سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده را حیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با رجانیوز:
صداوسیما مروج بی‏بندوباری است/ رادیو جوان بجای تصحیح عملکرد، توجیه می‏کند

 یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: رادیو و تلویزیون با پخش برنامه های مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی از دانشگاه اسلامی به مرکز مروج بی بندوباری تبدیل شده است.

 حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفتگو با رجانیوز به شدت از برنامه های مروج بی بندوباری در سینما، رادیو و تلویزیون انتقاد کرد و اظهار داشت: اعضاء کمیسیون فرهنگی در جلسه قبل تصمیم گرفتند با دعوت از رئیس سازمان صداوسیما، علت پخش برنامه های فاقد محتوا را جویا شوند.

 وی در ادامه با بیان اینکه "اخیراً مجموعه ای با موضوع «رحم اجاره ای» از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود که در تیتراژ برنامه افراد زیر 16 سال را از دیدن آن منع می کند"، افزود: در زمان طاغوت هم در زیرنویس فیلم های غیراخلاقی از افراد زیر 16 سال خواسته می شد تا از دیدن آنها خودداری کنند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به فعالیت برخی افراد مغرض و بیمار از نظر روانی در صداوسیما اشاره کرد و گفت: زمانی که در اخبار ساعت 22 شبکه سوم سیما، تصاویر حج رئیس جمهور و جنگ قوچها کنار یکدیگر قرار می گیرند و مجری می گوید: "حالا تصاویری از حج احمدی نژاد و جنگ قوچها را تماشا کنید"، آیا این رفتار ناشی از نوعی بیماری روانی، سیاستهای مغرضانه و حرکتهای شیطنت آمیز نیست؟

 رهبر، بی برنامگی و عدم نظارت دقیق بر برنامه های رادیو و تلویزیون را از مهمترین مواردی خواند که منجر به کاهش کیفیت برنامه های صداوسیما در چند سال اخیر شده و تصریح کرد: زمانیکه مسئولین سیما مجبور باشند 8 کانال تلویزیون را پر کنند و برنامه و نظارت کافی نیز نداشته باشند، نتیجه این می شود که تلویزیون به جای آنکه مروج حجاب اسلامی باشد، بی بندوباری را ترویج می کند و بازیگران زن را با کلاه جلوی دوربین می آورد. نتیجه طبیعی این رویکرد، الگوبرداری دختران و زنان در جامعه است.

 وی در ادامه با طرح این پرسش که "مشکل اصلی مردم رحم اجاره ای است یا مشکلات اقتصادی و معیشتی"، بیان داشت: از اینکه امروز باید از ژست های مبتذل مانند فحاشی ها و لات پروری در صداوسیما انتقاد کنیم، متأسفم چراکه همین سازمان حتی اجازه پخش مراسم نمازجمعه شهرستانها را هم به سیمای خود نمی دهد و تنها مقداری از آن را در اخبار کوتاه پخش می کند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به اظهارات هفته گذشته خود در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آنکه در نماز جمعه اصفهان اعتراضات شدیدی نسبت به برنامه های صداوسیما داشتم و نامه ای را هم برای شورای عالی سیاستگذاری این سازمان ارسال کردیم، امیدواریم شاهد تغییر و تحولات اساسی در برنامه ها باشیم.

 رهبر به اعتراضات شدید علمای حوزه های علمیه از برنامه های رادیو جوان اشاره کرد و گفت: اینکه رادیو جوان، روز "ولن تاین" را موضوع روز قرار داده و به آن بها می دهد، ناشی از چیست؟ آیا این ناشی از عدم نظارت صحیح بر برنامه های این رادیو نیست؟ آیا این درست که به جای تصحیح عملکرد خود دست به توجیه می زنند؟

 وی در پایان مجموعه طنز چارخونه را نیز نمادی از بی محتوایی برنامه های تلویزیون خواند و از تصمیم قاطع کمیسیون فرهنگی برای رفع معضلات فرهنگی در رادیو و تلویزیون خبر داد.   منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/10/19::: ساعت 5:28 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 322

بازدید دیروز: 438 کل بازدید :2490626

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<