سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهداری دین، ثمره معرفت و اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

پذیرای رهبر شده شهر یزد            پر از مشک و عنبر شده شهر یزد

زنور رخ زاده مصطفی                  سراسر منور شده شهر یزد

از آن گلرخ گلشن علم و دین          چو رضوان معطر شده شهر یزد

از این مقدم نسل پاک حسین         جماران دیگر شده شهر یزد

درخشان و تابنده و پر شعاع           از آن شمس خاور شده شهر یزد

از آن سیّد و مرد عالی مقام            به جنت برابر شده شهر یزد

چو انگشتری این زمان پربها            از آن درّ و گوهر شده شهر یزد

از آن فخر اسلام و ایران زمین          پر از زیب و زیور شده شهر یزد

چو در یزد رهبر نهاده قدم               بهین حوض کوثر شده شهر یزد

مه بدر در یزد کرده طلوع               پر از نجم و اختر شده شهر یزد

به ایران زمین می کند افتخار           که مأوای رهبر شده شهر یزد

دگر بار ای باغشاهی بگوی            پذیرای رهبر شده شهر یزد 



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/10/8::: ساعت 6:43 صبح

 مروری بر سیر تورم در دولت‌های پیشین و کنونی

  این روزها جنگ روانی سنگینی علیه دولت در برخی رسانه های داخلی به‌ویژه مطبوعات شکل گرفته است. مهم‌ترین حربه در این جنگ، تورم و افزایش قیمت برخی کالاها است. در این جنگ به قدری دولت را مورد بمباران قرار می‌دهند که گویا منتقدین به‌ویژه مسؤولان دولتهای باصطلاح سازندگی و اصلاحات در دوران حاکمیت خود طرفدار تثبیت قیمتها بوده و تورم تنها در دولت عدالت محور دکتر احمدینژاد به وجود آمده است! این در حالی است که هنوز دو سال و اندی از عمر این دولت نگذشته و نسبت آن به عمر شانزده ساله دو دولت قبلی یک هشتم (یک به هشت) می‌باشد. آخرین رقم تورم در سال جاری که توسط بانک مرکزی منتشر شده 5/17% می‌باشد که در مقایسه با برخی سال های دوران دولت سازندگی مثل سال 74 که 5/49% ثبت شده حدود یک به سه می‌باشد! بررسی تاریخچه تورم از سال های 1351 تا کنون نشان می‌دهد که هر ساله نرخ تورم بنا به دلایل خاصی که اتفاق می‌افتاده از نوسانات مختلفی برخوردار می‌شده است. که جدول مقابل می‌تواند گویای این حقیقت باشد.

 

چنانکه ملاحظه می‌فرمایید در زمان شاه نیز که از حمایت های ویژه امریکا برخوردار بود سال های 53 و 56 تورم بالای 15% و 26% را تجربه کرده و دوران حاکمیت کارگزاران سازندگی نیز تورم های بالای 20%، 22%، 23%، 25%، 49% و 23% را که میانگین آنها تورم بالای 27% نشان می‌دهد که به تعبیر عباس عبدی تورم دوران دولت هاشمی‌حتی از جنگ جهانی دوم نیز فراتر رفته است. در دوره حاکمیت مدعیان اصلاحات نیز تورم فراتر از 17%، 18%، 20%، 15%، که دولت احمدی نژاد در سال های 84 و 85 به 12% درصد رسانده است و در سال 86 بنا به عللی که ذکر خواهد شد تورم به 17% افزایش پیدا کرده است که با برنامه های اقتصادی در حال کنترل آن هستند. بنابر این آمار و ارقام فوق نشان می‌دهد که تورم حاصل شده در دولت جدید با تورم حاصله در دولت های سازندگی و اصلاحات به مراتب کم‌تر است ولی تبلیغات و جنگ روانی علیه دولت نهم بیش‌تر و غیر قابل مقایسه.

