سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید که مردى از خارجیان شب بیدار است در نماز و خواندن قرآن ، فرمود : ] به یقین خفتن به که با دو دلى نماز گزاردن . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

  جزئیات بیشتر از عوامل انفجار تروریستی شیراز

 عوامل انفجار تروریستی شیراز از سوی سلطنت طلبان مرتبط با سرویس های امنیتی امریکا و انگلیس هدایت می شدند.

 به گزارش رجانیوز، این گروهک تروریستی متشکل از 6 نفر و 2 نفر رابط محلی در شیراز بوده که از طریق اینترنت با سایت سلطنت طلبان مستقر در آلمان ارتباط گرفته و آموزش های لازم را برای بمبگذاری دریافت کرده بودند.

 بنا بر این گزارش، متوسط سنی اعضاء این گروهک زیر 30 سال می باشد و این افراد در قبال دریافت 20 میلیون تومان به ازای هر انفجار اقدام به مزدوری کرده اند.

 پس از انجام انفجار در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز با فاصله زمانی کوتاهی خبر انفجار بر روی خروجی خبرگزاری اسوشیتدپرس (AP) قرار می گیرد. همچنین عوامل انفجار فوراً رابط گروه در آلمان به نام "فربد" را از عملیات تروریستی خود آگاه می کنند.

 فربد از سلطنت طلبان گروهک راه آزادی است که پس از این انفجار وعده می دهد در صورتی که انفجارهای بعدی هم بازتاب های گسترده، علنی و عمومی داشته باشند، در ازای هر انفجار تا 100 میلیون تومان حق مزدوری پرداخت خواهد شد. این سلطنت طلب سال 80 به ایران سفر کرده بود که توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد اما با پیگیری های یک تیم امنیتی نزدیک به ریاست جمهوری وقت آزاد گردید.

 دوتن از بمبگذاران واقعه انفجار شیراز پس از انجام عملیات به تهران سفر کرده و قصد انجام عملیات در مکان های عمومی تهران را داشته اند اما در حال آماده سازی مواد انفجاری در یکی از هتل های تهران، انفجاری رخ داده و یکی از تروریست ها به هلاکت می رسد. نفر دوم با فرار از تهران به ارومیه می رود که با پیگیری و ردیابی های امنیتی دستگیر می شود.

 واقعه انفجار در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز شنبه 24 فروردین سال جاری رخ داد که در نتیجه آن 14 تن شهید و بیش از 200 نفر مجروح شدند. مقامات امنیتی و کارشناسان نظامی ابتدا اعلام کردند حادثه غیرعمدی بوده است اما با ادامه تحقیقات و کشف مواد شیمیایی در محل انفجار این فرضیه رد و پیگیری برای دستگیری عاملان آن آغاز شد.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 9:42 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 61

بازدید دیروز: 438 کل بازدید :2490365

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<