سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]
بازتاب بُرنا

 زخم های انبوه سازان سیاسی بر دل توده های محروم

از آرمان «سپید» تا فراز شهسواری و فرود اویسی!

تبعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی عمل انبوه سازان برای دولت نهم

آقای استاندار! آقای دادستان! آقای فرماندار! آقای شهردار! معاونین سیاسی و عمرانی استانداری! مواظب حرکت های سیاسی انبوه سازان ساختمانی در یزد باشید و با نظارت بیشتر و بهتر،علاج واقعه را از قبل از وقوع بنمایید 

 

    

زخم های انبوه سازان سیاسی بر دل توده های محروم

از آرمان «سپید» تا فراز شهسواری و فرود اویسی!

تبعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی عمل انبوه سازان برای دولت نهم

آقای استاندار! آقای دادستان! آقای فرماندار! آقای شهردار! معاونین سیاسی و عمرانی استانداری! مواظب حرکت های سیاسی انبوه سازان ساختمانی در یزد باشید و با نظارت بیشتر و بهتر،علاج واقعه را از قبل از وقوع بنمایید

در دیاری که بدلیل حاکمیت رابطه و گمشدن ضابطه، معاون عمرانی شهرداری، انبوه ساز بخش خصوصی می شود و عضو شورای شهر، با تخلف آشکار و نادیده گرفتن طرح فضای سبز و زیر پا گذاردن قانون، خانه مسکونی را به واحد تجاری تبدیل کرده و از پرداخت حق و حقوق قانونی شهرداری طفره می رود و در کمال تعجب، عضو کمیسیون ماده صد می شود، تعدادی از انبوه سازان و شرکت های ساختمانی، با وعده و تبلیغات، آپارتمانهای زیادی را بر روی نقشه پیش فروش کرده و بسیاری از مردم و کارمندان و کارگران، به امید یافتن سرپناه و خانه دار شدن، قرض و وام گرفته، وسایل زندگی خود را فروخته و قراردادهای یکطرفه ای را با شرکت های «خصوصی» انبوه سازی که سهامداران آن، گاه سیاسی و در پی منافع خود هستند  امضاء نموده اند.

بحث استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد و نظارت و وجود مهندس ناظر در بسیاری از پروژه های آپارتمان سازی و عمرانی، یک طنز تلخ فاجعه آمیز است، و سازمانهای مسئول و بخصوص شهرداری و سازمان نظام مهندسی، در این زمینه، چشم پوشی و کوتاهی بسیاری را داشته اند و دارند، که نمونه مشخص و بارز آن، آپارتمانهای غیر استانداردی است که شهرداری یزد، بابت سهم خود از زمین بلوار شهیدان اشرف، از موسسه جواد تحویل گرفته و بعد از چندبار برگزاری مناقصه، به قیمتی بسیار کمتر از آپارتمانهای مشابه در منطقه فروخته است!

عملکرد و سودجویی و سیاسی بازی انبوه سازان «حزبی» و خلف وعده آنها در تحویل بموقع آپارتمانها، تبعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی مختلفی دارد، که به زیان مدیران دولت نهم و نظام تمام می شود، و اما در حالیکه شهرداری یزد، بسیاری از وظایف خود را در قبال شهروندان و چگونگی شهرسازی و ساخت و سازها فراموش کرده و از یاد برده است، آیا استاندار یزد، که نماینده دولت نهم در یزد می باشد، نظارت و دخالت و اشرافیتی بر مهمترین طرح دولت نهم، که همان طرح خانه سازی مهر و ساخت و ساز انبوه سازان می باشد دارد!؟

در گرانترین و پرتراکم ترین منطقه شهر و در بلوار شهیدان اشرف صفائیه، با نادیده گرفتن فضای سبز و محیط باز و پارکینگ، با مجوزی که مشخص نیست کدام شهردار و چگونه و چه زمانی و بر مبنای چه ضابطه و رابطه ای اهداء کرده است، روبروی مجتمع تجاری در حال ساخت پردیس، سه بلوک آپارتمانی «الماس» با یک طبقه اضافی! در حال ساخته شدن است، و اما فرزندان ساکنان آپارتمانهای این سه بلوک جدید، که در جوار مجتمع غیرانتفاعی و طبقاتی جوادالائمه قرار دارد، به کدام مدرسه خواهند رفت!؟ و از کدام فضاهای فرهنگی و تفریحی و مذهبی استفاده خواهند نمود!؟

بسیاری از انبوه سازان و بساز و بفروشان، تنها بفکر کسب سود بیشتر بر روی زمین کمتر با حداقل سرمایه گذاری و صرف کمترین هزینه می باشند، و در قبال زندگی و «آرامش» شهروندان و ساکنان آپارتمانها و مسائل شهری، هیچ مسئولیتی در خود احساس نکرده و نمی کنند، و اما با تحویل آپارتمان به خریدار، مشکلات زندگی خریداری که سالها محکوم به پرداخت اقساط آپارتمان نیز می باشد شروع می شود، چرا که جدا از معایب و نقایص احتمالی ساختمان، نیازهای اولیه زندگی شهری برای ساکنان آپارتمانها در نظر گرفته نشده، که این یکی از عوامل مهم بروز تنش و ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در جامعه می باشد.