  درباره موضوع تورم و جنگ روانی جنگ آوران عرصه سیاست و اقتصاد تذکر و نکاتی حائز اهمیت است.

  1. نادیدهگرفتن موفقیتهای دولت نهم در عرصه سیاست خارجی، به نتیجه رساندن موضوع فناوری هسته ای به رغم فشارهای سنگین جهانی، شتاب بخشیدن به فعالیت های عمرانی، فعال کردن بخش خصوصی و اجرایی کردن اصل 44، توزیع سهام عدالت، توجه ویژه به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و قشر محروم جامعه و ... . پر رنگ کردن موضوع تورم حاکی از یک بیانصافی است که مع الاسف برخی از سیاسیون کشور ما به آن مبتلا هستند و ای کاش به آنچه بود بسنده می‌کردند و با گذاشتن ذرهبینی بر آن، آنرا بزرگتر جلوه نمی‌دادند!

  2. جای بسی تأمل است کسانی که خود طرفدار افزایش قیمتها بوده و سالانه گرانی 30 درصد قیمتهای کالاها و خدمات دولتی را در برنامه گنجاندهاند و مجلس هفتم و دولت نهم را به جرم دفاع از تثبیت قیمت ها مورد تمسخر و استهزاء قرار میدادهاند، امروز مخالف تورم و گرانی شده در دفاع از تثبیت قیمت ها و ارزانی قیه می‌درند گویا گوشت و مرغ، سوخت و... که امروزه با قیمت های بالا عرضه می‌شود همگی در سال 84 به این طرف افزایش پیدا کرده است مثلاً گوشت در سال 84 با قیمت کیلویی 1000 تومان عرضه می‌شده و یک مرتبه به قیمت کیلویی 7000 هزار تومان رسیده است! و همین طور .... !!! براستی اگر مجلس هفتم و دولت نهم نیز همان سیاست افزایش قیمت ها را در دستور کار قرار می‌دادند و سالانه قیمت بنزین و سایر کالاها 30% افزایش می‌یافت امروز وضعیت گرانی و تورم در چه شرایطی بود؟! و اگر چنان چه تز آقای هاشمی‌مبنی بر دموکراسی اقتصادی در دولت نهم اجرا میشد احتمالا‌ً ملت ما در حال تجربه تورم بیش از 100% بود.

  3. جریان مدعیان اصلاحات از یک سو در تلویزیون از قیمت واقعی سوخت دفاع می‌کند و رئیس فراکسیون اقلیت مجلس (تابش) در برنامه ویژه خبری شبکه 2 از دولت می‌خواهد با افزایش قیمت سوخت، مدل ترکیه را پیاده کند ولی از طرف دیگر با افزایش 5 درصدی تورم نسبت به سال قبل که روال دولتهای پیشین بیش از آن بوده دولت را مورد تهاجم قرار می‌دهند!!

  4. تهاجم هماهنگ برخی احزاب و شخصیت‌های مدعی اصلا‌ح‌طلبی به دولت دکتر احمدینژاد و بسیج کلیه نیروهای انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس هشتم. حکایت از یک سناریوی حساب شده برای فتح مجلس هشتم دارد، و این نکته را مردم هم به خوبی بر آن واقفند و قطعاً تحتتأثیر آنها واقع نخواهند شد چرا که مردم شرایط بدتر از آن را در دولت های آنان آزموده اند.

  5. تورم موجود تحتتأثیر عواملی به‌وجود آمده که دولتهای پیشین باید پاسخ دهند اگر چنانچه آنها رئیسجمهور کشور بودند در برابر آن‌چه اقدامی ‌می‌کردند. یکی از عوامل تورم، ایستادگی دولت در برابر زیاده خواهی های دشمن در موضوع هسته ای و صدور قطعنامه های پی در پی و تحریم های یک جانبه علیه ملت و دولت ایران بوده است. آقایان باید توضیح دهند که استراتژی آنها در برابر این زیادهخواهی چه بوده است. طبیعی است که چنان چه سیاست انفعالی قبلی ادامه می‌یافت این گونه فشار ها نیز بر ما وارد نمی‌شد گرچه در زمان سیاست های انفعالی مدعیان اصلاحات ارقام تورم بالا را تجربه کردیم.

