سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّتت به چیزی، کور و کر می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

در تهران، وقتی محرم می‌رسد، مسجد ارگ یکی از معدود پایگاه‌هایی است که میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی است. این مسجد با نام شمس‌الذاکرین و المادحین «حاج منصور ارضی» عجین شده، و این باعث می‌شود، جایی برای نشستن و حتی ایستادن برای مردمی که لحظه‌شماری می‌کنند «حاج منصور» بیاید، در مسجد نباشد.

یکی از دیگر دلایل استقبال گسترده مردم از این ده‌شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ‌الحسین علیه‌السلام و دیگر مراسم‌های آن، بی‌تفاوت نبودن واعظان و ذاکرین مسجد ارگ به مسایل کشور است. مسجد ارگ، پایگاه روشنگری است.

منبر روشنگر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا عدالتی، در شب تاسوعای حسینی، یکی از نمونه‌های این ادعا است.

بخشی از این منبر پیش روی شماست:

 بی‌تفاوت نباشیم.

اگر بی‌تفاوت باشیم همان می‌شود که هشت‌سال، بلکه شانزده‌سال بر سر این انقلاب آوردند. در زیارت جامعه و در زیارت عاشورای امام حسین علیه‌السلام، مساله برائت از دشمنان، مهم‌تر از مسأله موالات و محبت است، در زیارت عاشورا اول لعن می‌کنیم، بعد می‌گوییم: السلام علیک یا اباعبد الله، مسأله دشمنی با دشمنان مهم‌تر است. برائت از دشمنان چیزی است که در دعاها خواسته می‌شود که خدا روزی ما کند.

امروز چرا جوان‌ها را می‌کشانند به سوی فساد؟ چون فساد بی‌تفاوتی می‌آورد. چرا جوان‌ها را می‌کشند به سوی اعتیاد؟ چون اعتیاد بی‌تفاوتی می‌آورد. وقتی بی‌تفاوت شدند، دشمن هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد.

رهبر معظم انقلاب ما چرا از مطبوعات اظهار ناراحتی کردند؟ چون بی‌تقوایی می‌کنند، چون بعضی‌ها سرشان در توبره دشمن و استکبار جهانی است. اینها می‌خواهند کاری کنند که جوان‌ها بی‌تفاوت بشوند. چون جنگ ما با ابرجنایت‌کاران، جنگ توپ و تانک نیست. هشت‌سال آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند و شکست خوردند. دانستند که حریف این ملت نمی‌توانند بشوند، چرا که جنگ، جنگ عقیده است.

مایکل براون از اعضای سازمان سیا می‌گوید؛ ما در همه‌جا می‌توانیم انقلاب کنیم، کودتا کنیم، جز ایران. برای اینکه ایرانی‌ها اعتقاد به یک «امام» به نام «حسین» دارند. لذا می‌بینیم که با هشت‌سال حاکمیت اصلاح‌طلب‌های آمریکایی می‌آیند، که امروز می‌بینیم چه بر سر این ملت آوردند.

من اشاره‌ای می‌کنم روی جملات، عزیزان دقت کنید. برهه حساسی در مملکت ما می‌گذرد، این هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب ما می‌دهند، اگر ما بی‌تفاوت باشیم، خواست آمریکاست، خواست اسرائیل است. روی این جملات دسته‌بندی‌شده عزیزان دقت کنند.

ببنید این‌ها وقتی حاکم شدند و دولت و مجلس با اکثریتش دست اینها بود چه به روزگار عقیده من و شما آوردند. این جمع‌بندی را می‌خوانم دقت کنید، سکوت هم کنید. احتیاجی به تکبیر هم نیست، هوشیار باشید و بیدار، رهبر معظم انقلاب هر چه نزدیک به انتخابات شود، بیشتر هشدار می‌دهند

هشت‌سال حاکمیت این منحرفین آمریکایی بود، ببینید چه گفتند؛ راجع به عقیده شیعیان، اینها همه مستند است، سند همه اینها هست:

 

گفته‌اند: «تفکر شیعه موجب انحطاط مملکت ما و مانع بنای دموکراسی است.»

گفته‌اند: «قوانین اسلام متعلق به 14 قرن پیش است و جوابگوی مشکلات جوامع در زمان حاضر نیست.»

هشت‌سال گفتند: «فرهنگ شهادت‌طلبی باعث خشونت می‌شود، انقلاب اسلامی شبیه استبداد قجری است.»

