سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش تکبّر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا
بیانیه شماره 3 جمعی از طلاب و فضلای قم در معرفی عوامل فتنه
صانعی عدالت ندارد و تقلید از او جایز نیست

جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه‌ی قم که در جریان فتنه و آشوب‌های پس از انتخابات طی 2 بیانیه به افشای عوامل فتنه در فم پرداخته بودند، در بیانیه شماره‌ی 3، با اشاره به اظهارات موهن اخیر یوسف صانعی، ضمن تأکید بر اینکه وی عدالت ندارد، به او توصیه کردند که ضمن توبه در پیشگاه خداوند بزرگ از رئیس‌جمهور و ملت انقلابی، عذر خواهی نموده وگرنه موجب خشم ملت خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه آمده است:

در بیانیه های شماره‌ی 1 و 2 برخی از عوامل فتنه بویژه میدان دار این عوامل (سید ضیاء مرتضوی) را معرفی نمودیم و به ملت شریف ایران وعده دادیم سایر عوامل فتنه را نیز معرفی نماییم.

از جمله‌ی این افراد، آقای یوسف صانعی است. ایشان به یمن بودجه های دولتی در دولت اصلاحات به عنوان مرجع تقلید معرفی گردید و با هزینه های بیت المال، رساله های ایشان منتشر شد و در تیراژ بسیار بالا در برخی نهادها بویژه وزارت آموزش وپرورش توزیع گردید تا بتوانند به اصطلاح مرجع تقلیدی همفکر و همنوا با آن جریان داشته باشند.

ایشان نیز که مدیون این جریان بود، در سال‌های دولت اصلاحات و بعد از آن به‌ویژه در فتنه‌ی اخیر نقش مهمی را در حمایت از جریان فتنه ایفا نمود و تلاش کرد با بیانیه‌های خود و فتاوای خلاف شرع و عقل، به رفتارهای ضد دینی و ضد قانونی سران و عوامل فتنه، جنبه‌ی شرعی داده و به‌اصطلاح از پایگاه دین، به تحریک مردم بپردازد و دِین خود را به سران فتنه ادا نماید.

در ذیل به برخی رفتارها و اعمال ایشان اشاره می گردد.

1- حمایت از باند مهدی هاشمی: در جریان فتنه‌ی مهدی هاشمی از چهره های مدافع وی و منتظری بود که هر از چند گاهی نیز به عنوان نماینده‌ی شیخ معزول، وظیفه‌ی توجیه برخی روحانیون را به عهده داشت که در ماجرای اعتراض طلاب یکی از مدارس قم علیه نفوذ و مدیریت باند مهدی هاشمی در آن مدرسه در سال 1365، به نمایندگی آقای منتظری به مدرسه مذکور رفته و در حمایت از عوامل فتنه سخنرانی نمود.

2- پیام تسلیت کذب در غائله‌ی 18 تیر: ایشان در تحریک مردم در غائله‌ی 18 تیر 1378 و دادن بیانیه و پیام تسلیت برای کشته‌شدگان خیالی آن فتنه نقش مهمی داشت. این در حالی است که بعد از چند روز مشخص شد که مسئله کشته‌شدگان غائله، ساخته و پرداخته‌ی روزنامه‌های دوم‌خردادی بود.

3- اهانت به آقای احمدی‌نژاد و حامیان وی: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سال 1384 با جملاتی مانند متحجر و واپس‌گرا به ایشان و حامیان او اهانت نمود.

4- دادن فتاوای نادر وعجیب: ایشان در اینگونه امور شهره هستند و فتاوای عجیب ایشان که بعضاً با نصّ صریح قرآن مخالف است، مخالفت‌های علمای زیادی را در پی داشته است.

5- حمایت از اغتشاشگران و سران فتنه‌ی اخیر: نقش نامبرده در حمایت از اغتشاشگران و سران فتنه‌ی اخیر به‌خوبی روشن است. انتشار بیانیه های تحریک آمیز، دیکتاتوری خواندن نظام اسلامی، کودتا خواندن دولت قانونی و اهانت به رأی اکثریت، درخواست استمرار فتنه و آشوب و حمایت از سران اصلی فتنه از جمله رفتارهای غیرشرعی و غیرقانونی ایشان است.

6- قذف رئیس جمهور محترم: نامبرده در سخنانی عجیب و حیرت‌آور، رئیس‌جمهور محترم و منتخب ملت را حرامزاده معرفی نمود که طبق فتوای همه‌ی علمای شیعه، مستحق حدّ قذف که 80 ضربه شلاق است، می‌شود و بدین ترتیب از عدالت ساقط و تقلید از وی جایز نمی‌باشد.