  6. در پیام مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس ششم خطاب به آن ها آمده بود «خطای بزرگ آن است که این خواسته های حقیقی مردم به دست غفلت سپرده شود و خواسته های جناحی و حزبی و شخصی به جای مصالح ملی بنشیند. (1)

  معظم‌له هنر بزرگ مجلس را شناخت مشکلات عمومی‌تر و محسوستر دانستند و فرمودند «مشکلات عمومی‌تر و محسوستر را باید جست و به رفع آن ها همت گماشت؛ مسأله اشتغال، مسأله ارزش پول ملی، مسأله امنیت، مسأله گرانی و مسایل چند دیگری هست که برای پرداختن  به آن، از همه فرصتها باید بهره جست» (2) ولی مع الاسف توجه چندانی به حل دغدغه‌های اصلی مردم نشد و درنتیجه متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی دولت مدعی اصلاحات به بخش تولید و کارخانه ها، تعداد قابل ملاحظه ای از کارخانه های کشور مجبور به تعطیلی و بیکاری کارگران خود شدند؛ بهگونهای که «طبق گزارشی تکان دهنده وزارت صنایع و معادن در تاریخ 15/11/79 حدود 2500 واحد تولیدی، تعطیل و یا با بحران مواجه شده است از این 2500 واحد، تعداد 1484 واحد تعطیل، 261 واحد دارای مشکل فروشی، 398 واحد دارای مشکل نقدینگی، 63 واحد مشکلات حقوقی، 103 واحد دارای مشکل مدیریتی و 161 واحد دارای مشکل فرسودگی ماشین آلات بوده است»(3) نقش مجلس و دولت مدعی اصلاحات در مهار بیکاری و ایجاد اشتغال کمرنگ بوده است بهطوری که آمار سازمان مدیریت و برنامهریزی نشان می‌دهد «تعداد بیکاران سال 75، 1456 میلیون نفر بوده است ولی در سال 76 به 957/1 میلیون نفر، در سال 77 به 552/2 میلیون نفر، در سال 78 به 935/2 میلیون نفر و در سال 79 به 041/3 میلیون نفر افزایش یافته اند یعنی متاسفانه نرخ بیکاری از 1/9 درصد در سال 75 به 48/12،10/13، 54/13، 28/14 درصد در سالهای 76 تا 79 افزایش یافته است. در این میان مشاهده می‌شود که از این میزان بیکاری موجود در کشور 38/4 درصد آنان، افراد تحصیل کرده در سال 76 بودهاند که در سالهای بعد به 45/6 درصد و90/7 درصد رسیده است».(4)

  خوشبختانه در سایه سیاستهای دولت نهم برای ایجاد اشتغال نرخ رشد بیکاری نه تنها مهار شد بلکه سیر نزولی طی کرده است به طوری که در سال 84 به 5/11 و 85 به 11 و سه ماهه اول 86 به 5/10 و سه ماهه دوم سال 86 به7/9 رسید و تک رقمی ‌شد.(5) این روند همچنان رو به کاهش است.

 

    ادامه مطلب

 

 



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 6:55 عصر

شاید این سخن حرف دل همه مردم ایران باشد که دیدار آقا ومولایمان تداعی کننده دیدار معصومین)ع(است.البته اشتباه نشود فاصله بین امام معصوم ونایبش راباید در نظر گرفت واز غلو ومبالغه پرهیز کرد.

اما نباید از عشق الهی مردم غافل شد این عشق واقعا مقدس است وآنها که این عشق را نادیده می گیرند خودشان رابه نادانی می زنند.این عشق الهی است که مردم ما را در سی سال پس از انقلاب اسلامی صدها سال قبل از انقلاب به امامت و نبوت واز این طریق به توحید وصل کرده است.

