سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواهان دنیا مباش ، خدا زشتیهاى آن را به تو خواهد نمود و بى خبر ممان که از تو بى خبر نخواهند بود . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

تشکیک در بدیهیات قیام حسینی(ع) و نحوه شهادت حضرت عباس(ع)

روزنامه اعتماد در ضمیمه شماره روز یکشنبه خود، در نقل مشهور نحوه شهادت حضرت عباس(ع) تشکیک کرد و ادعا کرد این نقل ساخته و پرداخته روضه خوانان است.

به گزارش رجانیوز، این روزنامه در بخشی از نوشته ای با عنوان "نقش حضرت ابوالفضل در واقعه عاشورا" ابتدا در لقب "سقا" برای حضرت عباس(ع) تشکیک کرده و به نقل از ابوالفرج می نویسد: «حرمی بن ابی العلا از زبیر و عمویش نقل کرده فرزندان عباس بن علی او را «سقا» نامیده و کنیه اش را «ابوقربه» گذارده بودند، ولی من از هیچ یک از فرزندان عباس بن علی و آنانی که پیش از ایشان بودند، چنین چیزی نشنیده ام.»

نویسنده این مقاله که از او با عنوان "پژوهشگر تاریخ اسلام" یاد شده است، در بخش دیگری از نوشته اش، در نقل مشهور در زمینه چگونگی شهادت حضرت عباس(ع) تشکیک کرده و می افزاید: «عباس بن علی تقریباً جزء آخرین افرادی است که قبل از امام حسین(ع) به شهادت رسید. آنچه در اقوال بیان می شود و بیشتر ناشی از نقل روضه خوانان است، مبنی بر آوردن آب از فرات و قطع دست راست و سپس دست چپ ایشان و به دندان گرفتن مشک آب و سخنان جانسوز عباس، پرداخته ملاحسین کاشفی در روضه الشهدا است و مجلسی نیز مطالب خود را از ایشان اخذ کرده است اگر چه نامی از او نمی برد. نویسندگان، مداحان و مرثیه خوانان هم به نوبه خود، بعدها این تصویر غم انگیز را به شکل سوزناک تری تکمیل کردند.»

ادعای فوق در حالی از سوی روزنامه اعتماد در آستانه عاشورای حسینی(ع) مطرح شده است که گویا نویسنده این مقاله برخلاف عنوان به کار رفته برای او، پژوهش چندانی در منابع تاریخ اسلام ندارد، چراکه اغلب مقاتل معتبر، برخلاف نظر این نویسنده، همان روایت مشهور را در زمینه شهادت قمر بنی هاشم نقل کرده اند.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/16::: ساعت 8:40 عصر

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست:
امید اسرائیل به شکستن مقاومت مردم غزه است

در حالی که هدف اصلی اسرائیل از حمله به غزه، خلع سلاح و نابودی حماس بود، یک روزنامه صهیونیستی با اذعان به اینکه نمی توان حماس را نابود کرد، خاطرنشان کرد تنها امید اسرائیل این است که مقاومت مردم غزه شکسته شود.

به گزارش رجانیوز به نقل از جروزالم پست، اسرائیل پس از 8 شبانه روز بمباران هوایی و شلیک موشک از راه زمین، هنوز نتوانسته است مقاومت حماس را در هم بشکند و به نظر می رسد که با وجود این همه هجوم، دستیابی به اهداف جنگ میسر نخواهد شد.

دولتمردان کنونی اسرائیل نسبت به موفقیت تهاجم زمینی به غزه اظهار تردید می کنند زیرا از شکست در مقابل حزب الله در سال 2006 در جنوب لبنان تجربه تلخی دارند و به شدت از آن هراسانند.

در عین حال، مبارزان حماس از حمایت مردمی زیادی برخوردار هستند و این باعث شده است که نیروهای اسرائیلی نتوانند، به راحتی کاری را از پیش ببرند.

پیروزی حماس در انتخابات نیز باعث قوت قلب بیشتر حماس شده است. در انتخابات سال 2006 میلادی، حماس توانست 65 درصد آرا را از آن خود کند و از 8 کرسی مجلس در نوار غزه، 5 کرسی را به خود اختصاص دهد. همچنین حماس موفق شد 3 کرسی دیگر را نیز در خان یونس و جبالیا به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر تنها امید اسرائیل این است که مقاومت و سرسختی مردم غزه در هم شکسته شود.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/16::: ساعت 8:24 عصر

سفر جلیلی به سوریه و لبنان، ترجمه دیپلماتیک پیام مهم رهبر انقلاب

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در هفتمین روز تهاجم نظامی ایران به سوریه و لبنان رفت. سعید جلیلی در ایستگاه دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد و پس از آن راهی دمشق شد تا دیدارهایی با میشل سلیمان رئیس جمهور و نبیه بری رئیس مجلس لبنان داشته باشد. جلیلی همچنین به دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان رفت.

