سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در ادب نفست این بس که واگذارى ، آنچه را از جز خود ناپسند شمارى . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا
مشروح اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان؛
نصرالله جهان اسلام را به انتفاضه سوم در فلسطین فرا خواند

خبرگزاری فارس: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در تظاهرات پرشور صدها هزار تن از مردم لبنان در محکومیت جنایات غزه، جهان اسلام را به انتفاضه سوم در فلسطین فرا خواند.


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در تظاهرات گسترده مردم لبنان در محکومیت کشتار مردم غزه ضمن تشکر از مردم لبنان با بیان اینکه شما ملت غیور همواره به این گونه دعوت‌ها پاسخ مثبت داده‌اید در هوای سرد یا گرم، تهدیددات داخلی و تجاوز خارجی گفت: هیچ کدام شما را از این کار منع نکرده است؛ شما ندای امام حسین(ع) را در طول تاریخ لبیک گفته‌اید صدایی که هر مظلوم و صاحب حقی را به خود می‌خواند، شما ندای امام خامنه‌ای را لبیک گفته‌اید تا امت اسلامی همبستگی و اندوه خود را از شهدای غزه اعلام کند و به آنها افتخار نماید.


سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما آمده‌ایم تا به مردم غزه بگوییم که خون شما خون ما و اندوه شما اندوه ماست. وی ادامه داد که هر کسی که در کنار مردم فلسطین بایستد در کنار حق قرار گرفته است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما امت شهدا هستیم و فرهنگ شهادت و حیات واقعی با عزت و افتخار با خود داریم، ما با کرامت به روی پاهای خود ایستاده‌ایم و سرهایمان برافراشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من قصد ندارم چیزهایی را که دیشب گفته‌ام بازگو نمایم، من می‌خواهم به نمایندگی از تمام کسانی که دراینجا جمع شده‌اند به "میشل سلیمان" بگویم که ما از شما به عنوان یک رئیس جمهور می‌خواهیم که تلاش خود را برای برپایی اجلاس سران انجام دهید، چون برخی طرفها هستند که نمی‌خواهند این نشست برگزار شود.
نصرالله ادامه داد، این رئیس جمهور که از توافق همگانی برخوردار است می‌تواند بدون تحریک همه را به برپایی این نشست فرا بخواند، موضع رسمی دولت لبنان باید در همبستگی با غزه باشد نه اینکه همسو با مواضع این کشور عربی یا ان کشور عربی باشد.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در تظاهرات عمومی مردم لبنان در همبستگی با مردم غزه تأکید کرد: زنان و کودکان در غزه کشته می‌شوند، دانشگاه‌ها و مدارس بمباران می‌شوند، این همان تجربه‌ای است که لبنان نیز با آن روبرو بوده است، همان‌گونه که صدای شجاعانه رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد را شنیدیم این بار باید صدای وی در اجلاس سران عرب در دفاع از مردم مظلوم غزه بلند شود.
وی ادامه داد، من همچنین از مردم فلسطین می‌خواهم که وحدت و تعاون و همکاری داشته باشند، کسانی که فکر می‌کنند این جنگ تنها با حماس است اشتباه کرده‌اند، این جنگ با تمام مردم فلسطین و اراده و حقوق آنهاست.
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: این موضع برای دولت آمریکا مهم نیست که چه گروهی در یک کشور عربی یا اسلامی روی کار باشد، بلکه برای آنها برنامه سیاسی و موضع این حکومت‌ها با اسرائیل و آمریکا مهم است، آیا شما قبول خواهید کرد که نفت خود را تسلیم آنها کنید و با قیمت بسیار پایین به آنها بدهید؟ آیا شما حاضرید که به صلح ننگ‌آور با اسرائیل تن دهید؟