اینجـاست که به فرمایش مطـهری زمـان میرسیم که گفت:«احترام به مقـام مـعظم رهـبری احترام به امـام زمـان)عج( است واحترام به امام زمان )عج(عین توحید است»   منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 5:10 عصر

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای انجام فریضه حج تمتع به عربستان سفرکرده بود، بامداد امروز شنبه به تهران بازگشت.  به گزارش خبرگزاری ها ، رییس جمهور که به دعوت ملک عبدالله به عربستان سفر کرده بود در مدت پنج روز اقامت خود در مدینه منوره، مکه مکرمه، صحرای عرفات، مشعر و منا علاوه بر بجای آوردن فریضه حج تمتع با اقشار مختلف مسلمانان جهان و چند تن ازسران کشورهای شرکت‌کننده در حج دیدار کرد.  بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر احمدی نژاد در دیدار با هیاتی از جامعه مسلمانان آمریکا درحاشیه وقوف در سرزمین منا اظهار داشت: جبهه مستکبران همواره مشکلات خود را به درون جهان اسلام منتقل می‌کند و به عنوان مثال قبل از اشغال عراق همه ادیان و مذاهب و اقوام در کنار هم زندگی می‌کردند اما اکنون برای ایجاد تفرقه و درگیری میان آنها تلاش می‌شود.  رئیس جمهور باتاکید بر ضرورت تشکیل گروه های فکری در آمریکا برای شناساندن حقیقت و منطق اسلام ناب، گفت: موضوع اختلافات شیعه و سنی یک موضوع وارداتی است چون اسلام یک حقیقت دارد و آن در یک خدا، یک کعبه، یک قرآن و یک پیامبر متجلی شده است.  وی افزود: آمریکایی‌ها عراق مقتدر و متعهد و در نهایت جهان اسلام متحد را نمی‌خواهند.  رئیس جمهور اظهار داشت : جهان استکبار هر بخشی از جهان اسلام را که به اشغال خود درآورد ، قانون اساسی آنجا را بر اساس ایجاد اختلاف و خط کشی میان ادیان، مذاهب و اقوام طراحی و تدوین می‌کند ؛ نظیر آنچه که در لبنان و بوسنی اتفاق افتاد و اکنون هم تلاش می‌شود عراق و سودان به بخش‌های مختلف تجزیه و تکه تکه شوند.  وی درادامه با اشاره به اینکه موجودیت دشمنان اسلام باوجودصهیونیست ها در هم آمیخته شده است گفت: صهیونیسم نقطه مشترک تمامی دشمنان اسلام و ستون فقرات آنان است اما باید حساب صهیونیست‌ها را از یهودیان جدا کنیم.  دکتراحمدی نژاد به حمایت متعصبانه دولتمردان آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد : در اعصار تاریخ در دنیای اسلام هیچگاه یهودی ستیزی وجود نداشته است ولی ما در اروپا یهودی ستیزی را شاهد بوده‌ایم و آنها با این اقدام چند هدف را دنبال کردند؛ هم با تشکیل رژیم صهیونیستی یهودیان را از محل سکونت خود راندند و هم با وجود آنها رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند تا از این راه بتوانند به خیال خود بر دنیای اسلام سیطره پیدا کنند. رئیس جمهوری ماموریت امروز جهان اسلام را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: مارکسیسم شکست خورده و لیبرال دموکراسی حتی در قلب اروپا هم به پایان خط رسیده و این اسلام ناب است که پاسخگوی نیازهای امروز بشراست. براساس این گزارش دراین دیدار هیات جامعه مسلمانان آمریکا نیز گزارشی از وضع مسلمانان این کشور ارائه و بر نقش جهان اسلام در ایجاد صلح، امنیت و عدالت جهانی تاکید کرد. نمایندگان این هیات همچنین از تمایلات روزافزون غربی‌ها برای شناخت بیشتر درباره اسلام و شخصیت پیامبر گرامی اسلام خبر دادند. براساس این گزارش رئیس جمهور همچنین در حاشیه انجام مناسک حج و در دومین روز وقوف درصحرای مقدس منا، با ملک عبدالله پادشاه عربستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که درمحل قصرالضیافه منا برگزار شد وبیش از یک ساعت طول کشید، رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عربستان، همکاری بیشتر و تقویت روابط تهران - ریاض را به عنوان دو قطب جهان اسلام مانع دستیابی دشمنان به تفرقه میان امت اسلامی خواندند.  دکتر احمدی نژاد در این دیدار با اشاره به توسعه مسجدالحرام، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه خدمات فنی - مهندسی در این زمینه اعلام کرد که مورد استقبال ملک عبدالله پادشاه عربستان قرار گرفت.  رئیس جمهوری کشورمان  و پادشاه عربستان همچنین بر ضرورت ادامه همکاری های دو کشور درچارچوب سازمان های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر اوپک و شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند.  پادشاه عربستان، حضور دکتر احمدی نژاد را در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر گام نخست و مهمی در جهت توسعه همکاری های منطقه ای خواند.  در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه و اوضاع عراق و لبنان مورد بررسی مقام‌های بلند پایه تهران و ریاض قرار گرفت.  رییس جمهوری همچنین از پادشاه عربستان برای دیدار رسمی ازجمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/10/1::: ساعت 11:37 صبح

