سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس چهل روز برای خدا اخلاص ورزد، حلال خورد و روزش را روزه بدارد و شبش را به عبادت بایستد، خداوند چشمه های حکمت را از دلش بر زبانش جاریکند . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

تدارک ویژه نزدیکان شهردار تهران برای تسلط بر مطبوعات

برخی نزدیکان شهردار تهران در آستانه برگزاری انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات در حال طراحی برای انتخاب یکی از مدیران مسئول نزدیک به شهردار، به عنوان نماینده منتخب هستند.

به گزارش رجانیوز، در صورت انتخاب این فرد، اخذ مجوز چندین نشریه با وابستگی مستقیم و غیرمستقیم به شهرداری تهران تسریع و تسهیل خواهد شد.

از مدیرمسئول فعلی روزنامه جوان به عنوان گزینه مورد این طیف یاد شده است. وی پس از آن مورد این پشتیبانی قرار گرفته که قرار است به زودی از سمت خود کنار گذارده شود و به این ترتیب مدیرمسئولی او عملاً منتفی خواهد شد.

وی که دارای مدرک دکترای دامپزشکی است و از حمایت مستقیم مشاور رسانه ای محمدباقر قالیباف برخوردار است، در حالی به عنوان نامزد عضویت در هیأت نظارت برمطبوعات معرفی شده که برخی نزدیکان شهردار تهران در تدارک جلب نظر مدیران مطبوعات شهرستانی با وعده های حمایتی برای اخذ این رأی هستند.

گفته می شود تیم رسانه ای شهردار تهران درخواست مجوز تعداد قابل توجهی نشریه پرهزینه را از سوی مؤسسه همشهری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده و درنظر دارد با عضویت فرد مزبور در هیأت نظارت بر مطبوعات، روند اخذ مجوز را تسهیل کند.

پیش از این رجانیوز از مخالفت اغلب اعضای هیأت مدیره مؤسسه همشهری با انتشار نشریات جدید که فاقد توجیه اقتصادی است و هزینه های هنگفتی را در بر دارد، خبر داده بود اما تیم رسانه ای فوق با دور زدن هیأت مدیره، تصمیم خود راعملیاتی کرده اند.

انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، فردا (پنجشنبه) برگزار می شود. منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/8/1::: ساعت 9:18 عصر

پیشنهاد دولت: تعویق یکساله اجرای مالیات بر ارزش افزوده

رییس‌جمهور در حالی امروز در جشن ملی روز صادرات به منظور تقدیر از صادرکنندگان نمونه حاضر شد که شاید اعلام ارائه لایحه‌ای به مجلس مبنی بر تعویق یک‌ساله در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مهمترین خبری بود که از سوی وی اعلام شد و حتی تا حدودی خبر مهم عبور صادرات غیرنفتی ایران از مرز 20 میلیارد دلار را نیز تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش رجانیوز، احمدی نژاد با بیان اینکه "به زودی دولت لایحه‌ای را به مجلس می‌دهد تا مجلس حداقل فرصت را برای مهیا کردن زمینه‌ها و اقدامات لازم برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید کند"، افزود: در قانون فعلی دو ماه فرصت در نظر گرفته شده، اما ما قصد داریم با ارائه لایحه‌ای به مجلس این فرصت دو ماهه به یکسال افزایش پیدا کند و در واقع مجلس یک سال فرصت را تمدید کند تا مردم بتوانند خود را در مسیر اجرای قانون قرار دهند و مقدمات و زمینه برای اجرای آن فراهم شود.

این خبر در شرایطی از سوی رئیس جمهور اعلام شد که وی حدود 10 روز قبل در نامه ای به وزیر اقتصاد تأکید کرده بود به منظور اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی موانع و مشکلات و رفع نگرانی ها و ایجاد رضایتمندی در مؤدیان محترم ضروری است با هماهنگی وزارت بازرگانی و سایر دستگاه ها و سازمان های ذیربط و به ویژه مشارکت و بهره گیری از نظرات نمایندگان اصناف مختلف ظرف مدت 2 ماه برنامه عملیاتی و راهکارهای مناسب جهت اجرای قانون مذکور تهیه و به اینجانب ارائه نمایید.