ارتباط ایشان با عوامل فتنه در قم و باند ضیاء مرتضوی هنوز ادامه دارد و رفتارهای خلاف ایشان باعث خشم ملت انقلابی گردیده است که به ایشان توصیه می‌نماییم که ضمن توبه در پیشگاه خداوند بزرگ از رئیس‌جمهور و ملت انقلابی، عذر خواهی نموده وگرنه موجب خشم ملت خواهد شد.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

همچنین در اطلاعیه دیگری که ظهر جمعه در حاشیه نمازجمعه قم پخش شد، آمده است: آقای شیخ یوسف صانعی پس از اخراج از دادستانی کل کشور و امامت جمعه قم، از فضای آزاد حوزه علمیه قم استفاده کرده و با فریب، خدعه و بدون هیچگونه تأییدیه ای از مراکز معتبر یا مجتهدین و شخصیت های بنام حوزوی خود را مرجع تقلید خوانده و به چاپ و توزیع رساله عملیه اقدام کرده است.

این اطلاعیه افزوده است: او (صانعی) که می دانست در میان طبقه متدین کشور جایی ندارد با نزدیک شدن به جریان فمینیستی، فتاوای دشمن پسند را در سایت و رساله اش منتشر کرد به طوری که گاهی رسماً بر خلاق نص صریح آیات قرآن نیز فتوا می داد.

اطلاعیه خاطرنشان کرده است: آقای صانعی که سایت ها و رسانه های غربی او را مرجع تقلید نواندیش می‌نامند، اصول حقوق بشر غربی را بر دستورات قرآن کریم مقدم می دارد و به همین دلیل، اجرای حدود الهی را در این زمان جایز نمی شمارد.

نویسندگان این اطلاعیه یادآور شدند: در همین راستا خانه و دفترش را به پاتوق دشمنان امام مثل نهضت آزادی و جریان‌های افراطی تبدیل کرده و سعی می کند نظرات آنها را در فتاوایش اعمال کند.

در این اطلاعیه آمده است: صانعی در این مدت زیر چتر نام امام(ره) و با بازکردن مسجد ضرار بر کوبیدن نظام اسلامی و ولایت فقیه و راه امام ذره ای تردید مردم و حمایت از مردم را سر می دهد و در همان حال، مردم را به خاطر رأی ندادن به اصلاح طلبان مورد شماتت قرار می دهد و درست در همان حال، نظامی را که امام(ره) می فرمود حفظ آن از اوجب واجبات است، مورد شدیدترین حملات و تهمت ها قرار می دهد و نسبت آدم کشی، شکنجه و جنایت به آن می دهد، ولی‌فقیه را که امام آن را شعبه ای از ولایت پیامبر( ص) و ائمه اطهار(ع) می دانست، مورد بدترین هجمه قرار داده و با رژیم منحوس شاهنشاهی مقایسه کرده و خواستار ایجاد تنفر برای سرنگونی آن می شود.

در این اطلاعیه آمده است: در سخنرانی اخیر خود در گرگان ساحت منیع ولایت را نشانه می رود و بعد از آن با حمله به مناظره های احمدی نژاد و سوگند رییس‌جمهور در مجلس وی را به دروغگویی، بی دینی و حرامزادگی متهم می کند.

اطلاعیه خاطرنشان کرده است: آیا وقت آن نرسیده که علمای حوزه و مردم غیور به‌پاخیزند و این عنصر نامطلوب را که وجودش موجب وهن روحانیت و حوزه ها است، به مردم معرفی نموده و او را از جایگاهی که غاصبانه بر آن تکیه زده است، به زیر کشند.

اطلاعیه افزوده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که برخورد قاطع با عناصر این‌چنینی را در پرونده درخشان خود دارند، می توانند به این امر مهم اقدام کنند. بی تردید تعلل در این مهم، شکست های جبران ناپذیری را برای حوزه و نظام و اسلام درپی خواهد داشت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ما در اینجا از مدعی العموم می خواهیم بدون کمترین ترس و ملاحظه ای و به جهت تضعیف مبانی فقهی و معرفتی اسلام و تشیع و فتاوای سفارشی، توهین به حوزه های علمیه و نظام اسلامی، همکاری و تشویق آشوبگران در شورش‌های اخیر، اهانت به ولایت فقیه و اتهام و توهین صریح به رییس‌جمهور منتخب محاکمه نماید، تردیدی نیست که بر طبق فتاوای همه فقها، اتهام حرام زادگی به یک انسان مؤمن جرم کیفری دارد.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/6/1::: ساعت 11:46 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 789

بازدید دیروز: 71 کل بازدید :2489070

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<