سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تدبیر پیر را از دلیرى جوان دوست‏تر مى‏دارم . [ و در روایتى است ] از حاضر و آماده بودن جوان براى کارزار . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

رئیس جمهور دیروز اجلاس جهانی دوربان 2 را به دادگاهی برای محاکمه رژیم صهیونیستی و حامیان قسم خورده اش تبدیل کرد و به مخاطبین حاضر در جلسه با ارائه راه کارهایی خواستار ریشه کنی صهیونیزم جهانی با استفاده از ابزارهای سیاسی در کنار کار فرهنگی شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در میان سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس دوربان سوئیس، احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به حق وتوی تعدادی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و چنین امتیازی را بدون هیچ منطق دینی و عدالت و قانون و کرامت انسانی دانست.
در این بخش از سخنان رئیس‌جمهور اکثریت حضار با دست زدن چند ثانیه‌ای سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد تایید قرار دادند.
احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به تجاوز یک رژیم جعلی به سرزمین فلسطین به بهانه هولوکاست اشاره کرد که در این لحظه تعدادی از نمایندگان کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از جمله کانادا، فرانسه و انگلیس سالن اجلاس را به نشانه اعتراض ترک کردند اما به محض بلند شدن این افراد از جای خود برای خروج از سالن ،اکثریت حضار با دست زدن ممتد سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت خود قرار دادند.
سه نفر دیگر از حضار این اجلاس که در بالکن سالن مستقر بوده و به نظر می‌رسید از خبرنگاران غربی بودند نیز با فریاد سعی در قطع کردن سخنان احمدی‌نژاد داشتند که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تنها به آنها لبخند زد و این حرکت احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حضار مواجه شد.
سخنان احمدی نژاد در اواخر سخنانش تشویق بیشتر و طولانی تر حضار را در پی داشت.


