سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر پلیدیى که در پارگین بود گذشت و فرمود : ] این چیزى است که بخیلان در آن بخل مى‏ورزیدند . [ و در روایت دیگرى است که فرمود : ] این چیزى است که دیروز بر سر آن همچشمى مى‏کردید . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

آشفتگی عمیق روزنامه دوم خردادی از عدم اجماع علیه ایران!

پاسخ‌های رئیس‌جمهور به خبرنگاران رسانه‌های امریکایی مبنی بر اجماع جهانی علیه موضوع هسته‌ای ایران وجود ندارد و این مسئله ناشی از القاء و اصرار چند کشور زورگو است، با آشفتگی عمیق یک روزنامه دوم خردادی مواجه شد و سرمقاله‌نویس این روزنامه تلاش کرد اثبات نماید اجماع جهانی علیه ایران وجود دارد.

به گزارش رجانیوز، روزنامه آفتاب یزد که اغلب سرمقاله‌های روزانه آن به تخریب دولت اختصاص دارد و از سویی با فقر تئوریک نیز همراه است، در ستون امروز خود با اشاره به یادداشت روز گذشته روزنامه ایران که در آن از هاشمی رفسنجانی به دلیل اینکه در خطبه‌های نمازجمعه در مورد مسائل متنوعی از گزارش آژانس و روز قدس گرفته تا مسائل مربوط به ناشنوایان اظهارنظر کرده بود اما هیچ اشاره‌ای به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن نکرد، انتقاد شده بود، نوشت: ارگان مطبوعاتی دولت، عدم تمجید هاشمی رفسنجانی از نتایج سفر رئیس جمهور و نطق او در سازمان ملل را معادل <محروم ساختن مردم از حق خود> دانسته است. این موضع‌گیری نشان می دهد که سکوت سایر افراد و رسانه‌ها و عدم طرح انتقادات احتمالی از این سفر، ممکن است نشانه رضایت از سفر یا دلیلی بر حسادت نسبت به موفقیت‌های دولت تلقی شود!
ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 8:15 عصر

بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری 2/6/87

انتقاد خدمت است، تخریب خیانت است؛ نه خیانت به دولت، بلکه خیانت به نظام و خیانت به کشور است.

آدم متأسفانه مى‏بیند چیزهایى که به نام انتقاد از دولت و نقادى دولت، امروز گفته میشود، شکل همین تخریب را دارد: یعنى انکار امتیازات، قبول نکردن برجستگیها و کارهاى خوب، و درشت کردن و برجسته کردن ضعفها. خب بله، ضعف هست. هر دولتى بالاخره ضعف دارد؛ انسانها ضعف دارند دیگر؛ ضعفها را بگویند، قوّتها را بگویند. جمع‏بندىِ کار یک دولت، آن وقتى است که ضعفها و قوّتها را منصفانه پهلوى همدیگر قرار بدهند؛ آن وقت میشود جمع‏بندى کرد. نه اینکه بیایند یکسره بنا کنند به بدگویى کردن و انکار کردن همه‏ى خصوصیات. بنده سه‏تا نقطه‏ى اصلى را - حالا بیش از این نقاط وجود دارد - در اول عرایضم گفتم. این دولت، واقعاً یک دولت کار است؛  - خصوصیت و امتیاز دوم که در این دولت هست، شعار و گفتمان کلى این دولت است که منطبق بر شعار و گفتمان امام و منطبق بر شعارها و گفتمانهاى انقلاب است؛ - امتیاز سوم هم روحیه‏ى مردمى و خاکى این دولت است؛ )

خب این سه چیز را بگویند - آنچه که در زمینه‏ى روحیه‏ى دولت و گفتمان اساسىِ دولت هست، آنچه در زمینه‏ى نوع عملکرد دولت هست، آنى که در زمینه‏ى خلقیات دولتىِ مجموعه‏ى دست‏اندرکار هست - بعد بگویند بله، آنجا هم فلان کار ضعف دارد؛ این اشکالى ندارد. این را با گوش جان بایستى شنید و پذیرفت. اما اینها نباید با بى‏ملاحظه‏گى، ندیده گرفتن و بى‏اعتنایى کردن و حتّى بعضى از نقاط قوّت را به عنوان نقطه‏ى ضعف معرفى کردن، همراه باشد.

ما امروز در مقابله‏ى با استکبار، در سیاست خارجى زبانمان زبانِ طلبگارى، عزت، اقتدار معنوى و اقتدار ملى است؛ آن وقت بعضى بیایند همین را به عنوان نقطه‏ى ضعف وانمود کنند که نه آقا! شما کارى کرده‏اید که فلان دولتها از شما خوششان نیاید. خب، معلوم است که خوششان نمى‏آید. فلان دولتها آن وقتى خوششان مى‏آید که انسان تملق آنها را بگوید و حرفهاى آنها را به عنوان حرفهاى برتر ذکر بکند؛ خودش را کوچک کند و از حرفهاى خودش و حرفهاى انقلاب عقب‏نشینى کند؛ آن وقت آنها خیلى خوششان مى‏آید! انتقاد خوب است، تخریب بد است؛ انتقاد خدمت است، تخریب خیانت است؛ نه خیانت به دولت، بلکه خیانت به نظام و خیانت به کشور است. نباید تخریب بکنند، انتقاد بکنند.

