سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که هرگاه او را از دست بدهی، پس از او زندگی را دوست نداشته باشی . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا
رئیس جمهور در جمع مردم کهکیلویه و بویراحمد؛
آمریکایی ها گام مثبت خود را خراب نکنند
محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران اجازه سازش و عقب‌نشینی را به هیچ‌کس نمی‌دهد، گفت: غربی‌ها چاره‌ای جز تطبیق خود با واقعیت‌های ملت ایران ندارند و اگر تهدید نیز بکنند راه به جایی نخواهند برد. ‌
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دیروز در ادامه دور دوم سفرهای استانی در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: اینکه می‌بینیم هنوز وضعیت بشر در نابسامانی، تبعیض، ظلم و نابرابری به سر می برد به این خاطر است که بشر به سمت حاکمیت انسان صالح حرکت نکرده است. اگر حاکمان صالح حاکم شوند، همه رنج‌ها، تبعیض‌ها و فسادها برچیده خواهد شد. امروز در هر جای دنیا ظلم و تبعیض و بددلی و بوی سلطه و چپاول و ظلم و فریب را می‌توان احساس کرد. اما امروز دشمن از عزت ملت ایران عصبانی است، زنجیر می‌جود و فریاد می‌زند.. ادامه مطلب


بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/5/3::: ساعت 10:13 عصر

در نشست 4 ساعته با رئیس جمهور اعلام شد
حمایت فعالان بخش خصوصى از طرح تحول اقتصادى دولت
379221.jpg
رئیس جمهور در سومین نشست توجیهى طرح تحول
اقتصادى و در جمع فعالان بخش خصوصى مطرح کرد
«نمى شود و نمى توانیم» در ایران جایى ندارد
عصر روز یکشنبه 30 تیرماه سومین نشست توجیهى طرح تحول اقتصادى با حضور فعالان اقتصادى و رئیس جمهور برگزار شد. در این نشست که حدود 4 ساعت به طول انجامید، فعالان بخش اقتصادى در قالب تشکل هاى اتاق بازرگانى، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن، تولید کنندگان و صادرکنندگان به ابراز نظر پرداختند که نکته مهم در این سخنان حمایت فعالان بخش خصوصى از طرح تحول اقتصادى دولت بود.   ادامه مطلب


بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/5/1::: ساعت 2:27 عصر


27 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت در سال 1367
قطعنامه 598 ، هشتمین قطعنامه‌ای بود که شورای امنیت سازمان ملل از ابتدای تجاوز علنی رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران ، صادر کرده بود.
همه قطعنامه‌های قبلی به علت جهت گیری ناعادلانه آنها از سوی ایران رد شده بود اما در ابتدای صدور قطعنامه 598 بعلت نکات مثبتی که در این قطعنامه گنجانده شده بود از سوی جمهوری اسلامی اعلام شد که ایران جای بحث و مذاکره در این قطعنامه می‌بیند و آن را نه رد کرد و نه قبول؛ ولی سرانجام در تاریخ 27 تیر 1367 این قطعنامه مورد قبول جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.  ادامه مطلب


بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/4/28::: ساعت 10:53 عصر

 
مهم‌ترین مباحث سیاست داخلی، خارجی و اقتصادی در مصاحبه تلویزیونی تشریح شد؛
رئیس‌جمهور: در بهترین شرایط 30 ساله گذشته قرار داریم

رئیس‌جمهور در مصاحبه زنده تلویزیونی نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص روند برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، مباحث مهم در حوزه سیاست داخلی و منطقه‌ای، شرایط مذاکره با آمریکا و همچنین طرح تحول بزرگ اقتصادی مطرح کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز‌ در یکی از بهترین شرایط سیاسی و بین‌المللی در سی سال اخیر قرار دارد.  »

رئیس‌جمهور در مصاحبه زنده تلویزیونی نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص روند برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، مباحث مهم در حوزه سیاست داخلی و منطقه‌ای، شرایط مذاکره با آمریکا و همچنین طرح تحول بزرگ اقتصادی مطرح کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز‌ در یکی از بهترین شرایط سیاسی و بین‌المللی در سی سال اخیر قرار دارد.


بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/4/26::: ساعت 10:35 عصر

تفسیر متفاوت از اصل 136 قانون اساسی:
لزوم یا عدم لزوم رأی اعتماد مجدد در صورت تغییر نیمی از کابینه

*

در شرایطی که شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی به دلیل عدم رخداد این مسئله در دولت های قبل، تفسیر خاصی از اصل 136 ارائه نکرده است، برخی صاحبنظران تفسیر متفاوتی از این اصل قانون اساسی دارند.