«هیأت‌های مذهبی منشأ خشونت هستند و بسیجی‌ها اعضای تشکیل‌دهنده این هسته‌ها می‌باشند.»

دقت کنید: «اصلی‌ترین مشکل اصلاحات این است که در کشور ما ایران هنوز خدا نمرده.» «قلم فقها در طول تاریخ آغشته به خون اندیشمندان بوده است.» «راه و بینش امام باید به حوزه تاریخ سپرده شود.» «ائمه معصومین هم قابل نقد هستند.» «این نظریه که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است زائیده افکار عامیانه است.»

 

امام راحل رضوان الله تعالی علیه، در عید غدیر 1365 راجع به سکولاریسم فرمودند: آنهایی که دین را از سیاست جدا می‌کنند، خدا را قبول ندارند. پیغمبر را قبول ندارند، اهل‌بیت را قبول ندارد. آن‌وقت این اصلاح‌طلب‌ها در هشت‌سال حکومت‌شان می‌گویند: « این نظریه که سیاست ما عین دیانت ما است، زائیده افکار عامیانه است.»

 

دقت کنید امام حسینی که مایکل براون گفت؛ این مردم تا «حسین» را دارند، ما نمی‌توانیم کاری بکنیم، همین اصلاح‌طلب‌ها در هشت‌سال گفتند: «امام حسین قربانی خشونت جدش در جنگ‌های صدر اسلام شد. پیغمبر در بدر کشت، اینها قدرت گرفتند در عاشورا کشتند! مساله‌ای نیست! انتقامی است که گرفته شده چرا این‌قدر می‌روید دنبال حسین.»

«مظاهر دینی مانند حجاب و حیای زنان نماد عقب‌افتادگی است.» «جوانانی که به مسجد می‌روند و کتاب‌های مذهبی می‌خوانند، از لحاظ ساختار فکری و روانی ضعیف هستند.»

«مبارزه با اسرائیل مبنای فقهی و حقوقی ندارد!»

 

امروز سیمای جمهوری اسلامی گفت (اخبار ساعت2) یکی از مفتی‌های عربستان و وهابیت فتوا داده هر کسی که به اسرائیل، به نفع غزه تهاجم بکند فاسق است، این حرفی که اصلاح‌طلب‌ها در هشت‌سال پیش زدند حرف امروز وهابیت است. این اصلاح‌طلب‌ها که این حرف‌ها را می‌زنند سرشان در توبره همان‌هاست و همه آنها با دلارهای سبز عربستان دارند کار می‌کنند.

 

اینها یک چکیده‌ای، یک فهرستی بود، از افکار و برنامه‌ کسانی که برای انتخابات آینده حرف‌ها دارند! اینها فهمیدند مردم ایران اکثریت‌شان عاشق حسین‌اند، اکثریتشان متدین‌اند، ترفند جدیدی را که آورده‌اند در میدان و حالا می‌بینید نزدیک انتخابات، همین‌هایی که منکر ولایت‌فقیه بودند، همین‌هایی که می‌گفتند تقلید، مگر ما میمونیم که تقلید کنیم، همه اینها گفته‌اند بهترین برگ برنده در انتخابات این است که ما بیاییم ریش بگذاریم، متدین بشویم و خودمان را طرفدار دین نشان بدهیم! سر مردم کلاه بگذاریم! این ترفند جدید اینها است که ان‌شاءالله خواهید دید. اما وقتی خداوند اعلی مساله برائت را در دل انسان قرار بدهد، انسان دیگر فریب نمی‌خورد...

ما امسال با نفاق طرف هستیم، عزیزان جوان دقت کنید فقط در زمان امیرالمؤمنین قرآن‌ها را بالای نیزه ‌نبردند، ما هر چه ضربه خوردیم از همین سادگی‌مان است؛ سادگی مسلم‌بن‌اوسجه باعث شد مسلم‌بی‌عقیل کشته شود. پیامبر می‌فرمایند مؤمن باید در آخر زمان گرگ باشد. «فإن کان فی ذلک الزمان ذئبا و إلاّ أکلته الذئاب...» « اگر کسى در آن زمان گرگ باشد (سالم مى‌ماند) و گر نه گرگ‌ها او را خواهند خورد.»

منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/10/23::: ساعت 8:36 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 900

بازدید دیروز: 71 کل بازدید :2489181

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<