سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهایی بهتر از همنشین بد است . همنشین درستکار، بهتر از تنهایی است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

سی امین سالگرد ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران بر آزادگان جهان مبارکباد



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/11/18::: ساعت 6:41 صبح

نگاهی به ذوق زدگی مخالفان دولت از شایعه مذاکره مخفی با آمریکا

دیپلماسی پنهان، روش انحصاری اصلاح طلبان

گروه سیاسی- محمود یوسفی: خوشحالی رسانه های دوم خردادی از کشف رابطه پنهان ایران و آمریکا در دولت احمدی نژاد و تبلیغات بسیار بر آن عمر چندانی نداشت چرا که مجتبی ثمره هاشمی که در خبر سازی رسانه های آمریکایی و همفکرانشان در ایران، فرستاده دولت ما در مذاکره بود، این خبر را از اساس تکذیب کرد.

گرچه شایعه برگزاری این نشست ابتدا از سوی خبرگزاری فرانسه و سپس از سوی واشنگتن تایمز منتشر شد اما جرقه های اولیه در این زمینه از سوی سایت خبری یاران خاتمی زده شد و آنها هفته گذشته مدعی شدند که مذاکرات محرمانه تهران- واشنگتن، در پایتخت یکی از کشورهایی اروپایی در شرف انجام است و ثمره هاشمی از سوی احمدی‌نژاد و ویلیام پری از سوی اوباما قرار است با هم مذاکره کنند. در همان ابتدای طرح چنین شایعه ای، مشاور رئیس جمهور به تکذیب آن پرداخت و گفت: "من هم این موضوع را در سایت‌ها دیدم اما از چنین ماجرایی اطلاع ندارم."

دامن زدن به این شایعه با دستاویز قرار دادن اخبار مبهم از منابع غیر قابل استناد آمریکایی در دستور کار رسانه ها و چهره های سیاسی جریان مخالف دولت قرار گرفت و با توجه به اینکه دولت نهم چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی اصل را بر شفافیت نهاده، ثمره هاشمی با تکذیب دوباره این شایعات تاکید کرد: هیچگونه مذاکره رسمی و غیررسمی بین اینجانب و آمریکایی‌ها انجام نشده و کسی از ایران دستورالعملی برای مذاکره نداشته است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/11/16::: ساعت 10:10 عصر

دکتر عبدالرضا داوری: گزاره شماره 1: «ایران باید ذاتاً طرفدار تغییر وضع موجود خود در قالب حفظ وضع موجود بین المللی باشد.تعارض گری ستیزجویانه به انحطاط ایران دامن خواهد زد.»

گزاره شماره 2:«بدون ایجاد یک وجهه مقبول بین‌المللی که قدرت های بزرگ در تجلی آن نقش اساسی ایفا می‌کنند، راهکارهای سیاسی، هر چند که علمی باشند، تضمینی برای تحرک اقتصاد ملی در فضای جدید تحولات اقتصادی بین‌المللی نخواهد بود.»

گزاره شماره 3: «در جمهوری اسلامی ایران هر گاه تصمیم گرفته شده که برنامه توسعه ای تدوین و نگارش نمایند، همه رؤیاپردازان رمانتیک و یا بنیادگرایان بلافاصله، یا به یاد آرمان های خیالی درازمدت افتاده و یا به ستیز داخلی -منطقه ای- بین المللی روی آورده اند و تلاش نموده اند مقولاتی نظیر مبارزه با غرب، مبارزه با امریکا،‌ نابودی اسرائیل، جهانی بودن قدرت جمهوری اسلامی،‌ ضد هژمونی بودن جمهوری اسلامی و غیره را در برنامه بگنجانند و از این رو، برنامه تبدیل به شیر بی یال و دمی گشته که کارایی پایین تر از قدرت منطقه ای را پیدا کرده است.»

