سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرهیزید از صولت جوانمرد چون گرسنه شود و از ناکس چون سیر گردد . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

  دوم خرداد، پروژه‌ای پایان یافته حتی برای دوم خردادی‌ها

 گروه سیاسی: مراسم گرامیداشت سالروز دوم خرداد 76 که هر سال توسط گروههای سیاسی وابسته به این جریان با سروصدای زیادی برگزار می شد، امسال به سکوت کامل گذشت و حتی در روزنامه های این طیف نیز خبر، گزارش یا یادداشتی در این خصوص منتشر نشد. اتفاقی که طی 11 سال گذشته سابقه نداشت و همه ساله شخصیت ها و رسانه های سیاسی این گروه پروپاگاندای مفصلی برای زنده نگاه داشتن این رویداد ترتیب می دادند.

  

با این حال، شخصیت های منتسب به این جریان سیاسی نیز گویا تمایلی برای اظهارنظر در این خصوص ندارند، به طوری که حمیدرضا جلایی پور عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با بیان اینکه برای مصاحبه آمادگی ندارد، از پاسخگویی خودداری کرد.

 همچنین علیرضا علوی تبار، الهه کولایی و مصطفی تاج زاده از اعضاء شورای مرکزی حزب مشارکت حاضر به گفتگو نشدند. مصطفی تاج زاده در پاسخ به اینکه مگر قائل به پاسخگویی نیستید، گفت این، پاسخگویی نیست!

 اما حسین انصاری راد رئیس کمیسیون جنجالی اصل 90 در مجلس ششم در پاسخ به اینکه چرا امسال به مناسبت دوم خرداد مراسم خاصی مانند سالهای گذشته برگزار نشد، گفت: من در جریان نیستم. نه در جلسه ای رفتم و نه مذاکره ای با کسی داشتم و جداً بی اطلاعم.

 اما برخی معتقدند شکست سنگین جریان موسوم به اصلاح طلب در انتخابات مجلس هشتم موجب شد این طیف برای مدتی سکوت سیاسی اختیار کرده و طی این مدت به بازسازی تشکیلاتی و اعتماد از دست رفته بپردازند.

 انصاری راد اما در اظهارنظری عجیب شکست اصلاح طلبان را بگونه ای دیگر تفسیر می کند: معتقد نیستم در این انتخابات اصلاح طلبان شکست خوردند بلکه معتقدم مملکت شکست خورده است. کشور، کشوری است که همه اصلاح طلبند و هرکس اصلاح طلب نباشد، متحجر و واپس گرا است.

 وی با بیان اینکه من آقای خاتمی را صمیمانه اصلاح طلب می دانم، اظهار داشت: من اعتقاد ندارم که کمرنگ شدند دوم خرداد عقب نشینی است، در قرآن مجید هم یک مواردی است که نیاز به یک آرامش و سکوت دارد.

 صادق زیباکلام اما این دیدگاه را که شکستهای انتخاباتی منجر به کمرنگ شدن جشن دوم خرداد شده است، تأیید می کند و معتقد است شکست های پیاپی اصلاح طلبان از سال 80 به بعد دیگر انگیزه ای برای برگزاری این برنامه ها باقی نگذاشته است.

 با این حال، زیباکلام نیز در قبال این سؤال که با این وجود چرا امسال در مقایسه با 7 سال گذشته کم سروصداترین سال جشن های دوم خرداد بوده است، به نحوی شکست اصلاح طلبان در انتخابات را با استناد به ردصلاحیت ها توجیه می کند.

با این حال، شکست انتخاباتی اخیر اصلاح طلبان گویا آب سردی بوده است که آتش دوم خرداد 87 را نیز سرد کرده است به طوری که انصاری راد در پاسخ به این سؤال که "به نوبه خود چه فعالیتی برای پررنگ تر شدن این روز انجام دادید"، می گوید من کاری انجام ندادم. از خانه ام هم بیرون نرفتم.

 در جریان انتخابات مجلس هشتم، سخنگوی ستاد موسوم به ائتلاف اصلاح طلبان در نامه‌ای که به رئیس سازمان صداوسیما نوشت از اینکه در بخش های خبری به جای استفاده از عنوان "اصلاح طلبان" برای این طیف سیاسی از واژه "دوم خردادی ها" استفاده می شود، به شدت انتقاد کرده و این روش را مشمئز کننده خوانده بود. با کنار هم قرار دادن این قطعه‌های پازل می توان مطمئن شد که "دوم خرداد"، برای "دوم خردادی ها" نیز پروژه ای تمام شده است.   منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:46 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 109

بازدید دیروز: 438 کل بازدید :2490413

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<