احمدی‌‏نژاد درخصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: همه قبول داریم که پرداخت مالیات برای اداره کشور باید اجرا شود اما به نظر بنده هم قوانین مالیات بر ارزش افزوده یک خلائی دارد.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/7/29::: ساعت 8:41 عصر

بیچاره خاتمی! بدبخت اصلاحات (؟)
چوب حراج کانون یزدی تباران و سفید بر آبروی خاتمی
کانون یزدی تباران و سفید، به حرف و خواست خاتمی توجه نکردند
همایش تمام شد و سوالات باقی ماند

http://yazdonline.persiangig.ir/0-0yz1/17.jpg
تجلیل استاندار هاشمی و خاتمی، و مدیر عامل شرکت انبوه سازی آرمان از خاتمی!

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/7/27::: ساعت 7:25 عصر

میزان ذخایر ارزی همیشه محرمانه بوده است/ موجودی حساب ذخیره برای مجلس شفاف شد

گروه اقتصادی- چندی پیش رییس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم از بی‌سابقه بودن میزان ذخایر ارزی کشور خبر داد و گفت ما اکنون برای چند سال مصرف کشور ارز در اختیار داریم. وی در عین حال از اعلام رقم ذخایر ارزی کشور به دلیل محرمانه بودن آن خودداری کرد و خاطرنشان ساخت که میزان موجودی کنونی، برای اداره دست کم 2 تا 3 سال کشور حتی بدون فروش یک دلار نفت کافی است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/7/27::: ساعت 6:23 عصر

گروه اقتصادی- قانون مالیات بر ارزش افزوده که در خردادماه سال جاری به تصویب نهایی مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید، در حالی اواسط مهرماه به مرحله اجرایی رسید که به دلیل عدم آشنایی مردم و به خصوص اهالی بازار با تبعات ناشی از اجرای این قانون، در مرحله اجرا با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و در نهایت نیز با توقف اجرا مواجه شد.

ادامه مطلب 



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/7/26::: ساعت 11:42 عصر

بیانیه جمعی از نخبگان استان یزد : هرگز ملت فهیم ایران و مردم هوشیار این دیار را با چنین ابزارهایی نمی توان فریب داد .

بسمه تعالی درود بررسول گرامی اسلام و خاندان مطهرش خاصه حجه بن الحسن ارواحنا فداه و سلام به ملت مومن و متعهد ایران خاصه مردم دارالعباده با توجه به اینکه عده ای با نامی فریبنده درصددند تا برای وصول به اغراض و منافع سیاسی خود همایش تجلیل از شخصیت آقای سیدمحمدخاتمی رئیس جمهورسابق ایران برپا نموده ودراین آب گل آلود ماهی مقصود بگیرند خود را در محضرالهی مسئول دانسته نکاتی را به مردم شریف یزد یادآور شویم.

امروز در دنیا مرسوم است که برای شخصیت های استثنائی و تاریخ ساز که افتخاری در یکی از زمینه های مختلف آفریده ،همایش بزرگداشت برگزار می کنند .

جناب آقای خاتمی اگرچه از خانواده ای محترم و فرزند شخصیتی ارزشمند است وتوانسته است آراء واعتماد مردم را به خود جلب کند ولی نتوانسته است آنطور که شایسته یک ملت و کشور انقلابی است از این اعتماد استفاده نماید. بلکه ضعفهای فراوان و اساسی در عملکرد وی بچشم می خورد ازجمله :

 1- در زمان ریاست جمهوری ،بدلیل مواضع و اعتقاد وی ، ارزشهای اسلامی و انقلابی در جامعه کمرنگ، بلکه مورد تحقیر قرار گرفت و نیروهای مومن و ولایتی عملاً در انزوای بی اعتنایی حبس و با چوب خذلان رانده و افراد پراشکال و مسئله دار ،منصب دار و صحنه گردان شدند در حالیکه شاخص ترین مظهر حکومت مهدوی ،عزت مومنان و ذلت منافقان و دشمنان است و بر هر منصفی هویداست که در دوران ریاست نامبرده ، عکس آن درجریان بوده است.

