سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را فرشته‏اى است که هر روز بانگ بر مى‏دارد : بزایید براى مردن و فراهم کنید براى نابود گشتن و بسازید براى ویران شدن . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

View Full Size Image     View Full Size Image    View Full Size Image

هاشمی رفسنجانی که چندی بود شخصاً در فضای انتقادی تند علیه دولت ورود نمی کرد، در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد، این روند را به روال سابق تغییر داد و از زاویه ای که پیش از این نیز حداقل 3 بار در مجامع عمومی دولت را مورد انتقاد قرار داده بود، ادعا کرد خصوصی‌سازی انجام‌شده، با نظر مجمع مطابق نیست.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی بیان می شود که برخی منابع نزدیک به وی احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را منتفی نمی دانند و مواردی مانند شکست سال 84 را مانعی جدی برای رقابت مجدد وی با احمدی نژاد تلقی نمی کنند.

بر این اساس، هاشمی آنچنانکه در سال 83 نیز عمل کرد تا دقیقه 90 حضور قطعی خود در انتخابات را مبهم خواهد گذاشت اما در این فاصله 10 ماهه بر حجم دیدارها و اظهارنظرهای انتقادآمیز درخصوص مسائل روزمره خواهد افزود.

برخی ناظران، افزایش دیدارهای اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اقشار گوناگون و بازدیدهایی مانند بازدید از تونل در حال احداث متروی تهران، پوشیدن لباس ایمنی کارگران در حال بازدید و انتشار عکس های این بازدید را جزء تاکتیک های تبلیغاتی این نامزد احتمالی قلمداد می کنند.

اگرچه برخی تحلیلگران سیاسی نیز احتمال کاندیداتوری مجدد هاشمی با توجه به جایگاه وی در مجلس خبرگان رهبری را بعید ارزیابی می کنند و در این زمینه به سن و سال این سیاستمدار نیز نیم نگاهی دارند.

با این حال، هاشمی در سخنان اخیر خود در مشهد در شرایطی وضعیت خصوصی سازی در دولت نهم را زیر سؤال برده و حتی ادعا کرد "رهبر انقلاب به ما دستور داده بودند که با دولت مدارا کنیم و در این 3 سال مدارا کردیم" که خصوصی سازی انجام شده در 5/2 سال اول این دولت معادل 15 سال قبل تر از آن بوده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور و سخنگوی دولت بارها با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در دولت های موسوم به سازندگی و اصلاحات این نحوه واگذاری ها را اختصاصی سازی نامیده بودند.

این در حالی است که در جریان واگذاری های اخیر مانند واگذاری سهام فولاد خوزستان و 5 درصد سهام شرکت ملی مخابرات ایران، این واگذاری ها به صورت شفاف در قالب بورس انجام شده است.

مجمع تشخیص مصلحت سال گذشته در شرایطی که بورس ایران در سال 86 تنها 7 هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرده بود، در الحاقیه ای به بودجه 87 که با اعتراض اغلب نمایندگان اقتصاددان مجلس نیز مواجه شد و آنان تصویب این الحاقیه را خلاف قانون و آیین نامه می دانستند، دولت را مکلف به جذب حدود 40 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری ها کرد که این موضوع نیز مورد اعتراض نمایندگان واقع شد اما نهایتاً با مقاومت حدادعادل رئیس وقت مجلس تصویب شد.

بنابراین، حتی چنانچه اظهارات هاشمی ناشی از خیز تبلیغاتی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نباشد، می تواند نوعی فضاسازی برای متهم کردن دولت به عدم اجرای قانون برنامه بودجه سال 887 باشد.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 10:59 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 62

بازدید دیروز: 336 کل بازدید :2487211

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<