سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیا آزاده‏اى نیست که این خرده طعام مانده در کام دنیا را بیفکند و براى آنان که در خورش هستند نهد ؟ . جانهاى شما را بهایى نیست جز بهشت جاودان پس مفروشیدش جز بدان . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

گزارش نیویورک تایمز در آستانه تشکیل اجلاس گروه 8 در ژاپن
آمریکا و اروپا عامل بحران غذا در جهان هستند
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در آستانه برگزاری اجلاس گروه 8 ، آمریکا و اروپا را عامل اصلی بحران غذا در جهان دانست.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، این روزنامه آمریکایی در شماره روز گذشته خود با اشاره به بحران جهانی غذا و برپایی اجلاس سران گروه 8 در ژاپن اشاره کرد و نوشت: «بحران غذا که ده ها میلیون انسان را به کام فقر و گرسنگی کشانده، بحرانی ساخته و پرداخته دست بشر است، نه طبیعت. این بحران نتیجه سوءمدیریت در بخش انرژی و سیاست های غلط در بخش کشاورزی است.»
نیویورک تایمز کشورهای ثروتمند را در بروز بحران غذا مقصر خوانده و افزود: «سران کشورهای عضو گروه 8 در نشست این هفته خود در ژاپن باید مسئولیت اصلی در ایجاد بحران غذا در جهان را به گردن بگیرند و به روشنی بازگو کنند چه برنامه هایی برای رفع بحران در دست اقدام دارند.»
در این تحلیل همچنین آمده است: «در ابتدا این کشورها باید به تعهدات سال 2005 خود در زمینه کمک به کشورهای فقیر وفادار بمانند و سایر کشورهای ثروتمند به ویژه کشورهای خاورمیانه را هم به کمک به کشورهای فقیر ترغیب کنند.»
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: «سیاست های غلط کشورهای ثروتمند، اصلی ترین نقش را در بروز بحران ایفا می کند. مهم ترین سیاست گذاری های غلط،در آمریکا و اتحادیه اروپا روی داد که با تصویب قوانین و تعرفه ها، تولید سوخت زیستی از محصولات کشاورزی در این کشورها را تشویق کردند. طبق اعلام بانک جهانی، تقریبا همه رشد تولید جهانی ذرت بین سال های 2004 تا 2007 قربانی تولید اتانول در آمریکا شد. همین امر سبب شد تا قیمت ذرت و دانه های خوراک دام افزایش یابد. در نتیجه کشاورزان به جای کشت ذرت به کشت سایر محصولات کشاورزی روی آوردند.»
گسترش موج تظاهرات
همزمان با ورود سران هشت کشور بزرگ صنعتی جهان به هوکایدو در شمال ژاپن، معترضان به تغییرات اقلیمی و گرانی موادغذایی، روز گذشته نیز به تظاهرات خود در نزدیکی محل برگزاری اجلاس این گروه ادامه دادند.
معترضان با در دست داشتن پارچه نوشت هایی که روی آن شعار «مرگ بر امپریالیسم» نوشته شده بود، در «ساریور»، نزدیک ترین شهر به محل برگزاری اجلاس گروه 8 تجمع کردند. تظاهرات آرام مردم با دخالت پلیس به درگیری و خشونت کشیده شد.
این در حالی است که تظاهرات چندین هزار نفره روز شنبه معترضان نیز به درگیری با پلیس و بازداشت چهار تن از جمله یک تصویربردار تلویزیونی منتهی شد. معترضان خواستار انحلال گروه 8 و اتخاذ فوری تدابیری برای حل و فصل تغییر وضعیت اقلیمی و گرسنگی جهانی هستند.
اجلاس سال گذشته سران گروه 8 در آلمان نیز، با تظاهرات گسترده مخالفان جهانی سازی، پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت نیروهای پلیس و استفاده این نیروها از ماشین های آب پاش برای متفرق کردن مردم همراه بود.
سران کشورهای گروه 8 متشکل از آمریکا، ژاپن، روسیه، فرانسه، انگلیس، کانادا، ایتالیا و آلمان و نیز برخی رهبران کشورهای آفریقایی، سران چین، هند و برخی از مقامات دیگر کشورها در اجلاس امسال گروه هشت شرکت دارند. این اجلاس امروز (دوشنبه) آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
  منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/4/17::: ساعت 5:6 عصر

سوم ماه رجب سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام هادی علیه السلام تسلیت باد.

