سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمترین حقى که از خداى سبحان بر گردن شماست این که از نعمتهاى او در راه نافرمانى‏اش یارى نباید خواست . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران

7 تیر 1360

روز هفتم تیر ماه 1360 اگر چه روزی است که ملت ایران ، شهید بهشتی که خود «‌یک ملت بود برای این ملت ما » و نیز 72 تن از یاران انقلاب را از دست داد ، اما در عین حال روزی است که چهره منافقین کوردل بیش از پیش برای همگان آشکار شده و صفوف انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر ساخت.
در این روز شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب در سرچشمه تهران جلسه‌ای داشتند . اما منافقین که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاری ، شهید بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان که دارای مسؤولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس ، وزارت و ... داشتند به شهادت رساندند.
شهید مظلوم بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی بود و با درک و بینش عمیقی که از اسلام و مسائل روز داشت همواره در سنگرهای فرهنگی ، علمی و مبارزاتی نقش مهمی ایفا نمود. ایشان از معماران نظام اسلامی بودند که نقش مهمی در تهیه قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی داشتند . همچنین بینش عمیق و کار برای ایشان باعث شد که جهت نظم بخشیدن به فعالیتهای جریان روحانیت و جریانهای اصیل اسلامی « حزب جمهوری اسلامی »‌ را تأسیس کنند.
ایشان همچنین ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده داشت و همواره از سوی ضد انقلاب و جریانهای ناپاک مورد تهمت و افترا قرار می‌گرفت اما در راه اهداف اسلامی حضرت امام و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از پای ننشست . چنانکه حضرت امام در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرمود: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم بود و خار چشم دشمنان اسلام بود.



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/4/7::: ساعت 9:0 صبح

بمباران شیمیایی سردشت توسط قوای بعث عراق

7 تیر 1366

رژیم عراق که از پیروزی در جبهه‏های جنگ علیه ایران ناامید شده بود، تصور می‏کرد با حملات شیمیایی می‏تواند خواسته‏های خود را بر ملت ایران تحمیل نماید. از این‏رو در تاریخ 7 و 8 تیرماه 1366، هواپیماهای بمب‏افکن عراقی با بمب‏های شیمیایی به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و خُرد و کلانِ مردم بی‏گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قرار دادند.
بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‏ترین و وحشتناک‏ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پی‏آمدهای منفی زیادی به بار آورد. جمهوری اسلامی ایران، این تهاجم را غیر انسانی اعلام کرد و شهر سردشت را نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان بعد از بمباران هسته‏ای هیروشیما نامید.
حمله شیمیایی هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق به شهر سردشت در غرب ایران، به شهادت 110 نفر و مجروح شدن پنج هزار تن انجامید. با کمال تاسف، هنوز هم تعدادی از مردم مقاوم و شریف شهرستان سردشت با آثار و پی‏آمدهای این بمباران دست به گریبان هستند و در رنج و درد به سر می‏برند.
به رغم ارتکاب این جنایت هولناک، مجامع جهانی هیچ اقدامی در جلوگیری از ادامه تجاوز به عمل نیاوردند، حتی آن رژیم خونخوار را هم ملامت نکردند و چون گذشته بی‏اعتنا از کنار این حادثه گذشتند.



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/4/7::: ساعت 8:0 صبح

بازخوانی پیوند شوم منافقین، بنی‌صدر و نهضت آزادی/2:
مجاهدین خلق فرزندان عزیز مهندس بازرگان

*

به میزانی که مهندس بازرگان و نهضت آزادی، همسویی و ائتلاف خود را با بنی صدر بیشتر نشان می دادند، موضع گیری آنان در قبال سازمان نیز دوستانه تر و مشفقانه تر می شد.در دوازدهم اردیبهشت ماه 60، مقاله ای از مهندس مهدی بازرگان در روزنامه میزان به چاپ رسید که واکنش های متفاوتی را برانگیخت.



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/4/6::: ساعت 10:28 عصر

 

 

به گزارش سرویس سیاسی برنا، رییس جمهور کشورمان در حاشیه مراسم افتتاح طرح شماره گذاری کالا و خدمات اظهار داشت: من این موضوع را مطرح کردم و دولت آمریکا نتوانست آن را تکذیب کند.
رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: من در سفر نخست وزیر عراق به تهران موضوع را به ایشان گفتم و تاکید کردم که اگر آمریکایی‌ها تکذیب کردند جزییات را منتشر خواهم کرد.
رییس جمهور افزود: البته دیدم افراد دیگری اقدام به تکذیب کردند و این برایم جالب بود. من از اقدام آمریکایی گفتم اما برخی افراد در عراق موضوع را تکذیب کردند که ربطی به آنها نداشت و تکذیب آنها معنی نداشت.
وی ادامه داد: خنده دار تر این بود که بعضی‌ها در داخل نیز موضوع را تکذیب کرده‌اند که باید از آنها پرسید چه ارتباطی بین اینهابا مساله وجود دارد که چنین ناشی گری کرده‌اند و اینکه برای که تلاش می‌کنند؟ آیا نمایندگی از طرف مقابل داشته اند؟
رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود در مورد سخنان سخنگوی دولت آمریکا تاکید کرد: جالب اینجا بود که عده‌ای در داخل گو اینکه سخنگوی دولت آمریکا هستند اقدام به تکذیب کرده‌اند جای سوال جدی این است که اینها چرا تکذیب کرده‌اند و اگر به این سوال پاسخ دهند ریشه درگیری‌های سیاسی در داخل روشن می‌شود.
احمدی نژاد افزود: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به عده‌ای نمایندگی داده اند و افراد حاشیه‌ای خود را وارد صحنه کرده‌اند تا موضوع را لوث کنند که البته لوث نخواهد شد و آنها خودشان می‌دانند که چه کرده‌اند و آثار و تبعات آن هم مشخص است، اینطور سراسیمه عمل کردن و تکذیب در داخل جای سوال جدی است.  


بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/4/5::: ساعت 11:16 عصر

فایل صوتی و گزارش تصویری :

ترور ششم تیر به بیان حضرت آیت الله خامنه ای

 


سخنان مقام معظم رهبری در مورد حادثه ترور :
دریافت فایل صوتی












ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/4/5::: ساعت 2:35 عصر

رئیس‌جمهور دوشنبه شب در گفتگوی زنده تلویزیونی عوامل مختلف نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را برای مردم تشریح کرد و گفت : دولت با تحقیق و بررسی‌های دقیق، مشکلات موجود کشور را ریشه‌یابی کرده و با طراحی‌های کارشناسی و بنیادین در صدد اصلاح و علاج نابسامانی‌های اقتصادی کشور است.

رئیس‌جمهور دوشنبه شب در گفتگوی زنده تلویزیونی عوامل مختلف نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را برای مردم تشریح کرد و گفت : دولت با تحقیق و بررسی‌های دقیق، مشکلات موجود کشور را ریشه‌یابی کرده و با طراحی‌های کارشناسی و بنیادین در صدد اصلاح و علاج نابسامانی‌های اقتصادی کشور است.


وی بازتعریف نظام بهره‌وری، هدفمند کردن یارانه‌ها، اصلاح سیستم اخذ مالیات، بهبود وضعیت گمرکات، اصلاح ساختار نظام بانکی، تنظیم نظام توزیع کالا و خدمات، ارزش‌گذاری پول ملی و نیز اصلاح ساختار دولت را از مهم‌ترین عرصه‌هایی دانست که دولت به‌دنبال اصلاحات ساختاری در آن است و از همة صاحبنظران خواست دولت را در انجام این اصلاحات بنیادین یاری کنند.
دکتر محمود احمدی‌نژاد در ابتدای این گفتگوی زنده تلویزیونی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که شروع یک مجاهدت و تحول عظیم، مصادف با این شب مبارک شده است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/4/4::: ساعت 10:12 عصر


امام دستور توسعه مؤسسه را داد/ از التقاط بریدیم نه از نهضت امام
*

در مقطعی که کسی جرئت خواندن یک اعلامیه را هم نداشت، با انواع دشواری ها، نشریه انتقام را منتشر می کردم، اما اولویت را برای خودم بررسی و ارائه اندیشه اصیل اسلامی، می دانستم و معتقد بودم اولین آسیبی که ممکن است به نهضت وارد شود،از ناحیه افکار بیگانه و التقاطی است.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/4/3::: ساعت 11:27 عصر

373623.jpg
ویژه نامه روزنامه ایران به مناسبت سومین سالروز سوم تیر پیروزى دکتر احمدى نژاد در انتخابات ریاست جمهورى نهم با عنوان حماسه «به نام خدا» با نوشتار و گفتارهایى از: آیت الله مصباح یزدى، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقى، پروفسور حمید مولانا، مهندس مجتبى ثمره هاشمى، دکتر غلامحسین الهام، دکتر منوچهر آشتیانى، دکتر علیرضا ذاکراصفهانى، دکتر عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام حمید رسایى، عزت مطهرى (شاهى)، دکتر روح الله احمدزاده و...ضمیمه شماره امروز است.


بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/4/3::: ساعت 12:56 عصر

 جزئیات شکست توطئه ربودن رئیس‌جمهور در سفر عراق

گروه سیاسی: رئیس جمهور روز پنج شنبه در اجلاس سالیانه جامعه مدرسین قم، در حالی که از عنایات الهی سخن می گفت به ناکام ماندن توطئه ربایش و ترور خود از سوی اشغالگران عراق در جریان سفر اسفندماه سال گذشته به این کشور خبر داد.

 

به گزارش رجانیوز، رئیس جمهور در این زمینه گفت: "من اولین رئیس دولتی بودم که با اعلام قبلی، دو روز به این کشور سفر رسمی کردم. پیش از من رؤسای دولت‌های آمریکا و انگلیس به واسطه حضور گسترده نظامیان خود در این کشور چند ساعتی حضور پیدا کرده، اما هیچ کدام از آنها شب را در عراق نمانده‌اند. ما در این سفر حاضر نشدیم در منطقه تحت کنترل آمریکایی‌ها (منطقه الخضرا) اقامت کنیم. ضمن اینکه براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه، در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند."

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/4/1::: ساعت 11:5 عصر

<      1   2   3   4   5      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8

بازدید دیروز: 71 کل بازدید :2488289

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<