استاندار اسبق یزد، که در کنار فعالیت های سیاسی و حزبی و مدیریت موسسه طبقاتی جوادالائمه، به فعالیت انبوه سازی و ساختمان سازی مشغول می باشد، و بسیاری از چهره های شاخص انبوه ساز در یزد، راه رسیدن به اوج را در کنار او و از «همرس» و دفتر پیگیری استاندار در استانداری  یزد شروع کرده و با ایجاد «باند» و «شرکت» و شبکه های مختلف، به قله های ثروت و قدرت رسیده اند، اینک باید جوابگوی خریداران «خوش خیال» آپارتمانهای مجتمع امام علی (ع) آرمان و تبعات و مسائل پیش آمده باشد، که نیست، و شاکیان خریداری که از آنجا مانده و از اینجا رانده، به هیئت حل اختلاف راهنمایی می شوند، راه به جایی نمی برند، چرا که...!

پس از گذشت چهار سال، بخاطر نبود نظارت و ضعف و سوء مدیریت، هنوز هزار واحد آپارتمانی که قرار بوده شرکت آرمان «سپید»  با پول مردم و حربه «پیش فروش» و «قراردادهای یکطرفه»، بر روی زمین وارث زمیندار معروف شهر بسازد و به خریداران تحویل دهد، ساخته و تحویل خریداران نشده، و اما در این سالهایی که توام با افزایش نرخ زمین و مصالح ساختمانی گذشت، شرکت ساختمانی- سیاسی آرمان پنج بار تغییر مدیر عامل داده و نرخ آپارتمانهای پیش فروش شده را نیز به زیان خریداران با هر بار تغییر مدیریت، چند برابر کرده و پروژه را به اتمام نرسانده است.

اینک، بعد از افتضاح آرمان، شرکت ساختمانی فراز، که ینابدلایلی، طرف قرار داد شرکت تعاونی دادگستری و صدا و سیما و دیگر سازمانهای دولتی بوده و ساخت بیش از 1000 واحد آپارتمان و صدها مغازه مجتمع تجاری پردیس را در دست ساخت دارد، در اوج ساخت و ساز، «یکشبه» تغییر مدیریت داده و بدست امتحان پس داده های آرمان سپید سپرده می شود، و اما آیا سرنوشت آپارتمانهای «فراز» و مغازه های «پردیس» نیز به سرنوشت آپارتمانهای آرمان دچار خواهد شد!؟

شرکت فراز ساخت 400 واحد آپارتمان کارکنان دادگستری یزد را تحت نام عدالت 1 و 2 و 3 در دست ساخت دارد، و اما پیمانکار و کارفرما و ناظر پروژه «دادگستری» چه کسانی هستند و آیا رابطه نسبی و سببی، بین کارفرما و پیمانکار و ناظر وجود دارد!؟

با توجه به شعارها و فعالیت های دولت نهم و رئیس جمهور، اینک حرکت های انبوه سازی حرکاتی سیاسی است، چرا که تحقق وعده ها و ساخت و تحویل هر خانه به هر متقاضی، برگی برنده برای دولت و مدیران دولت نهم خواهد بود، و عدم تحویل بموقع و گرانتر کردن نرخ آپارتمانها، شکستی است که به پای مدیران دولت نهم نوشته می شود.

معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری و سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری در رابطه با تغییر مدیریت ها و تعطیلی ساخت و سازهای شرکت های خصوصی که قراردادهای دولتی و مردمی دارند، باید فارغ از مسائل جناحی و هیاهوهای سیاسی وارد صحنه شوند، و اجازه ندهند تا سهامداران سیاسی و مرفه و تازه به دوران رسیده، در راستای کسب منافع بیشتر با افکار عمومی و اقتصاد و عدالت و برنامه های دولت نهم بازی کنند.

شرکت فراز، با کدام مجوز و تحت نظارت چه سازمان و ارگانی، مغازه های پردیس و آپارتمانهای مجتمع های در حال ساخت را پیش فروش کرده است و چه تضمینی برای درست انجام دادن وظایف خود داده و بر پروژه های در دست ساخت آنان چه کسی و با چه مدرک و تخصص و تجربه ای نظارت می کند!؟

آیا پروژه بزرگ تجاری پردیس که در مرداد «گرم» یزد و در هوای پنجاه درجه بتون ریزی انجام می دهد ناظر دارد!؟ و آیا رئیس سازمان نظام مهندسی که خود سهامدار و عضو هیئت مدیره فراز و پردیس و آرمان است، می تواند ناظر پروژه بزرگ پردیس هم باشد!؟

آقای استاندار! آقای دادستان! آقای فرماندار! آقای شهردار! معاونین سیاسی و عمرانی استانداری! سازمان مسکن و شهر سازی، مواظب حرکت های سیاسی انبوه سازان ساختمانی در یزد باشید و با نظارت بیشتر و بهتر،علاج واقعه را از قبل از وقوع بنمایید.

تبصره اول:

مافیا یعنی چه!؟

سکوت مسئولان شهر و استان، در قبال عملکرد انبوه سازان کهنه کار

آقای اولیاء، ثابت کنید که به خدا و قانون و مردم می اندیشید!

تبصره دوم:

بساز و بفروشی و انبوه سازی بهتر است یا طبابت!؟

 کودتای «سیاسی» و «حزبی» در فراز «ساختمانی» یزد

 از مدیریت بیمارستان شهدای کارگر تا مجیبیان، و از  سهام داری شرکت فراز تا همراز

«دخالت» پزشک متخصص کودکان در کار ساختمان سازی!

 شان و آبروی پزشکی و معلمی بالاتر است یا انبوه سازی!؟

تبصره سوم:

از «النخیل» امارات تا «فراز» یزد

 از ستاره تا پردیس یزد

 چه کسانی، در پشت پرده «ستاره» و «پردیس» پنهان شده اند؟!

سه شنبه 8 مرداد1387 محمد رضا شوق الشعرا

 



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/5/8::: ساعت 11:51 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 120

بازدید دیروز: 148 کل بازدید :2492888

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<