مقاله فرید زکریا در نیوزویک:
آیا امریکا به "رئیس‌جمهور جنگ" نیاز دارد؟

*

راه حل در واقع همان دکترین آیزنهاور باهوش ترین رئیس جمهور امریکاست که با کاستن از نفوذ فرانسه در ویتنام یا پشتیبانی انگلستان در کانال سوئز به مقصود خود رسید و موازنه ایجاد کرد.

خلاف شأن روحانیت بنزسواری است نه پیاده‌روی
*

بار محتوایی واژه "روحانی" برای دانش آموختگان حوزه های علمیه همان است که در منشور روحانیت توسط امام راحل تبیین می شود و آن روحانی شدن و دوری از مظاهر دنیوی و جسمانی است. بنابراین، به نظر می رسد آنچه که مغایر شأن روحانیت است، نه پیاده روی بلکه بنزسواری هایی است که در دوره پس از جنگ و مانور تجمل از سوی برخی افراد که متأسفانه در میان آنان معدود روحانیونی نیز وجود داشتند، به راه افتاد.

پشت پرده دلسوزی حزب لیبرال دموکرات برای روحانیت:
پروژه عبور از روحانیت به وسیله روحانیت

*

"روحانیت در مقابل روحانیت"، "استراتژی جدیدی" است که با "طراحی حساب شده"ای در حال اجراست. "عبور از روحانیت به وسیله روحانیت"

مغایرت دستورالعمل انتقال فرهنگیان با سیاست‌های حمایتی دولت از جوانان
*

اعلام یکباره این دستورالعمل، زوج های جوانی را که برای شروع زندگی بر مبنای همان دو سال اول و سپس انتقالی به تبعیت همسر برنامه ریزی کرده بودند، دچار مشکل کرده است.

خروج آخرین ناو امریکایی از خلیج فارس پس از رزمایش سپاه
*

لینکلن ناوی هواپیمابر و اتمی است که ساخت آن 6 سال به طول انجامید و در سال 1988 به آب انداخته شد. این ناو چند رکورد را به نام خود ثبت کرده است که یکی از آن ها، بزرگ ترین عملیات تخلیه در زمان صلح است که در سال 1990 و در فیلیپین انجام شد. اولین عملیات نظامی آن نیز شرکت در طوفان صحرا در سال 1992 است.

هفته نامه تایم گزارش داد:
چالش 60 ساله سد هیلمند و مشکلات امنیتی در افغانستان

*

توقف طالبان و قاچاق مواد مخدر در این منطقه منوط به احداث این سد است چون در افغانستان منابع برق بسیار کم است و اگر ساخت این سد به تعویق بیشتری بیافتد، باعث بروز مشکلات عدیده ای در برق رسانی به نیروها خواهد شد.

گفتاری از حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری:
نوآوری و تمدن‌سازی

*

توین‌بی که یکی از بزرگترین فیلسوفان تاریخ معاصر غرب است گفته بود تنها فرهنگی که جهاز هاضمه‌اش قدرت دارد فرهنگ غرب را در درون خودش هضم کند و چیز دیگری از او بسازد فرهنگ اسلامی است.

به دنبال تغییر مدیرعامل بانک صنعت و معدن:
کندی در رسیدگی به موضوع لاستیک پارس

*

درحالی که مهدی رضوی مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن قصد تغییر مدیرعامل شرکت لاستیک پارس و رسیدگی به برخی موارد مربوط به فرش انحصاری در این شرکت را داشت، با جابجایی و انتصاب محمدرضا پیشرو به عنوان مدیرعامل بانک، این رسیدگی با کندی مواجه شده است.

با هدف بحث درباره موضوع هسته‌ای ایران:
باراک و اشکنازی به واشنگتن می‌روند

*

درپی سفر دو هفته قبل مایکل مولن رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به سرزمین های اشغالی و تأکید وی در مذاکرات خود با مقامات صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچگونه چراغ سبزی درخصوص حمله به ایران از سوی امریکا وجود ندارد، منابع دیپلماتیک اسرائیل اعلام کردند وزیر جنگ و رییس ستاد ارتش این رژیم ماه جاری به طور جداگانه به واشنگتن سفر خواهند کرد.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/4/24::: ساعت 2:34 عصر

اشاره: این مصاحبه به خاطر تازگی و ناگفته بودن مطالب و از سوی دیگر به دلیل صراحت گوینده، از خواندنی ترین گفت و گوهایی است که در نشریه "یادآور"، یادمان امام(ره) منتشر شده است.

 

حجت الاسلام سید حسین موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب با حکم امام(ره)، در این گفتگو به ادعاهای برخی گروهها و شخصیت های سیاسی داخلی و اپوزیسیون مبنی بر کانلیزه بودن ارتباط با امام(ره) و انتقال اطلاعات به ایشان، ماجرای آیت الله شریعتمداری، نهضت آزادی، سازمان مجاهدین خلق(منافقین) و نحوه برخورد با آنها و قضیه منتظری پرداخته است:

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/4/22::: ساعت 8:12 صبح

 

گروه سیاسی: سخنگویان داخلی دولت امریکا که طی 3 هفته اخیر مأموریت ویژه ای را بر تحمیل تعلیق بر جمهوری اسلامی آغاز کرده اند، در حالی که شان مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز موضع رسمی کشورش را در موضوع هسته ای ایران عدم لزوم تعلیق به عنوان پیش شرط مذاکرات اعلام کرد، همچنان از پذیرش بسته و تلویحاً و تصریحاً تعلیق غنی سازی سخن می گویند.

