سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بامدادان به جستجوی دانش برخیزید که سحرخیزی مایه برکت و کامیابی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

  یک شاهد عینی در گفتگو با رجانیوز بیان کرد
جزئیات جدید از انفجار حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز

 عضو هیئت مدیره کانون فرهنگی رهپویان وصال و شاهد عینی انفجار در حسینیه سیدالشهداء (ع) جزئیات بیشتری از نحوه انفجار و شهادت جمعی از شرکت کنندگان در مراسم هیئت هفتگی این کانون را بیان کرد.

 سید اسماعیل سجادی در گفتگو با رجانیوز تصریح کرد: بمبی در قسمت انتهای حسینیه کار گذاشته شده بود که اوایل سینه زنی منفجر شد. شدت انفجار به حدی بود که آتش بسیار شدیدی به اندازه یک آپارتمان پنج طبقه شعله کشید که شعله های آن سقف و دربهای اطراف حسینیه را پر کرد و موج این انفجار به حدی بود که برخی اشیای حسینیه را تا شعاع 200 متری پرتاب کرد.

 وی در واکنش به گمانه زنی هایی که علت این انفجار را ترکیدن کپسول گاز عنوان می کنند، گفت: ما مطلقاً کپسول گاز داخل حسینیه نداریم و گاز آنجا هم قطع است.

 سجادی موج انفجار و سوختگی ناشی از آتش را دو عامل اصلی خسارتهای جانی و مالی وارد شده ذکر کرد و افزود: موج انفجار به حدی بود که کودکان و مردان سبک وزن را به سمت سقف پرتاب کرد به شکلی که برخی از آنها بین چارچوبهای کنار سقف گیر کرده بودند. که با بدن خون آلود آنها را از بین چارچوب پایین آوردیم.

 سجادی ادامه داد: شدت انفجار دست و پای برخی حاضران نزدیک محل انفجار را قطع کرد و تعدادی هم در شعله های آتش سوختند و به شهادت رسیدند و برخی نیز به خاطر پرتاب اشیاء مجروح شدند.

 وی در ادامه با بیان اینکه در طول ده سال فعالیت کانون رهپویان وصال برخی فرقه های انحرافی با این کانون اختلافات اساسی داشتند، تصریح کرد: یکی از این فرقه ها بهایی های شیراز هستند که با توجه به افشاگری کانون علیه آنها و انعکاس و انتشار دروغگویی و عوامفریبی هایشان، بارها توسط آنها تهدید شده بودیم و حتی برخی از این تهدیدات را نیز عملی کرده بودند.

 سجادی سپس به نمونه ای از این تهدیدات و اجرای آن اشاره کرد و گفت: یکی از دختران بهایی شیراز که با گرایش به این کانون مسلمان شده بود، توسط خانواده اش بسیار مورد اذیت و آزار قرار گرفت. اما این خانم ضمن پافشاری به اعتقاد خود به خواسته خانواده اش تن نداد و به هشدارهای آنها که رسماً او را به مرگ تهدید کرده بودند اهمیتی نداد و درنهایت به شهادت رسید که وزارت خارجه هم در این باره بیانیه صادر کرد.

 وی همچنین افزود: بهاییان از حدود 6 سال پیش به صورت مداوم کانون را تهدید به بمبگذاری می کردند. وی فرقه های دروایش و وهابیان را ازدیگر گروه هایی عنوان کرد که با کانون اختلاف داشتند و در این باره توضیح داد کانون برای افشای عقاید باطل این گروه ها بسیار تلاش می کرد و مباحث کلامی و سیاسی آنها را به نقد کشیده و بطلان آنها را اثبات می کرد.

 سجادی در بخش دیگری از این گفتگو با رد سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه این انفجار ناشی از مواد منفجره موجود در یادمان شهدای این حسینیه بوده، اظهار داشت: یادمان شهدا یک محفظه شیشه ای بود که سال 82 احداث شد تا خانواده های شهدا اشیای به جا مانده از شهیدان خود مانند پوتین، کتابچه، سربند، پلاک و امثال اینها را در اینجا نگهداری کنند. به غیر از این اشیا، تعدادی از ابزار به یادگار مانده از جنگ مانند پوکه فشنگ را نیز در این محفظه به عنوان یادگاری به نمایش گذاشته بودند که تمام این ابزار توسط شخص آقای انجوی نژاد (مسئول کانون رهپویان وصال) که خود در زمان جنگ تخریبچی بوده است، بازبینی و چک شده بود.

 تصاویر یادمان شهدا پیش از انفجار

 سجادی افزود: اگر این ابزار را باعث انفجار بدانیم لازمه اش این است که این یادمان به طور کامل از بین رفته و تخریب شود اما اینگونه نشده و تنها این یادمان جابجا شده و دلیل دیگر این است که این ابزار در صورت انفجار باید ترکش داشته باشند درحالیکه هیچ گونه ترکشی در بدن مجروحان و شهدا مشاهده نشده است.

 لازم به ذکر است که مراسم تشییع شهدای این انفجار پس فردا (سه شنبه) از میدان امام حسین(ع) به سمت شاهچراغ برگزار می شود.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/1/28::: ساعت 10:10 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 98

بازدید دیروز: 936 کل بازدید :2489315

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<