سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا
وزیر بهداشت در بازدید از غرفه رجانیوز:
حجم خدمات دولت نهم در مناطق محروم با کل تاریخ کشور قابل مقایسه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فضای پرنشاط اجرایی در 3 سال گذشته هیچگاه وجود نداشته و به جرأت می توان گفت خدمات دولت در مناطق محورم با خدمات کل تاریخ کشور قابل مقایسه است.

دکتر کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بازدید از غرفه رجانیوز در نمایشگاه مطبوعات درخصوص مطرح شدن استیضاح وی در مجلس و سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه برخی قصد دارند کابینه دولت را از اکثریت بیندازند، اظهار داشت: امروز احتیاج است تا فضای گفتمانی دولت ومجلس از حواشی پاک شود تا به یک فضای منسجم دست یابیم.

وی ادامه داد: بیاناتی که رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر کشور پیشنهادی داشتند نیز در همین مورد بود و این اصلی است که هم دولت و هم مجلس باید به آن پایبند باشند چون برای پیشرفت کشور باید از تمام ظرفیتها استفاده شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قوای سه گانه باید در حیطه وظایف خود عمل کنند، افزود: دولت اظهارنظرهای کارشناسانه نمایندگان مجلس و دغدغه هایشان را برای خود فرصت می داند اما باید توجه داشت که قانون اساسی در بحث تفکیک قوا، مسئولیت تعیین کارگزاران دولت را به خود قوه مجریه واگذار کرده است هرچند که از مشورت های مختلفی نیز باید بهره مند باشد و طبیعتاً در مورد عملکرد این افراد نیز دولت باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: اگر فضا به این سمت برود که برای تغییر هر رئیس و مسئولی دولت مجبور باشد نظر تعداد زیادی از نمایندگان مجلس را جلب کند زمان بسیاری می طلبد و طبیعتاً غیرممکن است.

لنکرانی فضای تعاملی بین دولت و مجلس را یک ضرورت دانست و گفت: باید با توجه به کارکرد هریک از قوا و با اصل قراردادن تفکیک قوا، تعامل بین دولت و مجلس برقرار شود تا کشور در این شرایط خاص به سمت مثبت و مؤثر حرکت کند.

وی درخصوص اینکه برخی قصد سیاه نمایی علیه دولت و ناامید کردن دانشجویان اصولگرا از دولت را دارند، تأکید کرد: بهترین روش در مقابله با این پروژه واقع نگری و آرمانگرایی توأمان است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر مقایسه ای بین 3 سال اخیر و 16 سال گذشته داشته باشیم، متوجه حجم کار انجام شده خواهیم شد.

به گفته وی فضای پرنشاط مدیریت اجرایی کشور در 3 سال اخیر هیچگاه در سالهای گذشته وجود نداشته و همین موضوع باعث شده بسیاری از مصوباتی که در گذشته حتی مطرح نمی شد، امروز به اجرا درآید.

لنکرانی با اشاره به سفرهای استانی در هیأت دولت به سراسر نقاط ایران اظهار داشت: در این سفرها قله نیازهای اساسی با رویکرد مناطق محروم شناخته می شود.

وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت حجم عملیاتی که در طول این 3 سال گذشته در مناطق محروم انجام گرفته به خوبی با کل تاریخ کشور قابل مقایسه است و این امر از حضور مسئولین در مناطق محروم گذشته و تا اجرای طرحهای مختلف ادامه دارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر اینکه از روی کارآمدن مخالفان احمدی نژاد در ایران حمایت می کنیم، گفت: این مطلب از چند جنبه قابل بررسی است. اول اینکه این کشورها از فضای نزاع و درگیری در مراحل کشور بسیار خوشحال می شوند و این ناشی از علامت هایی است که برخی از جریانات مخالف دولت به این کشورها ارسال می کنند و آنها را خوشحال می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه این کشورها باید بدانند که مردم ایران از انقلاب، امام و مقام معظم رهبری هیچگاه دست نخواهند کشید، افزود: برخی از جریاناتی که مرکز ثقل این ماجرا قرار می گیرند باید پیشینه خود مراجعه کنند تا ببینند چه علاقه ای از خود به نمایش گذاشته اند که اینگونه کشورهای مستکبر و ضد مردمی از آنها حمایت می کنند.

منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/9/3::: ساعت 7:26 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 29

بازدید دیروز: 311 کل بازدید :2491346

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<