سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

فجایا در غزه ادامه دارد؛

حملات نظامی اسرائیل به باریکه غزه تاکنون بیش از هزار قربانی برجای نهاده است. فلسطینی‌ها مجبور شده‌اند برای دفن اجساد، قبرهای کهنه را بگشایند.
خبرگزاری آلمان به نقل از مسئولان بهداشت فلسطین گزارش داد که عملیات نظامی اسرائیل ظرف 19 روز گذشته در باریکه غزه، دست‌کم یک‌هزار و ده شهید گرفته و 4 هزار و 650 نفر را مجروح کرده است. براساس این گزارش، حال 400 نفر از مجروحان وخیم است. در مقابل، تلفات انسانی اسرائیل در طول جنگ تنها ده سرباز و ? غیرنظامی بوده است.
تنگنا در گورستان‌های غزه
هم‌زمان با انتشار این گزارش، آسوشیتدپرس خبر داد که جای خالی در گورستان‌های باریکه غزه وجود ندارد و مسئولان ناچار شده‌اند برای دفن اجساد تازه، قبرهای کهنه را زیر و رو کنند. در نوزدهمین روز درگیری‌ها، یک بمب اسرائیلی به گورستان "شیخ رادوان" نوار غزه اصابت و قطعات اجساد مردگان را بر بام ساختمان‌های هم‌جوار پرتاب کرد.
به گزارش«فردا» و به نقل از آسوشیتدپرس در غزه: «مردمی که برای مقابله با بوی تند اجساد، دستمال بر جلوی دهان بسته‌اند، تکه‌های اجساد را جمع می‌کنند و برای دفن مجدد به گورستان ویران‌شده باز می‌گردانند. ده‌ها سنگ قبر متلاشی شده است». مقام‌های اسرائیلی در این خصوص مدعی هستند هدف، بمباران یک انبار اسلحه حماس بوده که در مجاورت گورستان قرار دارد!
احمد ابوجاربو، یکی از ساکنان محله مجاور گورستان، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: « پس از انفجار بمب، از خانه بیرون آمدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است. همسایه من دست زنی را پیدا کرد که مدت‌ها پیش مرده و به خاک سپرده شده بود. ما همه چیز را در یک کیسه پلاستیکی ریختیم».
استفاده مجدد از قبرهای کهنه
خبرگزاری آلمان در ادامه نوشته است، براساس باورهای اسلامی، مردگان باید هرچه زودتر به خاک سپرده شوند. اما باریکه غزه نه تنها برای یک میلیون و 500 هزار جمعیت زنده خود، بلکه برای اجساد نیز تنگ است. تنها قبرستانی که هنوز کمی جا دارد، گورستان "شهدا" است. اما مردم از ترس حملات اسرائیل، جرات نزدیک‌شدن به آن‌را ندارند. به این دلیل، آن‌ها از قبرستان‌های کهنه، با گشودن قبرها، دوباره استفاده می‌کنند و اجساد قربانیان را روی اجساد بستگان خود به خاک می‌سپارند.
یک گورکن به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: «غزه به یک گورستان تمام عیار تبدیل شده است. من یک پلیس را در قبر مادرش دفن کردم و سه برادر را در یک قبر واحد. من بچه‌های بسیاری را همراه با مادرانشان در قبرها دفن کردم. نیازی به پرسیدن نیست. کافی است جائی برای دفن اجساد بیابیم».



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/10/26::: ساعت 11:5 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 38

بازدید دیروز: 936 کل بازدید :2489255

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<