سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا آن که خود را خوار انگاشت ، و کسبى پاکیزه داشت ، و نهادش را از بدى بپرداخت ، و خوى خود را نیکو ساخت و زیادت مالش را بخشید و زبان را از فزون گویى درکشید ، و شرّ خود را به مردم نرساند و سنّت او را کافى بود ، و خود را به بدعت منسوب نگرداند . [ مى‏گویم بعضى این فقره و آن را که پیش از آن است به رسول خدا ( ص ) نسبت داده‏اند . ] [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

روانبخش در گفتگو با فارس:

دریافت‌کنندگان 100میلیون نمی‌توانند "مدرس‌گونه" نمایندگی کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نمونه‌ای از مشی ساده‌زیستی شهید مدرس، گفت: مدرس در مجلس از حقوق ملت مردانه دفاع می‌کرد، اما نماینده‌ای که چنان مبالغی در اختیارش قرار داده شود، قطعاً نمی‌تواند مدرس‌گونه نماینده مردم باشد.

قاسم روانبخش عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به خبر اعطای مبلغ 100 میلیون تومان به نمایندگان مجلس، گفت: مقام معظم رهبری در آستانه تشکیل مجلس هفتم و همچنین در مجلس هشتم همواره بر بحث پرهیز از تشریفات و دنیازدگی بسیار تأکید داشته و یکی از امتیازات مهم که در دولت نهم مقام معظم رهبری از آن حمایت خاص می‌کنند، همین پرهیز از تشریفات و ساده‌زیستی و زندگی در حد متوسط و پایین‌تر از مردم است.
وی افزود: انتظار می‌رفت مجلس هشتم به 8 مؤلفه اساسی اصولگرایی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده و یکی از آنها همین پرهیز از دنیاگرایی و اشرافیت بود، ملتزم باشد، اما متأسفانه موضوع پرداخت 100 میلیون تومانی که از سوی هیئت رئیسه به نمایندگان داده شده که یا به صورت وام بوده و یا برای حق مسکن، با آن ویژگی‌های اصولگرایی سازگار نیست.
روانبخش تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از مردم ما حتی برای اجاره کردن مسکن در مناطق محروم شهر پول کافی ندارند، پرداخت چند ده میلیون برای مسکن یک نماینده و 20 میلیون برای ماشین، کار درستی نیست، ضمن اینکه قیمت یک اتومبیل عادی نیز بسیار کمتر از 20 میلیون است، علاوه بر آنکه نمایندگان قبلی ماشین داشتند و بعضی از نمایندگان نیز خودشان ماشین دارند.
این کارشناس سیاسی اظهار داشت: مجلس می‌توانست برای نمایندگانی که خانه ندارند هم حق اجاره یک خانه در پایین شهر را پرداخت کند و برای نمایندگانی هم که در تهران هستند، قرار نیست کسی که نماینده شده خانه دیگری دریافت کند. حتی در اطراف تهران و شهرهای اطراف هم نیاز به خانه جدید نداشتند، ضمن اینکه برای نمایندگان استان‌های دور دست نیز مجلس می‌توانست از مسکن‌هایی که در اختیار دارد، در اختیار آنها قرار دهد.
روانبخش گفت: آقای لاریجانی و هیئت رئیسه باید یک کار اساسی و زیربنایی می‌کردند، مثلاً در جنوب شهر 300 واحد مسکونی 60 متری می‌ساختند که هر نماینده این خانه در اختیارش قرار گیرد و با تمام شدن دوران نمایندگی‌‌اش آن را تحویل مجلس دهد و نمایندگان جدید در آن ساکن شوند.
وی افزود: قبول داریم که نمایندگان برای مراجعات مردم و رفت و آمدها هزینه‌هایی دارند، اما نباید چنین مبالغ کلانی برای اموری همچون مسکن و ماشین داده شود؛ وقتی مجلس به چنین سمت‌وسویی برود، گرایش اجتماعی نیز همین‌گونه خواهد شد.
دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتوسخن تصریح کرد: آیت‌الله مصباح در مورد مرحوم مدرس می‌فرمودند که وقتی ایشان در اصفهان رأی آوردند، پول کرایه‌‌ای که می‌خواستند برای شرکت در مجلس از اصفهان به تهران بیایند، نداشتند به همین علت یک کالسکه‌ای را به صورت نسیه در اصفهان خریدند، آمدند تهران و فروختند و پول کالسکه را فرستادند. این طور بود که مدرس در مجلس از حقوق ملت مردانه دفاع می‌کرد، اما نماینده‌ای که چنان مبالغی در اختیارش قرار داده شود، قطعاً نمی‌تواند مدرس‌گونه نماینده مردم باشد.
روانبخش با بیان اینکه در زمینه دریافت این مبلغ بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان فرقی نبوده، گفت: توصیه ما به هیئت رئیسه مجلس این است که از اینگونه ریخت‌وپاش‌ها جلوگیری کنند؛ چرا که با اصولگرایی سازگار نیست، ضمن اینکه هیئت رئیسه مجلس و آقای لاریجانی باید به خاطر این جریان از مردم عذرخواهی کنند.
وی خاطرنشان کرد: از آقای کامران هم گلایه داریم که کاش قبل از اینکه اقدامی در این زمینه انجام نشده بود، اعلام می‌کردند تا جلوی این کار گرفته شود.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/7/22::: ساعت 10:21 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 69

بازدید دیروز: 323 کل بازدید :2491075

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<