم بیشتری می یابد که در کنار اذعان غرب به شکست آناپولیس، به سخنان استراتژیستهای غربی که سخن از تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطق و افول قدرت آمریکا در خلیج فارس سخن می گویند توجه نماییم.ذ   منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/9/13::: ساعت 7:49 عصر

  لبخند رضایت کودک یتیم ارزشمندتر از رضایت سیاستمداران سیری‌ناپذیر

رئیس جمهور در جدیدترین پست وبلاگ شخصی خود ضمن بیان مقدمه ای، به فرازهایی از نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، به عنوان راهنمای حکمرانی اسلامی پرداخت.

وی در این نوشته تأکید کرده است: لبخند رضایت کودکی یتیم، که به حق خود می رسد بر رضایت سیاستمداران ‏مستکبر و سیری ناپذیر ترجیح می یابد و قدردانی پیرزنی رنجدیده که از ظلمی رهایی یافته از ‏صدها مدال رسمی و تقدیر جهانی ارزشمندتر خواهد بود.‏ متن کامل این نوشته در ادامه آمده است:

 ادامه مطلب

 

 

  

 



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/9/11::: ساعت 12:2 صبح

به یاد دارم در سال 1378 با تماس خبرنگار روزنامه ایران که به دنبال عکسی از هاشمی شاهرودی بود متوجه شدیم او یکی از گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست قوه قضائیه است.
بی درنگ از  واسطه ای که آن روزها در دفتر دائره المعارف فقه اسلامی آیت الله شاهرودی رفت و آمدی داشت، خواهش کردم نظر ایشان را درباره برنامه پیش رویش بپرسد. اگرچه پاسخ چندان خبری نبود اما دلگرم کننده بود و حاکی از آن بود که قاضی القضات جدید راهکار اصلاح آن قوه را برخورد با دانه درشت ها و عدالت بدون توجه به موقعیت افراد می داند و به یاد دارم که از ایشان نقل شد که من تازیانه را از بالا خواهم زد.
او در شرایطی بر کرسی ریاست قوه قضائیه نشست که این قوه چند پرونده از نوع دانه درشت به یادگار از دوران گذشته در جریان داشت و کرباسچی معروفترین آنها بود...
از سخنانی که "اصلاحات قضایی" را نوید می داد و از خرابه قضایی می گفت هیچ نمی گویم و می گذرم تا زمانی که پس از پایان دوره اول و در نخستین روزهای دوره دوم در جلسه ای آن دوست را دیدم و از او خواستم درباره آن سخن بپرسد. پاسخ شنیدنی بود، پاسخی که  مدعی بود تازیانه در دستان قاضی القضات نیست.
با فرض صحت این ادعا آخرین دانه درشتی که در دوره شاهرودی از زیر تیغ عدالت گریخته گیج گننده تر از دیگر موارد است. موسویان که در صورت اثبات اتهامش حبس طویل المدت حداقل مجازاتش بدون آنکه ایش به دادگاه برسد و در دادرسی غیابی رفع اتهام می گردد.
بر فرض که در پرونده های مفاسد اقتصادی که تنها شهرام جزایریش رسانه ای شد دست او بسته بوده است، در مراحل دادرسی و توجه به عدم زد و بندهای سیاسی که دست او بسته نبوده است.
به واقع باید باور کنیم که حضرت آیت الله از حضور چهره هایی شاخص در مراسم ختم پدر قاضی ... بی خبر بوده اند؟ آیا از رفت و آمدهای این روزها به مجمع تشخیص بی خبر بوده اند؟ و یا منافع ملی قربانی رقابتهای سیاسی درکشور شده است تا یک پرونده مبهم دیگر به پرونده هایی همچون هشت شهریور افزوده گردد.
آیا راست است که سایه دایی موسویان بر پرونده و همچنین دیگر متهمینی که با او هم داستان بوده اند او را در حاشیه امن قرار داده است؟ به راستی اخبار موجود که حاکی از تهدید به استعفای برخی از نزدیکان موسویان بوده است تازیانه را در دستان او شل کرده است؟
شاید پاسخ این پرسشها در روزهای آینده مشخص شود، زمانی که ببینیم سخنان وزیر دادگستری که خواستار دادگاه علنی است محقق می گردد یا سخنان ناطق نوری در جمع جامعه وعاظ که معتقد است از ابتدا اتهام جاسوسی در پرونده او نبوده است!  منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 9:12 عصر