3 گزاره فوق از کتاب "مبانی نظری برنامه چهارم توسعه" استخراج شده اند. این کتاب که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت جناب آقای خاتمی تدوین و منتشر شد، مملو از چنین گزاره هایی است و صراحتاً و بی هیچ پروایی "ادغام فرهنگ،سیاست و اقتصاد ایران" را در نظام بین المللی تئوریزه کرده است. اما ریشه های فکری تولید چنین گزاره هایی از سوی دولت هشتم را در کجا باید جستجو کرد؟ این یادداشت تلاش دارد تا تأثیر فرضیه داروین و تئوری تکامل و بقاء مورد نظر او را در تفکرات مدیران دوران سازندگی و اصلاحات، ردیابی کرده و نشان دهد که مهمترین تحول صورت گرفته پس از انتخاب دکتر محمود احمدی نژاد و استقرار دولت نهم را باید در مردود اعلام کردن "تئوری بقا" از سوی دولت نهم جستجو کرد.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/11/10::: ساعت 10:55 عصر

پالایش مذهب از خرافه، بدیهی‌ترین الزام است که «روحانیت اصیل»‌ و معتقد به اهل‌بیت علیهم‌السلام وظیفه آن را بر عهده دارند. اما بلواسازی سیاسی و سکولاری در جهت تضعیف، کاهش و به تدریج حذف سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، حاصل توسعه و سازندگی و اصلاحات براندازانه است. دستور مقام معظم رهبری پیرامون ممنوعیت یکی از امور مربوط به عزاداری‌های عاشورا هرگز به معنای عملکرد و خواسته سکولاریزم دینی! نیست، و با آن نسبتی ندارد.

این که هر سال مسایلی از سنت عزاداری شیعیان را گروهی و یا فردی مطرح کند و پیرامون آن به قلع و قمع و یا ضرب و شتم و دستگیری و بازداشت عزاداران بپردازند، با مشی حسینی علیه‌السلام و عقاید شیعی هیچ همخوانی ندارد، بلکه در ستیز آشکار با آن است.

پیشتر گفته‌ام، در دوران هاشمی رفسنجانی، نیروی انتظامی با سلاح و کلاه و ... در مقابل یکی از هیأت‌های مذهبی تهران صف‌آرایی کرد. آن هم در ظهر عاشورا، در حالی که صبح این روزِ ماتم زمین و آسمان، گروهی از عزاداران را به منظور پیشگیری بازداشت کرده بودند. در سه سال اخیر و با گفته‌های هاشمی رفسنجانی، ملاحظه شد که این تهاجم و یورش فرهنگی! و این دغدغه و دل‌نگرانی برای «وجود خرافه در هیأت‌های حسینی علیه‌السلام» در قاموس او بر چه پایه‌ای استوار است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/11/4::: ساعت 9:57 عصر

 مدرک لیسانی خاتمی و 3 پرسش ساده

دکتر عبدالرضا داوری: طی یک هفته اخیر اخباری در خصوص نحوه صدور مدرک لیسانس آقای سیدمحمد خاتمی در رسانه های رسمی و سایت های خبری منتشر شده که بسیار تامل برانگیز بوده و پرسشهایی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

دوشنبه هفته گذشته ابتدا سایت خبری «البرز» ضمن بررسی تصویر منتشر شده از مدرک لیسانس سید محمد خاتمی، درباره اصالت آن پرسش‌هایی را مطرح کرده بود.

در گزارش این سایت آمده بود: "آنچنان که تصویر این مدرک نشان میدهد آقای سیدمحمد خاتمی فرزند سید روح الله دارای شناسنامه شماره 153 صادره از یزد متولد 1322 در تیرماه 1348 تحصیل در رشته فلسفه را در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان با موفقیت به پایان برده و دانشنامه لیسانس دریافت کرده است."