منبع: دفتر نشر



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/7/11::: ساعت 9:16 صبح

7 مهر گروهی در یزد با عنوان 88 بیانیه ای تحت عنوان حمایت از خاتمی صادر و نسبت به دولت نهم اهانتهایی نمودند..  8 مهر نیز اولین جلسه این گروه با حضور یکی از اعضای دولت سابق با مراسم افطاری برگزار شد.

اما جای این سوال باقی است که گرداننده اصلی این گروه و گروههای مشابه در یزد چه کسی است؟ شاید عکس ذیل در پاسخ به این سوال کمک نماید. 

 

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 1:2 صبح

آقای خاتمی! خاطرات تلخ دوران شما از یادها نخواهد رفت

محمد خاتمی اخیرا گویا برای سنجش میزان علاقه مردم به اصلاحات، به برخی استان‌ها از جمله همدان سفر کرده است. وی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی این استان‌ها، نکاتی را متذکر شده که به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

1. آقای خاتمی مردم را نسبت به انتخابات بی‌رغبت دانسته، مهم‌ترین دلیل این بی‌رغبتی را این‌گونه ذکر می‌کنند: «ذهن مردم این‌طور است که اگر بیایند و نیایند، خیلی فرق نمی‌کند. اولا ذهن مردم ما این‌گونه نیست؛ چرا که میزان شرکت آن‌ها در انتخابات در مقایسه با کشورهای به اصطلاح مهد دموکراسی مانند آمریکا و فرانسه به مراتب بیش‌تر است. فراموش نمی‌ کنیم رئیس جمهوری کنونی آمریکا (بوش) با اهرم حکم قاضی به کاخ سفید راه یافت! ثانیا در طول 8 سال ریاست جمهوری آقای خاتمی، چندین انتخابات برگزار شده است. حال باید از وی پرسید: با ذهن مردم چه کرده‌اید که به انتخابات بی‌رغبت شده‌اند؟ اگر آقای خاتمی، نظارت استصوابی شورای نگهبان را عامل بی‌رغبتی مردم معرفی کند، توجه ایشان را به انتخابات شوراها معطوف می‌کنیم که نظارت شورای نگهبان وجود نداشت حتی گروهک غیرقانونی نهضت آزادی نیز برای بسیاری از استان‌ها از جمله تهران کاندیدا معرفی می‌کرد‌؛ اما عملکرد شورای اصلاح طلب! تهران به اندازه‌ای منفی بود که در شهر تهران فقط کم‌تر از 20 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند!

2. ظاهرا آقای خاتمی به این نکته مهم توجه کرده که پس از گذشت 12 سال! باید اصلاحات را تعریف و مشخص کرد که به اسلام چگونه نگاه می‌کنیم؟ و نسبت میان اسلام و مردم سالاری را چگونه می‌بینیم؟ وی می‌گوید: در اصلاحات یک نوع آشفتگی پیدا شده و هر کس از ظن خود یار اصلاحات شده و باید از این وضعیت نجات پیدا کنیم.»!

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/7/7::: ساعت 10:49 عصر

حجت الاسلام روان بخش در واکنش به سخنان رمضان زاده:
بیشتر تخریب‌کنندگان دولت از انقلاب و نظام اسلامی بریده‌اند



رسا، سرویس سیاسی ـ دبیر هفته نامه پرتو سخن با اشاره به نهی رهبر معظم انقلاب از تخریب دولت گفت: بیشتر تخریب‌کنندگان دولت کسانی هستند که از انقلاب و نظام اسلامی بریده‌اند، ولی جرات بیان این واقعیت را ندارند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان عبد الله رمضان زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در دروغگو خواندن دولت‌مردان گفت: محور سخنان رمضان زاده در قم این بوده که امروز دروغگویی به یک گفتمان در نظام اسلامی تبدیل شده است در حالی که ادعای اصلاحات، بزرگ‌ترین دروغ مدعیان اصلاح‌طلبی بود، چرا که وقتی اصلاح طلبان وارد کارزار شدند مردم چیزی از اصلاح در کشور ندیدند، آنچه دیدند افساد در حوزه‌های مختلف اندیشه، فکر، دین، اقتصاد، مسایل سیاسی، سیاست خارجی، عمران و فرهنگ بود.    ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/7/4::: ساعت 9:52 عصر

رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه ملت ایران و بسیاری از ملت ها و دولت ها با برتری جویی ها، زیاده خواهی ها و تجاوزگری های برخی قدرت ها و سلطه گران جهانی مخالفند، تصریح کرد: ملت ایران اهل گفتگوست ولی زیاده خواهی ها و مطالبات غیر قانونی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا، دکتر "محمود احمدی نژاد" روز سه شنبه در جمع سران و مقام های عالی رتبه کشور جهان در شصت و سومین مجمع عمومی سازمان ملل با تشریح مواضع ایران در قبال مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد: برپایی عدالت نیازمند انسانهایی است که در درون خود به اعتدال و عدالت رسیده باشند و خوی برتری جویی را مهار و خصلت فداکاری و خدمت گزاری به نوع بشر را متجلی کرده باشند.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/7/3::: ساعت 7:30 عصر

پخش سریال "بزنگاه" از روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت اما بخش‌های زیادی از دیالوگ‌ها و الفاظ زشت این سریال بویژه دیالوگ‌های مربوط به شخصیت نادر در بازبینی‌های مکرر حذف شده است تا رضایت شورای نظارت جهت ادامه پخش این سریال تأمین گردد.


بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/7/3::: ساعت 7:25 عصر

<   <<   6      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 39

بازدید دیروز: 6 کل بازدید :2485122

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<