     بعد از ظهر امروز، مراسم دعای امام حسین علیه السلام در روز عرفه در اکثر مساجد شهر یزد برگزار شد. علی رغم سردی هوا و باد نسبتاً شدید، مراسم هرساله دعای عرفه در محل قبور شهدای گمنانم در خلدبرین با حضور پرشور هزاران نفر از مردم دارالعباده یزد برگزار شد. کثرت جمعیت حدّی بود که باعث ترافیکی سنگین شد. در این مراسم نوشته ای در ارتباط با سفر مقام معظم رهبری به شرح ذیل بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

 

بسمه تعالی

«« یاران مهدی (عج) مهیای استقبالی کم نظیر»»

      قریب بیست سال است که خطه شهید پرور استان یزد انتظار دیدن نایب امام زمان (عج) را دارد تا قدومش را گلباران و از عطر وجودی این نعمت بزرگ الهی بهره مند گردد. انتظاری طولانی و پرسشهایی متداول که چرا ولیّ امر مسلمین به یزد  نمی آیند!! اما گویا دوران انتظار به پایان رسیده و مقام عظمای ولایت دعوت مقامات ارشد استان را به نمایندگی از مردم یزد پذیرفته و در آینده ای بسیار نزدیک به دیار شهیدان شاهد قدم رنجه خواهند نمود. آنچه که فراق گذشته را به فراموشی می سپارد این است که  در زمانی این سفر صورت می گیرد که دولتی مکتبی و خدمتگذار در رأس امور است که توانسته رضایت خاطر معظم له را در حدّ بالایی تأمین و از اینکه مردم یزد در روی کار آوردن این دولت حزب اللهی و به شدّت تلاشگر سهم بالایی داشتند، سرفرازند.

      ما به سهم خود این سفر تاریخی و روحانی را ارج نهاده و پیشاپیش به خدمتشان عرض می نماییم که ای آقای ما بیا و پا بر دیدگان ما بگذار، بیا که قلبهای عاشقان و مشتاقان برای دیدن رویت لحظه شماری می کند، بیا که افلاکیان جشن و سرور برپا کرده اند، بیا که شهیدان خونین کفن این دیار به همراه شهید محرابمان برای استقبالت مهیا می شوند. ای ولی امر مسلمین و ای شهید زنده به دیار مردم مومن و سخت کوش یزد خوش آمدی. به دیار مراجع عالیقدر شیعه، آیات عظام سید محمد کاظم یزدی صاحب عروة و مؤسس حوزه علمیه قم الشیخ عبدالکریم حائری یزدی خوش آمدی. به دیار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خوش آمدی. به دیار کار و تلاش و صنعت خوش آمدی خوش آمدی.

