سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

 

 بروز دیپلماسی فرهنگی احمدی نژاد

 اظهارات شب گذشته، نماینده اندونزی در شورای امنیت عمق نفوذ محبوبیت دکتر احمدی نژاد در میان مردم کشورهای اسلامی را منعکس کرد.

 به گزارش رجانیوز و به نقل از خبرگزاری های خارجی، به دلیل مخالفت اندونزی شورای امنیت سازمان ملل از تایید بیانیه‌ای که سخنان رییس‌جمهور ایران درباره نابودی اسراییل را محکوم می‌کرد، خودداری کرد.

  نماینده اندونزی در شورای امنیت گفت که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران، رژیم صهیونیستی را تهدید نکرد.

 اندونزی علاوه بر آن شورای امنیت را به داشتن معیارهای دو گانه در برخورد با رژیم صهیونیستی محکوم کرد و گفت که هنگامی که به فلسطینیان حمله می‌شود رژیم صهیونیستی ایران را تهدید می‌کند و یا وقتی روزنامه‌ی هاآرتص خواستار ترور احمدی‌نژاد می‌شود، شورای امنیت هیچ اقدامی نمی‌کند.

 از آنجا که هر بیانیه‌ای باید توسط هر 15 عضو شورا تایید شود به دلیل مخالفت اندونزی این بیانیه تایید نشد. قطر نیز اعلام کرد که در این زمینه هیچ دستوری ندارد. فرانسه روز دوشنبه مجددا تلاش خواهد کرد تا رضایت هر 15 عضو شورا را برای صدور بیانیه مطبوعاتی جلب کند.

 گفتنی است، هفته گذشته مجلس اندونزی رپیس جمهور این کشور را به دلیل همراهی با آمریکا در صدور قطعنامه1747 استیضاح کرد. این در حالی که برخی عناصر داخلی سخنان استراتژیک رپیس جمهور درباره هشدار به حمله به لبنان را ماجراجویی و جنجالی خواندند و خواستار رویکرد مرعوبانه در مسئله خاورمیانه شدند.

 همچنین هفته گذشته رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان فرموده بودند: امروز رئیس‏جمهور ما به هر کشور اسلامى‏اى که مى‏رود، اگر به مردم میدان بدهند و اجازه بدهند، بخاطر مواضع قاطعى که از ایشان شنیده‏اند، با گرمىِ بیش از حد استقبال مى‏کنند. اینها معنایش این است که ملتها - بخصوص دنیاى اسلام - این حرفها را مى‏پسندند. 



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/3/19::: ساعت 10:57 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493093

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<