 

به گزارش رجانیوز، یک سایت اینترنتی که در این زمینه مأموریت ویژه ای را برعهده دارد و برای تحمیل تعلیق از رسانه های اپوزیسیون و دوم خردادی نیز عطش بیشتری نشان می دهد، روز پنج شنبه به مدت چند ساعت شبه رهنمودهایی را بر روی خروجی قرار داد و ادعا کرد ایران دو راه بیشتر پیش روی ندارد: «راه نخست، نتیجه‌گیری از دوران سه ساله ایستادگی و استفاده از هزینه‌های پرداخت‌شده توسط کشور در این دوره و راه دوم، مقابله زیاده‌خواهی غرب مبنی بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای کشور.»

 ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/4/22::: ساعت 8:4 صبح

روایت کوی دانشگاه از زبان ناطق نوری

وزیر علوم دوران 18 تیر و دستیارانش باید محاکمه می‌شدند

18 تیر 1387

علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس مجلس اسبق کشورمان در کتاب خاطرات خود ضمن بیان خاطراتی از حادثه کوی دانشگاه تهران، نوشته است: به نظر من وزیر علوم آن دوران و دستیارانش در رده‌های مختلف باید محاکمه می‌شدند اما خیلی مصلحت‌اندیشی شد.

علی‌اکبر ناطق‌نوری در جلد دوم کتاب خاطرات خود که توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است، روایتی از تعطیلی روزنامه سلام و ماجرای کوی دانشگاه تهران ارائه داده است.

در جلد دوم خاطرات علی‌اکبر ناطق‌نوری شرحی از ماجرای تعطیلی روزنامه سلام و حادثه کوی دانشگاه به شرح ذیل ارائه شده است.

* ماجرای تعطیلی روزنامه سلام و حادثه کوی دانشگاه

چون پیشتر در امور اجرایی بوده و وزارت کشور را در بحرانی‌ترین شرایط کشور هم اداره کرده بودم، با حساسیت، جریان کوی دانشگاه را تعقیب کردم. خبرهایی که از آغاز صبح در این باره می‌رسید، حکایت از این داشت که آن چه رخ می‌دهد، یک جریان عادی نیست. اصل ماجرا از این قرار بود که به دنبال توقیف روزنامه "سلام" و به بهانه اعتراض به این توقیف،در کوی دانشگاه تظاهراتی شد که بعد به بیرون هم کشیده شد.راهپیمایان مسیری را طی کردند،سپس نیروی انتظامی با آنها برخورد کرد که منجر به آن حوادث شد.

ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 9:18 صبح

محمد خاتمی در اظهاراتی که روز گذشته سایت بنیاد باران آن را منتشر کرد، خطاب به دانشجویان پرسش هایی را مطرح کرده و می گوید: بارها گفته ام، در زمان غیبت معصوم چه کسی گفته که ما رسالت مسلمان کردن و تحمیل نظام خودمان به جهان را داریم؟

 

مهدی کوچک زاده در گفتگو با رجانیوز در پاسخ به پرسش خاتمی گفت: اگر منظور آقای خاتمی از این سؤال القای جواب باشد یعنی کسی نگفته ما رسالت مسلمان کردن و تحمیل نظام خود را به جهان داریم، وی به عنوان فردی که خود را فرزند فاضل و باتقوای امام می داند، به بیانات امام(ره) ارجاع داده و تقاضا می کنم در جلسه بعدی که با دانشجویان دارند، سؤال خود را با این جمله امام(ره) بیان کنند و قضاوت را برعهده دانشجویان بگذارند: "مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ـ أرواحنا له الفداء ـ است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد ـ مسائل اقتصادی ومادی اگر لحظه‏ای مسئولین را از وظیفه‏ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمیگن را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند."

 

"مردم عزیز ایران که حقاً چهره منور تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعی کنند که سختی ها و فشارها را برای خدا پذیرا گردند تا مسوولان بالای کشور به وظیفه اساسی شان که نشر اسلام در جهان است برسند."(صحیفه امام جلد 21 صفحه 328)

تبصره: محمد خاتمی حکم برادرش محمد رضا را درباره امام راحل اجرا می کند؟!!

خبر مرتبط:

محمدرضا خاتمی: امام را باید نقد کنیم!!

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 8:41 صبح

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 20

بازدید دیروز: 7 کل بازدید :2486372

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<