سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن درمان بزرگترین درد هست : درد کفر و نفاق و گمراهی وسرگشتگی [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

  اعتراض دانشجویی به هتاکی علیه آیت الله مصباح

 جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه ای به اظهارات هتاکانه علی اکبر محتشمی پور علیه آیت الله مصباح یزدی شدیداً اعتراض کرد.

 به گزارش رجانیوز، در این بیانیه آمده است:

 اظهارات اخیر یک روحانی نما علیه عالم مجاهد و حکیم فرزانه، حضرت آیت الله مصباح یزدی تداعی گر مقاله موهن رشیدی مطلق علیه امام خمینی(ره) است.

 شاید برای نسل جوان دلیل دشمنی برخی از جریانات سیاسی با آیت الله مصباح روشن نباشد، لذا برای روشن شدن این موضوع دو مقطع مهم از تاریخ معاصر کشورمان بازخوانی می گردد.

 مقطع اول، مقطعی است که بسیاری از نیروهای مبارز دررژیم پهلوی، از جمله برخی روحانیون به تأیید سازمان منافقین که هنوز نفاق آن برای همگان روشن نشده بود، اقدام نمودند. در میان شخصیت های مبارز، سه روحانی با صراحت از تأیید این گروه خودداری نمودند: امام خمینی(ره)، شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی. لذا یکی از دلایل دشمنی با آیت الله مصباح یزدی، تیزبینی و بصیرت ایشان در عدم تأیید منافقین است که بازماندگان و سمپات های آنها به زیست سیاسی خود در جریانات سیاسی کشور ادامه می دهند.
دومین دلیل دشمنی با آیت الله مصباح، خروش بیدارگرانه ایشان در سال های اخیر در دفاع از اسلام و ارزش های انقلابی است. جریان اسلام آمریکایی در کشور، حادثه دوم خرداد را رفراندومی مانند رفراندوم شاه پیرامون اصلاحات آمریکایی خود می دانست و بر آن بود تا با بهره گیری از موج ایجاد شده و فرصت بدست آمده، اهداف خود را به سرعت محقق نماید.
جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: مردم که در سال های آستانه دوم خرداد، جسارت به ارزش های اسلامی و تورم 40، 50 درصدی را با روح و جسم خود لمس می کردند، با هدف تغییر وضع موجود به پای صندوق های رأی آمدند، اما نه تنها تیم اقتصادی دولت دوم خرداد، همان تیم اقتصادی دولت موسوم به سازندگی بود، بلکه آقای عطاءالله مهاجرانی- از پایه گذاران حزب کارگزاران که صراحتاً خود را لیبرال دموکرات دانسته اند- نیز سکاندار عرصه فرهنگ کشور شد تا لیبرالیزه و لائیک کردن کشور در دو بعد فرهنگ و اقتصاد با قدرت هرچه تمام انجام پذیرفته و خائنان به خط امام، حق نوکری شان به آمریکا را به نحو احسن ادا نمایند.

 در چنین شرایطی بود که حضرت آیت الله مصباح یزدی با تمسک به سیره انبیاء و اولیای الهی و مراد خود- امام خمینی(ره)- که آنگونه بر اصلاحات آمریکایی شاه خروشید، بپاخاست و از هیچ کوششی برای روشنگری در میان مردم و جوانان فروگذار نکرد. سیره مردان الهی نیز چیزی جز این نیست.

 در ادامه بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: انتخابات بیست و هفت خرداد- و به تبع آن- سوم تیر نیز مانند حماسه پانزده خرداد، خیزشی مردمی بود که با هدف دفاع از اسلام و برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت و محاسبات دشمن و دنباله های داخلی او را برای اصلاحات آمریکایی و استحاله و براندازی نظام به هم ریخت.

 لذا دومین دلیل دشمنی با آیت الله مصباح، روشنگری های ایشان علیه خط نفاقی است که برآن بود به نام خط امام و یار امام، انقلاب اسلامی را از مسیری که امام در وصیت نامه سیاسی- الهی خود تعیین فرموده بودند، منحرف کند.