به گزارش فارس، عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم دیشب در جمع اصلاح طلبان استان زنجان به انتقادهای تند و شدید از احمدی نژاد پرداخت و گفت:زمان خاتمی هم انتقاد می‌کردیم.
وی افزود: امروز هم انتقاد می‌کنم. من یک معیار دارم آقای خاتمی که ببخشید، امام حسین (ع) هم فردا بیاید اینجا کابینه تشکیل بدهد،براساس معیارهایی که خودم دارم و به تشخیص خودم، چون قسم خورده‌ام که از حقوق ملت و از منابع ملی دفاع کنم، مقلدوار عمل نمی‌کنم.
وی یادآور شد: اگر به این نتیجه رسیدم که کادر کابینه امام حسین (ع) تشکیل شود و از آن معیارهایی که من در نظر دارم و در قانون اساسی آمده عدول کرده، کابینه‌ امام حسین (ع) را می‌کشم می‌آورم مجلس.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز اگر بخواهیم واقع بینانه به وضعیت کشور نگاه کنیم ایران اسلامی اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد.
اکبر اعلمی مشکل ایران و امریکا را مشکل انرژی هسته‌ای ندانست و گفت: آمریکا با نظام ما مخالف است و تلاش دارد که ما را در جهان منزوی کند.
اعلمی با اشاره به اینکه فعالیت هسته‌ای ما خط قرمز امنیت آمریکاست گفت: عقب نشینی و تعطیلی این برنامه نیز در ایران خط قرمز کشور ماست.
وی افزود: سیاستهای احمدی نژاد باعث منزوی شدن ایران و اجماع جهانی علیه کشور شده است.
این نماینده مجلس هفتم با اشاره به اینکه من به هیچ وجه آمریکایی یا اسرائیلی نیستم و این حرفهایم حمایت از آنها نیست، گفت: متاسفانه در کشور ما به راحتی به افراد برچسب‌‌های مختلف زده می‌شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرمودند که اگر ما در مسئله‌ای کوتاه بیاییم آنها هرگز دست از سر ما نمی‌کشند و نباید هیچ امتیازی به آنها بدهیم.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به مولفه‌های مختلف آمریکا در ابعاد نظامی و اقتصادی گفت: تنها موئلفه‌ای که ما را نسبت به آمریکا در موضع قوی‌تری قرار داده حمایت و اقتدار مردمی است.
وی در مورد دولت نیز افزود: وزرای احمدی نژاد به هیچوجه به تنهایی تصمیم گیر نیستند و دولت احمدی نژاد یعنی احمدی نژاد.
اعلمی، تورم و گرانی را باعث فشار هرچه بیشتر به مردم اعلام کرد و گفت: مسکن یکی از مواردی است که امروز به مردم فشار می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه قوای سه‌گانه مانند یک پایه هستند که نیروی محرکه آنها مردم است گفت: این سه پایه باید هماهنگ و مقتدر باشد و ضعف یکی باعث ضعف همه آنها خواهد شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با ناموفق اعلام کردن مجلس گفت: امروز مجلس در حاشیه قرار گرفته است و اگر قدرتمند بود رای به عدم کفایت رئیس جمهور را صادر می‌کرد.
نماینده مجلس هفتم گفت: امروز ما به عنوان نمایندگان مردم نمی‌دانیم که ده‌ها میلیارد تومان از صندوق خیره ارزی به کجا رفته است.
وی با اشاره به اینکه من از دولت خاتمی نیز انتقادهای شدید کردم، گفت: من به دنبال منافع مردم هستم.
اعلمی با بیان اینکه باید افراد شایسته بتوانند وارد مجلس شود که برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند گفت: باید شاخص‌ترین افراد به مجلس بروند و مهم نیست که اصولگرا یا اصلاح طلب باشد.
وی افزود: انتقاد من از دولت خاتمی را صدا و سیمای لاریجانی چند بار پخش کرد، ولی بارها در مورد دولت نهم انتقاد کرده‌ام ولی صدا و سیمای ضرغامی آنرا پخش نکرد.
وی افزود: صدا وسیما از دولت مدح گویی می‌کند و هر کانالی را که می‌زنیم می‌گوید دولت این کار را کرد و احمد نژاد این را گفت، بدون اینکه حتی به نمایندگان مردم زمان لازم را برای بیان نظراتشان را بدهند،باید صدا و سیما به عملکرد خود پاسخگو باشد. منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 6:13 عصر

مقاصد شوم آمریکا از کنفرانس پاییزی شکست خورده و محقق نخواهد شد

خبرگزاری فارس: مقام معظم رهبری تاکید کردند: کنفرانس پاییزی همچنان که همه می‌گویند و از نامش پیداست، «خزان زده و شکست خورده» است اما امریکایی‌ها تلاش می‌کنند برای جبران بخشی از شکست‌های دولت جعلی صهیونیست، این کنفرانس را به نتیجه‌ای برسانند.

? گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیش از 8 میلیون نفر از بسیجیان سرافراز، صبح امروز در بیش از 30 هزار نقطه در سراسر سرزمین پهناور ایران حماسه پرشکوه مقاومت و پایداری آفریدند و بخشهایی از آمادگی و قدرت بازدارندگی ملت بسیجی ایران را در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران متجلی ساختند. کانون اصلی این رزمایش و همایش ملی، مراسم ویژه ای بود که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در تهران برگزار شد.
در ابتدای ورود رهبر انقلاب اسلامی به این مراسم که همزمان با تهران در 400 شهر و دهها هزار نقطه دیگر از ایران عزیز در حال برگزاری بود، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس با حضور در مقابل یادمان شهیدان و قرائت فاتحه، از درگاه پروردگار کریم، علو درجات شهیدان حماسه ساز ملت مؤمن ایران را مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از گردانهای عاشورا و الزهرا و یگانهای تخصصی بسیج که در مسیری یک کیلومتری، با نظم و آرایش خاص، مستقر شده بودند سان دیدند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی که همزمان برای میلیون ها بسیجی در سراسر کشور پخش می شد، بسیج را همچون انقلاب اسلامی، از آیات الهی خواندند و خاطرنشان کردند: خصوصیات یگانه و ممتاز انقلاب پرشکوه ملت ایران، همچون مردمی بودن، عمق دینی، تکیه بر ایمان و معنویت، حضور در همه عرصه ها و میدانها، «نشاط و شادابی و تحرک» و سازش ناپذیری، در مجموعه بسیج نیز وجود دارد و به همین علت بسیج، همچون اصل انقلاب، جاودانه، ماندگار، فعال و اثربخش خواهد بود.
ایشان، بسیج را مانند انقلاب اسلامی، پدیده‌ای بی سابقه برشمردند و افزودند: اگرچه نیروی مقاومت به شکلهای گوناگون در کشورهای مختلف وجود داشته است اما جوهره و حقیقت بسیج، با اینگونه نیروها، کاملاً متفاوت است و به همین دلیل، بسیج در مفهوم واقعی، مجموعه‌ای یگانه و بی نظیر است.
فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به ظهور معجزه آفرین بسیج در جنگ تحمیلی افزودند: همه قدرتهای بزرگ پشت سر رژیم متجاوز صدام قرار داشتند اما جوانان مؤمن و بسیجی ملت ایران، با تکیه بر خدا، و اعتماد به نفس، پیچیده ترین تاکتیکهای جنگی را در این نبرد نابرابر و دشوار، طراحی و اجرا کردند و معجزه هایی مانند عملیات فتح المبین و بیت المقدس به وجود آوردند که تحقق آنها جز به دست جوان مؤمن ایرانی، ممکن نبود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، «مردمی بودن» را از دیگر خصوصیات مشترک انقلاب اسلامی و بسیج دانستند و خاطرنشان کردند: بسیج در حماسه دفاع مقدس افتخارات فراوانی به دست آورد و در حال و آینده نیز اگر کشور نیاز نظامی پیدا کند، بسیج در صف مقدم دفاع و حماسه است اما «جنگ»، همه محتوای بسیج نیست و این شجره طیبه به علت برخورداری از خصوصیت «مردمی بودن» در همه عرصه‌های کشور جاری و تأثیرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور بسیج در میدانهای سازندگی و کمک رسانی را یادآور شدند و افزودند: در عرصه های بسیار پیچیده، دقیق و حساس از جمله موضوع فناوری هسته ای و نیز تحقیقات بسیار پیشرفته مؤسسه رویان، جوانان متدین، مؤمن، مبتکر و سرشار از اعتماد به نفس حضور دارند که به علت همین خصوصیات، طبیعت و جنسشان بسیجی است و در واقع اینگونه مجموعه ها و این عناصر مردمی در هر عرصه و میدانی فعال باشند اجزای طبیعی و حقیقی بسیج به شمار می روند.
حضرت آیت الله خامنه ای، بسیج را همچون انقلاب اسلامی، مجموعه ای کاملا دینی و متکی بر ایمان و معنویت برشمردند و افزودند: بسیج مانند انقلاب، سیراب از معارف اسلامی و سلوک دینی است و همچون امام بزرگوار و عظیم الشأن از عمق جان خود، متشرع و مؤمن است.
فرمانده کل قوا، سازش ناپذیری با دشمن را از دیگر خصوصیات مشترک انقلاب اسلامی و بسیج خواندند.