به بهانه هولوکاست حکومت جعلی برپا کردند
احمدی نژاد با اشاره به اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: به بهانه هولوکاست با تجاوز، ملتی را آواره و حکومت جعلی برپا کردند و به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا، خشن ترین نژادپرستان را در فلسطین حاکم کردند.
احمدی نژاد با اشاره به ظلم های دوران قرون وسطی گفت: در آن سالها برده داری و برده فروشی و شکار انسانها برای انتقال به آمریکا و اروپا در مقیاس میلیونی رواج داشت.
وی آن دوران را دوران کشتار مردم بی پناه نامید و افزود: پس از آن ملتها به بهای کشته شدن میلیون ها انسان، متجاوزها را بیرون کرده و حکومت های مستقل برپا کردند، اما قدرت طلبان دو جنگ بزرگ را تحمیل کردند که حاصل آن حدود 100میلیون نفر قربانی و ویرانی بسیاری از سرزمین ها بود و سلطه گران که خود را پیروز این جنگ ها می دیدند با وضع قوانین ظالمانه حقوق ملت ها را پایمال کردند.
احمدی نژاد شورای امنیت سازمان ملل را از مواریث جنگ های اول و دوم جهانی دانست و اظهار داشت: آنها بدون هیچ منطقی برای خود امتیاز وتو قائل شدند که با هیچ دین و عدالت و قانونی و کرامت انسانی قابل توجیه نیست.
(در حالی که این بخش از سخنان احمدی نژاد با دست زدن حضار به نشانه حمایت همراه شده بود) رئیس جمهور ادامه داد: این شورا بالاترین مرجع تصمیم گیری در امنیت جهانی است، اما وقتی منشاء قانون به جای عدالت و حق، زور باشد چگونه می توان انتظار برقراری امنیت را داشت.
جرم شورای امنیت باز گذاشتن دستان  جانیان است
وی قدرت طلبی را منشاء نژادپرستی، ظلم و تبعیض دانست و گفت: گرچه امروز بسیاری از نژادپرستان هم در ظاهر نژادپرستی را محکوم می کنند اما وقتی چند کشور قدرتمند اجازه دارند بر مبنای منافع خود برای دیگران تصمیم بگیرند، به راحتی همه قوانین و ارزش های جهانی را قربانی می کنند.
احمدی نژاد با اشاره به  اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی افزود: به بهانه هولوکاست با تجاوز، ملتی را آواره و عده ای را از آمریکا و اروپا و سایر کشورها به آن سرزمین منتقل کرده و حکومت جعلی  برپا کردند و در واقع به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا، خشن ترین نژادپرستان را در نقطه ای دیگر یعنی فلسطین حاکم کردند.
وی تصریح کرد: غربی ها و آمریکا نیز خود را متعهد به دفاع از نژادپرستان  نسل کش دانسته و در طول 60 سال رژیم غاصب را تثبیت و با دفاع از آن، دست غاصبان را باز گذاشتند و در برابر همه رسوایی های این رژیم، سکوت  یا حمایت کردند.
احمدی نژاد با اشاره به لشکرکشی گسترده آمریکا به عراق و افغانستان اظهار داشت: منشاء این جنگ ها و لشکرکشی ها چه بوده است؟ آیا چیزی جز خودخواهی دولت وقت آمریکا و فشار صاحبان قدرت و ثروت و تامین منافع تولیدکنندگان سلاح و چپاول منافع کشورهای منطقه و منابع انرژی بوده است؟ چرا میلیون ها کشته و چند میلیون آواره و صدها میلیارد دلار خسارت و هزینه بر مردم این کشورها و بر مردم آمریکا و متحدانش تحمیل شد؟
صهیونیسم مظهر تمام عیار نژادپرستی در جهان امروز است
احمدی نژاد در حالی که به طور مکرر با تشویق و تایید حاضران در اجلاس مجبور به قطع سخنان خود می شد در ادامه صهیونیسم را مظهر تمام عیار نژادپرستی در جهان امروز توصیف کرد و از دولت ها و ملت های آزاده خواست که عزم خود را برای ریشه کنی این نوع نژادپرستی آشکار جزم کنند.
وی تاکید کرد: آیا لشکرکشی به افغانستان برای مردم آنجا صلح، آسایش و رفاه به ارمغان آورد؟  آیا آمریکا و متحدان او قادر بودند جلوی تولید موادمخدر را بگیرند و آیا تولید آن چند برابر نشد؟
احمدی نژاد افزود: سوال اساسی این است که دولت وقت آمریکا و متحدانش چه کاره بودند؟ آیا نماینده ملت ها یا برگزیده آنها بودند؟ آیا وکالت داشتند در منطقه جهان و بیشتر در منطقه ما دخالت کنند؟ آیا اشغال عراق و افغانستان از مصادیق خودخواهی و لگدمال کردن عزت و استقلال ملت ها نبود.
چرا ملت ها بر نظام مالی و پولی خود نباید نظارت داشته باشند
رئیس جمهور یادآور شد: مسئولان اقتصاد بحران زده جهان چه کسانی هستند؟ آیا بحران از آفریقا و آسیا شروع شد  یا از آمریکا و سپس اروپا؟
احمدی نژاد با بیان اینکه مدت های طولانی قوانین ناعادلانه اقتصادی با همراهی قدرت سیاسی برخی کشورها بر تعاملات جهانی تحمیل شده است، گفت: آنها نظام مالی و پولی بدون نظارت بین المللی را وضع و اجرا کردند و آن را بر دولت ها و ملت ها نیز تحمیل می کردند.
به گفته رئیس جمهور کشورمان حتی ملت های همین قدرت های زورگو نیز اجازه نداشتند در این موضوعات و روند اجرای آن دخالتی کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی قدرت ها با کنار گذاشتن اخلاق همه مقررات را به نفع منافع و افزایش قدرت خود زیر پا می گذاشتند، خاطرنشان کرد: آنها به سلب فرصت از دیگران، تنها مشکلات را به آنها منتقل می کردند ولی اکنون موج بحران دهها هزار میلیاردی و کسری بودجه به خودشان بازگشت.