 2- خودباختگی و غرب گرائی تا جائی که عزت پایداری و نه گفتن ملت ایران که استکبار را تا عرصه دریوزگی در مقابل عظمت این ملت کشیده بود در صحنه بین المللی بشدت مخدوش و بر آبرو و عزت این مردم چوب حراج زده شد . ملت ایران گزارش B.B.C در مورد نامه ملتمسانه و ذلت بار دولت خاتمی به بوش را از یاد نبرده که در ضمن آن کمک به ثبات در عراق (بنفع آمریکا) و دست کشیدن از حمایت مردم فلسطین و تلاش در جهت خلع سلاح حزب الله توسط حکومت ایران تعهد شده بود تا بتواند نظر آمریکائیها را جلب وآنها را مهربان کند ! و در مقابل ، جواب آقای بوش که بی اعتنا و مغرورانه گفته بود "ما با شر صحبت نمی کنیم" !! (شبکه 4 رادیو بی بی سی (صبح دوشنبه/25 سپتامبر2003) در داخل نیز عناصر منافق که سالها به مخفی گاهها خزیده بودند در سایه دولت اصلاحات سربرآورده و آتش فتنه ها و توهین ها را دامن زدند هم به بسیج ،هم به روحانیت و هم به دفاع مقدس تا جایی که حتی حریم ولایت فقیه را که رکن رکین نظام است مورد اهانت قرار دادند و چنان دشمن را برای حذف این حاکمیت امیدوار نمودند که آقای رامسفلد (خون آشام عراق و افغانستان ) گفت : "بیست سال است که در ایران خاری به نام ولایت فقیه در چشم ما رفته ولی خوشبختانه امروز کسانی در ایران مشغول درآوردن این خار هستند" و بفرموده مقام معظم رهبری دشمن توانست در بدنه دولت نفوذ نماید.

 این توهین ها حتی از حریم ولایت عبور به حریم قدسی برترین مقدسات نیز رسید تا جائی که مرحوم آیت الله مشکینی به لفظ جلاله سوگند یاد کردند که این همه توهین که در دولت آقای خاتمی به مقدسات و ارزشهای دینی شد در دوران حکومت پهلوی صورت نگرفت.

آقای خاتمی به تحصن علما و مراجع قم هیچ وقعی ننهاد و حاضر نشد حتی کوچکترین خواسته آنها یعنی تغییر وزیر ارشاد خود را نیز بپذیردو بجای قول دفاع از ارزشها با بی اعتنایی و تهدید به استعفا تحصن آنها را به پایان برد .وی که برای دفاع از خطاکارانی چون عبداله نوری ،مهاجرانی ، کرباسچی و ... از آبروی خود مایه گذاشت هرگز حاضر نشد در این هجوم علیه ارزشها با یک بیانیه کوتاه از این حریم دفاع نماید!

3-وقوع بحران های خطرناک بقصد براندازی نظام چون 18تیرکه طی آن سران استکبار پایان جمهوری اسلامی را به هم تبریک گفتند حداقل ،دلالت بر ضعف شدید مدیریت آقای خاتمی دارد .

 4-آقای خاتمی بارها درعرصه اعتقادی نیز ثابت کرد که در مبانی عقیدتی مشکل جدی دارد . بیان این اعتقاد در مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) که " مشروعیت امامت ائمه نیز وابسته به رای مردم است " به اجماع و اتفاق اعیان شیعه و علماء امامیه و حتی صریح بیانات خود ائمه ، مخالف اعتقادات قطعی تشیع است همچنین تصریح نامبرده به برداشت مفهوم محبت از واژه ولایت در حدیث متواتر غدیر تخطئه محکمترین اعتقاد شیعه امامیه بلکه صریح بیانات ائمه هدی (علیهم السلام) و تائید صریح نظر مخالفان تشیع است .