البرز در ادامه افزوده بود: "اما آنچه کمی شک ‌برانگیز است سربرگ این دانشنامه است که متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1348 است! البته شاید عنوان شود به دلیل تحصیلات حوزوی مدرک معادل لیسانس به آقای خاتمی اعطا شده اما تاکید بر اتمام تحصیل در رشته فلسفه در دانشگاه اصفهان این فرضیه را رد میکند. ضمن آنکه با تصور صدور این مدرک در دوره حکومت جمهوری اسلامی ایران تاریخ مهر و امضای سمت راست پایین صفحه روز 29 اسفند سال 1349 را نشان میدهد . روزی که معمولا" برای آغاز سال نو تعطیل است!"

پس از آن خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مدرک لیسانس سید محمد خاتمی در سال 80 همزمان با ریاست جمهوری وی صادر شده است.


ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/30::: ساعت 8:30 عصر

مرعشی، کارگزاران و اعتقاد غیرتصادفی به هزینه بی‌خود در فلسطین!

بهمن ماه سال گذشته بود که همزمان با آغاز موج جدید فشارها بر مردم در محاصره غزه ازسوی رژیم صهیونیستی، حسین مرعشیبه عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه?ای تفصیلی با روزنامه اعتمادملی که قصد داشت به تحلیل فضای سیاسی- اجتماعی ایران بپردازد، با اشاره به شعارهای محمود احمدی نژاد در انتخابات 84 و انتقاد از موضع او در رابطه با هولوکاست گفت: "الآ‌ن این آقای احمدی‌نژاد با آقای احمدی‌نژاد انتخابات فرق کرده است. ایشان در کجای تبلیغات ریاست جمهوری از فلسطین و هولوکاست و درگیری با اسرائیل حرف زده است." وی در ادامه به نمایندگی از مردم ایران مدعی شد: "ایرانیان سال‌هاست که احساسشان این است که ما بی‌خودی پول خودمان را در فلسطین هزینه می‌کنیم. اصلاً‌ ایرانیان با اعراب بیشتر از بقیه مشکل دارند. اینها هیچ کدام در انتخابات طرح نشد."

به گزارش رجانیوز، این اظهارات بلافاصله با واکنش فعالان سیاسی روبرو شد به نحوی که حتی صدای اعتراض اصلاح طلبان را نیز درآورد.

علی اکبر محتشمی?پورعضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در واکنش به این اظهار نظر گفت: "کسانی که می گویند مردم از کمک و حمایت دولت از فلسطینیان و مسلمانان مظلوم ناراضی هستند، یا مغرض هستند و یا انقلاب را نشناخته اند، زیرا به قول امام راحل، انقلاب اسلامی با ظلم ستیزی پایه گرفته و استوار مانده است."