وی در ادامه به افغانستان و عراق و حکومت‌های آنان اشاره کرد و گفت که آمریکا با این حکومت‌های اسلامی مشکلی ندارند، بلکه آنها می‌خواهند که این حکومت‌ها تمامیت خود را به آنها بسپارند و منافع عالی آمریکا اسرائیل را پیاده کنند، بنابراین مشکل آنها با حماس یا هر جریان دیگری رویکرد فکری و برنامه سیاسی آنهاست و آن چیزی که امروز در غزه می جنگد عنوان اسلامی حماس نیست بلکه برنامه مقاومت است.
نصرالله با بیان اینکه اگر مشعل یا هر کدام از رهبران حماس شروط اسرائیل را بپذیرند این جنگ متوقف خواهد شد و آنها از تجاوز خود دست برخواهند داشت‌، گفت: در لبنان نیز موضوع به این صورت بود؛ مشکل آمریکا با حزب‌الله یک مشکل دینی و مذهبی نبود، بلکه مشکل آنها با برنامه سیاسی این حزب است که گذشتن از سرزمین‌های اشغالی و تمامیت واقعی و همراهی با آنها را رد می کند.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: آنچه امروز در غزه هدف قرار گرفته است، باقی‌مانده مقاومت و اراده ملت فلسطین است، به همین علت من نیز صدای خود را به صدای کسانی که به "انتفاضه سوم" در فلسطین فرا می‌خوانند می‌افزایم و این انتفاضه را در سطح تمام امت‌ عربی مطرح می‌کنم، چون ما در مقابل درگیری سرنوشت‌سازی در فلسطین قرار گرفته‌ایم و من تمام گروه‌های فلسطینی را به وحدت و تلاش برای توقف تجاوزات فرامی‌خوانم.
وی ادامه داد: بار دیگر از تمام ملت‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم که تحرکات خود را ادامه دهند، چون اراده دشمن قوی است و به مقابله نیاز دارد.
نصرالله در ادامه با اشاره به برپایی تظاهرات مردم در تمام دنیا گفت که این چیزی که الآن مشاهده می‌کنیم پیشتر در جنگ لبنان دیده نمی‌شد، باید این موضع‌گیری‌ها لحظه به لحظه بیشتر شود.
وی در ادامه به تبلیغات گمراه‌کننده دربرخی رسانه‌های عربی اشاره کرد و گفت: برخی این شایعه را ترویج می‌دهند که حزب‌الله سفارت مصر در لبنان را بمباران می کند، این طبیعی است که در مقابل این سفارت تظاهرات کنیم،؛ اما از این کار ممانعت می‌کنیم.
نصرالله تأکید کرد ما برای تغییر موضع مصر از راه‌های صلح‌آمیز اقدام می‌کنیم و به هیچ کس تجاوز نمی‌کنیم.
سید حسن نصر الله در جمع صدها‌ هزار تظاهرات‌کننده لبنانی ادامه داد: امروز بار دیگر به ملت‌های عربی و اسلامی می‌گوییم حرکت کنید! تجاوز ادامه دارد اما اراده شما بالاتر است.
وی با بیان اینکه در سال 1996 میلادی تجاوز "قانا" را دیدیم و در تابستان سال 2006 میلادی نیز جنگ 33روزه را دیدیم و آنها ناگزیر شدند به جنگ پایان دهند. امروز قانای دیگر در غزه جریان دارد و صهیونیست‌ها بر وقت‌کشی اصرار دارند و می‌خواهند بیشترین میزان قتل عام را انجام دهند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: سران عرب کمی غیرت داشته باشند. ما فریاد می‌زنیم و صدای خود را بلند می‌کنیم، مسلمانان بیشتر پایتخت‌های اسلامی به خیابان‌ها ریختند که در سال 2006 میلادی نیز به این عظمت نبود اما امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و باید هر روز بیشتر از دیروز بیدار شویم.
وی افزود: دیشب به دنبال فریادهایی که برآوردم می‌دانستم با سیل اتهامات و فحش‌ها روبرو می‌شوم اما من آماده دفاع از غزه و امت غزه هستم و فحش و ناسزا کمترین چیزی است که می‌توانند به من بدهند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به خبر دورغ شبکه خبری "العربیه" مبنی بر بمباران ساختمان سفارت مصر در بیروت توسط حزب‌الله و بمباران دفتر حافظ منافع مصر در تهران گفت: رسانه‌هایی که با قصد و غرض اخبار را پوشش می‌دهند باید کنار روند. چرا دروغ می‌گویند؟ چرا می‌گویند حزب الله سفارت مصر در بیروت را بمباران کرد؟ اگر چنین اتفاقی درست بود ما اولین کسانی بودیم که اعتراض می‌کردیم؛ ما از مصر می‌خواهیم موضع خود را تغییر دهد. چرا همه را متهم می‌کنید؟