رئیس جمهور اسلامی ایران با اظهار تأسف از هزینه های صدها میلیاردی که به وسیله پول های بدون پشتوانه به بانک ها و کمپانی ها تزریق شده است، این اقدام را موجب بدهکارتر شدن مردم و افزایش مشکلات توصیف کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل نژادپرستی در دنیا، ریشه اصلی این موضوع را عدم فهم حقیقت انسان به عنوان مخلوق برگزیده خداوند و انحراف از مسیر حقیقی بشر ذکر کرد و گفت: غفلت از تفکر و حرکت در مسیر کمال موجب شد تا افق نگاه آدمی تنزل کرده و منافع زودگذر را به عنوان هدف برگزیند و به همین خاطر هسته های قدرت شیطان صفتانه شکل گرفت.
زشتی نژادپرستی امروز حیثیت انسان را مخدوش کرده است
احمدی نژاد با یادآوری اینکه بدترین شکل نژادپرستی هم اکنون صلح جهانی را تهدید و راه زندگی مسالمت آمیز را سد کرده  است، گفت: نژادپرستی نماد جهالتی به عمق تاریخ و نشانه ای از جمود و خمود در برابر رشد عمومی بشر است.
وی با تصریح بر این نکته که اصل مبارزه با نژادپرستی تعمیق فهم همگانی و حقیقت جهانی انسان الهی محور است، لازمه این موضوع را بازگشت به فضائل انسانی و اخلاقی دانست و تأکید کرد: جامعه جهانی باید در یک جریان فراگیر فرهنگی برای مقابله با برخی اقدامات در جوامع مبتلا و عقب مانده حرکتی جمعی را انجام دهد.
رئیس جمهور که با تشویق مداوم حضار در اجلاس ضد نژادپرستی دوربان 2 همراه شده بود، اضافه کرد: امروز جامعه بشری با نوعی نژادپرستی مواجه است که زشتی آن حیثیت انسان را در آغاز هزاره سوم مخدوش کرده است.
احمدی نژاد این نژادپرستی را صهیونیسم جهانی معرفی و اضافه کرد: آنها مظهر تمام عیار نژادپرستی هستند و با توسل دروغین به دین و سوء استفاده از عواطف دینی برخی بی اطلاعان چهره زشت خود را پنهان می کنند.
احمدی نژاد تأکید کرد: برخی از قدرت های بزرگ و صاحبان منابع با استفاده از قدرت و ابزارهای رسانه ای خود می کوشند با پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی، از زشتی آن بکاهند اما مسئله اصلی مبارزه با این نوع نژادپرستی مقابله با جهل نیست بلکه باید کوشید از سوء استفاده صهیونیست ها و حامیان آنان از ابزارهای سیاسی و بین المللی پایان داده شود.
ملت های آزاده عزم خود راجزم کنید
احمدی نژاد از دولت ها و ملت های آزاده خواست عزم خود را برای ریشه کنی این نوع نژادپرستی آشکار جمع کرده و شجاعانه در مسیر اصلاح مناسبات و ساز و کارهای بین المللی گام بردارند.
به اعتقاد رئیس جمهور کشورمان تلاش کانون های قدرت برای انحراف در مسیر نشست ضد نژادپرستی دوربان 2 به منظور حمایت از صهیونیست ها و  همدستی با جنایت های آنها بود و مسئولیت نمایندگان ملت ها برای اصلاح رفتارهای این قدرت ها بسیار مهم و خطیر است.
وی دور نگه داشتن ظرفیت مهم جهانی از این نشست را به معنای تداوم کمک به بقای زشت ترین مصداق نژاد پرستی یعنی صهیونیسم دانست و گفت: لازمه دفاع از حقوق بشر دفاع از حقوق ملت ها برای تصمیم گیری آزادانه بدون تاثیر قدرت ها و اصلاح ساختار و مناسبت های جهانی است.
صدای شکسته شدن ستون  های ستم جهانی شنیده می شود
وی اظهار داشت: این نشست صحنه یک آزمون بزرگ و موجب قضاوت آیندگان خواهد بود چرا که شرایط عمومی جهان با سرعت به سمت تغییرات اساسی پیش می رود و مناسبات قدرت بسیار شکننده شده است.
احمدی نژاد تصریح کرد: صدای شکسته شدن ستون های ستم جهانی شنیده می شود و ساختارهای اقتصادی کلان در حال خرد شدن است.
وی با اظهار نگرانی از افزایش و گسترش بحران اقتصادی و صدمه دیدن ملت های بدون پشتوانه گفت: باید خطاب به شما و همه اندیشمندان جهان که تشنه صلح و آرامش و پیشرفت هستند، عرض کنم که مدیریت ناعادلانه مسلط در جهان به پایان خود رسیده است.
این هم شدنی اما نیازمند همکاری دولت ها و ملت هاست
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولیت عظیم فرهیختگان و دانشمندان سراسر جهان سخن به میان آورد و افزود: کاپیتالیسم فعلی همانند کمونیسم به پایان خود رسیده و باید مسیر جدیدی بر پایه عدالت، آزادی، عشق و محبت ایجاد کرد.
احمدی نژاد در پایان سخنان خود به بیان دو نکته پرداخت و اصلاح وضعیت موجود جهانی را امری شدنی اما نیازمند همکاری همه دولت ها و ملت ها دانست و حضور خود در ژنو را نیز به دلیل احترام به موضوع حقوق بشر و دفاع از حقوق ملت ها در برابر پدیده شوم نژادپرستی اعلام کرد.
وی افزود: با توجه به عدم کارایی نظامات سیاسی و بین المللی فعلی، لازم است با ملاحظه ارزش های انسانی و در راستای عدالت، مدیریت فعلی تغییر کرده و موضوعاتی چون تغییر فوری در ساختار شورای امنیت و حذف امتیاز تبعیض آمیز وتو در کنار تحول در نظام مالی و پولی جهان در دستور کار باشد چرا که عدم درک فوریت در این موضوعات هزینه های سنگین تری در پی دارد.
سخنان محمود احمدی نژاد با تشویق گسترده و تمجید گروه های حاضر در اجلاس ضد نژادپرستی دوربان 2 به پایان رسید این تشویق ها تا درب خروجی سالن اجلاس ادامه داشت و احمدی نژاد با تکان دادن دست از آن ها تشکر کرد.

منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 88/2/1::: ساعت 11:30 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 314

بازدید دیروز: 349 کل بازدید :2490179

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<