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/10/28::: ساعت 11:44 عصر

فجایا در غزه ادامه دارد؛

حملات نظامی اسرائیل به باریکه غزه تاکنون بیش از هزار قربانی برجای نهاده است. فلسطینی‌ها مجبور شده‌اند برای دفن اجساد، قبرهای کهنه را بگشایند.
خبرگزاری آلمان به نقل از مسئولان بهداشت فلسطین گزارش داد که عملیات نظامی اسرائیل ظرف 19 روز گذشته در باریکه غزه، دست‌کم یک‌هزار و ده شهید گرفته و 4 هزار و 650 نفر را مجروح کرده است. براساس این گزارش، حال 400 نفر از مجروحان وخیم است. در مقابل، تلفات انسانی اسرائیل در طول جنگ تنها ده سرباز و ? غیرنظامی بوده است.
تنگنا در گورستان‌های غزه
هم‌زمان با انتشار این گزارش، آسوشیتدپرس خبر داد که جای خالی در گورستان‌های باریکه غزه وجود ندارد و مسئولان ناچار شده‌اند برای دفن اجساد تازه، قبرهای کهنه را زیر و رو کنند. در نوزدهمین روز درگیری‌ها، یک بمب اسرائیلی به گورستان "شیخ رادوان" نوار غزه اصابت و قطعات اجساد مردگان را بر بام ساختمان‌های هم‌جوار پرتاب کرد.
به گزارش«فردا» و به نقل از آسوشیتدپرس در غزه: «مردمی که برای مقابله با بوی تند اجساد، دستمال بر جلوی دهان بسته‌اند، تکه‌های اجساد را جمع می‌کنند و برای دفن مجدد به گورستان ویران‌شده باز می‌گردانند. ده‌ها سنگ قبر متلاشی شده است». مقام‌های اسرائیلی در این خصوص مدعی هستند هدف، بمباران یک انبار اسلحه حماس بوده که در مجاورت گورستان قرار دارد!
احمد ابوجاربو، یکی از ساکنان محله مجاور گورستان، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: « پس از انفجار بمب، از خانه بیرون آمدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است. همسایه من دست زنی را پیدا کرد که مدت‌ها پیش مرده و به خاک سپرده شده بود. ما همه چیز را در یک کیسه پلاستیکی ریختیم».
استفاده مجدد از قبرهای کهنه
خبرگزاری آلمان در ادامه نوشته است، براساس باورهای اسلامی، مردگان باید هرچه زودتر به خاک سپرده شوند. اما باریکه غزه نه تنها برای یک میلیون و 500 هزار جمعیت زنده خود، بلکه برای اجساد نیز تنگ است. تنها قبرستانی که هنوز کمی جا دارد، گورستان "شهدا" است. اما مردم از ترس حملات اسرائیل، جرات نزدیک‌شدن به آن‌را ندارند. به این دلیل، آن‌ها از قبرستان‌های کهنه، با گشودن قبرها، دوباره استفاده می‌کنند و اجساد قربانیان را روی اجساد بستگان خود به خاک می‌سپارند.
یک گورکن به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: «غزه به یک گورستان تمام عیار تبدیل شده است. من یک پلیس را در قبر مادرش دفن کردم و سه برادر را در یک قبر واحد. من بچه‌های بسیاری را همراه با مادرانشان در قبرها دفن کردم. نیازی به پرسیدن نیست. کافی است جائی برای دفن اجساد بیابیم».



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/10/26::: ساعت 11:5 عصر

برداشت اول: قدس کلید رمز آلود فرج

امروز همه‏ى دنیاى اسلام باید قضیه‏ى فلسطین را قضیه‏ى خود بداند؛

این، کلید رمزآلودى است که درهاى فرج را به روى امت اسلامى مى‏گشاید.

(بیانات مقام معظم رهبری در سومین کنفرانس بین المللی قدس)

برداشت دوم: 3 سؤال کلیدی

1- چرا دنیا و تمدن لیبرالی علی رغم وابستگی شدید خود به افکار عمومی و داشتن چهره ای مثبت برای پیشبرد اهداف خود، برای رژیم اسرائیل حاضر است این میزان هزینه نماید و پای همه جنایت ها و فجایع و.. این رژیم ایستاده تا آنجا که تمام حیثیت و فلسفه وجودی خود را قربانی این رژیم نموده است؟

2- چرا همه نگاه ها و توجه ها و بیش از 90 درصد اخبار دنیا و فعل و انفعالات عالم در نیم قرن اخیر به خاورمیانه و به خصوص فلسطین دوخته شده است؟ راز اهمیت قدس در چیست؟

3- راز اینهمه اتحاد و همدستی در دشمنی و کینه توزی کشورهای غربی و عربی و... علیه انقلاب اسلامی و محبین آن به چه باز می گردد؟

برداشت سوم: قدس از نگاه مکتب صهیونیست های مسیحی

یهودیان از نیمه های قرن گذشته توانسته اند عده ای از مسیحییان را به یک نقطه مهم مشترک در مفاهیم دینی، با خود برسانند. ظهور مجدد عیسی (ع) که تصور آن آتش به دل پیروان و شیفتگان او و هر انسان آزادیخواه و صلح طلب و با مهر و محبتی می زند با تفکر یهودی ظهور فردی به نام مسیح در آخرالزمان به عنوان منجی نهایی یهودیان و سروری بخش آنان در عالم، یکی خوانده شد و این نقطه ای بود برای نزدیک نمودن پیروان مسیح به خود و همدل نمودن آنان در انجام مقدمات ظهور او.

