سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، همراهی حقّ است و فرمانبردن از حقدار . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

خاتمی حرف خود را پس گرفت (خبر ویژه)
محمد خاتمی در اظهارنظری بسیار جالب، روز گذشته اظهارات چند روز قبل خود را که با استقبال وسیع محافل غربی مواجه شده بود تصحیح کرد و بر این نکته تاکید نمود که «هرکس این حرف ها را بزند همگام با دشمن گام برداشته است»!!
وی که در نشست هفتگی بنیاد باران سخن می گفت درباره این اتهام که «نظام جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر خرابکار می فرستد»- اتهامی که خود او به کشور و ملت ایران وارد آورده بود، اظهار داشت: «بنده به عنوان کسی صحبت می کنم که از اول تا آخر، در متن جریانات بوده ام و سالها مسئولیت رسمی داشته ام. اصلاً نظر امام(ره) در مورد صدور انقلاب و نحوه تعاملی که باید با جهان داشته باشیم روشن است و این مسئله بیان هم شده است. عین همین سیاست، سیاست رهبری امروز است. بنده به عنوان کسی که {با مسائل} آشنا هستم. { این سخن را }می گویم و معتقدم که جمهوری اسلامی نه نیاز به دخالت فیزیکی در عرصه های بین المللی دارد و نه اصلاً جزو سیاستهایش بوده و هست. هر کس این حرف را بزند، همگام با دشمن گام برمی دارد. دشمن ما را متهم می کند. دشمن می خواهد مشکلات خود را بپوشاند، یا می خواهد، بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی پیدا کند و { در این راستا} ادعا می کند که جمهوری اسلامی دخالت می کند. کجا دخالت می کند؟ آیا ما عراق را اشغال کردیم؟ آیا خرابکارانی که اول به جمهوری اسلامی فحش می دهند و در مقابل آن می ایستند، کشتار به راه می اندازند و اماکن مقدس و میراث فرهنگی را نابود می کنند و علیه ملت عراق، جمهوری اسلامی و دیگران عمل می کنند، متعلق به نظام جمهوری اسلامی هستند؟ یا این که از جای دیگری می آیند؟ خرابکاران کجا هستند؟ کی هستند؟ از کجا آمده اند؟ ایران در عراق و افغانستان همواره خواستار ثبات و آرامش بوده است. این سیاست جمهوری اسلامی ایران است.»
این جملات در حالی بیان شده است که خاتمی چند روز قبل گفته بود: «امام چه می خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟اینکه ما اسلحه دست بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می کرد؟» (سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در محل موسسه نشر آثار امام به نقل از سایت باران) این اظهارات آقای خاتمی بلافاصله با استقبال گسترده رسانه ها و محافل بیگانه- مخصوصاً آمریکایی- روبرو شد که با تکیه بر آن کوشیدند اتهامات بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را به اصطلاح «مستند»! کنند.
اقدام آقای خاتمی در تصحیح اظهارات خود یک گام مثبت تلقی می شود و امید آن که از این پس، بیشتر مراقب سخنان خود باشند تا خدای نخواسته و بی آن که خود بخواهند «گامی» به نفع دشمنان برنداشته باشند!
 منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/2/18::: ساعت 11:38 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 22

بازدید دیروز: 438 کل بازدید :2490326

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<