سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا
 مناظره سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق با حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو در خصوص بررسی عملکرد اصلاح‌طلبان برگزار می‌شود.

مهدی بادپا، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با شبکه خبر دانشجو، با اشاره به این‌که این مناظره که پنج‌شنبه به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مناظره معوق ماندن پرونده سید محمد خاتمی در دادگاه ویژه روحانیت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. قرار است پنج‌شنبه این هفته سیدمحمد خاتمی در دانشگاه‌های مشهد به ایراد سخنرانی بپردازد.

 

پایگاه خبری انصارنیوز درباره مناظره "خاتمی – روانبخش" در خصوص "بررسی عملکرد اصلاح‌طلبان" گفت‌وگویی با آقای روانبخش انجام داده که در پی می‌آید:

آقای روانبخش به خبرنگار انصارنیوز گفت:‌ از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی، تماس گرفتند و درخواست کردند که با توجه به سفر آقای خاتمی به مشهد مقدس، اینجانب در جلسه مناظره‌ای که با ایشان ترتیب داده شده است شرکت کنم، من هم اعلام کردم آماده‌ام در زمینه‌های مختلف با ایشان مناظره کنم.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو گفت: اخیرا ایشان ادعا کرده‌اند که فساد و ولنگاری در دوره دولت نهم نسبت به زمان دولت اصلاحات بیشتر است، در این باره جای مباحثه وجود دارد که مستندات این ادعا چیست، در حالی که به عیان همگان مسایل فرهنگی امروز را با دوران 8 ساله ایشان می‌سنجند و اوج فساد و بی‌بندوباری و ولنگاری‌های اخلاقی آن دوره، علمای حوزه و دانشگاه و متدینین را ستوه آورده‌ بود. وی ادامه داد: چاپ کتب و نشریات موهن و انتشار دیگر محصولات فرهنگی که مبانی فکری ولنگاری را ترویج می‌کرد در زمان آقای خاتمی بی‌حد بود و وضعیت فرهنگی اکنون اگرچه ریشه در دوره ایشان دارد با آن دوران قابل قیاس نیست و اسناد و مدارک آن موجود است.

روانبخش ادامه داد: اگر منظور ایشان از ولنگاری اخلاقی در این دولت، سفرشان به ایتالیا و دست دادن به دختران و زنان نیمه‌عریان و فشار بازوی دختر جوانی در جشن سالگرد دوم خرداد و تماس با دختر جوان دیگری در برنامه شب یلداست که فیلم‌ها و تصاویر آن موجود است و همراهان ایشان در ایتالیا به اتفاق آن، اعتراف کرده‌اند، البته جای تامل دارد!

 

این استاد دانشگاه با اشاره به مسائل سیاست خارجی در زمان مدعیان اصلاحات و اکنون به انصارنیوز گفت: علی‌رغم طرح شعار تنش‌زدایی و گفت‌وگوی تمدن‌های آقای خاتمی و وارد کردن اتهام تنش‌زایی و ناکارآمدی به دولت دکتر احمدی‌نژاد، آثاری وجود دارد که به راحتی می‌توان مشخص کرد سیاست خارجی منفعلانه مدعیان اصلاحات موفق‌تر بود یا سیاست‌خارجی فعال دولت نهم. این مساله‌ای است که اسناد و مدارک آن در منظر همه مردم هست و نسبت به آن قضاوت دارند. سفرهای خارجی دکتر احمدی‌نژاد به کشورهای مختلف و همچنین مسافرت‌های رؤسای جمهور کشورهای دیگر به ایران از جمله سفر آقای پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران و سخنرانی‌های دکتر احمدی‌نژاد در سازمان ملل و دانشگاه کلمبیا و به محاکمه کشیدن نظام سلطه و به انفعال و انزوای شدید کشانیدن امریکا و نامه‌نگاری‌های از موضع قدرت به کشورهای قدرتمند دنیا و حل و پایان دادن به مساله هسته‌ای در مقابل نگاه قضاوت‌گران است.

روانبخش ادامه داد: البته اگر فعال بودن سیاست خارجی را در زمان دولت آقای خاتمی این‌گونه تفسیر کنیم که نامه‌ ذلیلانه‌ای به رئیس‌جمهور امریکا نوشته شود و برای جلوگیری از حمله به ایران، حاضر به همکاری برای خلع سلاح حزب‌الله و تعلیق هسته‌ای و همکاری با امریکا در عراق شویم، این معنا و مفهوم خودش را خواهد داشت.

 

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو در ادامه با بیان این که در حوزه سیاست داخلی مسایل برای مردم روشن است، به انصارنیوز گفت: در این مناظره آمار و ارقام به طور مقایسه‌ای ارایه خواهد شد تا میان آرامشی که اکنون در جامعه ایران وجود دارد با بحران‌های ساختگی زمان دولت مدعی اصلاحات و بر هم زدن آرامش روانی مردم در آن زمان با انفجار بمب‌های تبلیغاتی روانی در رسانه‌های وابسته و در فضای جامعه، مقایسه صورت گیرد.