اما طبق اوراد دینی یهود بایستی برای ظهور مسیح دو اتفاق صورت پذیرد:

1- گرد هم آمدن یهودیان در ارض موعود و تشکیل حکومتی به پایتختی قدس شریف

2- تخریب مسجد بیت المقدس و تاسیس معبد سلیمان

مسیحییان بشارت داده می شوند که پس از حدوث این دو اتفاق علی رغم لزوم تحمل تمام سختیها و فشارها، مسیح به فاصله کوتاهی پس از آن ظهور خواهد نمود. امروزه وجود اسرائیل و حمایت از آن در میان سیاست مداران دنیای غرب، صورت یک مفهوم قدسی و آرمانی را بخود گرفته است. در این قسمت تنها به نقل دو جمله از سکاندار آینده آمریکا در این خصوص اکتفا می کنم.

"باراک اوباما": امنیت اسرائیل برای آمریکا امری مقدس است و این کشور خود را متعهد به تامین آن به هر وسیله ای می داند. (20 سپتامبر2008 در جمع 900 خاخام یهودی)

"باراک اوباما": بیت‌المقدس متعلق به اسرائیل است و باید نام پایتخت این رژیم را به خود اختصاص دهد.(ژوئن 2008 در جمع لابی یهودیان ایالات متحده)

پس علی رغم همه تلاشها در ترویج فرهنگ اباحه گری و تظاهر و ادعای عدم دخالت مفاهیم دینی در سیاست در حوزه اندیشه لیبرالی، سیاستمداران غرب به شدت به مساله اسرائیل نگاهی دینی و عقیدتی داشته و در عمل خود را نسبت به آن متعهد می دانند.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/10/25::: ساعت 11:30 عصر

در تهران، وقتی محرم می‌رسد، مسجد ارگ یکی از معدود پایگاه‌هایی است که میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی است. این مسجد با نام شمس‌الذاکرین و المادحین «حاج منصور ارضی» عجین شده، و این باعث می‌شود، جایی برای نشستن و حتی ایستادن برای مردمی که لحظه‌شماری می‌کنند «حاج منصور» بیاید، در مسجد نباشد.

یکی از دیگر دلایل استقبال گسترده مردم از این ده‌شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ‌الحسین علیه‌السلام و دیگر مراسم‌های آن، بی‌تفاوت نبودن واعظان و ذاکرین مسجد ارگ به مسایل کشور است. مسجد ارگ، پایگاه روشنگری است.

منبر روشنگر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا عدالتی، در شب تاسوعای حسینی، یکی از نمونه‌های این ادعا است.

بخشی از این منبر پیش روی شماست:

 بی‌تفاوت نباشیم.

اگر بی‌تفاوت باشیم همان می‌شود که هشت‌سال، بلکه شانزده‌سال بر سر این انقلاب آوردند. در زیارت جامعه و در زیارت عاشورای امام حسین علیه‌السلام، مساله برائت از دشمنان، مهم‌تر از مسأله موالات و محبت است، در زیارت عاشورا اول لعن می‌کنیم، بعد می‌گوییم: السلام علیک یا اباعبد الله، مسأله دشمنی با دشمنان مهم‌تر است. برائت از دشمنان چیزی است که در دعاها خواسته می‌شود که خدا روزی ما کند.

امروز چرا جوان‌ها را می‌کشانند به سوی فساد؟ چون فساد بی‌تفاوتی می‌آورد. چرا جوان‌ها را می‌کشند به سوی اعتیاد؟ چون اعتیاد بی‌تفاوتی می‌آورد. وقتی بی‌تفاوت شدند، دشمن هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد.

