سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، منشأ هرگونه خیری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

یادبود حرّ انقلاب امام خمینی؛ حاج طیب رضایی:

بارها به جرم چاقوکشی به زندان افتاده بود و یک بار هم به بندرعباس تبعید شده بود. در مراسم جشن تولد پسر محمدرضا پهلوی، «تمام چهار راه مولوی تا شوش را فرش پوش کرد و طاق نصرت بست». به دلیل اقداماتی که در 28 مرداد به نفع تاج و تخت انجام داده بود، همواره مورد توجه محمدرضا پهلوی بود و حتی یک طپانچه از شاه هدیه گرفته بود.

به گزارش رجانیوز به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، شهید طیب حاج رضایی را حر انقلاب لقب دادند. زیرا از لشکر یزید به زیر بیرق امام حسین پناه برد. او در دل عشق حسین را داشت. در اواخر سال 1341 و اوایل 42، طیب دچار تحول درونی شد و بارها دوستان و آشنایان از دهانش شنیده بودند که گفته بود: «خدایا پاکم کن، خاکم کن» و سرانجام در 11 آبان 42 اینگونه شد.

«حاج اسماعیل رضایی» و «طیب حاج رضایی» در دادگاه بر خلاف آنچه غالبا تصور میکنند ، این دو برادر نیستند وفقط دوستی بیست ساله ای با هم داشتند. شباهت نام خانوادگی آنها (حاج رضایی و رضایی)‌موجب شده برخی به غلط آنها را برادر بدانند.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/8/11::: ساعت 7:2 عصر

یک فروند هواپیمای آموزشی بعدازظهر جمعه، حین اجرای نمایش هوایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه هوایی خلیج فارس سقوط کرد.

به گزارش رجانیوز، این هواپیما از نوع هواپیماهای آموزشی نوع سبک آلمانی بود که هدایت آن را نیز خلبان آلمانی برعهده داشت و در حین اجرای دور(لوپ) زدن سقوط کرد.

خلبان این هواپیما در دم جان باخت اما به دلیل سقوط هواپیما در محوطه ای خارج از فضایی که جمعیت برای تماشا ایستاده بودند، هیچ یک از تماشاگران آسیب ندید.

همچنین در باند فرودگاه نیز یک هواپیما در حال سوختگیری بوده است که خوشبختانه هواپیمای آموزشی با آن برخورد نکرده است.

چهارمین نمایشگاه هوایی خلیج فارس صبح سه شنبه با حضور وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل کیش ایر و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران حمل و نقل هوایی در جزیره کیش گشایش یافته بود.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/8/11::: ساعت 12:19 صبح

ازشعار "مامی توانیم احمدی نژاد"تا"نمی توانیم خاتمی"

اخیراآقای خاتمی درباره حضورش درانتخابات گفته است "من معتقدم این اختیارات کافی نیست,اگرکسی می تواندبااختیارات موجودبه عنوان رییس جمهوری دراجرای کامل قانون اساسی موفق باشد باید وارد صحنه شود والا صلاح نیست بیاید .شاید کسانی باشند که در حد پایین تری بتوانند کارکنند؛بسم الله ماهم پشت سر آن ها برای تغییر ایستاده ایم"

اظهارات فوق ازجهاتی قابل تامل است:

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/8/9::: ساعت 12:23 صبح

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران:
قیمت آهن 50 درصد کاهش یافت
• به دنبال کاهش قیمت جهانى نفت، قیمت آهن
در بازار داخل 40 درصد کاهش یافت
• واردات و رکود ساخت و ساز عمده ترین
عوامل کاهش قیمت آهن است
رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران گفت: به دنبال کاهش قیمت جهانى نفت، شمش، آهن و رکود در خرید و فروش آن قیمت آهن با کاهش حدود 50 درصدى نسبت به اوایل سال مواجه شده است.
محمد آزاد تأکید کرد: درحال حاضر آهن به میزان کافى در کشور موجود است و هیچ مشکلى براى تأمین آهن در صورت رونق ساخت وسازها و طرح هاى عمرانى وجود ندارد.
وى رکود کنونى را کم سابقه توصیف کرد و گفت: به دلیل فرا رسیدن فصل سرما و کاهش زمان ساخت وسازها قیمت انواع آهن و میلگرد روز به روز کاهش مى یابد و به نظر مى رسد این روند ادامه یابد.
به گفته وى واردات زیاد و کاهش ساخت و ساز از عمده ترین عوامل کاهش قیمت آهن در کشور است.
آزاد میزان تولید داخلى آهن را بین 11 تا 12 میلیون تن عنوان کرد و گفت: از ابتداى امسال حدود 9 میلیون تن آهن به کشور وارد و حدود دو میلیون تن نیز صادر شده است. به گزارش ایسنا در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد حدود 800 تومان است و انواع تیر آهن هم هر کیلو حدود 870 تومان معامله مى شود.  منبع


بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/8/8::: ساعت 11:41 عصر

نوشته ای از حسین کچوئیان درباره خطبه های نمازجمعه هاشمی رفسنجانی:

دکتر حسین کچویان(عضو هیأت علمی و مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران): به نظر می رسد که رقابت های انتخاباتی دور دهم ریاست جمهوری از جهات مختلفی نمونه کاملاً متفاوتی را در تاریخ سیاسی ایران مابعد انقلابی به ثبت خواهد رساند. این حقیقت را می توان از آنچه تاکنون در این زمینه ظاهر شده نیز به خوبی و روشنی دریافت. در حالی که هنوز ما در مراحل ابتدایی این رقابت بوده و بطور رسمی نیز تمام طرف های این انتخابات در صحنه حاضر نشده اند. از مواردی که شاهدی بر این مدعاست، اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته می باشد. البته این اظهارات هیچگونه انحرافی از تلاش هایی که وی به همراه مجموعه نیروهای سیاسی حامی اش از اواخر سال گذشته به منظور ایجاد تصویری منفی، مخرب و تهدید کننده از رقیب انتخاباتی دور قبلی آغاز کرده اند، ندارد اما وی با این سخنان آشکارا سطح این اقدامات را ارتقاء داده و به حدودی غیر قابل فهم و خارج از چارچوب های معمول فعالیت های انتخاباتی در جمهوری اسلامی کشانده است.

 

 



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/8/6::: ساعت 9:54 عصر

بمب اتمی سوم یا تردید رئیس جمهور وقت درباره انفجار آن پس از 17 سال

گروه سیاسی- محمد مهدی اسلامی: وقتی هاشمی رفسنجانی در خطبه های خود تأکید کرد که "خبری این روزها آمده که خبر مهمی است"، به ناگاه صحبت خود با کنار دستی ام را قطع کرده و به سوی رادیوی اتومبیل برگشتم تا جملات بعدی او را با دقت بیشتری گوش کنم، علی الخصوص که این سخنان از زبان کسی بیان می شد که روزگاری عادت داشت، خبرهای مهم خود را از تریبون نمازجمعه به اطلاع افکار عمومی برساند، خبرهایی همچون مک فارلین.خبر او واقعاً تکان دهنده اما تکراری و کهنه بود،

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/8/5::: ساعت 10:6 عصر

قدرت پنهان حاکم بر یزد، مافیای سپید
رپرتاژی در دفاع از سفید، از حقیقت نژاد
سفید، سر دسته مافیای سیاه؟
(ده تبصره و یک پیام بر یک مطلب)

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/8/3::: ساعت 11:54 عصر

مهیب‌ترین تصادف سال: برخورد 35 خودرو در اتوبان تهران- قم

ساعت 18 در کیلومتر 80 اتوبان تهران - قم تصادف سنگینی میان بیش از 35 دستگاه خودرو سواری رخ داد.

به گزارش فارس از محل حادثه، در ساعت 18 عصر پنج‌شنبه 2 آبان 87 ماموران پلیس راه مستقر در اتوبان تهران - قم از وقوع یکی از مهیب‌ترین تصادفات سال باخبر شدند.

