سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاداش بزرگ، همراه بلای بزرگ استو خداوند، مردمی را دوست نمی دارد، مگر آن که مبتلایشان می کند . [.امام صادق علیه السلام]
بازتاب بُرنا

  شب گذشته در کویت برگزار شد:
بزرگداشت شهید مغنیه به رغم تدابیر شدید امنیتی

  با وجود تهدید برخی مطبوعات وابسته به خاندان حاکم بر کویت از جمله روزنامه های السیاسه، الوطن و الشاهد مبنی بر ممانعت و بازداشت شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت شهید عماد مغنیه، هزاران نفر از مردان و زنان کویتی در این مراسم حضور یافتند.

 به گزارش رجانیوز، خیابان ها و راه های ورودی به محل برگزاری این مراسم توسط نیروهای پلیس و امنیتی کویت مسدود شده بود اما شرکت کنندگان خودروهای خود را در چند کیلومتری محل برگزاری متوقف کرده و حضور این تعداد از شرکت کننده در این مراسم بی نظیر بود.

 در این مراسم "عدنان عبدالصمد" نماینده مجلس کویت، "سید ولید المزیدی" و "عباس تقی" از شخصیت های این کشور سخنرانی کردند.

  عبدالصمد با اشاره به اتهامات روزنامه الوطن و السیاسه مبنی بر دخالت شهید عماد مغنیه در برنامه ریزی ترور امیر سابق کویت در سال 1984 میلادی و شرکت در هواپیماربایی سال 1988 کویت، این اتهامات را بی اساس و کذب خواند و تاکید کرد رواج این اتهامات از سوی کسانی که تاریخ، گویای همکاری آن ها با صدام حسین و رژیم صهیونستی است، دور از انتظار نیست.

 وی با اشاره به اتهامات روزنامه الوطن و سردبیر آن "خلیفه علی الصباح" از اعضای خاندان حاکم مبنی بر پیروی جنبش پیمان اسلامی از حزب الله لبنان و ایران خاطرنشان کرد: کسانی که با اشغال کویت توسط صدام پول های بیت المال و مردم را برداشتند و از کشور فرار کردند، هم اکنون شیعیانی را که در آن زمان به دفاع از کویت پرداخته بودند، متهم به نداشتن غیرت ملی می کنند.

 وی خطاب به وزیر کشور و مطبوعات خاندان حاکم بر کویت گفت: مردم کویت بیش از 7 ماه در خلال اشغال کویت در مظلومیت به سر بردند اما شما به کجا پناه بردید؟

 این نماینده مجلس کویت اظهارات وزیر کشور را توهین به شعور ملت دانست و با اشاره به این که این اظهارات خشم شیعیان را در پی داشته است، خواستار عذرخواهی وی از مردم شد.

 وی افزود: در صورتیکه وزیر کشور به اظهارات غیرواقعی خود ادامه دهد، وی را در صحن علنی مجلس مورد سوال و استیضاح قرار خواهد داد.

 عبدالصمد در ادامه با اشاره به اقدامات روزنامه الوطن و قلم های مسموم تعدادی از نویسندگان که در گذشته جیره خوار صدام بودند و هم اکنون جیره خوار امریکا و رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت در هنگام حمله عراق به ایران، زمانی که به مخالفت با حمایت های میلیاردی شما به صدام پرداختیم، از دولت خواستید که دستان ما را قطع کنند و امروز نیز می خواهید ما به حرف سرویس های اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی که شما از آن دستور می گیرید، عمل کنیم.

 وی افزود: کسانی که در مراسم بزرگداشت شهید مغنیه در کویت شرکت کردند، همانند برخی اشخاص که داعیه غیرت ملی دارند اما در زمان اشغال کویت توسط عراق فرار کردند، نیستند بلکه مخلصانی هستند که در راه وطن و آزادی ان خون دادند.

 عبدالصمد در پایان ضمن هشدار به مقامات و دولت کویت مبنی بر تلاش عده ای برای ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل سنت، از آنها خواست برای ایجاد وحدت ملی و محاکمه آن، اشخاص اقدامات جدی انجام دهند.

 در این مراسم، مردم همواره شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل و زنده باد نصرالله سر می دادند.

 اظهارات این نماینده مجلس موجی از شادی را در میان مردم پدید آورد به گونه ای که بسیاری از شرکت کنندگان پس از پایان مراسم اعلام کردند که وی آتش سردی را بر سینه آنان ریخته است.

 این مراسم از ساعت 19 الى 21 ادامه یافت و با دعای وحدت به پایان رسید.

 برگزاری این مراسم با استقبال گسترده مردم در کویت از آنجا حائز اهمیت است که پس از شهادت عماد مغنیه حجم وسیعی از اتهامات به وی توسط رسانه های غربی و عربی مبنی بر دست داشتن در هواپیماربایی کویت و ترور امیر سابق کویت ایراد شده بود.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/11/28::: ساعت 11:8 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 289

بازدید دیروز: 299 کل بازدید :2489805

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<