 

منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/4/16::: ساعت 3:15 عصر

تاوان ورود به منطقه ممنوعه قدرت پس از 3 سال
*

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه علت این قبیل رفتارها را در استحکام و پایبندی دولت بر سر آرمان ها باید دانست از دانشجویان نیز خواست تا در راه آرمانگرایی و آرمانخواهی لحظه ای تردید نکرده، همواره یک آرمانخواه ایده آل باقی بمانند و از رییس جمهورشان نیز جز این انتظار نداشته باشند.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/4/15::: ساعت 12:42 عصر

ولادت با سعات پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر علیه السلام مبارکباد



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/4/14::: ساعت 11:1 صبح

  سخنان مهم نصرالله درباره آزادسازی اسرا
جشن ملی برای آزادی اسرا

 دبیرکل حزب‌الله لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی که امروز در حومه جنوبی بیروت برگزار کرد، جزئیات جدیدی از عملیات تبادل اسرا میان حزب‌الله و اسراییل را فاش کرد.

 به گزارش رجانیوز، سید حسن نصرالله در این کنفرانس ابتدا به موضوع قرارگرفتن نام مقاومت در لیست گروههای تروریستی از سوی دولت انگلیس اشاره کرد و با اشاره به حمایت های این دولت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعطاء نشان شوالیه از سوی ملکه این کشور به سلمان رشدی مرتد چنین اقداماتی را طبیعی دانست.

 وی در ادامه به موضوع تبادل اسرا پرداخت و با بیان اینکه جزئیات بیشتر را در روز استقبال از اسرا بیان می کند، روند مذاکرات با اسرائیل توسط میانجی آلمان منصوب دبیرکل سازمان ملل را تشریح کرد.

 نصرالله زمان تبادل اسرا را اواسط ماه میلادی جاری ذکر کرد و ضمن تأکید بر اینکه این آزادسازی جشنی ملی برای همه لبنانی هاست و حزب الله از آن در مسائل داخلی استفاده نمی کند، به طور ویژه درخواست کرد هیچ فرد یا گروهی به بهانه این جشن پیروزی به بهانه شادمانی شلیک هوایی نکند که این شلیک به مثابه هدف قرار دادن سر، سینه و عمامه اوست.

 دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دوم از کنفرانس مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران درباره سرنوشت 4 ایرانی ربوده شده، اسرای حماس و سایر کشورهای عربی، مزارع شبعا، سلاح مقاومت، درگیری های اخیر در لبنان و احتمال حضور خود در مراسم استقبال از اسرا پاسخ گفت.

 متن کامل سخنان سید حسن نصر الله به نقل از پرس.تی.وی ـ بیروت، به این شرح است:

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/4/12::: ساعت 11:24 عصر

تا چند لحظه دیگر یک خبر فوری در خصوص خشکسالی منعکس می شود.

بله اینجا آزمایشگاه مرکزی یزد است. در این خشکسالی امروز 11/4/87 ساعت 10 و 18 دقیقه صبح محوطه را با یک تانکر آب شستو داده اند!!؟

هنوز محوطه تر است مسئولین می توانند ببینند!!

 

 

 

 



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/4/11::: ساعت 11:4 صبح

 

 



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/4/10::: ساعت 10:44 صبح



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/4/9::: ساعت 10:27 صبح

 پایانه مسافری جدید یزد بزودی افتتاح خواهد شد؟

     شاید بیش از ده سال باشد که کار ساخت پایانه مسافری یزد در ابتدای جاده شهرک صنعتی یزد شروع شده و از همان موقع مسئله دور بودن از شهر عمده مشکل آن ذکر می شد. اما کمتر چیزی که به آن توجه شده و می شود هم جواری با منابع عظیم سوخت است و این سوال مطرح است که در صورت بروز حادثه آیا برای مسافرین خطر ساز نخواهد بود؟! این چیزی است که کارشناسان مربوطه باید در این باره نظر داده باشند.  سالیانی هم که این پروژه تعطیل یا نیمه تعطیل بود!!؟ تا اینکه در دو سال اخیر فعال شده و گویا شهرداری یزد تصمیم گرفته آن را به انجام برساند. اما نکاتی چند درباره بی توجهی ها که جز اتلاف بیت المال حاصل دیگری ندارد در ادامه ملاحظه فرمایید.     


ادامه مطلب


بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/4/8::: ساعت 10:51 عصر

در سال 1998، هنگامی که دانشجوی سال دوم دانشکده خدمات بهداشتی وابسته به دانشگاه استانبول بود، در میان امتحان پایان ترم به خاطر داشتن پوشش اسلامی به زور پلیس مرا از سر جلسه امتحان بیرون کردند. من به آنها گفتم که کارشان مغایر با حقوق بشر است اما استادم گفت: یا مثل آدم لباس بپوش، یا اینکه گمشو برو! بعد نیروهای پلیس ویژه که در ترکیه به آن ها روبوکوپ می گویند ریختند داخل جلسه امتحان. ادامه ماجرا

بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/4/7::: ساعت 10:7 عصر

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 103

بازدید دیروز: 77 کل بازدید :2486532

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<