سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]
بازتاب بُرنا
سفر جلیلی به سوریه و لبنان، ترجمه دیپلماتیک پیام مهم رهبر انقلاب

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در هفتمین روز تهاجم نظامی ایران به سوریه و لبنان رفت. سعید جلیلی در ایستگاه دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد و پس از آن راهی دمشق شد تا دیدارهایی با میشل سلیمان رئیس جمهور و نبیه بری رئیس مجلس لبنان داشته باشد. جلیلی همچنین به دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان رفت.

اگرچه از جزئیات محتوای مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با مقامات سوری و لبنانی خبری منتشر نشده است اما ناظران سیاسی معتقدند این سفر در حقیقت ترجمه دیپلماتیک پیام مهم رهبر انقلاب درباره غزه است.

از سوی دیگر سفر جلیلی نشان دهنده فعال شدن محور جنبش مقاومت در فاز دیپلماتیک علاوه بر فاز عملیاتی و دفاع نظامی است. در مقابل، جمهوری اسلامی اثبات کرد به طور کامل، جدی و در بالاترین سطح از مقاومت حمایت می کند.

همچنین در شرایطی که رژیم صهیونیستی قصد دارد با انجام تهاجمات زمینی و هوایی به غزه، حماس را در موضع ضعف قرار داده و سرانجام یکی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه یا چک پیشقدم در ارائه پیش نویس آتش بسی به نفع اسرائیل شوند، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، استراتژی مورد توافق با حماس را برای سایر بازیگران فعال دمشق و بیروت شفاف کرده است.

براساس این استراتژی، هرگونه توافقنامه آتش بس باید متضمن 2 شرط توقف فوری و کامل حملات و همچنین رفع کامل محاصره و باز شدن همه گذرگاه ها باشد و بدون درنظر گرفتن این شروط، هیچ طرحی برای آتش بس قابل بررسی نیست.

منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 10:39 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 286

بازدید دیروز: 438 کل بازدید :2490590

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<