سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

به یاد دارم در سال 1378 با تماس خبرنگار روزنامه ایران که به دنبال عکسی از هاشمی شاهرودی بود متوجه شدیم او یکی از گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست قوه قضائیه است.
بی درنگ از  واسطه ای که آن روزها در دفتر دائره المعارف فقه اسلامی آیت الله شاهرودی رفت و آمدی داشت، خواهش کردم نظر ایشان را درباره برنامه پیش رویش بپرسد. اگرچه پاسخ چندان خبری نبود اما دلگرم کننده بود و حاکی از آن بود که قاضی القضات جدید راهکار اصلاح آن قوه را برخورد با دانه درشت ها و عدالت بدون توجه به موقعیت افراد می داند و به یاد دارم که از ایشان نقل شد که من تازیانه را از بالا خواهم زد.
او در شرایطی بر کرسی ریاست قوه قضائیه نشست که این قوه چند پرونده از نوع دانه درشت به یادگار از دوران گذشته در جریان داشت و کرباسچی معروفترین آنها بود...
از سخنانی که "اصلاحات قضایی" را نوید می داد و از خرابه قضایی می گفت هیچ نمی گویم و می گذرم تا زمانی که پس از پایان دوره اول و در نخستین روزهای دوره دوم در جلسه ای آن دوست را دیدم و از او خواستم درباره آن سخن بپرسد. پاسخ شنیدنی بود، پاسخی که  مدعی بود تازیانه در دستان قاضی القضات نیست.
با فرض صحت این ادعا آخرین دانه درشتی که در دوره شاهرودی از زیر تیغ عدالت گریخته گیج گننده تر از دیگر موارد است. موسویان که در صورت اثبات اتهامش حبس طویل المدت حداقل مجازاتش بدون آنکه ایش به دادگاه برسد و در دادرسی غیابی رفع اتهام می گردد.
بر فرض که در پرونده های مفاسد اقتصادی که تنها شهرام جزایریش رسانه ای شد دست او بسته بوده است، در مراحل دادرسی و توجه به عدم زد و بندهای سیاسی که دست او بسته نبوده است.
به واقع باید باور کنیم که حضرت آیت الله از حضور چهره هایی شاخص در مراسم ختم پدر قاضی ... بی خبر بوده اند؟ آیا از رفت و آمدهای این روزها به مجمع تشخیص بی خبر بوده اند؟ و یا منافع ملی قربانی رقابتهای سیاسی درکشور شده است تا یک پرونده مبهم دیگر به پرونده هایی همچون هشت شهریور افزوده گردد.
آیا راست است که سایه دایی موسویان بر پرونده و همچنین دیگر متهمینی که با او هم داستان بوده اند او را در حاشیه امن قرار داده است؟ به راستی اخبار موجود که حاکی از تهدید به استعفای برخی از نزدیکان موسویان بوده است تازیانه را در دستان او شل کرده است؟
شاید پاسخ این پرسشها در روزهای آینده مشخص شود، زمانی که ببینیم سخنان وزیر دادگستری که خواستار دادگاه علنی است محقق می گردد یا سخنان ناطق نوری در جمع جامعه وعاظ که معتقد است از ابتدا اتهام جاسوسی در پرونده او نبوده است!  منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 9:12 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 53

بازدید دیروز: 83 کل بازدید :2492002

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<