سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که تو را از گزندى ترساند چون کسى است که تو را مژده رساند . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

  روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت:
خبر بسیار بد برای غرب: پیروزی اصولگرایان، تثبیت جایگاه احمدی‌نژاد

 یک روزنامه فرانسوی با اشاره به نتایج انتخابات مجلس ایران تأکید کرد: غرب با خبر بسیار بدی رو به روست؛ با نتایج به دست آمده از انتخابات پارلمانی ایران احمدی نژاد جایگاه خود را برای کسب مقام ریاست جمهوری ایران در سال آینده تثبیت کرده است.

 به گزارش رجانیوز، لوفیگارو در مقاله ای به قلم "جرج مالبرونوت" با خاطرنشان ساختن این نکته که غرب باید همچنان اهمیتی خاص برای محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران قائل شود، افزود: پیش بینی ها نشان می دهد دور دوم انتخابات پارلمانی ایران که اواخر آوریل برگزار می شود، برای رییس جمهوری که مدعی حذف اسرائیل از نقشه جهان است، سپری حفاظتی از اصولگرایان در پارلمان، در مقابل اصلاح گرایان می سازد.

 این روزنامه در ادامه نوشت: از سال 2005 و از زمان انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور ایران، حکومت ایران بیش از آنکه مبتنی بر سرکوب باشد، با استفاده از شیوه های مالی اداره شده است. بدین ترتیب که دولت احمدی نژاد با استفاده از توزیع رفاه در میان قشر محروم جامعه توانسته است شبکه ای نیرومند برای خود فراهم کند، به طوری که اصلاح گرایان در انتخابات پارلمانی اخیر ایران موفقیتی کسب نکردند.

 لوفیگارو با ادعای اینکه احمدی نژاد به علت حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و علی لاریجانی مذاکره کننده سابق ایران در مورد پرونده هسته ای، در تهران از جبهه چندان قدرتمندی برخوردار نیست، اضافه کرد: اما باید توجه داشت، در نظام حکومتی ایران همه مسائل در نهایت به فرد شماره یک این نظام، آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب ایران وابسته است.

 این روزنامه با بیان اینکه با حضور محمود احمدی نژاد در رأس قدرت، جمهوری اسلامی تغییراتی را تجربه می کند، ادامه داد: روحانیون و مذهبیون تحت حمایت احمدی نژاد بار دیگر قدرت یافتند. از سوی دیگر ملت ایران هم در لحن ضد غربی خود تغییری ایجاد نکرده است. با وجود آنکه منازعه هسته ای ایران بسیار جنجال برانگیز بوده است،‌ ملت ایران همچنان از رییس جمهور خود که مورد پشتیبانی رهبر است، حمایت می کند. نتیجه این که هر شخصیت سیاسی در ایران که درباره تعلیق فعالیت های هسته ای سخنی بگوید، از دیدگاه سیاسی مرده محسوب می شود آنهم به این دلیل که ملت ایران هم اکنون با غرور ملی دست به گریبان است.

 فیگارو نوشت: غرب سعی داشت با اعمال تحریم و فشار بر دولت ایران، آنها را وادار به تعلیق برنامه های هسته ای خود نماید اما تحریم ها نه تنها نهاد دولت را تضعیف نکرد بلکه مخالفت مردم با دولت را نیز در پی نداشت.

 جرج مالبرونوت در در ادامه مقاله خود، با طرح این پرسش که "آیا غرب در مقابل این شکست باید سیاست های خود را در آینده تغییر دهد؟"، نوشت: یکی از دیپلمات های غربی که با مذاکره کنندگان ایرانی در مورد پرونده هسته ای در ارتباط است، اعلام کرد هدف غرب مردم ایران نیستند اما آنها باید بدانند در صورتی که دولت همچنان به بازی هسته ای خود ادامه دهد، بسیاری از درآمدهای مالی خود از جمله درآمدهای نفتی را که منبع تغذیه ملت ایران است، از دست خواهد داد.

 فیگارو در پایان افزود: ایران که موقعیت منطقه ای مطلوبی دارد، همچنان در مورد پرونده هسته ای خود از موضع قدرت برخورد می کند. دیپلمات غربی معتقد است هدف غرب از سر گیری مذاکره با ایرانیان است که البته به نظر می رسد ایران تمایل چندانی به آن ندارد. در حقیقت افزایش فشارهای مستقیم بر ایران و فقدان سازش کلی با شیطان بزرگ مورد نظر آنان (امریکا) قماری کاذب به راه انداخته است.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/1/18::: ساعت 9:46 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 54

بازدید دیروز: 299 کل بازدید :2489570

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<