ایشان با اشاره به انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی دشمنان در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کردند: انقلاب و امام در مقابل آن فشارها تسلیم نشدند و بسیج نیز هرگز در مقابل «فشارها، قواعد ظالمانه و جوسازیها» تسلیم نمی شود و یک قدم نیز به عقب نمی رود.
رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را قالبی برای فعالیت «بهترین جوانان و عناصر کشور» در مسیر تحقق آرمانهای ملت بزرگ ایران دانستند و افزودند: هرکس به معنای حقیقی کلمه، از خصوصیات بسیج برخوردار باشد باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، نیروی بسیج را، نیروی عظیم ملت ایران خواندند و با توصیه به عناصر مؤمن، شاداب و مبتکر مجموعه بسیج برای افزایش کیفیت و گسترش تأثیرگذاری بر فضای عمومی جامعه، افزودند: همت و عشق و امید ما این است که مجموعه بسیج همه افراد ملت را دربر گیرد که به یاری پروردگار همینگونه خواهد بود.
ایشان، ایستادگی ملت در برابر فشارها و جوسازیها، وفاداری مردم به آرمانهای انقلاب و استمرار اهتزاز پرچم اسلام برفراز دستان قدرتمند ملت ایران را، مایه دلگرمی امت اسلامی و نشانه های پیروزی ملت بسیجی ایران بر دشمنان خواندند و افزودند: نظام اسلامی، به برکت خصوصیات ممتاز و مشترک انقلاب و بسیج، توانسته است در همه میدانها به پیش برود و دشمنان باید اعتراف کنند که در مقابل «نشاط، عزم، اراده و سربلندی ملت ایران» کم آورده اند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان در اجتماعات همزمان 8 میلیون بسیجی در سراسر کشور،به فعالیت امریکا برای برگزاری کنفرانس از قبل شکست خورده پاییزی اشاره کردند و افزودند: کنفرانس پاییزی همچنانکه همه می گویند و از نامش پیداست، «خزان زده و شکست خورده» است اما امریکایی ها تلاش می کنند برای جبران بخشی از شکستهای دولت جعلی و غاصب صهیونیست، این کنفرانس را به نتیجه ای برسانند که البته بیداری ملت فلسطین که با بیداری امت اسلامی و به ویژه ملت عظیم ایران، گره خورده است مانع تحقق مقاصد شوم دولت امریکا از برپایی این کنفرانس خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: شعارها، مواضع و ایستادگی ملت ایران در مسائل منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است و این واقعیت نشانه پیشرفت روزافزون ملت به سمت آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی است.
در مراسم روز بسیج که همزمان با تهران در سراسر کشور نیز در حال برگزاری بود، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز ضمن خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب، آمادگی ارتش 20 میلیونی بسیج را برای دفاع از آرمانهای ملت مؤمن ایران اعلام کرد.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: فرزندان ملت بسیجی ایران، مفتخرند که با تکیه بر ایمان الهی از همه آمادگی های لازم برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران برخوردارند.
پس از خیرمقدم فرمانده کل سپاه پاسداران، بیش از 15 هزار بسیجی حاضر در میدان همزمان با 8 میلیون بسیجی در سراسر کشور، سرود ویژه ای اجرا کردند.
رزمایش و همایش 8 میلیون از فرزندان بسیجی ملت با رژه نیروهای حاضر در مراسم تهران از مقابل فرمانده کل قوا پایان یافت.
در این رژه که با نظم و انضباط خاصی برگزار شد، سلاح های جدید نیروهای بسیجی ازجمله سلاحهای دوش پرتاب به نمایش درآمد و چندین عملیات از جمله قدرت رهگیری پرنده های دشمن با استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک، چتربازی و عملیات رزمی اجرا شد.
در مراسم امروز بیش از 8 میلیون بسیجی در قالب 2 هزار و 500 گردان عاشورا و الزهرا (س)، 28 هزار گروه رزمی کربلا و 228 هزار گروه و هسته مقاومت در سراسر کشور شرکت داشتند.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/9/5::: ساعت 10:21 عصر

