سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقدیر بر تدبیر چیره شود چندانکه آفت در تدبیر بود . [ و این معنى در پیش آورده شد با تعبیرى مخالف این الفاظ ] . ( شماره ) . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا
گزارش عجولانه و ناقص دیوان محاسبات، بهانه تشدید حملات انتخاباتی علیه دولت شد

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه 86 کل کشور، از رسیدگی سریع این دیوان به تفریغ بودجه استقبال کرد و گفت: دولت از اصل شفافیت و سرعت در رسیدگی به تفریغ بودجه حمایت می کند.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر غلامحسین الهام افزود: خدا را شاکریم که دولت نهم به‌دلیل پاکدستی خود از نظارت شفاف واهمه ای ندارد اما حرف عجولانه و مبهم زدن جز بد نام کردن دولت و افزایش شائبه‌های بی‌جا در بین مردم سودی ندارد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در یازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران کل روابط عمومی دستگاه های اجرایی همچنین اظهار داشت: فعل و انفعالاتی که پیرامون گزارش تفریغ بودجه 86 از جمله زمان و نحوه اعلام آن رخ داد، بهانه ای برای تشدید حملات رسانه‌ای و انتخاباتی علیه دولت شد در حالی که وظیفه دیوان محاسبات بررسی با دقت و موشکافانه عملکرد مالی دولت و پرهیز از عجله و تحت فشار قرار گرفتن در این امر است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مردم به پاکی و پرکاری دولت نهم اذعان دارند، از ارائه اطلاعات ناقص، به نام گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات انتقاد کرد و گفت: بالاخره اگر پولی نیست باید مشخص شود کجا رفته، در حالی که وزارت نفت می گوید اسناد را به دیوان درباره واریز وجوه به خزانه ارائه داده است و دیوان هم با تایید دریافت اسناد اعلام نتایج رسیدگی به آن را به بعد واگذار می کند یا اینکه در جایی دیوان می گوید بررسی خواهد کرد و بعد گزارش را ناقص تحویل می دهد که این امر به روند قانونی و دقیق کار لطمه می زند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هر دستگاهی که عملکردش در گزارش دیوان محاسبات کشور زیر سئوال رفته، بر اساس قانون حق دارد خواستار قرائت پاسخ خود از تریبون مجلس شود و من اطلاع دارم که برخی دستگاهها سال گذشته پس از ارائه متن اولیه گزارش تفریغ بودجه 86 به کمیسیون بودجه مجلس، با کارشناسان دیوان جلساتی داشته و پاسخها و اسنادی داده اند و صورتجلساتی هم تنظیم شده است اما متاسفانه دیوان این پاسخ ها را لحاظ نکرده و همان متن اولیه در مجلس قرائت شده است.

‌دکتر الهام تصریح کرد: این حق دولت است که از عملکرد خود دفاع کند و لذا دستگاه‌های اجرایی گزارش هایی مستدل و منسجم از عملکرد دستگاه های ذیربط تهیه کنند تا بر اساس آیین نامه داخلی مجلس در صحن علنی قرائت شود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در سه سال و نیم گذشته قدردانی کرد و در عین حال گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز در تراز کاری دولت مطالبات از روابط عمومی ها بالاست، چرا که دولت نهم با طیف گسترده ای از مخالفان سازمان یافته مواجه است و در هیچ دوره ای فضای رسانه ای به این شدت و نوع علیه دولت وجود نداشته است.

‌دکتر الهام بخشی از بی بندوباری های کنونی در فضای رسانه‌ای را مشابه سال های 58 و 59 دانست که گروه‌های معاند، جنگ سیاسی با نظام شکل داده بودند و فشار همه جانبه ای بر خط امام و انقلاب وارد می کردند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در دوره اصلاحات در دل دولت و کارگزاران حکومتی دامنه مطبوعات را توسعه دادند و فضای عمومی، فضای حمایت از دولت بود و رسانه منتقد و فضای نقد و انتقاد بسیار محدود بود.

‌دکتر الهام گفت: گفتمان دولت نهم خطر زاویه داشتن برخی رسانه‌ها با نظام به شکلی که در دوران اصلاحات بود را جمع کرد ولی نباید فراموش کرد که امروز مخالفان دولت نهم با گفتمان دولت مخالفند و با مبانی خود، ‌کارکرد دولت را نقد می کنند.

الهام موفقیت‌های دولت را ناشی از صداقت رفتاری دولت و رابطه مستقیم رییس جمهور و دولتمردان با مردم دانست که خلأ رسانه‌ای موجود را پوشانده است و افزود: رئیس جمهور همچون رسانه‌ای سیار و شفاهی به طور مستقیم با مردم رابطه برقرار کرد و اکنون خود یک رسانه است.

وی با بیان اینکه بخشی از منتقدان ‌مخالف قسم خورده ای هستند که دولت هر چه تلاش کند حرف خود را می‌زنند، افزود: آنها اساساً می خواهند دولت نهم نباشد و تمام تلاش خود را برای نفی دولت و ساقط کردن آن به کار بسته اند.

سخنگوی دولت ادامه داد: اما برخی منتقدان منصفند و با عدل و انصاف نقد می کنند که باید آنها را جدی بگیریم، نقد آنها نعمت است و دولت باید خود را در محک آیینه آنها ببیند و اشتباهات موجود را اصلاح کند زیرا برخی ‌تصمیمات صحیح دولت شاید در مقام عمل و اجرا دچار انحراف شود که با نقد آنها اصلاح خواهد شد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت شتاب کاری دولت نهم را بسیار بالا توصیف کرد و خواستار شتاب گرفتن سرعت عمل روابط‌ عمومی‌ها شد و گفت: کارکردهای دولت موجب توقع بیشتر از روابط‌ عمومی‌هاست. نگاه مردم به دولت و ارزش‌ها تغییر کرده و در چنین فضایی روابط‌ عمومی‌ها باید موفقیت‌ها را اطلاع‌رسانی کنند و به شبهات و انتقادات مطرح شده پاسخ دهند.

وی در عین حال برخی مشکلات ساختاری را مانعی بر سر راه فعالیت روابط‌عمومی‌ها توصیف کرد و گفت: علی‌رغم این مشکلات ساختاری که دولت نهم در حال برطرف کردن آنهاست، نگاه کهنه و سنتی به روابط‌ عمومی‌ها نیز باید تغییر کند و روابط ‌عمومی‌ها نیز باید خودشان را باور کنند.

دکتر الهام فعالیت پویا و پرنشاط روابط‌ عمومی‌ها و رسانه‌ها و رصد شبهات و انتقادات از دستگاههای اجرایی توسط روابط‌ عمومی‌ها را خواستار شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال 88 به نام "حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف"، مخاطب اصلی این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب را دستگاههای اجرایی دانست و خواستار فرهنگ سازی برای اصلاح مدیریت مصرف در سه حوزه با اولویت بیشتر یعنی آب و نان و انرژی شد.

وی جلوگیری از ریخت و پاش و هزینه‌های زاید در برخی سمینارها و مناسبات را نمودی از اصلاح الگوی مصرف دانست.

پیش از سخنان دکتر الهام، احسان جهاندیده معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی در سال گذشته و برنامه های پیش رو ارائه کرد.

در این نشست همچنین از تعدادی مدیران کل سابق روابط عمومی وزارتخانه و سازمانها که در ماه‌های اخیر جای خود را به همکاران جدید سپرده اند، تشکر و قدردانی شد.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/1/30::: ساعت 10:42 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 196

بازدید دیروز: 336 کل بازدید :2487345

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<