این چنین است که هیچ شخصیت فرزانه ای که جایگاهی مقبول در میدان علم و تقوی داشته باشد ، مهر تائید بر این همایش تجلیل نزده است تا جائی که کارگردانان این همایش مجبور شده اند با صرف هزینه های هنگفت کسانی را که روزی صاحب منصب بودند ولی گامی در جهت منافع انسانها و حاکمیت عدالت برنداشتند بلکه همواره با سکوت یا همراهی خود قدرتهای ستمگر را کمک نموده اند به این مراسم تجلیل، فرا خوانده وامروزکه کاری از آنان ساخته نیست به همتایان خویش یاری رسانند و بتوانند از نفس به ظاهر گرم کفار بهره گیرند ! و اگر قرآن کریم در آیات بسیاری کراراً از دوستی با کفار نهی کرده و دوستی با آنان را بمنزله قبول اعتقاد آنان برشمرده (آیه 52 مائده ، آخر مجادله) و نیز محبت مومنان پرهیزکار را اساس دین شمرده ،باید به آقای خاتمی و همفکرانشان تبریک گفت که نتیجه امروزعملکرد آنها جز رنجاندن دل علما ،بزرگان دین ،مومنان و مردم نجیب و محروم ، از یک طرف وجلب مدح و ستایش شخصیتهای غیرمسلمان از طرف دیگرچیزی نیست . بدیهی است تلاش برای برگرداندن آن وضع اسفبار به بهانه بزرگداشت، برای ملت ایران چیزی جز خسران مادی و معنوی ندارد و بقولی حکیمانه (آزموده را آزمودن خطاست)،مردم شریف دارالعباده آنچنان هم که محرکان اصلی این جریان می پندارند از مقاصد و عملکرد و سوابق آنان غافل نیستند ؛ همان کسانی که به صورت کارمند وارد حریم دولت شده و تاجر بیرون رفتند و امروز کمابیش با توان اقتصادی خود حتی در عرصه سیاست و تعیین سرنوشت استان تاثیر می گذارند، برای ما جای تردید ندارد که در این کارچیزی که مورد توجه آنها نیست ارزشهای اسلامی و مصالح ملی و رضای خداست. اگر صحنه گردانان این همایش در ادعای دلسوزی برای مفاخر دیارمان صادقند چرا برای شخصیتهای عظیمی جون مرحوم آیت الله سیدمحمد کاظم یزدی ،مرحوم حائری استاد امام (ره) و دیگران چنین کاری نمی کنند؟!

 ما جمعی از نخبگان بعنوان ادای تکلیف و نهی از منکر به این افراد خیرخواهانه نصیحت می کنیم که دست از این اسراف کاری های بیهوده بردارندو بدانندکاری که در جهت رضای خدا نبوده و اندوه امام زمان (ع) را بهمراه آورد جز عاقبت نابخیری و ناکامی محصول دیگری نخواهد داشت و هرگز ملت فهیم ایران و مردم هوشیار این دیار را با چنین ابزارهایی نمی توان فریب داد .

والسلام علی من اتبع الهدی

 جمعی از نخبگان دارالعباده      منبع: یزد فردا



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/7/25::: ساعت 10:21 عصر

حضرت آیت الله خامنه ای مشکلات جاری دنیای غرب را نشان دهنده وضعیت ادعاهای اقتصادی لیبرال دموکراسی غرب دانستند و با اشاره به اذعان تحلیل گران غربی به ناکارآمدی روشهای اقتصادی لیبرال دموکراسی افزودند: امروز حباب کاذب پول در دنیای غرب شکسته شده و فریادهای آن به آسمان بلند شده و خود آنها می گویند دوران حاکمیت مطلق امریکا به پایان رسیده است.
 
