سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

سونامی سوم تیر آنقدر بزرگ بود که طوفان بیست و هفتم خرداد را زیر سایه خود قرار دهد! در طی دوسال گذشته فراوان در باب انتخابات سوم تیر، درسها و پیامهای آن گفته ایم و شنیده ایم، اما انتخابات 27 خرداد نیز واجد درسها و پیامهای شنیدنی بود که کمتر به آن توجه شد.

 ظهور پررنگ علایق قومی در رفتار رأی دهندگان (همه کاندیداها به استثنای معین در استان زادگاه خود به پیروزی قاطعی رسیدند) آرای معنادار کروبی در محروم ترین استان ها و مناطق کشور، توزیع جالب آرا در سطح شهر تهران و... از جمله مسائلی است که می توان به طور مبسوط به هریک پرداخت.

 اما یکی از مهم ترین پیامهای شنیده نشده انتخابات 27 خرداد، پیام نهفته در رأی خیره کننده دکتر محمود احمدی نژاد  است. مخاطب این رأی، صرفاً مافیای ثروت و قدرت و پیاده نظام اصلاحات چی(!) آن نبودند. آنان در خیزش ملی و مردمی سوم تیر پاسخ دندان شکنی دریافت کردند. اما رأی مؤثر و سرنوشت ساز توده های مستضعف و بی نام ونشان حزب اللهی به احمدی نژاد پیام مهم دیگری نیز داشت که خطاب آن به «رأس» جریان اصولگرا بود. پیامی که بیشتر یک هشدار را به ذهن متبادر  می کرد؛ هشدار بدنه به رأس!

 از یاد نبرده ایم که در وقایع منتهی به نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس جریان اصولگرا به دو بخش عمده تقسیم شده بود. گروه نخست ائتلافی از احزاب و گروههای سنتی اصولگرا و جمعی از تکنوکراتهای محافظ مذهبی بود که از کاندیداتوری علی لاریجانی حمایت می کردند. در مقابل بخشی از نهادها، بلوک های قدرت و نخبگان سیاسی اصولگرا براساس برآوردی خاص از شرایط سیاسی به پیروزی محمدباقر قالیباف دل بسته بودند. از قضا این دسته دوم، خود را بخش اجتماعی یا مردمی اصولگرایان می نامیدند و این عنوان اشاره ای کنایه آمیز به حضور پررنگ احزاب راست سنتی در ائتلاف نخست بود.   ادامه



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 11:2 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493085

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<