سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که حضرتش روزى میان یاران خود نشسته بود . زنى زیبا بر آنان بگذشت و حاضران دیده بدو دوختند . پس فرمود : ] همانا دیدگان این نرینگان به شهوت نگران است و این نگریستن موجب هیجان . پس هر یک از شما به زنى نگرد که او را خوش آید با زن خویشش نزدیکى باید ، که او نیز زنى چون زن وى نماید . [ مردى از خوارج گفت خدا این کافر را بکشد چه نیک فقه داند . مردم براى کشتن او برخاستند ، امام فرمود : ] آرام باشید ، دشنام را دشنامى باید و یا بخشودن گناه شاید . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

در طی سال‌های حاکمیت اصلا‌ح‌طلبان، از میان روزنامه‌ها و نشریات آن‌ها صدها و هزاران شبهه دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخاست که اذهان بسیاری را مشوش کرد. آن‌ها به گونه‌ای سخن می‌گفتند که تنها منجی جامعه ایران، جریان مدعیان اصلا‌ح‌طلبی است و این جریان می‌تواند کشور را به بهشت موعود تبدیل کند. نقد جدی جریان اصلا‌ح‌طلبی بر جریان موسوم به راست مقایسه خود با آن می‌توانست تا حدود زیادی، مخاطب را مجذوب خود سازد ولی روی کارآمدن دولت اصول‌گرا و انقلا‌بی دکتر احمدی‌نژاد که فارغ از هرگونه صف‌بندی‌های سیاسی موسوم به راست و چپ بود، سحر بسیاری از شبهات و اتهامات ابطال شد و حقیقت بر همگان آفتابی گردید و شاید به همین دلیل بود که بسیاری از رجال برجسته هر دو جریان برای پیروزی مجدد او با یکدیگر پیمان بسته بودند دولت نهم با برگزاری انتخابات پرشور 22 خرداد، حماسه‌ای آفرید که بسیاری از شبهات و پرسش‌های مطرح شده در طول دوران اصلا‌حات و پس از آن را پاسخ در خور داد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 88/4/18::: ساعت 10:14 عصر

مشروح نشست خبری مازیار بهاری خبرنگار شبکه 4 انگلیس /
حوادث اخیر نمونه‌ کلاسیک و شکست‌خورده انقلاب رنگی است

خبرگزاری فارس: همکار رسانه‌‌های آمریکایی و انگلیسی گفت: جریان معتقد به انقلاب رنگین همیشه خود را در هر انتخابات پیروز معرفی کرده و تاکید می‌کند هر چه غیر از پیروزی این جریان رخ دهد، نشانگر بروز تقلب است و رسانه‌های غربی نیز با حمایت از جریان مذکور تلاش می‌کنند نظریه فوق را در قالب واقعیت به مردم القاء کنند.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 88/4/10::: ساعت 12:32 صبح

 کاروان مدیران تازه نفس قوه قضائیه
با قطعیت یافتن ریاست لاریجانی بر دستگاه قضا
کاروان مدیران تازه نفس قوه قضائیه
با توجه به گمانه زنی هایی که درباره حضور کسانی چون روح الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و یا تائب، فرمانده نیروی مقاومت بسیج به عنوان وزیر اطلاعات می رود در صورت ...


بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/4/8::: ساعت 10:12 عصر

به پاس 3 دهه فعالیت در قضا صورت گرفت اعطای نشان درجه یک عدالت به آیت الله محمدی گیلانی
رئیس جمهور نشان درجه یک عدالت را روز شنبه به کسی اعطا کرد که در سه دهه فعالیت صادقانه در قضا اجرای عدالت را ابتدا از خود شروع کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد با حضور در منزل آیت الله محمدمحمدی گیلانی ضمن عیادت از ایشان و اعطای این نشان تاکید کرد: تجلیل از آیت الله گیلانی جلسه نمادین به منظور عرض ارادت ملت ایران به ساحت عالمان بزرگوار است.
رئیس جمهور اجرای عدالت را مقدمه و لازمه برپایی حیات طیبه دانست و اظهار داشت: اجرای عدالت به قدری مهم است که بدون آن حیات طیبه محقق نخواهد شد و کسانی می توانند در مسیر عدالت حرکت کنند که ابتدا اجرای عدالت را از خود شروع کرده باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه آیت الله محمدی گیلانی مدال افتخاری بر سینه ملت ایران است و در تاریخ ملت ایران می درخشد، اظهار داشت: کسی که عدالت را از خود شروع کرده باشد می تواند منشا خدمات بزرگی برای مردم باشد و با افتخار اعلام می کنم که آیت الله گیلانی شخصیتی است که عدالت را از خود شروع کرد و ابتدا آن را درباره خود اجرا کرد از این رو توانست منشا خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب باشد و الا محال بود که گروهک های ضدعدالت ریشه کن شوند.
احمدی نژاد با یادآوری حوادث خرداد سال 60 خاطر نشان کرد: در این ایام گروهک های خبیث آنقدر قوی و منسجم بودند که قادر بودند چندین حکومت را ساقط کنند اما علمای خودساخته و اهل عدالت از جمله آیت الله گیلانی ایستادند و با عنایات الهی همه آن ها ریشه کن شدند.
رئیس جمهور با بیان اینکه سیره و روش عدالت گستری امثال آیت الله گیلانی در قوه قضائیه جاری شده است، اظهار داشت: امروز قضات عادلی که از روحیات و اندیشه آیت الله گیلانی بهره برده اند در خدمت انقلاب و نظام اسلامی هستند.وی گفت: در تاریخ کشور و اسلام اگر چیزی به دست ما رسیده حاصل مجاهدت علمای فرهیخته، عادل و مجاهد بوده است و اگر امروز اثری از خداپرستی، جوانمردی، پاکی و ارزش های الهی وجود دارد و امید به برپایی عدالت هست حاصل فداکاری علمای بزرگ است که آیت الله گیلانی از جمله این علما هستند.
امیدوارم در 4 سال آینده هم موفق باشید
آیت الله محمدی گیلانی نیز در این دیدار با آرزوی توفیق برای رئیس جمهور اظهار داشت: ما همیشه دعاگوی وجود شما هستیم و امیدوارم همانند گذشته در چهار سال آینده و سال های پس از آن نیز موفق و موید باشید. وی افزود: این توفیقی که امروز نصیب شما شده را باید ارج بنهید چرا که نصیب هر کسی نمی شود.
گفتنی است که اعطای نشان درجه یک عدالت به آیت الله محمدی گیلانی سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسیده و قرار بود در مراسمی از ایشان تجلیل شود ولی بخاطر کسالت آیت الله گیلانی این موضوع به تاخیر افتاد.
در این مراسم آیت الله دری نجف آبادی دادستان کل کشور، آیت الله مفید رئیس دیوان عالی کشور، آیت الله محسنی اژه ای وزیر اطلاعات و قدیریان معاون اجرایی شهید لاجوردی خاطراتی از دوران مبارزات و فعالیت های آیت الله گیلانی بیان کردند و قاطعیت، شجاعت و استقامت ایشان را مثال زدنی دانستند.
گوشه هایی از زندگی
آیت الله گیلانی
آیت الله محمد محمدی گیلانی از آغاز نهضت 15 خرداد همواره از یاران صدیق امام(ره) بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بنا بر فرمان حضرت امام(ره) جهت تشکیل دادگاه انقلاب به تهران آمد و با درایت و توجه به مصلحت نظام به سر و سامان دادن نظام قضایی آن دوران پرداخت و در مقابل گروهک های تندرو با صلابت و استواری ایستادگی کرد. در همین ایام از طرف امام راحل به عضویت در شورای نگهبان، شرکت در شورای عالی قضایی، نماینده رهبری در دانشگاه و بازنگری در قانون اساسی منصوب گردید.
ایشان همچنین از طرف مردم تهران چهار دوره به نمایندگی خبرگان رهبری انتخاب شدند و تا این اواخر به عنوان رئیس دیوان عالی کشور حضور چشمگیری در عرصه قضایی داشت.
آیت الله گیلانی در عین حال 10 جلد کتاب در زمینه های اخلاقی، اعتقادی و مسائل حوزوی به نگارش درآورده است.

منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/4/8::: ساعت 11:22 صبح

سیر فعالیت‌های انتخاباتی محسن رضایی و حامیانش
گروه سیاسی- محمد مهدی تهرانی: اگرچه تحلیل‌گران فضای سیاسی کشور کوچکترین تردیدی در شکست قطعی محسن رضایی نداشتند، اما او و همراهانش مدام با توهمی عجیب از پیروزی قطعی در انتخابات می گفتند و البته گاهی هم از باب شکسته نفسی، بحث رفتن به دور دوم با یکی از کاندیداهای دیگر را پیش می کشیدند!

سایت خبری منتسب به وی، وظیفه تئویزه کردن همین توهم را بر دوش داشت و این روند تا جایی پیش رفت که تئوری‌پردازان داستان هم خودشان باورشان شده بود که فرشته نجاتی که با حمایتشان به صحنه آمده است، پرچم فتح را به زودی به اهتزاز درخواهد آورد.

محسن رضایی که این بار با رمز "یازهرا" به صحنه آمده بود، 4 سال پیش هم عرصه را به نوعی دیگر واگذار کرد. آن روز پس از ورود نفر هفتم به عرصه رقابت ها دلیلی برای حضور نمی دید و البته رغبتی هم در میان مردم احساس نمی کرد. اما این بار او آمده بود که بماند. می گفت: «امسال دیگر نمی‌توانم تا آخر انتخابات نمانم چون اگر بار دوم هم کنار بکشم، ورود من به عرصه انتخابات دیگر معنای سیاسی خود را از دست می‌دهد.» و این گونه بود که توفیقی اجباری رفیق راهش شد.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/4/7::: ساعت 3:50 عصر

 

انتقاد شدید وطن امروز از مواضع لاریجانی؛
«دُر غلطان» پروژه!
لاریجانی در این گفت‌وگو تمامی ادعاهای موسوی، کروبی، رضایی، باراک اوباما، دیوید میلیبند، آنگلا مرکل، ایهود باراک، شیمون پرز، بنیامین نتانیاهو، سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی فارسی، VOA و ... را از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و از جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی علیه دولت، شورای نگهبان، سپاه و بسیج تکرار کرد!!   ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 88/4/3::: ساعت 9:27 عصر

علیرغم اعتراض برخی اعضا
مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای به اردوگاه ضد انقلاب پیوست