اگرچه از جزئیات محتوای مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با مقامات سوری و لبنانی خبری منتشر نشده است اما ناظران سیاسی معتقدند این سفر در حقیقت ترجمه دیپلماتیک پیام مهم رهبر انقلاب درباره غزه است.

از سوی دیگر سفر جلیلی نشان دهنده فعال شدن محور جنبش مقاومت در فاز دیپلماتیک علاوه بر فاز عملیاتی و دفاع نظامی است. در مقابل، جمهوری اسلامی اثبات کرد به طور کامل، جدی و در بالاترین سطح از مقاومت حمایت می کند.

همچنین در شرایطی که رژیم صهیونیستی قصد دارد با انجام تهاجمات زمینی و هوایی به غزه، حماس را در موضع ضعف قرار داده و سرانجام یکی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه یا چک پیشقدم در ارائه پیش نویس آتش بسی به نفع اسرائیل شوند، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، استراتژی مورد توافق با حماس را برای سایر بازیگران فعال دمشق و بیروت شفاف کرده است.

براساس این استراتژی، هرگونه توافقنامه آتش بس باید متضمن 2 شرط توقف فوری و کامل حملات و همچنین رفع کامل محاصره و باز شدن همه گذرگاه ها باشد و بدون درنظر گرفتن این شروط، هیچ طرحی برای آتش بس قابل بررسی نیست.

منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 10:39 عصر

 ( اولتیماتوم 24 ساعته به دولت مصر برای عذرخواهی)

خبرنگار رجانیوز گزارش داد، تعداد 40 نفر از دانشجویان متحصن در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر با استفاده از غافلگیری نیروی انتظامی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شدند.

نیروی انتظامی هم اکنون به شدت در خیابان شریعتی و مقابل سفارت انگلیس مستقر شده اند و اجازه ورود دیگر دانشجویان را نمی دهند.

یکی از دانشجویانی که وارد سفارت انگلستان شده و هم اینک در آنجا مستقر است،به خبرنگارما گفت: ما حدود40 نفر هستیم و اکنون دانشجویان در حال قرائت زیارت عاشورا هستند.

وی افزود: شیشه های خانه سفیر انگلیس در باغ قلهک شکسته شده و دانشجویان قصد دارند اطلاعیه های خود را در بخشهای دیگر سفارت اصلی انگلستان در تهران پخش کنند.

وی همچنین گفت: کسی را در باغ قلهک ندیده ایم و احتمالا اینجا تخلیه شده است.همچنین پرچم فلسطین را به جای پرچم بریتانیا در باغ قلهک برافراشته ایم.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 11:3 عصر

مشروح اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان؛
نصرالله جهان اسلام را به انتفاضه سوم در فلسطین فرا خواند

خبرگزاری فارس: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در تظاهرات پرشور صدها هزار تن از مردم لبنان در محکومیت جنایات غزه، جهان اسلام را به انتفاضه سوم در فلسطین فرا خواند.


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در تظاهرات گسترده مردم لبنان در محکومیت کشتار مردم غزه ضمن تشکر از مردم لبنان با بیان اینکه شما ملت غیور همواره به این گونه دعوت‌ها پاسخ مثبت داده‌اید در هوای سرد یا گرم، تهدیددات داخلی و تجاوز خارجی گفت: هیچ کدام شما را از این کار منع نکرده است؛ شما ندای امام حسین(ع) را در طول تاریخ لبیک گفته‌اید صدایی که هر مظلوم و صاحب حقی را به خود می‌خواند، شما ندای امام خامنه‌ای را لبیک گفته‌اید تا امت اسلامی همبستگی و اندوه خود را از شهدای غزه اعلام کند و به آنها افتخار نماید.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/9::: ساعت 8:34 عصر

با شهادت شمار دیگری از فلسطینیان؛
تعداد شهدای غزه به 345 نفر رسید

خبرگزاری فارس: شمار شهدای تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه با شهادت شمار دیگری از شهروندان فلسطینی به 345 نفر رسید.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا" ، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به خانه "ماهر زقوت" از فرماندهان گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در شهرک "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه حمله کردند که در جریان آن دست‌کم هفت شهروند فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/9::: ساعت 8:30 عصر

رهبر معظم انقلاب با اعلام عزای عمومی:
سران کشورهای عربی چه جوابی در برابر رسول‌الله دارند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درباره مصیبت هولناک قتل عام مردم مظلوم غزه فرمودند: همه‌ مجاهدان فلسطین و همه‌ مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اعلام عزای عمومی روز دوشنبه افزودند: امید آن خواهد داشت که شهید غزه در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشور شود.
متن پیام به این شرح است:

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/10/8::: ساعت 11:33 عصر

تحلیلی پیرامون سخنان رهبر معظم انقلا‌ب در دانشگاه علم و صنعت
استراتژی دشمن؛ حاکمیت رهروان شاه سلطان حسین

 

 