     جادارد که فرد فرد مردم مؤمن و بیدار استان یزد در این برهه تاریخی در حدّ توان خود گامی مؤثر در جهت هر چه پرشورتر شدن استقبال از ولیّ امر مسلمین بردارند، که احترام به این شخصیّت طراز اول جهان اسلام، احترام به اسلام و انبیاء و اولیای الهی بویژه حضرت ولی عصر(عج) می باشد و هرگونه کوتاهی و سستی در این راه چه بسا خسارتی جبران ناپذیر برای افراد و جامعه به دنبال داشته باشد. آیت ا... مصباح یزدی که از سوی مقام عظمای ولایت، ملقّب به مطهری و علامه طباطبایی زمان یاد شدند، می گویند: احترام به مقام معظم رهبری احترام به امام زمان(عج) است.

     پس ای برادر و خواهر ایمانی به پاخیز که سحر نزدیک است و همت و تلاش توست که صبح صادق را زودتر به ارمغان خواهد آورد. بپا خیز و با آذین بندی کوچه و خیابان و همچنین حضور پر شور در مراسم استقبال، ارادت قلبی خود را به نایب امام زمان(عج) نشان ده، ای برادر و خواهر ایمانی به پا خیز و نام یزد و یزدی را با عطر و بوی ولایت عجین نما تا ماندگار تاریخ باشد و بعض کاستی هایمان را بپوشاند. به پا خیز و به فرموده امام خمینی(ره) چنان کن که « یزد نمونه‌ای باشد برای سایر استان‌ها »                



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/9/29::: ساعت 7:22 عصر

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد پیام مشترکی صادر کردند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار یزد، همزمان با عید سعید غدیر خم و به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به این استان، پیام مشترک صادر نمودند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه یزد، حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی و محمدرضا فلاح‌زاده در این پیام مشترک آورده‌اند: حمد و سپاس خدای را که با فرا رسیدن عیدسعید غدیرخم، عید الله اکبر، سالروز انتصاب وجود اقدس مولی‌الموحدین، حضرت علی‌ابن‌ابیطالب بر مسند ولایت و امامت، آئین مقدس اسلام عزیز به کمال نهایی خود رسید و ما را موفق به پیروی و دوستی آن مقام منیع و فرزندان بزرگوارش ائمه طاهرین علیهم‌السلام نمود و در حصن حصین خود قرار داد.

این پیام می‌افزاید: اینک که شیعیان در شور و شوق زائد‌الوصفی، مراسم عید ولایت را جشن می‌گیرند و افلاکیان را مسرور و قلب حضرت ولی‌ عصر (ارواحنافداه) را شادمان می‌سازند، ضمن تبریک و شادباش این عید بزرگ، به مردم شریف و ولایت‌مدار استان یزد، بسیار مشعوف و خرسندیم که نوید تشریف فرمایی مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دامت برکاته را به آنان اعلام نموده و دل‌های ارادتمند به آن حضرت را که سالیان متمادی در انتظار همچون روزی بودند، شاد و مسرور ‌نماییم.

در این پیام مشترک آمده است: رجاء واثق داریم که مردم شریف، فداکار و وفادار استان یزد که همواره طلیعه‌دار نهضت اسلامی بوده و برای حفظ آن همواره مساعدت و همراهی داشته‌اند و با تقدیم بیش از چهار هزار شهید، مراتب اخلاص و تعهد خود را به نظام اسلامی به اثبات رسانده‌اند، در مراسم استقبال و دیدار مقام معظم رهبری حضور بهم رسانده و در ایام ولایت علوی با رهبر فرزانه و حکیم خود تجدید بیعت خواهند نمود و با تجلیل از مقام رهبری، نظام کفر جهانی را از طمعی که بر منافع امت اسلامی و میهن عزیزمان ایران دارند، مایوس نموده و عظمت و اقتدار ملت ایران را برای چندمین بار به منصه ظهور و بروز خواهند رسانید و همگان را به یاد کلام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه که فرمود: « یزد باید نمونه‌ای باشد برای سایر استان‌ها» می‌اندازند، موفقیت همگان را از پیشگاه حضرت ذوالجلال مسئلت داریم.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/9/28::: ساعت 11:29 عصر