خبرگزاری فارس: مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای به همان سبک و سیاق گروهک های ضد انقلاب، رجوی،فرح پهلوی، ریگی،بنی صدر، رضا پهلوی و هم آوا با دولتمردان صهیونیست بطور رسمی به اردوگاه ضد انقلاب پیوست و با تایید ضمنی آشوب ها و اغتشاش ها و تجمع های خیابانی عملا مسئولیت خون های ریخته شده را بر عهده گرفت. 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجمع روحانیون مبارز در این بیانیه ضد انقلابی از رای مردم و قانون تمکین نکرده و در تخطئه برخورد با آشوبگران نوشته است: آیا پاسخ این فریادهای حق‌طلبانه سفیر گلوله‌هایی است که سینه فرزندانشان را بشکافد و پیر و جوان و زن و مرد را به خاک و خون بکشد؟
این مجمع راهکار قانونی شورای نگهبان را زیر سئوال برده و یادآور شده است: آیا منطقی است که آنان را برای احقاق حق خویش به محکمه‌ای حواله دهند که داورانش در معرض اتهامند؟
مجمع روحانیون مبارز حضور مردم در انتخابات 40 میلیون نفری را ناآگاهانه دانسته و با عدم تسلیم در برابر رای مردم می نویسد: اگر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای آگاهانه بوده و امضاء سند افتخار جمهوری اسلامی است، پس چرا حضور اعتراضی به توطئه و دسیسه بیگانگان نسبت داده شده و می‌شود مگر رژیم‌های گذشته در ایران و سایر کشورها از این اباطیل چه طرفی بستند که امروز همان نسخه پوسیده را کپی کرده و اهانت می‌کنند.
مجمع روحانیون مبارز با نادیده گرفتن حمایت های صریح دولتمردان آمریکایی، صهیونیستی، انگلیسی و فرانسوی در حمایت از اراذل و اوباش از این افراد حمایت کرده و تجمع های غیر قانونی، مسلحانه و خشونت آمیز آنها را خودجوش نامیده و بدون اشاره به بیانیه های تحریک کننده موسوی نوشته است: بر این باور است که با آرای آنان بازی شده و به فهم و شعورشان اهانت شده است و برای دفاع از حیثیت و کیان خود به صورت خودجوش به خیابان‌ها ریخته‌اند تا دردها و تحقیرهای فروخورده خود را فریاد کنند. چرا اهانت می‌کنند و این حرکت در کمال وقار و آرامش را به بیگانگان نسبت می‌دهند و هزاران نفر را در خیابان‌ها و از خانه‌هایشان می‌ربایند و با رفتاری بسیار زشت و ناپسند آنان را اعم از زن و مرد به نقاط نامعلوم می‌برند؟
مجمع روحانیون مبارز با این بیانیه بر تخریب های مساجد و مراکز اداری و نظامی، سلب آرامش روانی از مردم عادی، خون های ریخته شده صحه گذاشته و می نویسد: کدام عقل سلیم باور می‌کندکه حرکت اعتراضی نقشه و طراحی این گروه یا آن گروه و با حمایت بیگانگان باشد؟ چرا شخصیت‌های محترم و خدمت‌گذار ملت طول سی سال گذشته را به بهانه‌های واهی با بدترین رفتارها و دستگیر می‌کنند و به زندان‌ها می‌کشانند؟ کسانی که دست به چنین اعمال می‌زنند و سرمایه‌های اجتماعی جامعه را این‌گونه تاراج می‌کنند، از خدا بترسند و از عاقبت خود بهراسند.
این مجمع به جای نقد میر حسین موسوی در تحریک اراذل و اوباش و مزاحمت برای نوامیس مردم از وی تجلیل کرده و در یک فرافکنی آشکار افزوده است: آیا چنین شخصیتی به جای آنکه مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرد، باید امروز مورد عتاب قرار گیرد و آنچه زیبنده خود آنان است به مهندس موسوی نسبت دهند؟ آیا آقای مهندس موسوی مسبب اغتشاش‌ها است یا آنان که با لشکر‌کشی در خیابان‌ها شهر را به صورت یک پادگان نظامی درآورده‌اند و مردم بویژه جوانان را تحریک می‌کنند و احساساتشان را جریحه‌دار می‌سازند؟
مجمع روحانیون با نادیده گرفتن میلیون ها رای مردم و مشارکت 85 درصدی آنها و با بی اعتنایی به مراجع قانونی مورد تایید امام و رهبری و بدون ارائه اسناد خواستار ابطال انتخابات مردمی شده و ادعا کرده است: در انتخابات امانت‌داری نشده است و باید انتخابات ابطال شود، آیا پاسخ چنین خواسته‌ای بر فرض که به اعتقاد مسئولان برنامه‌ریز و مجریان انتخابات صحیح نباشد،‌ انواع اهانت‌هایی است که از بلندگوهای حکومتی نثار مردم می‌شود و باید پس از آن با چوب و چماق و تفنگ و گلوله به آنان حمله شود، عده‌ای مجروح یا کشته و گروهی هم به بند کشیده شوند؟
مجمع روحانیون زحمات مخلصانه نیروهای مردمی و انتظامی در مقابله با اراذل و اوباش را که مورد درخواست مردم می باشد را تخطئه کرده و بدون اشاره به تحریکات سید محمد خاتمی ومیر حسین موسوی در دعوت به تجمع های خیابانی و غیر قانونی که طی آنها گروهک ها و اراذل مردم را به خاک و خون می کشند، یادآور شده است: ما عامل همه اغتشاش‌ها و زخمی شدن‌ها و دیگر خساراتی را که به مردم وارد شده است، کسانی می‌دانیم که بی‌جهت شهر را به صورت پادگان نظامی درآورده‌اند و آنها باید شناسایی و محاکمه شوند.
این گروه دستگیری عوامل فتنه ، اراذل و اوباش، معتادان به مواد مخدر را که در حال طی مراحل قانونی هستند و دستگیری آنها آرامش را به شهر بازگردانده را نیز بر نتافته ومی نویسد: ما مصرانه خواستار آزادی تمامی دستگیرشدگان از شخصیت‌های سیاسی روحانی و غیر روحانی هستیم و هرگونه محاکمه غیرقانونی و بازجویی‌های تحت فشار و رعب را محکوم می‌کنیم.
این مجمع از صدا و سیما خواسته تا برای دروغ پراکنی ها و ترویج شایعات بی اساس فرصتی به آنها داده شود .
مجمع روحانیون مبارز با تکرار بدعت در انتخابات و زیر پا گذاشتن میثاق ملی قانون اساسی و فرآیند شورای نگهبان در تایید انتخابات افزوده است: ما خواهان آن هستیم که هیاتی متشکل از افراد بی‌طرف و کاردان و آشنا به قوانین به شکایات نامزدهای معترض رسیدگی کنند و با رعایت حق و عدل به داوری بنشینند و با تصمیمی خداپسندانه آرامش را به کشور برگردانند.