 از احزاب و افرادی که یادآور آخوندهای درباری شاه هستند، انتظاری نیست، اما از علمای راستین حوزه های علمیه انتظار می رود در مقابل اهانت به این فقیه مجاهد سکوت ننمایند. اهانت به شیخ فضل الله نوری به آنجا رسید که وی را با حکم یک روحانی نما در ملأ عام به دار آویختند. آیا نباید از آن حادثه عبرت گرفت؟!

 آیا اعضای محترم جامعه مدرسین فراموش کرده اند آیت الله مصباح پس از آنکه اساسنامه جامعه مدرسین (که به دست خط ایشان بود) به دست ساواک افتاد، دست خط خود را عوض کرد؟! اگر آخوند خراسانی و میرزای نایینی هم به مانند شیخ محمد کاظم یزدی از شیخ فضل الله حمایت کرده بودند، سرنوشت مشروطه به آن هرج و مرج و استبداد نینجامیده بود. آیت الله مصباح سرباز فداکار اسلام و انقلاب است. آقایان مرتکب اشتباه برادران یوسف نشوند.

 جامعه اسلامی دانشجویان افزود: رئیس مجلس خبرگان چندی پیش در یکی از خطبه های نماز جمعه به جریانی اشاره نمودند که «روحانیت» را نشانه رفته است. آیا معرفی این جریان نمی تواند گامی در دفاع از روحانیت و مقابله با تندروی ها باشد؟ آیا رئیس مجلس خبرگان در مقابل جسارت به یکی از اعضای این مجلس سکوت خواهد کرد؟! آیا ایشان همکاری با آیت الله مصباح در نشریه «بعثت» و تهیه آن گزارش برای امام(ره) را فراموش کرده اند؟! اختلاف نظرها نباید باعث کتمان حقایق شود.

 به محضر مراجع معظم نیز عرض می شود اگر در مقابل اهانت به شخصیت هایی مانند آیت الله مصباح سکوت اختیار شود، اهانت ها دامان مرجعیت را هم خواهد گرفت.

 جامعه اسلامی دانشجویان ضمن محکومیت اهانت یک روحانی نما که حرکت او تداعی گر مقاله رشیدی مطلق و حکم اعدام شیخ فضل الله نوری توسط شیخ ابراهیم زنجانی است؛ از علما و متدینین می خواهد در مقابل این حادثه سکوت نکنند، چرا که هتاکان، اسلام و علمای راستین را نشانه رفته اند نه مصباح یزدی را. به قول شیخ شهید شیخ فضل الله نوری: «از سر من این عمامه را برداشتند، از سر همه برخواهند داشت.

مطالب مرتبط:

واکنش سخنگوی جامعه روحانیت به هتاکی محتشمی/ حمله به آیت‌الله مصباح بخاطر افشای لیبرال‌ها مسبوق به سابقه است  

 نه امام(ره) را شناختند نه مصباح را /عبدالله چینی‌چیان 

مصباح؛ فریاد همه شهیدان خمینى /نوشته حسن ابراهیمی 

 اعتراض جامعه اسلامی دانشجویان به هتاکی علیه آیت الله مصباح  

آقای محتشمی پور، جهت یادآوری   

 در پاسخ به هتاکی محتشمی پوررحیمیان: امام به آیت الله مصباح اطمینان کامل داشت 

خجالت نکشید ! توبه کنید ! (یادداشت روز کیهان) 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: آیت‌الله مصباح از نزدیک‌ترین مجاهدان به اندیشه امام هستند (مربوط به بلوای مرگ توسلی) 

نقد اظهارات حجت‏السلام والمسلمین محتشمی‏پور  

بیانیه دانشجویی 5 دانشگاه در حمایت از علامه مصباح  

 حجه الاسلام حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله مصباح هستی خود را وقف دین و انقلاب کرده است  

انتقاد دبیرکل موتلفه از سخنان محتشمی علیه علامه مصباح  

 آقای محتشمی شما چرا؟  

  اگر می توانید ضلالت مصباح را روشن کنید



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 2:11 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 41

بازدید دیروز: 98 کل بازدید :2485222

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<