نوع احترام مهم نیست: آنچه مورد قبول همگان است احترام گذاشتن به ولی فقیه بعنوان نائب امام زمان عجل الله فرجه الشریف می باشد اما نوع احترام بستگی به تشخص خود افراد ممکن است برخی حتی دست بوسیدن را نپسندند و این تردید در ارادت آنها به مقام ولایت نیست و بعکس اگر کسی مراتب اخلاص خود را بگونه ای اظهار نمود که ما نپسندیم نباید حرکت او را تخطئه کنیم . اما اینکه نوع احترام به ائمه اطهار علیهم الاسلام در تاریخ چگونه بوده است و نحوه برخورد اهل بیت عصمت و طهارت را باید در کتب تاریخی جستجو کرد ولی اجمالاً شرایطی که در آن زمان رقم خورده با شرایط الان قابل مقایسه نیست زیرا ائمه اطهار علیه السلام در زمان خود غالباً مورد ظلم و جفای جامعه قرار گرفته اند و به تعبیر امام راحل مردم ما حتی از مردم زمان رسول اکرم ( ص ) نیز با وفا تر و نیز از معرفت بالاتری برخوردارند.  وبلاگ فکر

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/9/28::: ساعت 10:28 عصر

یکی از عناصر مهم در انقلا‌ب‌های مخملین و براندازی‌های نرم، عنصر مطبوعات و نشریات متنوع و رنگارنگ است که توانسته در سرعت بخشیدن به انقلا‌ب مخملین و آماده‌سازی افکار عمومی نقش به‌سزایی ایفا کند در طول دوران حکومت کمونیست‌ها بر شوروی سابق، تنها یک روزنامه مهم و قابل توجه به نام «پراودا» منتشر می‌شد که حوزه انتشار آن عمومی بود یکی هم یک روزنامه مربوط به جوانان و چند مطبوعه دیگر تخصصی. ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/9/27::: ساعت 5:55 عصر

استقبال روزنامه صهیونیستی از اظهارات ناصری و مرعشی

 ستاد ائتلاف اصلاح طلبان که محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران آن را بنیان نهاد، ‌قرار است همه اصلاح طلبان و جناح های میانه رو را با یکدیگر متحد کند تا علیه جناح فوق محافظه کار حزب احمدی نژاد در انتخابات چهارده مارس (24 اسفندماه) به رقابت بپردازند.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 9:28 عصر

View Full Size Image

مهدی کروبی شیخ اصلاحات، و چهره معتبر اصلاح‌طلبی با دعوت حزب کمونیست چین به آن کشور رفت. مطبوعات و وابسته اصلاح‌طلب زوق‌زده آن را  اعلان کردند، و مطبوعات جناح دیگر ساکت و بی‌طرف ماندند! البته این دعوت و سفر پس از "ملاقات سفیر انگلیس" با این رئیس حزب اعتماد ملی بود؟!

ـ سال گذشته محمدخاتمی با سفر به آمریکا، میهمان ویژه کاخ سفید شد. با صدور ویزای اختصاصی و انحصاری، و تشریفات کاخ سفید! نتایج فاجعه‌بار سفرش پای‌بندی او را به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بشردوستی و احساس مسؤولیت نسبت به مسلمانان عراق و ... نشان داد!

ـ احمد شیرزاده به عنوان یک تریبون کوچک و "تست" کننده حساسیت جناحی و ملی درهم‌آوایی با رژیم صهیونیستی، وطن را به فروش گذارد و مورد تأیید وزارت خارجه آن رژیم ضدبشر قرار گرفت.