تا جایی که اطلاع داریم این بیانیه به امضای برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز نرسیده است و حتی برخی اعضای مجمع با صدور این بیانیه ضد انقلابی بشدت مخالف بوده و تهدید به جدایی از این مجمع کرده اند. مجمع روحانیون مبارز در سایت خود اسامی اعضای این مجمع را به شرح ذیل اعلام کرده است
علی‌اکبر اشتیانی، سیدمحمد علی ابطحی، سیدمهدی امام جمارانی، مجید انصاری، محمدعلی انصاری، سیدمحمد بجنوردی، اسدالله بیات، سیدمحمد خاتمی، محمدعلی خسروی، سیدتقی درچه‌ای، محمد علی رحمانی، سیدمحمد رضوی، محمد علی صدوقی، فاضل فردوسی، اسدالله کیان ارثی، سیدعلی محتشمی‌پور،‌محمد مقدم، سیدسراج‌الدین موسوی، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، سید عبدلواحد موسوی لاری، محمد علی نظام‌زاده، سیدمجتبی نور مفیدی، عیسی ولایی، سید محمد هاشمی.
انتهای پیام/

تبصره: اقای صدوقی شما هم بعله!!!؟




بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 88/4/2::: ساعت 9:28 عصر

رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
شرایط لازم برای تعقیب قضایی موسوی مهیا است

خبرگزاری فارس: علی شاهرخی با بیان اینکه بیانیه‌های موسوی برخلاف منافع ملی و عمومی و اقدامی برای زیر سئوال بردن نظام محسوب می‌شود، گفت: شرایط لازم برای تعقیب قضایی موسوی مهیا شده است.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/4/1::: ساعت 11:48 عصر

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 202

بازدید دیروز: 249 کل بازدید :2487014

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<