رهبر معظم انقلاب ما چرا از مطبوعات اظهار ناراحتی کردند؟ چون بی‌تقوایی می‌کنند، چون بعضی‌ها سرشان در توبره دشمن و استکبار جهانی است. اینها می‌خواهند کاری کنند که جوان‌ها بی‌تفاوت بشوند. چون جنگ ما با ابرجنایت‌کاران، جنگ توپ و تانک نیست. هشت‌سال آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند و شکست خوردند. دانستند که حریف این ملت نمی‌توانند بشوند، چرا که جنگ، جنگ عقیده است.

مایکل براون از اعضای سازمان سیا می‌گوید؛ ما در همه‌جا می‌توانیم انقلاب کنیم، کودتا کنیم، جز ایران. برای اینکه ایرانی‌ها اعتقاد به یک «امام» به نام «حسین» دارند. لذا می‌بینیم که با هشت‌سال حاکمیت اصلاح‌طلب‌های آمریکایی می‌آیند، که امروز می‌بینیم چه بر سر این ملت آوردند.

من اشاره‌ای می‌کنم روی جملات، عزیزان دقت کنید. برهه حساسی در مملکت ما می‌گذرد، این هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب ما می‌دهند، اگر ما بی‌تفاوت باشیم، خواست آمریکاست، خواست اسرائیل است. روی این جملات دسته‌بندی‌شده عزیزان دقت کنند.

ببنید این‌ها وقتی حاکم شدند و دولت و مجلس با اکثریتش دست اینها بود چه به روزگار عقیده من و شما آوردند. این جمع‌بندی را می‌خوانم دقت کنید، سکوت هم کنید. احتیاجی به تکبیر هم نیست، هوشیار باشید و بیدار، رهبر معظم انقلاب هر چه نزدیک به انتخابات شود، بیشتر هشدار می‌دهند

هشت‌سال حاکمیت این منحرفین آمریکایی بود، ببینید چه گفتند؛ راجع به عقیده شیعیان، اینها همه مستند است، سند همه اینها هست:

 ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/23::: ساعت 8:36 عصر

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم
هر کاری برای کمک به فلسطین لازم باشد، انجام می‌دهیم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، «قتل عام کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه» به دست صهیونیستها را فاجعه ای کم نظیر خواندند و تأکید کردند: هدف واقعی و نهایی اسرائیل و امریکا از این جنایات فجیع، نابود کردن اصل مقاومت و تسلط بر منطقه بسیار مهم خاورمیانه است اما به فضل الهی و در پرتو «عزم قاطعانه و دفاع جانانه رزمندگان فلسطینی» و «بیداری و حضور ملتها در صحنه»، این حوادث در نهایت، به طور قطع به پیروزی حق بر باطل خواهد انجامید.

ایشان با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش، لزوم بیداری امت اسلام در طول تاریخ را درس بزرگ حماسه فراموش ناشدنی عاشورا برشمردند و خاطرنشان کردند: انحراف عمیقی که تنها حدود 50 سال پس از رحلت نبی اکرم (ص) با روی کار آمدن یزید فاسق و فاجر روی داد از چشم مردم و خواص آن دوران پنهان ماند اما امام حسین (ع)، با قیام پرشکوه، بیدار کننده و تکان دهنده خود و ارائه نسخه ای عملی، به بشریت آموخت که درک و فهم توطئه های پنهان، «عکس العمل به موقع، شجاعانه و فداکارانه در مقابل آنها» و پرداختن بهای لازم برای شکستن آن توطئه ها، وظیفه سنگین و تاریخی ملتهای بیدار و هوشیار است که درس امروز ما و امت اسلامی از عاشورا نیز همین است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/10/19::: ساعت 7:18 عصر

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 80

بازدید دیروز: 68 کل بازدید :2486184

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<