سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

رسوایی جعل حمایت میرحسین موسوی از خاتمی

پس از انتشار خبر احتمال کاندیداتوری میرحسین موسوی، حلقه دعوت از خاتمی در حالی که سعی داشت در رسانه های وابسته به خود به نوعی این احتمال را تکذیب کند، در اقدامی جدید خبری را منتشر کرد که در آن مدعی حمایت موسوی از کاندیداتوری خاتمی شده بود.

سایت یاری نیوز، سایت نزدیک به برخی جریانات تندرو اصلاح طلب که رهبری حامیان ورود رئیس جمهور سابق به انتخابات را بر عهده دارد، با درج این خبر مدعی شده میرحسین موسوی در دیدار با دانشجویان گفته است: در دوران اصلاحات مشاور آقای خاتمی بودم و اکنون نیز مشاور ایشان هستم و در شرایط فعلی خاتمی را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری می دانم .

این سایت خبری در ادامه از جانب وی اعلام داشت: خط قرمز من خاتمی است و تا وقتی احتمال حضور ایشان در انتخابات باشد به آمدن فکر نخواهم کرد و در صورتی که خاتمی ترجیح بدهد کاندیدا نشود بر روی این موضوع فکر خواهم کرد.

در ادامه نیز در مورد حضور و یا عدم حضور میر حسین موسوی در صحنه انتخابات از جانب او نوشت: میر حسین پاسخ آمدن یا نیامدن خود به صحنه انتخابات را به دو ماه دیگر که وضعیت حضور خاتمی در انتخابات مشخص می شود موکول کرده است.

این خبر که درمدتی کوتاه در رسانه?های اصلاح طلبان تندرو با استقبال گسترده مواجه شد، پس از گذشت ساعاتی از سوی دفتر میرحسین موسوی تکذیب شد. دفتر میر حسین موسوی اعلام کرد که میر حسین موسوی هیچ گونه اظهارنظری در مورد انتخابات ریاست جمهوری نکرده و در هفته‌های اخیر نیز، دیداری با گروه‌های دانشجویی نداشته است.

اما این تکذیب به مذاق گردانندگان پایگاه اطلاع رسانی دعوت از سید محمد خاتمی خوش نیامد و این سایت که قول انتشار مشروح دیدار دانشجویان با میرحسین موسوی را داده بود، در خبری به شدت از میرحسین موسوی گلایه کرد و نوشت: این دیدار سه شنبه دو هفته پیش در فرهنگستان هنر(واقع در خیابان فلسطین) برگزار شده است و میرحسین موسوی را تهدید کرد که می تواندعکس دسته جمعی و فایل صوتی این دیدار را جهت نگهداری در آرشیو میرحسین موسوی، برای آنها پست پیشتاز کند.

اما این تهدید رسانه ای چند ساعتی بیشتر دوام نیاورد و در حالی یک عضو بنیاد باران سخنان میرحسین موسوی را تایید کرده بود، به ناگاه حلقه یاران خاتمی برای دلجویی از میرحسین موسوی با عذرخواهی از وی، از جانب شورای سردبیری این سایت نوشتند: شورای سردبیری یاری نیوز ضمن عذرخواهی از میرحسین موسوی به دلیل انتشار این خبر که بهتر بود پیش از انتشار به تائید دفتر ایشان نیز می رسید، اعلام می کند این ماجرا را مختومه می داند و دیگر به این موضوع نخواهد پرداخت!

اما نکته جالب تر در این میان واکنش روزنامه های حامی خاتمی به این ماجرا بود. روزنامه کارگزاران با تجاهلی جالب ، بدون اشاره به عذرخواهی سایت یاری نیوز، تیتر «میرحسین موسوی: خاتمی بهترین گزینه انتخابات است» برگزید! از سوی دیگر روزنامه اعتماد هم در تحلیلی بی نظیر اعلام کرد: «میرحسین موسوی به پروژه انشعاب در میان اصلاح طلبان پایان داد »

به هر روی در ورای گزارشها و تحلیلهای بی نظیر روزنامه های حامی سید محمد خاتمی ، به نظر می رسد ابراز تمایل نخست وزیر دوران دفاع مقدس به بررسی اوضاع انتخاباتی ، پازل انتخاباتی نزدیکان هاشمی رفسنجانی و حامیان سید محمد خاتمی را به هم زده است. به گونه ای که نزدیکان هاشمی و خاتمی مانند الویری، عطریانفر و مرعشی در گفتگوهای جداگانه به تحقیر و حمله به مرد ساکت دو دهه اخیر پرداختند. از سوی دیگر نیز بحران مشروعیت رئیس جمهورهای سابق و عدم مقبولیت در میان متدینین می تواند دلیلی بر جعل خبر حمایت میرحسین موسوی از خاتمی باشد.

منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/8/28::: ساعت 10:55 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 852

بازدید دیروز: 71 کل بازدید :2489133

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<