ماموران با حضور در محل حادثه واقع در 40 کیلومتری شهر قم دریافتند 35 دستگاه خودرو سواری اعم از پژو 206، پیکان، پژو 405، تویوتا کمری، ماکسیما و یک دستگاه خودروی نیسان به یکدیگر برخورد کرده‌اند و تعداد زیادی از شهروندان در این حادثه مجروح شده‌اند.

یکی از مسئولان پلیس راه حاضر در صحنه در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: هنوز علت دقیق وقوع حادثه مشخص نشده است، اما پیش‌بینی اولیه انحراف به چپ یک دستگاه خودرو 206 به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است بیش از 30 نفر از شهروندان در این تصادف به شدت مجروح شدند که حال 5 نفر از آنان وخیم بوده که این افراد توسط اورژانس به شهرستان قم منتقل شده‌اند.

در حال حاضر کیلومتر 60 اتوبان تهران قم تا کیلومتر 80 محل وقوع حادثه دارای ترافیک بسیار سنگینی است به گونه‌ای که مسیر 20 کیلومتری را رانندگان ظرف مدت یک ساعت طی می‌کنند همچنین در حال حاضر سطح اتوبان در این نقطه مملو از خرده‌ شیشه‌های به جا مانده از تصادف است که ماموران نیروی انتظامی در تلاش برای پاکسازی آن هستند.



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/8/3::: ساعت 11:32 عصر

در گفت و گو با مرتضى حیدرى عنوان شد

برخورد هوشمندانه رئیس جمهور با رسانه ها

[میثم تولاّیى ]
شاید بتوان او را خط شکن گفت وگوهاى کلیشه اى صدا و سیما دانست. کسى که با ورودش به اخبار شبانگاهى راه را براى خبرنگاران و گویندگان جوان به دیگر بخش هاى خبرى از ??:30 گرفته تا خبر ساعت ?? که دیگر چندسالى بود مردم طراوت و سرزندگى را در آن نمى دیدند باز کرد. مرتضى حیدرى در حالى در آستانه ?? سالگى قرار دارد که هنوز هم دانشجو است؛ دانشجوى دکترى رشته DBA در دانشگاه بوردوى فرانسه؛ تواضع در رفتار، او را به یک super star واقعى متخلق به اخلاق حرفه اى تبدیل کرده است، ستاره اى که هم مورد اعتماد مردم است و هم مورد اطمینان مسئولان. مى گویند شاید اگر نبود پیشنهادات وسوسه انگیزى که او را به مسئولیت هاى دولتى فرامى خواند کسى حرفش را باور نمى کرد که او تنها براى عشق و علاقه اش به گویندگى و اجرا در سازمان مانده است. در مصاحبه با او فهمیدیم که دور اول ریاست جمهورى به رئیس سابق خود و رئیس فعلى مجلس رأى داده و دور دوم هم به کسى که.//
در سرک کشیدن به زندگى مرتضى حیدرى همراه ما باشید.
حاج مرتضى خان حیدرى
و اما مرقومه جنابش
در جوابش

394794.jpg

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/8/3::: ساعت 11:7 صبح

بورس تهران بر فراز جهان
• بورس اوراق بهادار تهران بر اساس گزارش عملکرد
فدراسیون جهانى بورس ها و براى نخستین بار در
تاریخ، در صدر تمام شاخص هاى فدراسیون جهانى
بورس ها قرار گرفت
• شاخص بورس، حجم معاملات و میزان رشد ارزش
جارى بورس تهران در یک سال گذشته، در صدر
برترین بورس هاى جهان ایستاد
• سودآورى مطلوب شرکت هاى اصل ?? باعث ورود
نقدینگى جدید به بازار و در نهایت افزایش ارزش و
حجم معاملات بورس شده است
• رئیس سازمان بورس: با تدوین و طراحى ابزارهاى
جدید مالى با رویکرد اسلامى درصدد افزایش روند رو
به رشد بازار سرمایه هستیم تا بورس ایران به
جایگاه واقعى خود در دنیا نزدیک شود


بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/8/3::: ساعت 10:34 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 138

بازدید دیروز: 98 کل بازدید :2485319

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<