روانبخش در ادامه خاطرنشان کرد: به رغم فشارهای سنگین امریکایی‌ها برای ناامن جلوه‌دادن کشور جمهوری اسلامی ایران، امروز کشورمان از امن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که علی‌رغم شعارهایی که برای تحریم ایران داده شده و دو قطعنامه روانی را که شورای امنیت صادر کرده است میل به سرمایه‌گذاری در ایران به شدت افزایش یافته است.

 

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به مسایل امنیت سیاسی کشور گفت: همه افراد، شخصیت‌ها و گروه‌ها امروز در کشور از امنیت کامل برخوردارند، این در حالی است که در دولت مدعیان اصلاحات، شخصیت‌های بزرگی چون شهید صیاد شیرازی، شهید لاجوردی و برخی از قضات مورد ترور قرار گرفتند، و منافقین در روز روشن برخی از نقاط را با خمپاره مورد حمله قرار دادند‌!

در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گذشته افرادی به اتهام جاسوسی دستگیر شده‌اند و بعضی از آنان نیز به برخی از کشورهای خارجی پناهنده شده‌اند در حالی که تیم مذاکره‌کننده فعلی از موضع اقتدار بر منافع و مصالح و اصول و ارزش‌های انقلاب و ملت ایران قاطعانه ایستاده و دستاوردهای مهمی را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

 

روانبخش درباره مقایسه وضعیت تورم و گرانی در دولت اصلاحات و اکنون به انصارنیوز گفت: تیم اقتصادی دولت مدعی اصلاحات همان کارگزاران سازندگی و ادامه دهندگان راه دولت پیش از خود بودند که در آن، سالانه افزایش قیمت‌ها از 20 تا 30 درصد پیش‌بینی شده بود و در آن دوران بازار هیچ‌گاه روی ثبات را ندید. مردم فراموش نمی‌کنند که هر سال از ماه بهمن موج گرانی‌ها آغاز می‌شد به این دلیل که می‌دانستند از آغاز سال جدید قیمت سوخت و خدمات دولتی بین 20 تا 30 درصد افزایش می‌یابد و از آن طرف قیمت‌های بازار، هماهنگ با این افزایش، همه ارکان جامعه را تحت تاثیر قرار می‌داد و تا چندین ماه از سال جدید بازار آرامش پیدا نمی‌کرد. در بعضی از سال‌ها قیمت سوخت برای 2 بار افزایش پیدا می‌کرد. از زمانی که مجلس هفتم موضوع ثتبیت قیمت‌ها را مطرح کرد، این مدعیان، مجلس هفتم را مورد حمله قرار دادند و آن را یک حرکت پوپولیستی نامیدند. دولت نهم نیز که بر تثبیت قیمت‌ها اصرار می‌ورزد مورد تهاجم آن‌ها قرار گرفته است. در حالی که امروز مردم می‌دانند که دولت و مجلس نسبت به سوخت و نرخ خدمات دولتی سعی بر تثبیت قیمت‌ها داشته‌اند و همچنان بر آن اصرار می‌ورزند.

روانبخش ادامه داد: باید آن روی سکه را هم دید که اگر از زمان تشکیل مجلس هفتم تا کنون همان سیاست افزایش 30 درصدی ادامه می‌یافت امروز وضعیت سوخت و خدمات دولتی و دیگر کالاهای موجود در بازار از چه افزایشی برخوردار شده و دیگر قابل مهار نبود و خنده‌‌آور است که چنین افرادی که استراتژی آن‌ها افزایش قیمت‌ها و مخالفت با تثبیت قیمت‌های موجود است امروز مدافع تثبیت قیمت‌ها و مخالف گرانی و حامی مردم شده‌اند !

استاد دانشگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به این سؤال انصارنیوز که "به نظر شما این مناظره برگزار می‌شود یا خیر؟ " گفت: ما آماده‌ایم و بیش از 8 سال است از سال 77 تا کنون مطالب خود را در قالب نقد و سؤال در هفته‌نامه "پرتو سخن" مطرح کرده‌ایم، اما تا به حال پاسخی از سوی آقای خاتمی دریافت نکرده‌ایم. بیش از 40 مقاله در قالب "سخنی صمیمانه با آقای خاتمی" در "پرتو سخن" منتشر شد که بعدا به صورت کتاب درآمد و هیچ‌گونه پاسخی از سوی آقای خاتمی به سؤالات داده نشد. اکنون که این فضا توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد فراهم شده، فکر می‌کنم، آقای خاتمی که همواره از گفت‌وگو و نقد و شفاف‌سازی سخن گفته‌اند برای شفاف‌شدن مسایل در این مناظره شرکت کنند تا حقایق برای مردمی که "دانستن حق آنان است" روشن‌تر شود.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/8/30::: ساعت 10:31 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 22

بازدید دیروز: 83 کل بازدید :2491971

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<