 شماره جدید نشریه ی دانشجویی خیزش نو:
 

 بازتولید گفتمان معاویه در قرن پانزدهم هجری (یادداشت) 
آیا از این قوه قضائیه، مبارزه با فساد نتیجه می شود؟

بیش از 6 سال از فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری به سران سه قوه، مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی می گذرد. در این مدت جملات زیادی از زبان رئیس قوه قضائیه در رابطه با لزوم حفظ امنیت سرمایه گذاری در کنار مبارزه با مفاسد شنیدیم. تا آنجا که ایشان افشای نام مفسدین اقتصادی را موجب بر هم خوردن امنیت سرمایه گذاری می دانستند.
در نگاه اول به نظر می‌رسد که رییس محترم قوه قضاییه، آیت ا... هاشمی شاهرودی، قائل به این تفکر هستند که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با احتیاط و رعایت جوانب صورت گیرد؛ اما با توجه به شواهد و قرائن، به این نتیجه می‌رسیم که اصولاً اعتقادی به مبارزه با مفاسد اقتصادی ندارد. در آبان ماه سال 81، تعدادی از نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت، شریف، امیرکبیر و امام صادق(ع)، با وی دیداری داشتند که مطالب عنوان شده توسط ایشان باعث بهت حضار شد. بخشی از مطالب مطرح شده را خدمت خوانندگان می‌نگارم:

- وی در پاسخ به سوال «چرا افرادی که خود و اقوام خود در مفاسد اقتصادی دست دارند، در قوه قضاییه نیز مسئولیت دارند؟»، فرمود که مصداق این سوال، حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی است که ایشان خود شخصاً انسان فوق العاده زاهدی است و گذشته از این، دارای سوابق زیادی در خدمت به اسلام می‌باشد؛ سپس افزود: با این حال هنوز قائل به این است که فرزندش مشکلی ندارد و حتی معتقد است که او از اوتاد است. آیت ا... هاشمی شاهرودی با ذکر این مطلب که حتی قاضی پرونده نیز نتوانسته حجت الاسلام دری را در مورد مجرم بودن پسرش مجاب کند، افزود: ایشان حتی می‌گفت فرزندش در دوران بازداشت موقت، بدون سحری روزه می‌گرفته است.

- آیت ا... هاشمی شاهرودی در خلال مباحث خود، با اشاره به زندگی سادة چند تن از مسئولین، اذعان کرد: خانه‌های اکثر مسئولین بالای شهر است که عامل آن هم مصالح امنیتی و دیدارهای آنان با همپایگان خارجی و... است.
اینک مطلبی را که در کتاب کامل ابن اثیر نقل شده است، با مطلب فوق مقایسه کنید:
در زمان خلافت خلیفه دوم، ابوذر غفاری به شام تبعید شد. در آن ایام، معاویه حاکم شام و مشغول ساخت کاخ سبز و ایجاد بدعت کاخ نشینی مسئولین در جامعه اسلامی بود. ابوذر به او اعتراض کرده و می‌گفت: معاویه! اگر این کاخ را از مال خودت می‌سازی، اسراف است و اگر از بیت المال می‌سازی، حرام است. این اعتراضات ابوذر آن قدر ادامه یافت که معاویه او را به مدینه برگرداند. صدای اعتراضات، نسبت به زندگی تجملاتی حاکمان اسلامی، به گوش خلیفه رسید. یک بار در موسم حج، خلیفه، معاویه را دید. به او گفت: به من گزارش داده‌اند که کاخی مجلل در شام ساخته‌ای. این در سنت رسول خدا نبوده است. معاویه پاسخ داد: چون من در سرزمین‌های دور اسلامی حکومت می‌کنم و با روم هم‌مرز هستیم، رفت و آمدهای زیادی با رومیان کافر داریم؛ و از آنجا که آنها چنین کاخ‌هایی دارند، من هم باید برای حفظ شأن و آبروی جهان اسلام در مقابل کفار، در کاخ زندگی کنم...
 در روایت است که خلیفه سکوت کرد و استدلال‌های معاویه را پذیرفت.
قیاس بسیار تلخی است. اما تقصیر از ما نیست. تاریخ است دیگر.

- رییس قوه قضاییه، تذکرات رهبری را به مسئولین در مورد سطح زندگی‌شان، صرفاً یک توصیه دانست و افزود: «یک چیزهایی وجود دارد که کمال و ایده‌آل محسوب می‌شود.»
 قضاوت و استنباط به عهده خواننده است.

