سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواب چه تصمیمهاى روزانه را که نقش بر آب کرد . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

                                

 گزارش رویترز از زادگاه احمدی‌نژاد؛ اینجا مثبت فکر کنید

رویترز در گزارشی به قلم الیستر لیون از محل تولد محمود احمدی‌نژاد سعی در ارایه چهره‌ای متعصب از این شهر و شهروندانش دارد.

خبرنگار این خبرگزاری که به بهانه انتخابات مجلس هشتم وبرای محک‌زدن مردمان زادگاه رئیس‌جمهور به آرادان در استان سمنان رفته در گزارش خود می‌نویسد: به شهرک بازاری خواب‌آلوده آرادان نیائید یعنی جائی که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در آن متولد شده است و اصلا انتظار شنیدن انتقادی در مورد او را در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی، هسته‌ای یا هر چیز دیگرش نداشته باشید.

رای‌دهندگان در آرادان در آستانه انتخابات پارلمانی قبول دارند که آنها گرفتار تورم، هزینه‌های در حال افزایش مسکن و بیکاری هستند اما افراد اندکی هستند که در این ارتباط رئیس‌جمهور را مقصر بدانند.

یک سبزی‌فروش به نام علی کاشانی در حالی که در خیابانی تقریبا خلوت منتظر مشتری بود گفت: "ما از کار دولت به ویژه احمدی‌نژاد خیلی خوشحال هستیم. او کارهای بزرگی برای ما انجام داده است همچون ایستادن در مقابل آمریکا، ‌ایستادن در مقابل دشمنان ما به طوری که هیچ خارجی در امور داخلی ایران مداخله نکند."

کاشانی سی و هشت ساله که پدر دو فرزند است، افزود: " ما هیچ مشکلی نداریم و اگر هم داشته باشیم دولت آنها را به وجود نیاورده است."

 احمدی‌نژاد پنجاه و یک ساله که فرزند یک آهنگر است ریشه‌های محکم اندکی دارد که در آرادان باقی مانده باشد یعنی شهری متوسط با جمعیتی پنج هزار نفری که محل فعالیت کشاورزانی است که گندم، پنبه، انگور، زیتون و انار می‌کارند.

خانواده احمدی‌نژاد زمانی که او یک پسربچه بود به تهران در فاصله یکصد و ده کیلومتری غرب آرادان مهاجرت کرد. او در تهران در رشته مهندسی شهری تحصیل کرد.

احمدی‌نژاد بعد از پیوستن به سپاه پاسداران در جنگ (دفاع مقدس) سال‌های هزار و نهصد و هشتاد تا هشتاد و هشت ایران با عراق، در یک دانشگاه تدریس کرد و مدتی هم به عنوان استاندار یک استان فعالیت کرد تا اینکه در سال دو هزار و سه!! (پنج) شهردار تهران شد.

در آرادان احمدی‌نژاد به چشم یک قهرمان محلی نگریسته می‌شود یعنی قهرمانی که به وعده انتخاباتی سال دو هزار و پنج خود برای آوردن درآمدهای نفتی به سر سفره‌های مردم وفادار است. مردم آرادان تقوا و سبک شخصی احمدی‌نژاد در سفرهای استانی و توزیع پول نقد یا وام را دوست دارند.

حاج جلیل میرزایی در حالی که در بازار سرپوشیده کوچک ارادان پشت پیشخوان مغازه فروش گل‌های مصنوعی خود ایستاده بود گفت: "احمدی‌نژاد اینجا و هر جایی که بوده است بودجه‌ای برای آنجا اختصاص داده است. سپس او بر می‌گردد تا ببیند آیا این بودجه درست مصرف شده است یا خیر."

حاج جلیل هفتاد و هفت ساله سفید مو می‌افزاید: "این دولت خیلی خوب است. آنها برای مردم و مواظبت از نیازمندان فعالیت می‌کنند."

علی‌رضا چلویان که با کمک گرفتن به کار کشت گندم و پنبه مشغول است، گفت: "تورم حتما بالا رفته است اما این یک مشکل جهانی است. ما از دولت حمایت می‌کنیم."

در خیابان اصلی ارادان مردم می‌توانند در  بلوار وسط خیابان زیر درخت‌های کاج و بر روی نیمکت‌های رنگ شده بنشینند و کارگرانی را که در حال بالا بردن یک بنای یادبود هستند نظاره‌گر باشند. این بنا شکلی از کره زمین است که ستون‌های سفیدی خمیده‌ای زیر آن قرار گرفته‌اند.

 جعفر کاظمی دانشجوی بیست و یک ساله حسابداری که بشدت به کار نیاز دارد در پاسخ به این سوال که اگر امکان دسترسی به رئیس‌جمهور را داشت چه پیامی به او می‌داد گفت: "من می‌خواهم به او بگویم که ما او را خیلی دوست داریم. او به دنبال عدالت است."

چنین احساساتی گواهی بر مقبولیت احمدی‌نژاد در استان‌های ایران است یعنی جائی که سیاست‌های او و تعهدش به ارزش‌های انقلاب اسلامی سال هزار و نهصد و هفتاد و نه برای خیلی‌ها جذاب است.

احمدی‌نژاد می‌تواند بر روی مردانی نظیر حاج عزیز کاظمان خیاط شصت و هشت ساله‌ای که کلاه پشمی سیاه بسر دارد و شلوار پارچه‌ای پوشیده است تکیه کند.

کاظمان در حالی که در بازار آرادان دگمه‌هایی بر روی آستین یک پیراهن می‌دوخت گفت: "من بسیجی هستم و در پایگاه بسیج صد نفر به فرمان من هستند. من در جنگ تحمیلی جنگیدم و دو پسرم در سپاه پاسداران هستند. من آخرین قطره خون خود را برای این انقلاب خواهم داد."

کاظمان در پاسخ به این سوال که آیا او در انتخابات روز جمعه شرکت خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: " هر مسلمانی وظیفه‌ای دارد که باید به آن عمل کند."

کاظمان بر روی دیوارهای مغازه‌اش عکس‌هایی از آیت‌الله روح الله خمینی پدر انقلاب ایران و آیت‌الله علی خامنه‌ای جانشین او به عنوان رهبر را قرار داده است.

آیت الله خامنه‌ای در ماه جاری علنا از عملکرد احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور ستایش کرد. بر روی دیوار عکسی از یک جوان یونیفرم‌پوش وجود دارد که کاظمان می‌گوید: برادرزاده‌اش است که در جنگ عراق شهید شده است.

از جمعیت هفتاد میلیونی ایران حدود سیزده میلیون نفر عضو بسیج هستند که یک گروه شبه نظامی برپا شده برای دفاع از انقلاب است. گمان می‌شود آرای این افراد نقش حیاتی در پیروزی شگفت‌آور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال دو هزار و پنج ایفا کرده باشد.   منبع



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 11:4 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 111

بازدید دیروز: 936 کل بازدید :2489328

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<