سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

آشفتگی عمیق روزنامه دوم خردادی از عدم اجماع علیه ایران!

پاسخ‌های رئیس‌جمهور به خبرنگاران رسانه‌های امریکایی مبنی بر اجماع جهانی علیه موضوع هسته‌ای ایران وجود ندارد و این مسئله ناشی از القاء و اصرار چند کشور زورگو است، با آشفتگی عمیق یک روزنامه دوم خردادی مواجه شد و سرمقاله‌نویس این روزنامه تلاش کرد اثبات نماید اجماع جهانی علیه ایران وجود دارد.

به گزارش رجانیوز، روزنامه آفتاب یزد که اغلب سرمقاله‌های روزانه آن به تخریب دولت اختصاص دارد و از سویی با فقر تئوریک نیز همراه است، در ستون امروز خود با اشاره به یادداشت روز گذشته روزنامه ایران که در آن از هاشمی رفسنجانی به دلیل اینکه در خطبه‌های نمازجمعه در مورد مسائل متنوعی از گزارش آژانس و روز قدس گرفته تا مسائل مربوط به ناشنوایان اظهارنظر کرده بود اما هیچ اشاره‌ای به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن نکرد، انتقاد شده بود، نوشت: ارگان مطبوعاتی دولت، عدم تمجید هاشمی رفسنجانی از نتایج سفر رئیس جمهور و نطق او در سازمان ملل را معادل <محروم ساختن مردم از حق خود> دانسته است. این موضع‌گیری نشان می دهد که سکوت سایر افراد و رسانه‌ها و عدم طرح انتقادات احتمالی از این سفر، ممکن است نشانه رضایت از سفر یا دلیلی بر حسادت نسبت به موفقیت‌های دولت تلقی شود!

سرمقاله‌نویس آفتاب یزد در بخشی از یادداشت خود می‌نویسد: در گفتگوی رئیس جمهور با تعدادی از رسانه‌ها، یک خبرنگار سالخورده در مورد وجود اجماع جهانی در برابر برنامه هسته ای ایران سوال کرد. البته ادعای اجماع جهانی علیه ایران، موضوعی نیست که به راحتی قابل اثبات باشد اما به نظر می رسد اثبات آنچه توسط احمدی نژاد مطرح گردید نیز چندان ساده نیست . او با رد ادعای اجماع جهانی علیه ایران، حمایت 118 کشور عضو جنبش عدم تعهد، پنجاه و هشت کـشـور عـضو سازمان کنفرانس اسلامی، اعضای گروه 15 و اعضای گروه < دی هشت > از ایران را مورد اشاره قرار داد و نهایتاً اعلام کرد تنها چند کشور معدود با فعالیت هسته ای ایران مخالفت می کنند و نام خود را جامعه جهانی گذاشته اند. این در حالی است که اولا تعدادی از کشورها در همه این گروه ها عضویت دارند و نباید به گونه ای سخن گفت که گویی 199 کشور از ایران حمایت می کنند. ثانیاً در میان اعضای 18 گانه گروه 15، کشورهایی مانند آرژانتین یافت مـی شـونـد کـه رئـیس جمهور آن چند ساعت قبل از دکتر احمدی نژاد، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و اتهامات سنگینی را متوجه ایران نمود . اندونزی هم کشوری است که در چهار مجمع فوق عضویت دارد و همین دیروز به قطعنامه چهارم شورای امنیت علیه ایران رای مثبت داد تا رای ممتنع خود به قطعنامه سوم را خنثی کند! هند به عنوان عضو موثر جنبش عدم تعهد و گروه 15، تاکنون بالاترین سطح همکاری های ضد ایرانی را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به نمایش گذاشته است . قطر هم به عنوان عضو سازمان کنفرانس اسلامی، در زمانی که عضو شورای امنیت بود بدون هیچگونه تاملی به قطعنامه ضد ایرانی رای داد . تعداد دیگری از اعضای سازمان کنفرانس اسلامی از جمله مصر که در جنبش عدم تعهد و گروه دی هشت عضویت دارند نیز در حاشیه ا جلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل، پای بیانیه‌ای را امضا کــردنـد کـه تکرار خواسته‌های آمریکا و هم‌پیمانان آن کشور در برابر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود.

اصرار بر وجود اجماع علیه ایران، جزء محورهایی است که همواره از سوی امریکا و برخی کشورهای اروپایی در مجامع بین‌المللی دنبال می‌شود. امری که طی ماه‌های اخیر به شدت متزلزل شده و حتی اندونزی حاضر نشده بود به قطعنامه 1803 علیه ایران رأی مثبت دهد و برای نخستین بار اجماع علیه ایران شکسته شد.

با این حال، مشخص نیست که این روزنامه دوم خردادی به چه دلیل از اینکه رئیس‌جمهور حساب چند کشور زورگو را از سایر کشورها که در موقعیت‌های مشابه اقدام به امضاء بیانیه به نفع جمهوری اسلامی می‌کنند، جدا کرده، آشفته شده است.

همچنین سرمقاله‌نویس این روزنامه که با مرور سوابق وی و اظهارات عزت‌الله سحابی درخصوص او، نکات جالبی نیز قابل دستیابی است، توضیح نداده است این آشفتگی و همسویی استراتژیک با امریکا و اسرائیل در القاء اجماع علیه ایران ریشه در کجا دارد؟



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 8:15 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 75

بازدید دیروز: 200 کل بازدید :2487777

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<