ـ حسین موسویان با ارائه اطلاعات به انگلیس، حراج مناقصه‌ای وطن و نظام اسلامی و اسلام و ملت را عملی کرد و با فشار مافیاگران و حامیان پشت پرده و روی پرده، تبرئه غیرقانونی، گردید. این حکم غیرقانونی که سخنگوی حقوقدان قوه قضاییه هم آن را اعلام کرد، از سوی دادستان لغو شد. همه اما ملت با آشنایی با مافیاگران نسبت به آینده اطمینان کامل ندارد.

 

آقایان و خانم‌های جناح‌گرا! شما که بعضاً از دهه هفتم و هشتم زندگی هم عبور کرده‌اید، ولی اختلافتان را با اصلاح‌طلبان تنها رقابت‌های سیاسی می‌دانید و پی در پی اعلام می‌کنید که با حزب مشارکت، کارگزاران و سازمان‌ نامشروع مجاهدین دارای نقاط اشتراک بسیار هستید، در آستانه انتخابات مجلس هشتم، رقابت سالم از نوع حزبی؟!! یکبار هم که شده در ابزار حساسیت نسبت به این مسائل واکنش نشان دهید! این موارد سیاسی است، دینی نیست که دردی برای حزب‌گرایی ایجاد نکند!

مسأله حسین‌ستیزی اعلمی، مهدی‌ستیزی محمدرضا خاتمی، دین‌ستیزی محمد خاتمی، امام‌ستیزی آغاجری و عاشوراستیزی سعید حجاریان نیست که بتوان از آن دوستانه و تعامل‌گرایانه و در چارچوب عملکرد حزبی بر اساس اعتقادات تجربی به راحتی گذشت! مسأله، مسأله‌ای سیاسی است و بسیار جدی!

ملت به یاد دارد تخریب مافیای اصلاح‌طلبانه و اصول‌گرایانه علیه رئیس‌جمهور را که نسبت به سفر وی به آمریکای لاتین صورت گرفت. دین‌داری ابطحی وبلاگ‌نویس محمدخاتمی، روزنامه جمهوری و بسیاری از هم‌آوایی‌های راست و چپ در این زمینه که چرا احمدی‌نژاد با سوسیالیست‌های این خطه ارتباط برقرار کرده است!؟

ملت هنوز هم آژیر خطر به صدا درآمده از سوی تهدیدسازان و ارعاب‌آفرینان را پیرامون سیاست‌های اسلامی و پیروز هسته‌ای رئیس‌جمهوری می‌شنود، هر چند به آن وقتی نمی‌نهد، و اهداف سیاسی آن را آگاهانه دنبال می‌کند.

ملت سکوت جناح‌ها، حزب‌ها، افراد، روزنامه‌ها و رسانه ملی را در این موارد شاهد است و بدتر از آن رفتار و تأییدی بسیاری را نسبت به این حرکات نظاره می‌کند.

راستی سیاست و دیانت در میدان سیاسی‌کاری چه نشانی دارد؟

آیا مهدی کروبی با دعوت حزب کمونیست چین از کدام جایگاه و مسؤولیت انتخاب شده است؟ و خاتمی با دعوت و همراهی بی‌سابقه آمریکائیان؟ و...

امروز روز امتحان است و خداوند منان پی در پی پرده‌ها را کنار می‌زند. آیا احمدی‌نژاد لباس روحانی بر تن دارد؟ آیا سفر او به آمریکای لاتین در جایگاه ریاست‌جمهوری جرم است و حرام، و نامه سیاسی الهی وی به بوش گناه است، اما مهدی کروبی و خاتمی و شیرزاد و موسویان مسؤول و مأمور و معذورند و عین درستی‌ها را انجام می‌دهند!؟   منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 8:54 عصر

<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 97

بازدید دیروز: 6 کل بازدید :2485180

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<