- آیت ا... هاشمی شاهرودی با اشاره به بحث «در نظر گرفتن مصالح در مبارزه با مفاسد اقتصادی» و «دفع افسد به فاسد» گفت: مثلاً در مورد پرونده پتروپارس، جلسه‌ای تشکیل شد و در آن صحبت‌هایی شد و آقای خاتمی هم مسائلی را مطرح کردند که خوب، انصافاً بخشی از آن هم واقعیت است. فرض بگیرید در یک پروژه ملی که میلیاردها دلار برای کشور ارزش دارد، اگر قرار باشد مبارزه با رشوه‌خواری صد میلیون دلاری منجر به تعطیلی این پروژه گردد، هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد و این نه تنها عدالت نیست، بلکه خودش ظلم بزرگی محسوب می‌شود.
در اینجا لازم است که بخشی از پیام 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری را در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی که در تاریخ 10/2/80 ابلاغ کردند، از نظر بگذرانید:
«ممکن است کسانی به خطا تصور کنند که مبارزه با مفسدان و سوء استفاده‌کنندگان از ثروت‌های ملی موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه‌هاست. به این اشخاص تفهیم کنید که بعکس؛ این مبارزه موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی است که می‌خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند. تولیدکنندگان این کشور، نخستین قربانیان مفاسد مالی و اقتصادی ناسالمند.»
اما پس از چند سال، این مسئله هنوز برای بالاترین شخص قضایی کشور تفهیم نشده است.

- رییس قوه قضاییه با تأکید بر «لحاظ جوانب امر» و «ظرایف و دقایق» امر مبارزه با مفاسد اقتصادی، افزود: مسئله دیگری که مطرح است، مسئله بی‌انگیزه شدن مدیران بود. اگر قرار باشد مبارزه با یک مورد فساد در پروژه‌ای، منجر به طرد مدیران گردد، این ضرر به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
بار دیگر مطلب فوق را با سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران در تاریخ 15/8/83 مقایسه کنید:
«امیرالمؤمنین در همین زمینه یک جمله‏ دارد. بد نیست ما با معارف علوى یک‏خرده آشنا شویم. ایشان مى‏فرماید «لا تمنعنکم رعایة الحق لأحدٍ عن اقامة الحق علیه»؛ یعنى اگر کسى انسان مؤمنى است، انسان مجاهد فى سبیل‏اللَّه است، زحمات زیادى داشته، جبهه بوده و کارهاى بزرگى کرده، رعایت حق او بر شما واجب است. اگر در جایى این شخص تخطى و حقى را ضایع کرد، شما که مدیر و مسؤول هستید، نباید آن حق واجب، مانع بشود از این‏که در موردى که تخطى کرده، حق اجرا نشود. بنابراین مسائل را از هم جدا کنید. اگر کسى آدم خوبى است، شخص باارزشى است، سابقه‏ى خوبى دارد و براى اسلام و کشور هم زحمت کشیده؛ خیلى خوب، حق او مقبول و محفوظ و ما مخلص او هستیم؛ اما اگر تخطى کرد، رعایت آن حق نباید موجب شود تخلفى که انجام داده، نادیده گرفته بشود. این، منطق امیرالمؤمنین است.
شاعرى به نام نجاشى، از شاعران و مداحان امیرالمؤمنین ـ کسى‏که در جنگ صفین بهترین شعرها را در تحریض و تشویق مردم در مقابل معاویه سروده و از علاقه‏مندان امیرالمؤمنین و در حزب ایشان است و از لحاظ اخلاص و ولایت‏پذیرى و سوابق، کارش مشهور است ـ در روز ماه رمضان مشروب خورد. وقتى امیرالمؤمنین مطلع شد، فرمود حد شراب معلوم است. او را بیاورید تا حد جارى شود. امیرالمؤمنین در مقابل چشم مردم او را حد شراب زد؛ هشتاد ضربه‏ى شلاق. خانواده و قبیله‏ى او پیش امیرالمؤمنین آمدند و گفتند: یا امیرالمؤمنین! تو ما را بى‏آبرو کردى. این‏که جزو جماعت تو بود؛ جزو دوستان تو بود - به تعبیر امروز - جزو جناح تو بود. فرمود من کارى نکردم؛ مسلمانى تخلفى کرد و حدى از حدود الهى بر او واجب شد و من آن حد را به‏جا آوردم. البته نجاشى بعد از آن‏که شلاق را از على خورد، گفت حالا که این‏طور است، بعد از این مى‏روم براى     منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/9/3::: ساعت 9:5 عصر

<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 107

بازدید دیروز: 353 کل بازدید :2487609

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<