یکی از ویژگی‌های دولت نهم به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور که آن‌را از دیگر دولت‌ها ممتاز می‌کند، داشتن روحیه شجاعت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن است. مقام معظم رهبری، در تجلیل از دولت فعلی می‌فرمایند: «روحیه تهاجم در مقابله با زورگویان بین‌المللی، یک وقت هست که زورگویان بین‌المللی می‌آیند و می‌گویند که آقا فلا‌ن کار را کرده‌اید و ما رفع و رجوع می‌کنیم، نه وا...، نه با....! ولی یک وقت هست که تهاجمش، تهاجم زورگویانه است، مهم‌ترین دفاع در چنین مواقعی هجوم است. زورگویان بین‌المللی نقاط ضعف زیادی دارند، جنایت می‌کنند، فساد می‌کنند، به حقوق بشر تجاوز می‌کنند، به حقوق ملت‌ها تعدی می‌کنند، انسان‌ها را لگدمال می‌کنند و همه کارهای زشت را انجام می‌دهند، آخر هم طلبکار همه‌اند! نقاط ضعفشان، با حالت تهاجمی و با حالت طلبکاری، گفته و بیان بشود. این‌جور نیست که ما برای تهاجمات سیاسی بین‌المللی، بخواهیم پاسخ پیدا کنیم... ما ادعا داریم و مدعی این‌ها هستیم. ما در مقام پاسخ‌گویی نیستیم، چرا باید سؤال بکنند تا کسی مجبور باشد پاسخ بدهد؟ آن‌ها بیجا می‌کنند سؤال و ادعا می‌کنند. این روحیه، روحیه خوبی است، روحیه انقلا‌ب این است.(1)

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/2::: ساعت 10:41 عصر

پروفسور سید حمید مولانا:
تردید نکنید؛ احمدی‌نژاد پرستیژ، قدرت و احترام ایرانی را بالا برد

پروفسور سید حمید مولانا مؤسس و استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه امریکن دی سی واشنگتن است که در تابستان سال جاری، رئیس جمهور برای وی حکم مشاوره صادر کرد. وی البته 17 سال است که ستون هفتگی خود را در روزهای پنجشنبه روزنامه کیهان با عنوان "چشم انداز" دارد؛ ستونی که همراه با نویسنده اش، از حیث قدمت و دوام در تاریخ مطبوعات ایران بی سابقه است.

این استاد دانشگاه در گفتگویی که خبرنگار روزنامه اعتماد با وی ترتیب داده است، از اینکه خبرنگار قصد دارد هر بحثی را به احمدی نژاد ختم کند و بیش از آنکه به مبانی نظری یک پدیده را دنبال کند، مایل به استخراج جملات جنجالی از وی به عنوان مشاور رئیس جمهور درخصوص رئیس جمهور است، رنجیده خاطر می شود و این رنجیدگی خود را در بخش هایی از مصاحبه به مخاطب نمایش می دهد، به ویژه آنکه تنظیم این مصاحبه توسط روزنامه و خبرنگار مصاحبه کننده کاملاً به سبک تحت اللفظی و کمترین ویراستاری انجام شده است.

نکته جالب اینکه وقتی مولانا از این رویه مصاحبه کننده انتقاد می کند و در پاسخ به اینکه "بالاخره من باید برای مخاطبان مطرح کنم که آقای احمدی نژاد چگونه فکر و تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند"، تأکید می کند: " باید خودتان یادداشت بنویسید."، خبرنگار این روزنامه اذعان می کند: "آنها ما را قبول ندارند، باید حداقل بگوییم از زبان مشاوران ایشان، این مسائل را گفته ایم." تا این بار خبرنگاری که در یکی از روزنامه هایی که مشهور است، سیاه نمایی علیه دولت در دستور کار روزانه آن است، اعتراف کرده باشد که حتی مخاطبان همین روزنامه نیز حرفشان را قبول ندارند و برای القاء پروژه های خود باید مصاحبه های اینچنینی ترتیب داده شود، به امید اینکه مصاحبه شونده منتسب به دولت، در یک جای مصاحبه کوچکترین انتقادی از دولت کند تا همان به تیتر یک روزنامه تبدیل شود و این یعنی اساساً شأن علمی و تحلیلی فردی مانند پروفسور مولانا در نگاه دست اندرکاران این رسانه ها، چندان موضوعیتی ندارد، بلکه آنچه آنها را مدتی برای گرفتن وقت این مصاحبه ترغیب کرده و به تکاپو می اندازد، امیدواری به چنین نتیجه و بیان مطالبی با این مشخصات، از سوی یکی از نزدیکان دکتر احمدی نژاد است؛ ترفندی که البته در مواجهه با استادی با بیش از 4 دهه تجربه و تخصص آن هم در حوزه ارتباطات و رسانه جواب نمی دهد.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/2::: ساعت 10:32 عصر

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 213

بازدید دیروز: 249 کل بازدید :2487025

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<