وی با اشاره به مصاحبه دیشب شبکه العربیه با سردبیر روزنامه مصری "روزالیوسف"، گفت: دیشب برخی رسانه‌های مطرح، حماس را متهم به فروختن ملت خود به خاطر منافع این جنبش یا سوریه کردند در حالی که سوریه حتی مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل را قطع کرد.
نصرالله ادامه داد: می‌گویند حماس به خاطر ایران می‌جنگند در حالی که ایران به این جنگ نیازی ندارد و درباره حزب الله نیز همین طور بود و اگر ما با اسرائیل جنگیدیم ربطی به ایران نداشت.
وی با بیان اینکه حماس و جهاد از شرف غزه دفاع می‌کنند، گفت: زمانی که آتش‌بس به پایان رسید مقاومت آغاز شد اما چرا قربانی به خاطر توجه به کشورش باید متهم باشد؟
دبیرکل حزب‌الله گفت: مقاومت ارزشمند است و ملت غزه شریف‌ترین ملت‌های دنیا هستند و هر کس از این گزینه چشم‌پوشی کند جنایتکار است. زمانی تنها ما فریاد زدیم که گذرگاه رفح را بازکنید اما امروز می‌بینم تمام شعارها بر باز شدن گذرگاه تأکید دارد.
وی با اشاره به اینکه ما از پایداری غزه سخن می‌گوییم، گفت: تنها شرط ممکن برای پیروزی، باز شدن گذرگاه رفح است و ما امروز در برابر آنچه در غزه اتفاق می‌افتد قرار داریم.
نصرالله تصریح کرد: پایداری تا امروز به خواست خدا ادامه دارد و حضور میدانی همه گروه‌های مقاومت در غزه نیز چشمگیر است و تداوم گزینه مقاومت و ادامه شلیک موشک‌ها به سمت اسرائیل نیز مورد تأیید ماست.
وی تخلیه شهرک‌های صهیونیستی را نشانه قدرت حماس دانست و تأکید کرد: شرایط غزه با لبنان مشابه است اما جنگنده‌ها در برابر ملت ناتوانند.
این رهبر عربی در ادامه هشدار داد: یا باید گذرگاه باز شود یا اینکه شهرک‌نشین‌ها در پناهگاه‌ها بمانند. سلاح ها در برابر مقاومت ناتوانند. صدها جنگنده، لبنان را در 2006 میلادی بمباران کردند. ذخیره موشکی اسرائیل در روزهای اول تجاوز پایان یافت اما مقاومت ادامه یافت و حزب‌الله بیشتر از همه جنگ‌های اسرائیل با اعراب سلاح به کار برد و امروز نیز اسرائیل می‌فهمد که مقاومت ادامه دارد.
وی تصریح کرد: آنها گمان می‌کنند جنگ زمینی را می‌توانند آغاز کنند اما همه اینها جنگ روانی است و هیچ نظامی اسرائیلی حاضر نیست وارد غزه شود چرا که می‌داند این کار، حماقت است و آنجاست که مشخص خواهد شد که صهیونیست‌ها چگونه پا به فرار خواهند گذاشت.
وی با فراخواندن مردم مصر به توجه به مقاومت مردم غزه، گفت: ای خواهران و برادران! بین ما و غزه خط باریکی وجود دارد و همه ملت‌ها باید تلاش کنند برای همیاری با ملت به ندای امام حسین(ع) لبیک بگویند و امروز نیز باید به ملت غزه لبیک گفت.
نصرالله گفت:‌ ما به امام حسین(ع) نیز می‌گوییم که ما هنوز هم به ندای تو پاسخ می‌دهیم و با آن همراهیم. پیروزی از آن مقاومت و امت عربی و اسلامی است و در پایان بار دیگر به سیدالشهداء(ع) می‌گوییم لبیک یا حسین(ع).
در پی فراخوان سید حسن نصرالله تظاهرات گسترده مردم لبنان در حمایت از ملت تحت محاصره غزه که برای سومین روز پیاپی تحت حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند، برگزار شد.
تظاهرات‌کنندگان لبنانی در ورزشگاه "الرایة" در ضاحیه جنوبی بیروت که محل اصلی گردهمایی است، گردهم آمدند تا اعتراض خود را بر ضد جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه و سکوت حکام عرب و مجامع بین المللی در قبال این جنایت اعلام کنند.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/9::: ساعت 8:34 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 126

بازدید دیروز: 379 کل بازدید :2490809

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<