 
? امام جمعه یزد در جمع شورای مرکزی بنیاد باران یزد با انتقاد از تصمیم نامناسب اتخاذ شده در زمینه آب ، اظهار داشت: برخی مسایل باعث می شود انسان فکر کند استان در حال قفل شدن است


بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/7/23::: ساعت 11:8 عصر

نامه بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه یزد به خاتمی:
هزینه‌های سنگین دعوت از میهمانان خارجی از کجا آمده است؟
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد با صدور نامه‌ای به سید محمد خاتمی در ‏خصوص برگزاری مراسمی با عنوان "یزد، بستر تمدن باستانی و مظهر گفت وگو"، اعلام ‏کردند: بر کسی پوشیده نیست که این ظاهر امر است و باطن، تجلیل از شخصیت بین المللی جنابعالی با ‏حضور میهمانان خارجی است.‏

به گزارش رجانیوز، در این نامه آمده است: جناب آقای خاتمی! در اینکه شما چهره ای بین المللی ‏و شناخته شده در بین سیاستمداران هستید جای تردیدی وجود ندارد؛ چرا که شما 8 سال رئیس جمهور ‏ملتی بودید که همواره در عرصه های مختلف چشم جهانیان را به خود معطوف کرده و نقش اساسی در ‏تحولات جهان و به ویژه منطقه خاور میانه داشته اند، اما برگزاری این مراسم در این برهه وزمان و به این نحو باعث شد سؤالاتی را که ذهن ما را مشغول کرده است، ‏مطرح کنیم.‏

پس از اتمام دوره ریاست جمهوری شما، بارها به طرق مختلف از جنابعالی ‏تجلیل به عمل آمده است، با توجه به این مسأله آیا برگزاری این مراسم در آستانه ورود به فضای انتخاباتی، ‏چیزی جز رسیدن به اهداف سیاسی و انتخاباتی است؟ آیا این مراسم صرفاً معرفی یزد به عنوان بستر تمدن ‏ساز است یا دنبال کردن اغراض سیاسی عده ای از اطرافیان شما؟

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/7/23::: ساعت 10:56 عصر

این اظهارات در حالی از سوی خاتمی بیان شد که عبدالواحد موسوی لاری در حاشیه همین همایش بین المللی دین در دنیای جدید در مصاحبه با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: تلقی خود من این است که با توجه به مجموع شرایط و مطالبات احزاب، شخصیت های علمی و سیاسی و توده های متشکل استانی که تاکنون به خاتمی مراجعه کرده اند، احتمال کاندیداتوری خاتمی بیشتر شده است.

خاتمی در دیدار با نماینده تنگستان در حالی رسماً ترس از شکست در انتخابات را به عنوان عامل اصلی تردیدهای خود اظهار کرد که جریان سیاسی- رسانه ای طرفدار کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اصرار داشت علت تردیدهای وی را هر موضوع دیگری غیر از ترس از نتیجه انتخابات القا کند.


بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/7/22::: ساعت 10:46 عصر

روانبخش در گفتگو با فارس:

دریافت‌کنندگان 100میلیون نمی‌توانند "مدرس‌گونه" نمایندگی کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نمونه‌ای از مشی ساده‌زیستی شهید مدرس، گفت: مدرس در مجلس از حقوق ملت مردانه دفاع می‌کرد، اما نماینده‌ای که چنان مبالغی در اختیارش قرار داده شود، قطعاً نمی‌تواند مدرس‌گونه نماینده مردم باشد.

قاسم روانبخش عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به خبر اعطای مبلغ 100 میلیون تومان به نمایندگان مجلس، گفت: مقام معظم رهبری در آستانه تشکیل مجلس هفتم و همچنین در مجلس هشتم همواره بر بحث پرهیز از تشریفات و دنیازدگی بسیار تأکید داشته و یکی از امتیازات مهم که در دولت نهم مقام معظم رهبری از آن حمایت خاص می‌کنند، همین پرهیز از تشریفات و ساده‌زیستی و زندگی در حد متوسط و پایین‌تر از مردم است. ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/7/22::: ساعت 10:21 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8

بازدید دیروز: 336 کل بازدید :2487157

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<